Do Mnichova se čtyřmi přestupy, do Berlína vůbec. Němečtí strojvedoucí budou stávkovat šest dní
Hlavní nádraží v Berlíne. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Vlaky EC Berliner pojedou pouze v úseku Praha – Drážďany a nebudou pokračovat do cílových destinací (Berlín, Hamburk, Kiel nebo Flensburg).
Flixbus bude mít zase žně 😀
A co u nás v ČR, doktoři už přidáno dostali, zbytek dělá hluboko pod průměrem EU, pokud se razantně přidá, těm co pracují,nefachčenkové a důchodci už dostali,silná kupní síla rozhýbe ekonomiku .
Fakt si myslíte ze doktoři mají nějak hodně, případně jim je co závidět? Nástupní plat po tom velkém navýšením je 40 tis a plat po atestaci (tj po 5-6 letech) je 63 tis. Obojí samozřejmě hrubého.
Lékaři mají nárok na plat vysoko nad 100tis. To navýšení které bylo je absolutní výsměch. A věřte, ze jich dost odejde za hranice 😉
Poznamenam jen, ze za tyto platy by ani žádný menší manazer s Bc. v Praze nikdy nepracoval. Toto jsou platy na úrovni barmana v centru.
No, asi takhle. Jsem rád, že mám svoje auto. Dojedu rychle, levně a ekologicky z Prahy přes celé Německo a tehdy, kdy já potřebuju a můžu. Samozřejmě i na autobahnu může být nějaký problém, ale za 18 let se mi nestalo, že bych někde uvíznul na víc než 20 minut. Vždycky se to dalo nějak objet. A jestli někdo stávkuje na železnici mě opravdu nezajímá. Samozřejmě nikomu nebráním, aby z Prahy jel do Mnichova dráže, pomaleji a se čtyřmi přestupy, v pořádku, ať si jede. Já ale musím živit sebe a rodinu a ještě ze svých daní přispívat na zelené… Číst vice »
Jo, jo. V železniční dopravě pracuji už víc, jak 20 let. Do Německa jezdit nepotřebuju, ale plánoval jsem si týdenní vlakové putování po zajímavých tratích a historických památkách. No pojedu raději autem, kdy si budu moct trasu naplánovat dle libosti a vlakem se svezu jen v pohoří Harz, kde snad stávkovat nebudou.
Ano, jistě. Ještě doplňuji, že proti vlkům opravdu nic nemám a tam kde to dává smysl jimi jezdím. A s dětmi jsme pravidelnými účastníky „nostalgických jízd“ s parními lokomotivami. Muzeum ČD v Lužné je naší oblíbenou destinací.
Ale bohužel na mnoho míst se vlakem rychle, spolehlivě, levně a ekologicky prostě nedostanu. Takže představy ekomaniaků, že problémy světa vyřešíme, když všichni přestoupíme do vlaků a auta shodíme ze skály, jsou prostě úplně mimo.
Páni strojvedoucí by si měli uvedomit, že tu cestující nejsou pro strojvedoucí, ale oni pro cestující. Jestli si chtějí hrát na vyděrače za mohutné podpory odborářů, ať raději odejdou. Na úřadu práce čeká stovka dalších na jeden flek.
Na úřadu práce čeká stovka dalších na jeden flek?
No to jste mne pobavil.
Mne taky. Spíš jich tam čeká tak mínus pět
Mistr Žatecký zjevně zamrznul nekdě v devadesátých letech.
To jste asi trochu zaspal dobu. Takováto situace na trhu práce už nefunguje asi 10 let. Naopak je málo pracujících, zejména těch kvalifikovaných, takže mohou snadno vydírat své zaměstnavatele, kteří nemají moc na vybranou. Dnes už pracuje v zásadě každý, kdo aspoň trochu chce, nikde nejsou zástupy nezaměstnaných čekajících na svou příležitost.
A bude hůř: https://www.krtecek.com/pocet-narozenych-deti.php
Každým rokem odchází do penze víc lidí než kolik jich vstupuje na pracovní trh.
Nicméně o to nezbytnějším se jeví být posouvání hranice nároku na státní penzi – proti čemuž ale drážní pracovníci (a nejen oni) také protestovali.
Nedovedu si moc představit takový stav roku 2045 co do poměru penzistů vs. pracujících a ufinancovatelnosti penzijního systému (+ aby souběžně měl český stát dost peněz na ostatní resorty, mj. na výstavbu stovek km vysokorychlostních tratí a spolu s tím i na opravné/údržbové práce na – nejen železniční – infrastruktuře).
… a co se týče té německé spolkové země, jehož zemským hlavním městem jsou Drážďany, tak doporučuji tyto podrobné demograficky-statistické stránky: https://www.bevoelkerungsmonitor.sachsen.de/regionalisierte-ergebnisse.html
K dohledání tam jsou i jednotlivá města/obce ohledně vývoje počtu obyvatel, věkové struktury a prognóz do budoucna.
Mimochodem zpětně vnímám ta 90. léta jako dost zajímavá v této věci – kromě strukturálních změn v ekonomice, vedoucí k (přinejmenším dočasné) nezaměstnanosti u těch oborů, které šly do útlumu, tehdy přišel problém v tom, že do práceschopného věku se dostávaly velmi silné ročníky narození ze 70. let 20. stol.
Za celé roky sledování různých politických tahanic si ani nevybavuji, že by byla tato věc brána v potaz.
Takové vševědoucí a ke všemu se vyjadřující brouky Pytlíky opravdu tento web v diskuzích „potřeboval“, ať žije amnestie.
Kdyby možná EU upravila zákon tak, že by se mohlo dorozumívat i v angličtině s dispečery, tak by jich možná bylo daleko více, ale ne z německa 😀
Dane, zřejmě žijete v devadesátých letech minulého století, kdy šla u nás železnice do kopru.
Potřebuji v únoru (mimo termín stávky) do Něměcka a koupil automaticky lístek na FIlxbus a pak trochu litoval, že s jedním přestupem jsem mohl vlakem, sice trochu delší, ale určitě pohodlnější. Už nelituji.
Mě tedy víc než neustálá stávka zaujala ta výluka, kdy většina EC Praha – Berlín ujede sama sobě v Drážďanech o 1 (slovy jednu) minutu a ještě navíc dle poznámek v JŘ v německém úseku DB nezajistí ani jídelní vůz nebo náhradu minibarem, podle všeho v soupravě nebude ani wifi, zásuvky nebo přeprava vozíčkářů. Holt vlak vyšší kvality EC v Německu se pozná – nefunguje nic, ale stojí to 3x tolik než jet sám autem, ještěže vlakem do Německa nejezdim.
Bych se na odboráře vykašlal a řekl že když jim nevyhovuje kompromisní návrh a pokračují ve vydírání, nebude nic.
To skôr hovoria odborári managementu.
Ok a co se stane? Sklapnou a budou držet jazyk za zuby? Ha ha. To by šlo možná tak u nás, my jsme furt pos**ní strachy…
A prořezávat stávkokazům gumy, aby se to zboží k lidem nedostalo, protože odborář praštil do stolu: Hlady budete, abyste věděli, co je kapitalistický vykořisťovatel!
Článek je zase napsán tak, aby měl čtenář pocit, že v Německu nastává během stávky konec světa. Nenastává. Na spoustě tratí bude fungovat 3-4 hodinový takt. To znamená, že možnost dostat se z bodu A do bodu B je. V případě linky RE München-Passau se například jedná o posílenou sedmivozovou patrovou soupravu s Traxxem. Z Drážďan bude určitě možnost dostat se do Lipska, kudy bude projíždět ICE München-Berlin a odtud do Berlína.
„Z Drážďan bude určitě možnost dostat se do Lipska, kudy bude projíždět ICE München-Berlin a odtud do Berlína.“ – byť jsem celkem fanoušek železnice, do tohoto bych zase nešel. Pátrat v tom zmatku který vlak kdy odkud jestli pojede, jet dvakrát delší cestu a na konci přestoupit do naprosto přeplněného vlaku kam se chtějí zmáčknout všichni cestující z výrazně osekaného taktu PLUS všicni takoví přestupující, děkuji pěkně ale bungee jumping mi přijde míň adrenalinový. Odbory se zkrátka rozhodly, že si vezmou cestující jako své rukojmí doslova za každou cenu, a přes to nejede vlak. Jak mám pochopení pro kolektivní vyjednávání,… Číst vice »
A koho to zajímá, že určitě bude možnost. To je cestování o ničem.
No to je nádhera. Pojedete do práce 3 hodiny předem…
Například v okolí Kölnu se žádný konec světa nekoná. Normálně fungují RRX1 a RRX5, protože nejsou operovány DB. Takže Düsseldorf a většina měst na sever o něj, Aachen a Bonn jsou normálně dosažitelné. Dokonce i S-Bahn v okolí Kölnu operovaný DB funguje s jedním spojem za 60 min. Některé RB zůstaly zachovány a místo 30 min taktu tam je 2h takt. Každé 2h je speciální ICE linka Hamburg – Köln – Frankfurt(Flughafen) – Stuttgart – München. ICE a Eurostary to Bruselu jezdí.
Praha – Mnichov se čtyřmi přestupy? Proč se o tom píše, vždyť to není žádná anomálie.
Praha-Linz-Salzburg a ze Salzburgu do Mnichova s BRB nebo Westbahn.
Hlavně to nechápu, na stránkách ČD o tom nevidím žádné info, stále to prodávaj jako přímý spoj a Landerbahn tvrdí, že oni maj kolektivní smlouvu už dávno podepsanou, tedy se jich stávka netýká.
A on to opravdu někdo jede dobrovolně? Do Mnichova nejlépe autem, v nejhorším případě busem…vlakem to absolvuje jen šílenec
Aby se náhodou nestřelili do vlastní nohy… šest dní „mrtva“ je dost silný impulz pro cestující najít si jiný způsob dopravy… a pár (tuctů?) procent už u té alternativy může taky zůstat.
A taky je to dost silný argument proč NEPŘÍJMOUT legislativu pro zrušení letů na krátkou vzdálenost… MUSÍ být protakovéto situace aspoň nějaká alternativa.
Myslíte, že tohle socani řeší? Těm je to, jestli jejich služby lidé využívaj, nebo ne, úplná putna. Pokud klesne vytíženost spojů o 20%, budou jenom rádi že jim ubyde práce/starostí, neb je to placený ze státního.
A když se někdo postará sám o sebe, tak vyletí z kůže: Jak si to mohli dovolit bez jeho kontroly!
Ta alternativa by ale mohla byt trochu spolocensky prijatelnejsia, nez ze tu vsetci zhorime.
Divím se, že po posledním návrhu DB už tu stávku soud nezakáže? Jestli dobře počítám, nabízejí DB snížit pracovní dobu o hodinu, tedy o 2,5 % místo požadovaných 7,5 %, mzda by se navýšila o 11 % (455 €) místo požadovaných 13,5 % (555 €) a bonus by se snížil na 95 % požadavku. To je 52 hodin volna za rok navíc, roční průměrná mzda 55500 € místo 56700 € a 2850 € jednorázově. To je podle mne hodně slušný kompromisní návrh. Ono jen to snížení pracovní doby o 3 hodiny by znamemalo navýšit počet strojvedoucích o nějakých 9-10 %,… Číst vice »
GDL prostě chce zjistit, co jim projde. Nic jiného už bych v tom nehledal
Súd to nezakáže lebo neexistuje zákonný dôvod to zakázať. Úlohou súdu nie je posudzovať príčetnosť požiadaviek odborov.
To by bylo, abysme cestující a zboží z té dráhy nevyhnali…
Až se v pondělí začne na 171 jezdit podle upraveného JR bude dopad na cestující podobný a to se nestavkuje. To že třeba cestující v R16 ztratí spojení do centra Prahy podstatnou část dne, návaznost kamkoliv dále, to že Beroun nebude mít přímý spoj do centra je výsledek řídících procesu SZ a CD a důsledek toho že takt je monstrance přes kterou nejede vlak. Tady se ani stávkovat nemusí, bordel dokážeme vygenerovat i bez stávky.
To jako chcete fakt porovnávat to že někdo nešťastný pojede (ať nežeru) dvakrát tak dlouho, oproti tomu že někdo týden nepojede vůbec? To si teda my dva pojem „podobný“ vysvětlujeme hodně odlišně!
Vcelku pochybuju, že v SRN je ještě někdo zcela odkázán na vlaky vzhledem k jejich nespolehlivosti způsobené stávkami..
Je jich dost. Nemožnost parkování ve velkých městech dělá svoje
Stávka je na pět dnů, výluka na tři roky. A jestli umíte číst, tak do centra Prahy nepojede podstatnou část dne skoro nic. Smíchov skutečně není centrum města a to se nebavím o tom, že nádraží je zablešený slum a na úroveň rádobyvelkoměstra Prahy dobrý hnus.
Je to způsobeno stavem Výtoňského mostu, jehož životnost skončila před 30 léty.
Ne, to je způsobeno dogmatickým udržením taktu, ničím jiným. Otrevřete si JŘ z minulosti, bolševici výlukovali více, ale do centra Prahy dovezli lidi vždy. Smíchov je asi takové centrum jako Libeň
Takže nebýt taktové dopravy, tak ten most nerezne. Jo, jasně, soudruhu.
Tak jsem si otevřel JŘ z minulosti a vidím tam že až do roku 2002 všechny osobáky od Plzně, což bylo tak 30 % příměstských vlaků, na tom Smíchově končily…
Proč je omezen Mnichov? V DLB strojvůdci nestávkují, tak že by škodili i zaměstnaci DB InfraGO AG?