Do MHD jen předními dveřmi. Ústí mění pravidla přepravy, chystá výjimky pro centrum
Trolejbusy a autobusy v Ústí nad Labem. Foto: DPMÚL
Změna má přinést podle dopravního podniku větší bezpečnost.
Změna má přinést podle dopravního podniku větší bezpečnost.
Se asi inspirovali u opavské MHD. 😀
To by mě zajímalo, kolik ze zdejších diskutujících, kteří se nad tímto opatřením pohoršují nebo předvídají jeho nefunkčnost, je opravdu z Ústí.
Já tamní situaci neznám, a tak bych to nechal na nich. Ať si vyberou, co je pro ně nejlepší.
Tady nejde ani tak o Ústí nad Labem, jako spíš o reálné předpoklady, které nastanou. Počet přepravených cestujících to dokládá zcela jasně.
V ÚL bydlím a k zavedení NPD se spíše přikláním.
Z ústecké MHD se stála hodně velká socka. Samozřejmě, že to jde ruku v ruce se zdejší strukturou obyvatelstva. Ale pokud NPD, alespoň z části omezí počet různých individuí v MHD bude to jen ku prospěchu.
To, že NPD může mít negativní vliv na delší jízdní dobu…,částečně ano, ale např. na páteřních autobusových linkách (5,11), které mají stejný přepravní výkon jako většina trolejbusových linek, se jízdní doba od dob zavedení NPD neprodloužila a to je již nekolik let zpátky.
Já tam bydlím a na některých zastávkách MHD mimo centrum nastupuje najednou ráno i 20 lidí, všichni si tedy počkají a budou se tlačit a cesta bude trvat déle pro nějaké cikány na předměstí budou trpět pracující co jim platí daně na dávky, děkuju město. Navrhuju udělat první ústeckou defenestraci, Nedvědický za pozemky v Krupce, má jít jako první.
Když bude nastupovat tolik lidí předníma co bude vystupovat zadníma, nějak se to zvládne…
Moc ale nechápu jak to má zvýšit bezpečnost řidičů, nepřinese to naopak víc konfliktů?
Stejně s linkou do Mojžíře, nastupovat by se mohlo kdekoli, stejně tak je jedno, zdali se jedná o trolejbus nebo autobus…
hlavní je, že asistenti byli na problémovém úseku přítomni.
Takže odpovědnost se hodí na řidiče. Městská policie cikány neumí vyřešit? To už se bojíme všichni všeho, hlavně jednat korektně?
Mám z toho stejný dojem.
Absolutní nesmysl. Na počet cestujících bez jízdenky to bude mít minimální vliv (stačí mi vidět, jak aktivně jízdenky kontroluje většina řidičů už teď na autobusových linkách), na bezpečnost taky, akorát to všechny zúčastněné nase*e, budou se prodlužovat jízdní doby a vyžene to lidi do aut.
Podle mě se to v reálném provozu bude striktně dodržovat maximálně do 2. ledna 13 – 14 hodin, kdy skončí výuka většině žáků základních/středních škol a nahrnou se hromadně na zastávky jako Stavbařů/Elba, Stříbrníky/Stříbrnická nebo Bezručova/Kampus, kde by nástup předními dveřmi znamenal pobyt kolem čtvrt hodiny. Spíš se to ale rozpadne už kolem sedmé ráno.
2. ledna jsou ještě prázdniny, ale jinak souhlaim
Nastoupi někdo zadnimi dveřmi. A řidič za nim přijde,ze se nastupuje jen předními. Dotyčný předloží platnou jízdenku. Co se mnou udělá? Vyloučí mě z přepravy?
Netuší někdo, jak to bude ošetřené v přepravních podmínkach?
Podle toho, jak to funguje už při dnešním nástupu předními dveřmi v noci, tak pustí několikrát nahrané hlášení, že se musí nastupovat předem, pak to zařve a dokud se ten člověk nezvedne, tak neodjede. Ještě jsem za posledních 20 let, co se v Ústí pohybuju, nezažil, že by se řidič zvedl a šel něco řešit dozadu.
Díky za info. Ke mě by asi musel přijít. Já mám ve veřejné dopravě na usich sluchátka a opravdu neslysim a ani nechci slyset nic jiného. 😂
„pustí několikrát nahrané hlášení, že se musí nastupovat předem, pak to zařve a dokud se ten člověk nezvedne, tak neodjede.“
A co má tedy ten cestující udělat když už je uvnitř a řidič zavře ty zadní dveře kterými nemůže vystoupit ven aby pak mohl opět nastoupit předními? To má jít dopředu, vystoupit předními dveřmi ven a azased nastoupit? A proč řidič neodjede když už ten dotyčný je uvnitř a třeba sedí? Tak jak to popisujete mi to přijde jako slušná buzerace.
Ukáže mu jízdenku, řidič mu řekne že přístě má nastupovat předníma a jede se. Několikrát zažito na PID 3xx linkách. Aneb jak dělat ze sebe chudinku a hledat problémy na základě z prstu vycucaných příkladů, že.
PS: a to ještě bylo v místech v pásmu B kde jezdily v prokladu linky 2xx a 3xx, takže tam to nejspíš ani zlý umysl cestujícího nebyl
To ale znamená, že za ním bude muset řidič dojít. Nebo by ještě mohl mít hlášení „Cestující co právě nastoupil zadními dveřmi se dostaví k řediteli autobusu 🙂
Jak je to třeba na převlékací 174->352, třeba když chci jet až na Amforovou?
Musel jsem si to přečíst nekolikrát abych pochopil, že jste skutečně myslel „zařve“ místo „zavře“. A i tak. Co má co na koho řvát? Co si tím pomůže? Na věci že neodjede dokud se cestující nezvedne to nic nemění.
V Ústí možná ne, ale v Hradci ano a nejen dozadu.
https://www.lidovky.cz/domov/ridic-trolejbusu-ktery-napadl-divku-nebude-potrestan-statni-zastupce-jeho-stihani-zastavil.A190730_164126_ln_domov_rsa
4/5 všech autobusových linek v republice mají nástup předními dveřmi.
Nj,v Ústí to holt asi jinak ani nejde..
No nevím….. Trolejbus plný lidí přijíždí na zastávku, kde jich bude třeba chtít 30 vystoupit a dalších 30-40 bude v cestě pokračovat. Otevřou se jen přední dveře. (Aby se eliminoval nástup jinými dveřmi). Vpředu bude nastupovat 15 lidi a z toho 3 si budou kupovat lístky u řidiče. Takže doba nástupu se díky kontrole 12 lidí a 3 nákupů jízdenky relativně prodlouží. Co ti lidé, kteří budou chtít vystoupit? Budou čekat, než se odbaví ti co nastupují? A když bude ten bus plný, kam nastoupí, když nebude místo, protože nikdo neměl ještě šanci vystoupit zadními dvermi? Ve špičce relativně reálná… Číst vice »
To je odbavení jak v zemích třetího světa a ne jako ve čtvrtmilionovém městě v EU.
Ale jako jediný to funguje
Až na to že to nefunguje a zo strany vodičov aj cestujúcich sa to konzistentne ignoruje. Stalo sa mi už zopárkrát že vodič na zastávkach s akože povinným nástupom prvými dverami otvoril len zadné 😀
kdyby v zemích třetího světa viděli, jak to vypadá na luniku IX, tak by asi taky nevěřili, že něco takového v zemi, co je už skoro 20 let v EU existuje.
V zemích třetího světa jsou i 40milionová města. Pokud se ale obyvatelstvo chová, jako by pocházelo ze slumu… tak je vcelku jedno, jestli je EU. Jim rozdhodně, dokud mají dávky…
Úplně zde miluji větu „Změna má přinést podle dopravního podniku větší bezpečnost.“ xDDD
Tak určitěěě. Vždy mne baví, jak dopravní podniky s lidmi komunikují jakékoliv změny. Ano. Ono opatření může opravdu přinést větší bezpečnost. To je ale logicky vedlejší efekt. Primární důvod (jasně, je asi všem jasný) zavedení tohoto režimu ale neuvedou…
Ostravský dopravní podnik komunikuje s lidmi zrovna tak… Směju se tomu.
Už vidím jak bude nějaký mladík nebo smažka čekající na zastávce na úrovni zadních dveří bude řidičem vykazován z vozidla za nepovolený nástup. Tak to hodně štěstí.
No jo. Bude muset vylézt ze stanoviště a bude to muset řešit. Zbytečné riziko. Tedy pokud si rovnou nevyžádá někoho ať to přijede vyřešit za něj.
Na Kladně před PIDem se to řešilo tak, že řidič zařval, že se nastupuje předními dveřmi a ať ten „nějaký mladík“ dojde ukázal lístek. Pokud to nepomohlo, tak vypnul motor a mikrofonem oznámil, že dokud si dotyčný nevystoupí, nikam se nejde. (osobně to řidič neřešil, nechtěl skončil s pěstí mezi oči nebo s propíchnutým břichem)
A ono to fungovalo – můžete se divit, ale fungovalo.
Jistě si všichni moc dobře pamatujeme jak současná vláda (tehdejší opozice) požadovala po vládě odůvodnění všech omezení a opatření a byla proti omezení volného pohybu osob.
Když řidič neotevře dveře a nenechá cestující vystoupit dokud nenastoupí lidi předními dvěřmi není to náhodu možné považovat za restriiktivní opatření ?
V Opavě to funguje od začátku trolejbusů a i v autobusech a je vnich klid i pořádek .Byla teoretická snaha to změnit,ale neprošla.Řidič kontroluje ,zda cestující zaplatil a revizor časové jízdenky.(mesičniky )a nároky na slevu.
v Ústí v autobusech taky. Ale můžete mi říct, jaký je poměr trolejbusů v Opavě 12m/15m/18m? Protože v Ústí je jeden 12m (na objednávkové jízdy), a pak 18 ku 47 (15m ku 18m) Takže kolik je v Opavě kapacitních T-busů, že jste schopen posoudit, že to funguje?
Taky je MHD v Opavě dost prachbídná. I v Trutnově to funguje líp.
Jo. A pak je taky až někam do půlky města rychlejší jít pěšky.
Já si něco myslím.. 😄
Takže ak to správne chápem, ako cestujúci mám rozlišovať tri režimy.
1. Zastávky mimo centra (default).
2. Zastávky v centre pred Večerníčkom.
3. Zastávky v centre po Večerníčku.
Naozaj prehľadné, ďakujeme za zjednodušenie.
Až na to, že Večerníček nikdy nebyl v 18:00 nebo 20:00. Jeho čas byl v 19:00 a dnes je to někdy kolem 18:45.
Jednu dobu byly večerníčky dva – první se vysílalo dvakrát to samé ale ca. o hodinu posunuté a později dva různé s tím, že ten první byl „jednodušší“. Ale už si nevzpomenu, kdy přesně ten první vysílací čas byl. Ale bylo to právě někdy kolem šesté.
Mě překvapuje, kolik lidí tady nemá žádný problém s takovou brutální sockoizací městské dopravy. Takže nově pro to, abych mohl dělat binec v MHD, musím mít jízdenku. Jakoukoli stokrát označenou, se kterou projdu kolem řidiče. Pak si sednu v kloubáku dozadu a mužů tam čmárat po sedačkách jak je libo, protože řidič se bude bát stejně jako před tím. Představa, že teď tím budou jezdit jen slušní lidí a střední třída, je mimořádně pitomá a naivní.
Nechápu, že takové opatření může někdo myslet vážně.
Nepochopil jste jednu věc – tím, že budou chodit kolem řidiče, a i u něj platit (případně jen ukáží předplacenou jízdenku) – tak drtivé většina těch, co tam teď dělá bordel prostě NENASTOUPÍ !
Takováto je zkušenost z Kladna – dokud museli u řidiče platit / nastupovat předními dveřmi, tak těch nepřizpůsobivých a vandalů bylo v autobuse o 2 řády méně, protože nemohli jet zadarmo.
Sice rozumím, ale takhle to nemůže fungovat dlouho. Tohle opravdu není konstruktivní řešení. Navíc MHD v Ústí nad Labem taky není nejlevnější. Celodenní jízdenka za 106 Kč? Dražší už je jen v Praze a 14 Kč není takový rozdíl. Je vidět, že MHD v Ústí upadá.
Cena je věc jiné – žádná jiné město v ČR není tak bohaté jako Praha, aby mohla dávat na MHD tolik co Praha. A ten rozdíl v bohatosti mezi Prahou a ostatními městy (snad vyjma Brna) není „o parník“, ale je to doslova Mariánský příkop
Takže Olomouc (80 Kč), Plzeň (72 Kč), Pardubice (55 Kč), Liberec (80 Kč), Jihlava (66 Kč), Děčín (66 Kč), Ostrava (100 Kč) nebo Zlín+Otrokovice (100 Kč) jsou bohatá města? Ale prosím vás. 😄 A podle čeho se ta bohatost posuzuje?
Nemáte pravdu, ve Zlíně je celodenní za 100 Kč.
To si právě nemyslím. Stačí jedna opakovaně cvakaná jízdenka, nalezená na zastávce, a je vymalováno. Pochybuju, že už se to neděje teď.
Sám jsem tak roky jezdil 😉
„Cvaká“ se v Praze a to je jiný světadíl. A kde jinde se ještě cvaká, nevím. Já tu celou dobu píši o zkušenosti z Kladna – a zde se lístky „necvakají“ už minimálně 20 let. před PIDem to fungovalo tak – že jste zaplatil hotovostí, nebo předplacenou kartou u řidiče, a vytiskl se lístek. žádný lístek jste si mimo bus nikde nepořídil. Takže zde tato varianta „opakovaného „cvakání“ nebyla možná. Teď po PIDu je to tak – že výše uvedené možnosti jsou rozšířeny o možnost nastoupit prostředními a zadními dveřmi – a pokud nemám předplacenou jízdenku / lítačku, tak jedu… Číst vice »
Vy píšete o Kladnu, ale celý článek i na něj navazující diskuze, je o Ústí. A tady se cvaká.
Tak prosím nesrovnávejte jablka a hrušky.
I v Praze se občas setkáte na méně vytížené lince, že řidič otevře pro nástup pouze přední dveře – protože chce nějaké pochybné existenci ztížit nástup do vozidla. Žádnou jízdenku přitom nekontroluje. A ono to, kupodivu, funguje 🙂
Navíc Ústí je celkem malé město, kde zdravý člověk dojde z okraje do centra obvykle do půl hodiny, na krátké cesty MHD nutně nepotřebujete a mimo špičku bývají na zastávkách nízké jednotky cestujících. Tedy zdržení to moc nebude. A v kombinaci se zlepšujícími se kamerovými systémy ve vozidlech snad vzroste i obava nevítaných cestujících z odhalení a potrestání nepřístojného chování.
Tak do hodně perlíte, Ústí je mimořádně roztahané a kopcovité. Do půl hodiny se pěšky dostanete bez větší námahy na dolní Střekov zhruba ke zdymadlům, na Klíši, do Krásňáku k ZOO, na Bukov k zimnímu stadionu. Jinak jsou tu výškové rozdíly ve stovkách metrů, z centra na Stříbrníky, Dobětice nebo Kamenný vrch nikdo dobrovolně nepopěškuje. Pěkný den z Ústí.
Z centra na Stříbrníky nebo do Dobětic právě úplně v pohodě, hezká procházka. Než v noci hledat taxík nebo čekat na další spoj, už jsem skoro v cíli. I když třeba Bertino údolí je lepší trochu znát, než se tam vydáte za tmy 🙂 Ale pořád jsou to jen 2-3 km chůze, takže za půl hoďky rychlejšího pohybu v pohodě. Podobně z centra na Střekov ke Karlu IV., nebo na Bukov.
Ne každý je schopný (zdravotní důvody,věk) a ochotný chodit třeba teď v zimě ve tmě po 17.hod temnými částmi města. (Třeba i Bertinym údolím).
Však proto bylo v původním komentáři použito spojení „zdravý člověk“ 🙂
Nezavádí se povinný nástup předními dveřmi právě proto, aby se lidé temných částí města nebáli?
Představil jsem si, jak někdo jde z takový Skalky do centra. Ne, Ústí fakt není malé město.
No jo, Skalka nebo Brná, to je tak hodina pěšky. Pořád nic, co by se nedalo zvládnout, pokud má člověk fobii z nastupování předními dveřmi 😀
Ale jinak Ústí fakt je malý město, navíc v centru liduprázdný (mimo špičku pracovních dní), po vystoupení z vlaku má jeden pocit, že je snad po zombie apokalypse, přitom je na centrálním náměstí. Chápu však, že třeba v létě později odpoledne na zastávce u koupaliště může být nástup jen u řidiče velká komplikace.
ale to je problém spekulantů a obchodníků s chudobou, kteří tahají třeba obyvatele Luniku v Košicích právě do Ústí. Selhal stát, který za nevyhovující byty vyplácí šíleně vysoké doplatky za bydlení. tohle je neprůstřelný byznys.
Asi máme každý rozdílné představy o tom, co je malé město.
Ústí, že je malé město? centrum ano, ale dojděte třeba z Úžína do Církvic pěšky.
Asi to nejsou matky s kočárky nebo lidé co pomáhají někomu na vozíku. V takových případech mi přijde nástup předními dveřmi a pak nutnost se s tím něčím prodírat dozadu na plošinu kde je pro kočárek nebo vozík místo docela opruz. Jedině, že by pro takové případy platila výjimka.
„je pro nás prioritou a naším cílem je co nejvíce zkvalitňovat služby pro naše cestující, a zároveň ochránit zdraví našich řidičů“
A ten přínos k ochraně zdraví řidičů to bude mít v čem?? Pokud si dobře pamatuji tak třeba za covidu byly přední dveře naopak zapovězené.
A ještě něco. „Nástup předními dveřmi tu bude zaveden od 18 hodin. Už nyní je povinnost u trolejbusových linek nastupovat předními dveřmi po 20. hodině.“
Aha, chápu.Tak v tom případě ještě namontovat k těmto dvěřím detekční rám ať se z tohoto opatření vyteží maximum.
V tom, že ti, co nejvíce ohrožují řidiče – už do autobusu prostě nenastoupí, protože nebudou ochotni zaplatit jízdenku – to prostě funguje.
Kdo jsou ti, co nejvíce ohrožují řidiče? Dal by se takový člověk nějak definovat?
Dal…ale to se tu už pouštíte na tenký led a vystavujete se riziku obvinění z rasismu…. 🙁
Nemyslím si, že by to bylo tak horké. Asi takhle. Řidiče může ohrožovat kdokoliv a zvláště ve večerních hodinách. Proto mi tohle řešení kdy nastupující budou muset procházet kolem řidiče a ten je bude muset kontrolovat nepřijde zrovna v zájmu jeho bezpečnosti. Proč? Protože co udělá řidič s nějakým podnapilým co bude chtít nastoupit, ale nebude mít jízdenku? Bude s ním o tom muset diskutovat a pak snadno může dojít k nějaké rozepři. Dle mého názoru ať si ve večerních hodinách řeší černé pasažéry revizor a třeba v doprovodu PČR nebo MP. Řidič je od toho aby řídil a je… Číst vice »
Mluvíme o Ústí nad Labem…přímo v UnL nežiji, ale pracuju….myslím, že důvody nástupu předními dveřmi jsou pro znalé místní reality jasné…
Ano, vím že se mluví o Ústí n. Labem a také je mi jasné, že tam asi není nouze o různé krizové situace. A právě z toho důvodu bych se snažil jim nejít zbytečně vstříc. Jak tak, tak onak, protože konflikt může vyvolat cestující nebo může být jeho spouštěčem sám řidič.
Kam čert nemůže, tam nastrčí Komouše Komínka s Bubeníčkem. 😁
Co s tím mají proboha společného Komínek a Bubeníček?
Fakt se teda nechci zastávat komárů, ale co prosím mají tito (krajští) společného s městským dopravním podnikem?
Ač Komínek je příznivcem nástupu předními dveřmi, tak na kraji je už nějaký ten pátek v opozici. Zodpovědnost za provoz MHD má, ale v Chomutově, což je trochu jinde.
Za mě je Nástup předními dveřmi pouze důsledkem, ne řešením. Na druhou stranu, revizorů je málo, tak jaké jiné řešení?
jak to napsal ve svém díle umění války sun´c:
„jak chcete problém vyřešit, když ho neumíte ani pojmenovat?“
tím bych asi skončil, aby z toho nebyl doživotní ban 😀
Právě, když ten problém někdo pojmenuje, je vyloučen ze slušné společnosti.
kdybych se chtěl pustit na tenkej led, tak bych se inspiroval v pohádce o kocourovi mikešovi a řekl bych, že bílej kocourek nácíček problém pojmenovat dokázal…
Tohle je hodně špatně. Doteď byla MHD aspoň rychlá. Ale teď nebude ani to, protože nástup předními dveřmi všechno bude zdržovat. Zažil jsem to nedávno v Hradci Králové, kde se předními dveřmi nastupuje o víkendu. Na každé zastávce jsme stáli 1 až 3 minuty. Ani preference tam není.
Takže kvůli několika grázlům bude trpět celé město, protože více cestujících vám to nepřivede. Naopak jich bude ubývat.
Chtělo by to konstruktivní řešení, tyhle grázly je třeba vychovat skrze policii, když to nedokázali jejich rodiče s neméně pochybným charakterem.
Policie? I Vy vtipálku. To byste se musel vrátit před rok 1990 – tehdy Policie „vychovávat“ ještě mohla a uměla.
A tohle taky není řešení – ale je to akt zoufalství se stávajícím stavem:
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/kladno-autobus-muz-chlapec-maceta-vytrznictvi-vyhrozovani.A231106_153651_praha-zpravy_vich
Policie a před rokem 1990? To ne. To byla Veřejná bezpečnost. Policie byla zřízena až v roce 1991.
A k tomu „vychovávat ještě mohla a uměla“….problém je hlavně v tom,, že lidé dnes nemají z Policie respekt. Bohužel je to i výchovou . To, co si dnešní mládež dovolí k autoritám na základních školách (v tomto případě učitelům) je taky děs.
Omlouvám se – máte pravdu – tehdy tu byli „chlapci z 5.B“ 😉 a ne příslušníci PČR. Ale je třeba objektivně uznat, že VB umělo nepřizpůsobivé donutit k práci. A je pravdou že na ulici a v MHD jsme se cítili mnohem bezpečněji
Omluv netřeba 😉 a jinak souhlasím. Tady pro Vás . Co na tom, že to je 50 let . Text je nadčasový a platí i dnes.
https://www.youtube.com/watch?v=D1_TV2AXU2g
Já bych to řešil alá ODS.. Nejdřív bych na to rok koukal, pak bych snížil pokutu za ježdění na černo o půlku… Další rok bych na to koukal a pak bych se těch nepřizpusobivých zeptal, jestli souhlasí s jmenováním komise která to bude řešit… Nazval bych to Kubkovo řešení protože na přetížené kamiony funguje
taky se dají první a druhé dveře přehlásit na přední !
Co má s tímto řešením společné ODS a prezident ČLK Kubek ?
Autokorekci na mobilu…
https://bkk.hu/en/travel-information/public-transport/front-door-boarding/
Minulý týden vyzkoušeno a žádný doom se nekonal.
Je teda pravda že většina řidičů to má na salámu, když túristi nalezou prostředkem, ale jinak povětšinou lidi předkem chodí.
Potkal jsem jen jednoho přepečlivýho, co navíc nepochopil že žena s kočárkem a dvě velké děti co nastoupili prostředkem patří ke mě a skupinové jízdence kterou jsem ukazoval – a ještě to byl za celou dobu jedinej člověk kterýho jsem potkal co nemluvil anglicky. Ale hned na další zastávce vyhazoval nějakýho chlapíka co tam předstíral že si štípe nějakou ušmudlanou, nejspíš už označenou jízdenku.
Oni se v tom Ústí fakt už zbláznili 😂😂
Na Kladně jsme měli nástup předními dveřmi desítky let až do integrace do PID, kdy to Praha požadovala zrušit.
Mělo to své výhody i nevýhody. Výhodou byla větší bezpečnost, klid a pořádek a téměř žádní černí pasažéři. A MHD jezdila i střední třída. Nevýhodou byla delší doba jízdy.
Teď (po zrušení nástupu předními dveřmi) se ty výhody a nevýhody otočily. Včetně toho, že přibyly cestující – bohužel jen ti, co neplatí a majetnější osoby (které dříve bus používali) jej úplně opustili a část žáků se přesunula z MHD do aut.
Čas je to nejčastější, čím lidi argumentují. Trvá to dlouho. Bezpečnost taky samozřejmě nelze opomíjet, ale čas je prostě v dopravě nejdůležitější. Každý chce v přepravním procesu strávit co nejméně času. Takže delší jízdní doba je zatraceně značná nevýhoda, která převáží všechny ostatní klady.
Čas je důležitý – ale pokud to znamená, že se tam bojíte jezdit, neodvažujete si sednout. A pokud tím autobusem máte poslat děti – tak máte takový strach o jejich zdraví (fyzické i duševní), že je raději začnete vozit autem, tak to taky není výhra
Souhlasím, není. Ale výsledek je stejný. MHD je pomalá = cestující odcházejí. V MHD není bezpečno = cestující odcházejí.
Navíc pokud se slušní cestující, kterých je víc, bojí ozvat proti bordelářům, tak nebudou spokojení nikdy. Bojí se mluvit, bojí se ozvat a pak to takhle vypadá.
Ozvete se a …..
dostanete kudlu mezi žebra
nebo si vás podá početní převaha
Stojí Vám to za to?
A ano, od roku 1990 se situace jen zhoršuje.
Stojí! S tím, že se situace zhoršuje souhlasím a obávám se, že se máme ještě na co těšit.
Dobře. Tak kde je potom to východisko? Mám si nechat kálet na hlavu? Kdo si ke mně co dovolí příště?
Já mám v úmyslu se bránit. Že jsou lidi srabi a nedokážou se spojit třeba proti jednomu šmudlovi, který smrdí po celém trolejbusu, je prostě špatně. Už mnohokrát jsem sám došel za řidičem, aby šmudlu vyhodil. Řekl jsem, že mu klidně pomůžu. Proč není možné vyburcovat dva nebo tři cestující, kteří by mi pomohli a spolu bychom se s nekalými živly vypořádali?
Kdo má teda udržovat pořádek, když ne policie?
Ozvat se může jen ten co bezpečně ví, že má navrch. V opačném případě je lepší držet se zpět.
Do případného konfliktu jdu s tím, že dostanu na budku. Všichni říkají, že jim v MHD vadí páchnoucí obejdové. Ale nikdo v tu chvíli nemá odvahu ho vyrazit. Nikdo nemá odvahu vyburcovat ostatní, aby na něj bylo víc lidí. Čili máme problém, vadí nám to, ale nechceme to řešit. A tak čekáme, až obejda vystoupí. To je řešení?
Jenž tohle žádný váš strach nevyřeší a děti neochrání.
Jenže jiné řešení než útěk v tomto státě není.
A co když ta možnost není? Z autobudusu, který jede a má zavřené dveře se utíká špatně. Mobil má snad každý a vytočit 158 případně 156 snad zvládne i malé dítě. I kdyby se to číslo mělo jen vytočit (pokud by bylo třeba aby o tom nikdo nevěděl) a operátor by mohl slyšet situaci kdy stačí šikovně během rozhovoru sdělit základní informace CO se děje a KDE. Čím dříve se bude vědět co se děje a kde tím i příjezd bude dříve. Tuhle možnost má každý.
z autobusu
Přijde mi, že jste si nikdy nevyzkoušel v krizi na tu 158 volat. Já už BOHUŽEL opakovaně ano.
Než to tam zvednou – to je kur…vsky dlouhá doba.
A pokud Vás neporazí hned jejich první otázka – „odkud voláte?“ „K..rva“ volám z mobilu a oni ani netuší z jakého okresu volám! O tom, že by věděli o městě či části města ani nemluvím.
Pokud jste v krizi – tak volat 158 je na ho..no.
Omlouvám se všem za sprostotu – ale ta knížecí rada mne fakt vytočila.
Samozřejmě , že s tou linkou mám i své zkušenosti . Chtěl jsem jen říci, že útěk není jedinou možností a že pokud jde o čas je lepší zavolat dříve než později. Ono taky záleží na tom kdo sedí na druhém konci.
To snad nikdo nepochybuje. V kolika % případů se bojíte jezdit v ÚL MHD/bojíte se v MHD v ÚL si sednout? Kdy a kde v Ústí se takto přesně cítíte? Večer v Nestěmicích/v Mojžíři/v Trmicích? Nebo dopoledne na Klíši nebo ráno na Doběticích? Konkretizujte, prosím.
Na Slovensku v 90tych rokoch sa toto masovo zavadzalo aj v niektorych krajskych mestach. Potom clovek zazival chutovky ako banskobystricke klbaky odbavujuce osem minut jednu zastavku, a na imidzi MHD to zanechalo skody trvajuce dodnes. Ak chcete ludi z verejnej dopravy dostat, lepsi sposob mi nenapada.
Jak už bylo napsáno…DPMUL řeší něco, co by měl řešit někdo jiný…(samospráva, stát, police,…variant by se asi našlo víc – určitě ale ne DP).
Mají hafo přepravních asistentů, revizoři jezdí s MP. A určitě ne v celém Ústí je problém s neplatiči.
Je to krok zpátky a víme proč, že?
Proč? Protože je jednodušší omezit nástup do vozidla místo skutečného řešení problémů? Takhle doprava doplácí na selhávání jiných sfér veřejné správy – sociální práce a bezpečnosti. Asi jako když na Slovensku v 90. letech řešili nezaměstnanost v chudých oblastech přezaměstnaností na železnici.
Až na to, že všechny argumenty uváděné paní ředitelkou jsou úplně mimo a daly by se řešit úplně jinak.
A jak by se to tedy dalo řešit?
Presne tak, takove opatreni jen zhorsi plynulost a smysl MHD a povede jen k zbytecnemu odlivu cestujicich
Právě. Zvýší se intenzity osobních vozidel -> delší kolony a záchranka zas k někomu přijede zbytečně pozdě (typicky na pravý břeh ÚL). A to se ještě nezavřel Benešák. No, v ÚL ještě bude veselo.
Pardon, na otázku „Protože je jednodušší omezit nástup do vozidla místo skutečného řešení problémů?“ bych odpověděl rozhodně „ne“. To je otázka, jako když se tu někdo ptal, jestli rekonstrukce trati z Chocně do Ústí nad Orlicí není zbytečná a nenahrazuje neexistující VRT. No možná ano, ale ta trať se musela opravit teď, VRT bude za několik desetiletí. A stejně tak se neúnosná situace a ústecké MHD musela řešit teď, o to „skutečné řešení problémů“ se pokoušíme už dlouho a výsledky jsou zatím velmi skromné, pokud vůbec nějaké jsou. A asi v Ústí došli k závěru, že není možné čekat dalších… Číst vice »
Nojo, jenže pokud se budou na každé zastávce odbavovat 3 minuty cestující, tak bude taková doba jízdy, že se vyplatí jít zadarmo pěšky a nebo si koupit nějakou levnou elektrokoloběžku (a nebo obětovat víc peněz a jet autem, pokud ho člověk má).
Ale jak se píše výš o zkušenostech z Kladna – jestli bude v autobusech binec a přinejmenším pocit nebezpečna, tak pak lidi taky tu MHD používat nebudou.
Došlo už to tak daleko – že řidiči busů mají – relativně nově (od jara/léta loňského roku) – instalované tlačítko „rychlé pomoci“ – to jen stisknou, a během pár minut by měla přijet městská policie – slouží primárně pro ochranu řidičů. Tohle na Kladně NIKDY nebylo.
https://zdopravy.cz/nouzove-tlacitko-pro-vetsi-bezpeci-ridici-arrivy-v-kladne-se-mohou-snadneji-dovolat-pomoci-108651/
A došlo to tak daleko, že si cestující snaží sjednat pořádek sami:
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/kladno-autobus-muz-chlapec-maceta-vytrznictvi-vyhrozovani.A231106_153651_praha-zpravy_vich
a nebyli to chlapci, ale „mladíci“
„Tam vytáhl sedmatřicetiletý muž z igelitové tašky mačetu, s níž máchal a okřikoval skupinku chlapců.“
Špatně. Může je napomenout, ale to je asi tak vše co v danou chvíli může.
je pravda, že když se na Kladně nastupovalo předními dveřmi – tak pokud jsem chtěl jet jen 2 (výjimečně 3) zastávky (a nebylo to zrovna do kopce), tak jsem to šel raději pěšky 😉 – zas jsem udělal něco pro zdraví. Ale při více zastávkách jsem to jel busem. Dneska (po zrušení nástupu předními dveřmi) už to jezdím autem, zcela výjimečně pěšky.
Řeší se vždy důsledek, ne příčina, to je špatně.
A jak byste řešil příčinu? Zvýšením sociálních dávek? Síťovkami zdarma pro nepřízpůsobivé? Nevím, určitě to není ideální stav, ale je to určitě levnější, než aby v každém vozidle jezdil celý den revizor se strážníky. Podle mě jsou zoufalí a zoufalí lidé dělají zoufalé věci.
Svým způsobem ano, PID řeší zavedení nástupu všemi dveřmi na krajských linkách – věčné kupování jízdenek u řidiče značně zdržuje a zpomaluje dopravu, tady naopak je zaváděna, i když je bez koupi jízdenky – což tolik asi nezdrží, ale přeci pár minutek to asi bude. V Praze se tento systém opustil už v roce 1974, kdy skončili průvodčí, dnes, kdy ji využívá též mnoho milionů turistů, si tento způsob neumím tady představit.
V PIDu je to řešeno poněkud zajímavě. Příměstská linka jedoucí z Prahy vyžaduje nástup předními dveřmi, což v praxi znamená dobrých +5 minut na odjezdu, než se odbaví všichni cestujícíc z první zastávky. Když ale jede zpět do města tak už se může nastupovat všemi dveřmi. Nejhorší je pak souběh mětsských a příměstských linek. Můžete buď nastoupit hned anebo čekat ve frontě na přední dveře. Pak není divu, že lidi třístovkama nechtějí jezdit i když jsou vedené jako obsluha části Prahy.
Když mi k vozovně Kobylisy přijede třístovka, tak prostě nastoupím a svezu se k metru. Od té doby, co se nástup předními dveřmi neřeší, mi přibylo mnoho spojů, kterými chci jet.
Mám tedy jiné zkušenosti. Jezdím 37x z Kobylis a valná většina řidičů najíždí tak, aby odsud odjeli včas/s minimální zpožděním. Městské busy do Chaber odjíždějí z jiného nástupiště, takže žádný zmatený nástup se nekoná. Někteří chaberští jezdí občas z Kobylis 37x, když jim městský právě ujede, ale jsou to minimální počty, protože to nemá moc význam a 37x jsou ve špičce plnější. Valná většina cestujících z Chaber do Kobylis už chápe, že můžou nastoupit do 37x zadními dveřmi.
Z jisté stanice u metra na západě je najíždění až v čase odjezdu celkem běžné. Možná i proto, že se přistává taky často zpožděně (možná nevychytané jízdní doby, nebo jednoduše zácpa, šraňky atp. na trase…a krátký obrat).
Když je had delší, je z toho plus pět osm minutek hned. Na nástup jen předními dveřmi bych to nesváděl 🙂
Zato 317/318 klidně dojede +2 už na nástup na smíchovské a než to odbaví tak odjíždí klidně s +8 a je mu to úplně u …
Jestli autobus vyjíždí z výchozí zastávky +5, tak je potřeba zařídit, že bude najíždět k zastávce -5. Nástup předními dveřmi je sice protivný, ale zase je tu argument, že množství revizorů není dostatečné na dostatečnou kontrolu meziměstských linek (důkladnější, než když kontrolu jízdenek dělá řidič a revizor je tam vlastně jen jako kontrola kontroly) a taky by nástup bez kontroly řidičem vyžadoval v mnoha případech obtížnou logistiku – jak by se kontroloval autobus vyjíždějící ve čtyři ráno z nějaké vesnice? Jistě, jednou za čas se tam revizor dá dostat autem, ale nějak moc často to dělat nepůjde. Mně připadá, že… Číst vice »
Není to tak úplně pravda. Já třístovkou klidně jedu jenže obvykle je to tak nacpané, že většina počká těch 5-10 minut než jede městská. Taky už jsem zažil lidí co neví, že můžou jet i tím příměstským.
A i v Praze, tedy na jejím území, jsou stanice, kam jezdí jen třístovky…
Krok zpátky je to na linkách, kde to bude způsobovat prodloužení jízdní doby.
Jinak to není nic, co by nějak vybočovalo z podobného řešení u příměstské autobusové dopravy.