Do Loun dorazil první modernizovaný RegioSpider po německém dopravci
Stadler RegioShuttle RS1 české řady 841.2 po modernizaci v barvách Ústeckého kraje. Pramen: ČD
České dráhy předpokládají nasazení do provozu s cestujícími v Ústeckém kraji "v horizontu několika týdnů".
„Modernizace motoráků z druhé poloviny 90. let zahrnuje instalaci wi-fi, zásuvek, konektorů USB, … “ Co to je za dobu, když se upřednostňují v přepravě takové věci? Lidé mají v první řadě vlak jako dopravní prostředek a ne jako zábavní centrum. Internet v regionálním vlaku není vůbec důležitý. Je prvořadé jezdit podle jízdních řádů. Čisté a teplotou přijatelné prostředí, slušný personál. Lidé se zajímají i o náklady provozu, protože většina ví, že drahý provoz za nějakou dobu nikdo nebude chtít investovat. Také návaznost spojů, protože jezdit z práce 35km dvě hodiny díky přestupu je opravdu hodně. Víkendová a sváteční doprava… Číst vice »
Je až k nevíře, že tu máme společnost, která vyrábí vlaky. Kompletně nové, které odcházejí do Francie, Itálie atd..a my tu kupujeme „vojeté“ vlaky z Německa. Ještě, že tím nemusím jezdit.
Já bych chtěl vědět, kde je ta země s názvem „Horizont“ , kde se to všechno děje.. tam se stasví, tam jsou nasazovány vlaky.. někde v krajině za klišé a u floskulí.
Ehm takze vlak da 120, trat je po modernizaci TAK PROC TO KUA JEZDI TAK POMALU!
Je.ta trať na tuto rychlost stavěná…jak jsou od sebe zastávky daleko.Treba Ústí a zastávky Neštěmic, Neštědice, a ty další se ten vlak sotva rozjede.
Protože rekonstruce proběhla pouze z Libochovic do výhybny Radonice nad Ohří- zbytek se jen opravil.
A proč nebyly koupeny rovnou jako nové před 25 lety?? To nám museli pánové od ČD vnucovat ty svoje odporné Honeckery a chcipaky,? A čekat, až jim budou krajské úřady vypovídat smlouvy? No, myslím, že kdyby při těch dluzích, co mají, šli Na buben, nebylo by jich škoda.
Po bitvě je každý generál
Nejdřív si zjistěte, jak byla v té době financovaná osobní doprava a pak pište. Když o něčem nic nevím, tak mlčím
Jinak teda zklamání z takřka původního interiéru…člověk by čekal alespoň přečalounění sedadel, výměnu podlah a tak…
To je drahý 😂 a bylo by to i časově náročné asi.Já tím jezdit nebudu ale čtu Regionova a otevírá se mi kudla v kapse.Neni špatná na krátké vzdálenosti ale když stím musíte jezdit každý den …1,5h tak Vás to přestane bavit
Celkem se mi líbí idea jednotného nátěru DÚK. Ale když je na každém vlaku ten nátěr jiný (jednotky RJÚK vs. jednotky GWTR vs. jednotky ČD vs. autobusy), tak to je celkem o ničem a mohl tam být rovnou nátěr dopravce…
Motoráky pěkný, ale ten (ne)nátěr je teda děs běs. Inu v rudém Ústí přece nebudou mrhat peníze na nějaký zbytečný intelektuály, co by navrhli nějakou corporate identity, na to přece stačí štětka, kýbl barvy a fantazie Franty z údržby.
Ohavnější schéma už maj snad jen v Plzeňským kraji.
Nee nejhnusnější je pardubický.
Mně se naopak plzeňská kombinace modré skříně a žlutých dveří moc líbí.
Cekal sem, ze tady budou tradicni protesty proti ojetemu nemeckemu srotu, a ono nic… To jsou 841 o tolik lepší než 845 ? (Jel jsem obojim a neshledal problém ani u jednoho.)
Jsou.
Co třeba bezbariérový přístup?
Má je ten správnej dopravce, tak to přece nemůže být německej šrot..
Tak 841 je jiný level..už tm že má dva motory.
841 je motoráček z přelomu tisíciletí, který nabízí bezbariérovost, dobrou dynamiku a pohodlí úměrné použití a v tento moment nabízí snad nejlepší možné řešení na trhu pro lokálky s nízkou vytížeností. 845 je o dekádu starší a přežitá koncepce, která nenabízí ani dynamiku ani tu bezbariérovost. Ale 845 může přinést to, že pomůže vytvořit konkurenční prostředí (na tomto voze začínají nový dopravci) a naučí objednavatele výkony dobře soutěžit.
845 je popelnice.. ale vyhráli s ní soutěž na jihu Moravy.
Ano, 841 jsou oproti 845 lepší o hodně (a to bez ohledu na dopravce). 845 je spolu s regiosprintery to nejhorší, co v tuzemsku na kolejích jezdí.
845 je spolu s regiosprintery to nejhorší, co v tuzemsku na kolejích jezdí.
Aha, takže 4. a 5. facelift řady M 284.0 je lepší?
Zajímavá úvaha…
M 284.0 snad ještě někde jezdí? Úvaha je to jedině vaše, měl jsem na mysli pouze to, co jezdí v pravidelném provozu.
To je tak, když jeden nepochopí ironii. Jak se to říká… chytrému napověz,… 842 a 843 nechápavče
Co je tak strašného na 845 smím-li se zeptat? Ano, jistě dynamika je podprůměrná, ale minimálně ty po rekonstrukci jsou vskutku pohodlné a pro cestující obecně fajn..
Pro Jelena nejsou dost modrý a nestloukli to kladivem ve Studénce..
u nas na liberecku je máme označené jako 840 :O
Vim. Ale 840 je speciální vysokohorská úprava. běžný model je 841.
Co přesně to znamená? Jako pohon obou náprav?
Bohuzel nevím přesně, spíš bych řekl ze lepší brzdy aby to mohlo i na zubacku.
budou vybaveny i gsm-r? když mezi lovosicema a učtěkem už stojí stožáry pro zabezpečovač gsmr? Mohli by tam rovnou dát etcs. A trať alespoň do úštěka mohla bejt elektrifikována, když tam jezdí tak často (vlaky končící v litaku jsou protažené do úštěka).
Nove vysílačky to určitě dostalo
Sloupy GSM-R sice jsou, ale na to zda tam po kraji mohou “lítat její frekvence” se zeptala Dráha pozdě a Armáda řekla “NE. Žádné cizí vysílače tady nechceme”. Takže GSM-R je prozatím nefunkční. A místo ETCS by měli spíše obnovit Ploskovice. Na tak “vytíženou” trať je to do Liběšic daleko. I když tam prý ty jízdní doby zkrátili.
tak to by museli vypnout i operátoři svoje telefony, však gsm-r funguje ve stejném pásmu jako 2G jen běží na začátku pásma, hned za ním navazují operatoři, jako celek to patří do pásma 900MHz, tak s čím má nějaká armáda problém? Však toto pásmo je celorepublikově alokováno pro mobilní služby včetně gsmr.
jinak jízdní doby se prodloužili, alespon tedy z české lípy do litaku to trva dýl než za stare trati se šukafonem/regínou.
Asi je potřeba to dopapírpovat, jestli teda platí ta verze, že tohle zanedbali.
Co je prosím Wi-fi zásuvka? Nějaká inovace? Nebo pouze chybí čárka?
To je když místo zásuvky na 230V nainstalujete zásuvku na RJ 45:)
Po celém vlaku natahat ethernet. Sice připojení na internet fungovat klasicky nebude, ale celovlaková LAN párty by stála za to.
S tema vasima bitkama o barvicky.. zeptal jsem se orakula: „Does color of the train anyhow correlate with its reliability?“ A orakulum odpovedelo: „There is no direct correlation between the color of a train and its reliability. Train reliability is affected by a variety of factors, such as the quality of the equipment, the maintenance schedule, the expertise of the operators, and the overall safety protocols in place. In many cases, train operators choose their colors based on their branding and marketing strategy, rather than any specific safety or reliability considerations. For example, a train company might choose a certain… Číst vice »
Orakulum umí i češtinu a celkem dobře. Tak nevím proč se ho ptáte v angličtině. 😉
Orákulum umí rovněž lhát. A hrát neplatný tah v šachu 2x po sobě.
ohlásil tah na G 12 ?
to byl v offsidu
protoze nemam anglickou klavesnici 😉
teda nemam ceskou, mam jen anglickou. a pripadam si jak v patek vecer, ale on je pritom jen ctvrtek 😉
Elektrizace, nikoliv elektrifikace.
autobus
Vypadá to jak nová Esmeralda 😉
Nebo cyklosráček
„během příštích měsíců…U6 Lovosice – Teplice v Čechách“ – už se ví něco bližšího o zprovoznění téhle trati?
Nic. to, že se ta linka tak jmenuje neznamená, že se zprovozní ten zasypaný úsek. Zatím absolutní nezájem SŽ.
On není zasypán, ale naopak tam násep chybí, poněvadž odjel dolů. Ale jinak máte samozřejmě pravdu, obnova v nedohlednu…
Ujetý násep má být nahrazen mostem
To by bylo optimální, poněvadž ten spodek působí už na pohled pořád nestabilně. Otázka je cena, jestli to dává smysl….
Smysl to dává, ale nikomu se do toho nechce, přestože na této trati je dlouhodobá jistota objednávání pravidelné dopravy (a není sebemenší důvod, proč by neměla být ani v budoucnu).
Ví se to už dlouho, nic se opravovat nebude.
Takže když se nechci kodrcat v autobuse, pak v Radejčíně přestupovat, raději rovnou z Prahy do Bořislavi přes Ústí nad Labem.
Zelená hrozná a interiér jak v Regionově 🙁
Skvělý, koho to zajímá?
Zelená je hezká a i těch odhalených hlav křížových šroubů bude jistě méně:)
Na Posázavský pacifik půjdou taky nebo tam půjdou normálně nové vlaky?
Tam by, vzhledem ke své kapacitě, byly dosti nevhodné.
Na obou Pacifikách by byly, s výjimkou letně víkendových vlaků mezi Týncem a Prahou a přímých Sp z Posázaví do Prahy, vhodné.
Pokud má být cílem nasazení nových vozidel mj. snaha přilákat nové cestující (což bych zejména na dolním Pacifiku – vedeném přímo do Prahy – považoval za logické), pak jsou tam nevhodné.
Ty bílé pruhy vypadají nezvykle, až si říkám, jestli by nebyla místo bílé lepší ČD modrá🤔
A kuriózní je, že odstín zelené DÚK neřeší, když na jiném vozidle (RJÚK Pesa Elf) je odstín odlišný🧐 Hlavně, že je to zelený🤣
Pokud se nepletu, odstín zelené je krajem specifikován jako konkrétní RAL. Tak kdo ví kdo má ten správný. Některé busy už za pár vybledly téměř do žluté…
Hrozný kočkopes. Buď má kraj svůj korporátní nátěr a dopravci to respektují s tím, že si doplní jen své logo (jako třeba v Plzeňském kraji), nebo ať užívají dopravci své barvy a jen se dolepí logo kraje/krajské organizace. Tohle se vážne nepovedlo. Solitérní zelená na busech je ok, ale tyhle kombinace žlutá/bílá s tvořivostí dopravců jsou pěst na oko.
Furt lepší než nátěr pardubický
A z Kralup jako zmizí?
Zmizely už před časem.
To byla putovní výstavka v rámci snahy zachránit objednávku na trati Kralupy – Slaný – Louny.
Nebyla, byl to klasický předváděcí (zkušební) provoz pro Středočeský kraj – aby Stč.kraj viděl jak to vypadá a současně to bylo někde u Loun, kde je údržba. Byl na to zveřejněn dodatek smlouvy Stč s ČD, myslím, že č. 9. Již v té době věděl Stč.kraj., že 110 je bez budoucnosti bez ohledu na vozy.
Po 110 se jezdit bude, Ústecký kraj se vzepřel záměru Středočeského kraje. Už se to tu mnohokrát řešilo.
Ano 4 páry za den. A to vlastně jen kvůli depu v Lounech. Přeprava cestujících bude takový bonus.
Bonus k h..
Hlavní modernizační prostředek byl kýbl Primalexu? Vnitřek vypadá úplně stejně. Se ve Zvolenu nepřetrhli teda. A „jednotný“ nátěr v Ústí vypadá taky pokaždé jinak.
Co si dopravce CD a objednavatel UK objedna to ma. Ani ty jako podnikatel by si nedelal nic za pan buh zaplat.. nebo jo?
Víte, on vlak úplně nejezdí na barvu sedaček. Jak bylo řečeno, co si objednavatel objedná, to má. Vlak je poněkud složitý stroj narvaný technikou a fakt, že se něco zmodernizuje, nemusí být nutně vidět laickým pohledem. Nechápu vaši jedovatost, obzvlášť když se ani na tu blbou fotku pořádně nepodíváte. Ale hlavně si kopnout i za cenu, že ze sebe uděláte blbce, že? Co je mi známo, modernizace se týkala minimálně čtyř věcí (možná i více). Vy z nich vidíte jen jednu, a to je nátěr. Z fotky jsou určitě patrné ještě dvě – klimatizace a nový informační systém. Čtvrtou věcí… Číst vice »
Dobrý večer, vycházejíc z fotky není moc rozpoznatelná ani klimatizace, ani informační systém. Který vlakový zabezpečovač je myšlen? ETCS?
Klimatizace tedy rozpoznatelná je, být vámi zvážil bych návštěvu očního lékaře.
Strojvůdce má nově otevírací okénko, kterým převezme a pak zase vrátí výpravčímu žezlo. Dole pod oknem vedle pultu je na to nově taková roura, aby se to nikde cestou neválelo.
A když ho budou dráhy potřebovat přesunout třeba do Opavy, nebo jinam, tak ho přemakují? Stejná nesmyslnost, jako autobusy v barvě Ústeckého kraje a reklamami DÚK na Karlovarsku.
Tyto motoráky jezdí na naftu.
Mohl byste mi, prosím, vysvětlit, jak váš komentář souvisí s komentářem krále j?
Furt se tu řeší nátěry vozidel ale na ně to nejezdi. Zbrojí se tam nafta a pak to jezdí třeba do Tramtárie
Předpokládám že jde o jemnou narážku na „bateriovost“ vlaků v Moravskoslezském kraji.
Proč by ho přemalovali? Autobusy v barvách Ústeckého kraje Busline jezdí v Královéhradeckém kraji
nebo na dráze Otrokovice – Vizovice jednu dobu jezdily regionovy z MS kraje. Sice byly řádově v interiéru hnusnější a poničenější, ale aspoň jezdily 🙁
A jeden rok u nás jezdil i RegioShark. Ale pak se asi účetní na kraji rozhodli, že je to pro nás zbytečně dobré, a zůstaly nám ty Regíny, rezavé stojky sedaček included.
Rok tam určitě nejezdily a dobrá zpráva je že se vrátí.
I kdyby něco tak moderního do Opavy mělo přijít, vůbec to vadit nebude, Moravskoslezský kraj neřeší nátěry vůbec. Ústecký kraj to také vyžaduje jen u nově pořizovaných vozidel. Tohle tam doteď bez problémů jezdilo v nátěru HzL.
Do Opavy ? Jako na Hlučín? Tam stačí Regina. Jinak na Krnov by to chtělo dráty.
Jestli to po vypršení smlouvy bude pořád dobrý motorák bez potřeby údržby, tak ho asi ČD přelepí nebo přemalují.
A jestli ČD v průběhu platnosti smlouvy budou chtít kašlat na Ustecký Kraj a hasit průsery jinde(tam kde jsou vetší pokuty) no tak to bude jejich věc.
To je blábol
Také nejsem fanoušek pojízdného barevného cirkusu, co se na kolejích pohybuje, místo graficky pěkného Najbrtu. Ale realita je trochu složitější a nezakládá se na něčích pocitech: Neznám přesné detaily smluv, ale dopravce nemůže svévolně vlaky přesouvat, což je smluvně dáno. V některých případech to asi půjde, v jiných zase ne. Pokud by byla nutnost vypomoci krátkodobě někde jinde, bude problém větší na straně kraje, ve kterém je zasmluvněn vlak původně, než ve kterém má vypomoci. Pokud by bylo nasazení možné, hádám, že případná pokuta za nedodržení správného nátěru (některé kraje ji asi uplatňují, zatímco jiným je to jedno) bude naprosto… Číst vice »
Hehe neni to tak davno co zdejší diskutující zatracovali najbrt jako hnus… Co si kraj vybral to ma. Imho to dává smysl aby vlaky a busy ve kterých platí krajský IDS měly stejný (krajský) nátěr. Pro cestující je to jasné sdělení. Pro mezikrajske spoje ať si to natre dopravce jak chce.
Je to náhoda, že nový nátěr přesně kopíruje linky toho původního? Jinak myslel jsem, že to bude nově ve schématu stejném jako Pesy RJ.
Není to náhoda, původní linky vypadaly dobře, tak proč znovu vymýšlet kolo. Jediné co kraj specifikuje je určité procento zelené.
Stejně mi ale přijde absurdní, že kraj vůbec může dávat do smlouvy takové kraviny jako barevná řešení. Někde chtějí měnit i potahy na sedačkách za jejich kreaci. Je to příkladná ukázka mrhání veřejnými penězi, protože se často lakuje nově místo laku, co by ještě dlouhá léta sloužil. To samé polepy, co jsou drahé skoro jako lak.
Ve kterých případech se často lakuje místo nátěru co by dlouho sloužil? Naprostá většina zelených ústeckých vozidel byla pořízená nově, takže neměla nátěr žádný. Regiojetím 628 stačil zelený proužek, velká část Regiosprinterů má pořád barvy Vogtlandbahn a 12 let staré Pantery si nechávají najbrt i po dualizaci. Tyto motoráky měly jak starý nátěr HzL, že je to velké mrhání?
Hezká barvička.
Víc rs1 ..já vím že už se nedělají a takove stroje chybí.
Super, moc dobrá zpráva. I barvy celkem konvenují, i když původní nátěr Hohenzollerische Landesbahn je ještě o něco lepší. Ostatně, cokoliv je lepší než Najbrt.
včerejší kombinace na spoji z Úštěka do Lovosic byla úžasná: Stadler v německém nátěru táhl modrou Reginu. Měl jsem za to, že už Regionova na Lípu podle krajské smlouvy nepojede.