Do Liberce míří na modernizaci z Německa tramvaje GT6M
Tramvaj GT6M ve Zwickau. Foto: Michal Chrást
Cegelec si vybral libereckou vozovnu kvůli metrovému rozchodu kolejí.
Cegelec si vybral libereckou vozovnu kvůli metrovému rozchodu kolejí.
Škoda, že si Liberec ty tramvaje nenechá, koneckonců je to na jejich poměry moderní až futuristická tramvaj :))
Uf a ja uz se tesil na novou staromoderni tramvaj.
“ Zwickau se tak stalo prvním z měst někdejšího východního Německa, které moderní nízkopodlažní tramvaje obdrželo.“
A některá ex-DDR města nedostala nové tramvaje dosud a řešilo se to buď úpravami těch starých, nebo se to řeší (pořízením nových vozidel) až teď.
Perličkou tramvajové sítě ve Zwickau je, že od loňského prosince už ani tramvaje nejezdí k hlavnímu vlakovému nádraží (prý dočasně na několik let). Už předtím tam jezdily jen v pracovních dnech (dvě linky vedené jako posilové nad rámec dvou dalších, celotýdenních). Od 12/2019 je tedy tramvajová síť ve Zwickau „zjednodušena“ na dvě linky, potkávající se v centru města.
Navíc k tomu nádraží nejezdily v ty pracovní dny ani celý den, tuším že jsme tam přijeli v 7 večer a smůla. Je potřeba něčím jiným popojet nebo dojít na Zentralhaltestelle, což není totéž co terminál Zwickau Zentrum. Ty hlavní dvě linky, co jezdily i o víkendu, se aspoň potkávaly na té křižovatce a byl tam garantovaný přestup na všechny směry.
Zwickau (česky též Cvikov)???
A víte, že tramvaj jezdí i v britském Londonu (česky též Londýn)?
A také ve francouzském Parisu (česky též Paříž) chtějí tramvaje obnovit?
V Paříži již tramvaje nějaký ten pátek jezdí a dále vznikají nové tratě. Nenajdeme je však v samotném centru, ale v okrajových čtvrtích.
A jestlipak víte, jak se jmenuje ona část Londýna /part of London /, ve které tramvaje jezdí?
Nevím, nejsem odborník, ale je to na Wikipedii… (Croydon) 🙂
Rád prudím na diskuzních fórech svými moudry. Alespoň někde mám pak pocit, že jsem důležitý.
Tak to by bylo dobré se obrátit na odpovídající instituci. Co zkusit Ústav pro jazyk český?
To opravdu není pro diskusi pod článkem nutné. Hodně vám to vadí, že jsem na to upozornil?
Nejsi důležitý 🙂
Ale má ten pocit.
Ten sarkasmus u těchto příhraničních měst přirozeně naráží na hráz nepochopení. Nechtějte, abych vám vysvětloval proč…
Do Liberce nevedou koleje že to musí vozit po silnici? Dyť je tam vlečka až k vozovně.
Ale ta vlečka není jediný kritérium…
a další tedy je?
prachy, protože ty zasraný cardodráhy na obou stranách hranice zkrátka nejsou schopný za normální prachy tramvaje přepravit, najít trasu, vhodnej vlak _ tak si tou muší váhou těchto kolosů rozjezdíme silnice … noaco, daňoví poplatníci to zaplatěj.. 🙁
Vytočilo mne to zrovna tak jako převoz těch posunovacích lokomotiv z Třebový do Srbska – po silnici .., to snad byla ještě větší prasárna 🙁
ale jistě nám to tady vyvrátí řada odborníků..
Tak třeba jestli je vlečka i v areálu Cvikovské vozovny, cena, flexibilita… Předpokládám že toho je víc. Také bych raději viděl ten převoz po kolejích, ale domnívám se, že objednatel si vybral řešení které bylo pro něj nejvýhodnější.
čili zase pěkná ukázka flexibility železnice
Vlečka v areálu vozovny ve Zwickau patrně byla, ale vzhledem k tomu, že trať, která se vyloženě dotýkala areálu vozovny, již odhadem dvacet let není v provozu a teď je místo ní cyklostezka, tak o přepravě po železnici lze těžko uvažovat… Teoreticky by asi šlo udělat to, že by motorová lokomotiva dostrkala vhodný železniční vůz do splítkového úseku ve Zwickau u zastávky Zwickau Stadthalle, kde by ho pak zastrčila pod tramvaj, která by byla zvednuta několika jeřáby. Jenže to by asi potřebovalo vypnout a odklonit nad příslušnou kolejí trolej, tramvajovou a železniční trať u zastávky Zwickau Stadthalle tedy vyloučit z… Číst vice »
tak já se s tím smířím… to si jenom odkládám až se tu bude zase plkat o přesunu nákladů na koleje a potenciálu té či oné lokálky i pro nákladní dopravu
Díky za podrobný rozbor 🙂
Hezky jste nám to vysvětlil, že když se nechce, tak to nejde.
Vysvětlil jsem, co by bylo potřeba udělat, aby to šlo a v zásadě by to v tomto případě po technické stránce šlo. Zabedněncům typu Tomášfuk ale těžko vysvětlím, že rozhodující je doba, za kterou zásilka v podobě tramvaje a cena, kterou zákazník za dopravu zaplatí. A tady přeprava po železnici prohrává nejen z těchto dvou důvodů, ale také i z organizačních důvodů, které se pochopitelně promítají i v ceně. Protože ve Zwickau by to znamenalo zastavit provoz vždy na několik hodin na tramvajové a železniční trati a to by u objednatelů a plátců osobní dopravy na těchto tratích nejspíš neprošlo.
No tak by se to přestavělo a za dva, tři roky by mohli začít vozit. Pak by to bylo 15 roků bylo k ničemu. Pak by se to z části vyhodilo, protože stavět tramvaj podle zvedáku je nesmysl a přišly nové. Mezitím by se to ale skladovalo, když už se to koupilo.
Ty zvedáky se umisťují na zpevněnou plochu a rozestaví na tuto plochu podél koleje podle toho, jak má vozidlo uspořádána zvedací místa. Moderní zvedáky se dají přemístit po rovné ploše jediným člověkem stejným způsobem jako paleťák naložený paletou někde ve skladu. Na starší typy zvedáků byl potřeba buď jeřáb, nebo vysokzdvižný vozík. Vzhledem k tomu, že jsem na výše zmíněných moderních zvedácích zvedal různé typy železničních vagonů, tak bych si dovolil tvrdit, že o dané věci tedy i něco málo vím:-).
Rozhodují čas a peníze. A po silnici to trvá 12 hodin, po železnici déle z důvodu zapojení do uceleného vlaků a posunů. A převoz jednoho vagónu samostatně by bylo velmi drahé.
Při použití návěsu pro přepravu kolejových vozidel se dá i 30 m dlouhá tramvaj přepravit v celku a k nakládce ani vykládce není potřeba žádná další technika, protože návěs má rozebíratelnou nájezdovou rampu a naviják. Přeprava po železnici by vyžadovala jeřáby nebo zvedáky na naložení a složení a navíc by tramvaj musela jet rozvázaná na jednotlivé články, protože speciální vagóny měl svého času snad akorát Viamont
Jak naložíte 30 metrů dlouho tramvaj na 20 metrů dlouhý vagon?
Poveze to potom 742 jako sólo vlak nebo se to bude řadit do nějakého vlaku a pojede to týden, najezdí to 3x tolik kilometrů, všecko na naftu. Plus teda spálit naftu v jeřábech, které budou muset na obou koncích přijet k vozovně. A ty 2 jeřáby budou v součtu těžší než samotná tramvaj. Takže se silnice do Liberce ojezdí víc. Ale bude to šotosprávně.
Jinak super, zajdu se do vozovny podívat. Ale je škoda, že tyto krásné tramvajky neuvidíme na libereckých kolejích.
Jo, podnik by měl řešit úplně jiné věci a ne se starat o věci, které jim nepřísluší.
A co konkrétně? Jinak Váš příspěvek beru jako snahu se zviditelnit.
A o co se dopravní podnik stará co by mu nepříslušelo? O zakázku se stará Cegelec, a pokud má DP volné prostory nebo dokonce i kapacity, které může Cegelecu pronajmout a něco na tom vydělat, tak to vnímám jako přínos a nevidím v čem je problém.
On si Vlk podle obrázku myslel, že se jedná o trolejbus.
Njn, asi oči, co? 😀
Vlku, najděte si svoji vlčici a nestarejte se o to čemu nerozumíte. On si DPMLaJ také rád přividělá a nejen na cestujících.
Myslím si, že je pochopitelné nepouštět relativně moderní tramvaje do města. Ještě by si Liberečáci mohli všimnout, že existují i modernější tramvaje, jak T3, jejichž vraky se sem svážejí z širého světa. V duchu neukazovat něco moderního je mimo jiné i retrodesign jediné moderní tramvaje, která tu zatím ještě je. Dokonce kdysi tady měli ještě jednu moderní tramvaj, ale tu raději prodali do Krkonoš na bufet, místo toho, aby si jí dali alespoň do budovaného tramvajového muzea.
Njn, daří se jim ty novostavby maskovat téměř dokonale. Dokonce je kopletují natajno ve vlastních dílnách, aby nikdo neviděl přivážet novou tramvaj. Beztak ty vozové skříně vozí pod plachtou a v noci. Ostatní díly schované v návěsu.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Tatra_T3R.SLF
A co se bufetu týká, tak ten se výrobci stále nedařilo zprovoznit tak, aby vyhověl požadavkům Drážního úřadu. Nejspíš tajná spolupráce ČDK a DÚ, neboť v Polsku RT6 jezdí bez větších problémů.