cargo

Do Liberce dorazily první nové autobusy SOR NS 12, vyjedou do Vánoc

Nové autobusy SOR NS 12 v Liberci. Foto: DPMLJNové autobusy SOR NS 12 v Liberci. Foto: DPMLJ

Do března příštího roku bude mít DPMLJ celkem dvanáct nových autobusů SOR.

Zpět na článek
55 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jiří

SOR – Opravny zemědělských stroju. Na Karvinsku jim shořeli 2autobusy na CNG a jeden Elektrobus. A Polské Solaris na CNG hořeli na Slovensku. Ještě že už u nás jezdi kvalitní Iveko (Karosa) a Scania.

XYZ

Tak kdypak se dočkáme u nových SORů a Solarisů přelepných oken reklamní fólií? Já abych nemusel, až tím pojedu v neděli zadara ze Šalďáku do Globusu na slevy, stát u předního okna, který bude jako jediný (otázka je proč nepřelepí i tohle) čirý (čistý bejt nemusí). 😀

Martin

Dopravní podnik Liberce a Jablonce n.N. – Proč tedy v Jablonci hledají provozovatele MHD, když mají svůj podnik ?

Jindra

Jablonec má v DPMLJ minoritní podíl, myslim, že méně než půl procenta. Je to vlastně jen kvůli tramvaji, která spojuje obě města. Jinak si myslím, že spolupráce v širším objemu, tedy zajišťování mhd v Jablonci, by, dle dosavadních zkušenosti s provozem tramvajové tratě, byla pro Liberec nevýhodná.

Daniel

Taky nechápu, proč v Liberci přistoupili na změnu jména kvůli podílu 0,3 %. Dost to mate a hlavně to ani z faktického hlediska nedává moc logiku. Zvláštní že na příklad u Zlína a Otrokovic či u Mostu a Litvínova takové epizody ve stylu latinskoamerických telenovel nesledujeme.

Martin

Děkuji za vysvětlení !

Miro

Do kterých?

krtek

Jako řidič DPmB jsem ten to typ řídil už několikrát a můžu říct že za mě super co se týká ovládání dokonce bych řekl že lepší jako u urbana, NS 12 nemá tak agresivní nastup retardéru, lepší brzdy. Jako každej bus má svoje mouchy , mě třeba osobně vadí ta nádrž hlavně její výška přes kterou není vidět do boku, ale umístění je dobrý proti důchodcům (řidiči busu budou vědět co myslím), další věc je pomalý chod dveří , někdy to fakticky zdržuje. A poslední co se mě osobně nelíbí tak je design zadního čela, na tom mohli trochu víc… Číst vice »

jan.lbc

Zapracovat měli (hlavně) na předku autobusu. Ten je ještě otřesnější než zadek.

A pro rýpaly: vím, že je to jen autobus, jehož funkce je přepravit lidi z bodu A do bodu B a že to není předmět přihlášený do soutěže o nejlepší design. Ale i přes to na tom měli zapracovat.

Sitgestravel

No ten design je otresny. Mne to pripomina ty brnenske predky tramvaji T3. To je stejna silenost.

eon

Kotasovy čela na T3 (aa K2) je snad to nejpovedenejší, co udělal!

Gajda

A pořád se jim nedaří ta vyvýšená část na straně řidiče v zadní půlce autobusu. Tam je zase schodů, jako když stříhá nešikovnej holič.

Vlk

Ta nádrž na naftu u předních dveří, tak to SOR trefil kozla !
To že tam je, bych asi nějak oželel, ale taková almara přes kterou není ani vidět…
no, pardon, to se jaksi nepovedlo.

Martin V.

To vážně není možné umístit palivovou nádrž jinam? Přinejhorším třeba na střechu, když tam můžou být tlakové láhve s CNG. Autobusy MHD tankují doma, tam by jim mohli zřídit jeden výdejní stojan na rampě. NS 12 electric nemá nádrž ani „komín“, čímž má o 3½ sedadla víc. Ani NS 18 diesel tuhle almaru nemá, nejspíš dali nádrž pod podlahu mezi prostřední nápravu a kloub.

Jiří Kocurek

Metan je lehčí než vzduch, stoupá nahoru. Proto je vhodné mít nádrže nahoře, v případě netěsnosti uteče plyn mimo vozidlo. Plnící hadice CNG je tlaková.
Nafta se tankuje beztlakově, takže by hrdlo muselo být nahoře. Rampa je sice fajn nápad, ale komu se tam bude chtít každý den lozit. A má to ještě jednu nevýhodu: V případě netěsnosti půjde nafta dolů. Ne že by pár kapek někoho zabilo, ale panika by mohla. V televizi totiž nafta bouchá úplně všude.

Martin V.

Jsem si vědom komplikací, ale nafta není benzín. Klidně bych nechal pár sedadel za předním kolem na vyvýšené podestě, aby se nádrž mohla umístit tam. Takto je v autobusu prostě další nevyužitý prostor, i když se zvýšil podíl úplné nízkopodlažnosti.

jva

Tak NewUrbinu (ale nabízel ti i v generaci druhé) se při stejně umístěné nádrži sedadla na přední stranu vešla, a to je pak asi nejlepší místo pro nádrž – sedadla za ní se posunou o pár čísel (další sedačka by se stejně před střední dveře nevešla) a neubírá to NP prostor. A a u NS18 pak je ta nádrž za střední nápravou, což je právě ten třičtvrtě metr délky navíc oproti Solarisu (který má nádrž nad ní a navíc půlenou nad oběma koly, takže vystačí s i tak hluchým prostotem mezi opěradly). Prostě SOR se lepší, ale furt mu kousek… Číst vice »

mirek

Škoda, že Praha pořád dál kupuje NB12, někteří dopravci dokonce hrbáče BN 12, které byly zastaralé už před 20 lety v době uvedení na trh…

MHD

Praha žádné nové NB12 nekupuje. Do Prahy se dodávají vozy z dobíhajícího kontraktu, ty jsou už několik let koupené.

Márty

Pražský kontrakt je z doby, kdy už byl model NS v prodeji. Je z dubna 2018, dodatek z r.2019.

XYZ

Pražský kontrakt JE NA VOZY SOR NB 12 a NB 18 … O vozech NS 12 ani NS 18 v něm není ani čárka.

XYZ

Důvodem pro nákup vozů NB 12 a NB 18 byl větší počet dveří, tj. u NB 12 čtyři a u NB 18 pět. Jiné zásadní důvody pro výběr asi nebyly, jelikož jinak by nikdo nemohl něco takového vůbec schválit.

Kuba

Ojetá Citara z Německa by vyšla levněji a byly by to kvalitnější vozy než nové křápy z JZD Libchavy.

Vlk

Jenže tento autobus má život před sebou. Ony Mercedesy už jsou dávno po smrti !

XYZ

Víte, ono ta ojetá Citara z e Schwerinu, co DPMLJ koupil, se ukazují jako spolehlivé vozy (než došly Urbina dokonce nejmodernější vozy v Liberci).

Jindra

Citara asi zažívají svůj druhý život. Alespoň v Liberci, kde se jim dobře daří překonávat zdejší členitý kopcovitý terén.

mirek

Ojetá Citara vyrobená v Turecku, no nevim…

mufiklo

Citara se, ale v Turecku nevyrábí..

mirek

Když přišly první SORky do Prahy k DPP (2009), čekal jsem, že se tak za dva roky rozpadnou. Nakonec docela překvapily, oproti Citybusům, které vrzaly a chrastily už po měsíci provozu, docela drží.

Zrzek

Hlavně Citybusum praskaly rámy nad zadní nápravou a nepomáhalo ani jejich vyztužení ve výrobě.

Karosa-Citybus-Citelis/line

Mercedes že je kvalitní, tak se podívejte na ty v Děčíně jak vržou, skřípou, třískaj dveřmi a do kopce se táhnou jako smrad.

leviathan

Většina zboží z výprodeje nebývá k žrádlu. Turecký med to není.

Dom

Ach ten Kotas. Opravdu se někomu ten vnější design líbí? Vždyť to vypadá jak hračka…

4918

Ze předu je to celkem pěkný ale ten zadek

leviathan

Boubel, ale tak nějak přátelsky oblý a veselý…

MartinS.

Ano, třeba mně se ten design předního čela líbí. Ale chápu, že na to má každý svůj názor.

XYZ

Někde jsem četl, že se Kotas inspiroval v historii u Karosy ŠM 11. Zejména zadek má odkazovat na minulost. No, nevím …

mirek

Zvenku celkem pěkný bus (až na ty liberecké barvy, uf), ale design interiéru je teda vrchol nevkusu.

Jindra

Liberecký kabát autobusům i tramvajím sluší.

Sitgestravel

Mame krasne barevne provedeni a na rozdil od Prahy jsme ne to nemuseli najimat nejake hogo fogo homo designerske studio za xx melounu.

Jindra

Mirek je asi ujetý… líbí se mu nový nárěr PID.

Tomášfuk

Design interiéru je jaký je. Mnohým cestujícím bych namontoval k sezení neohoblované prkno, a kdyby ho zadkama vyhladili, otočil bych ho.

M H

SOR NS 12 a Solaris Urbino 18…tedy stejné dva typy, jako letos koupilo Brno. Alespoň z pohledu cestujícího, v Brně jde o dobrá vozidla – pohodlnější než Iveca a úplně jinde než omyl přírody SOR NB.

Vlk

Cestujícímu to může být jedno, za deset minut vystupuje a je mu to fuk čím jel.
Tohle všechno zajímá jen chytré šotouše, kteří o tom nevědí nic a řada z nich se neumí ani kloudně podepsat.
Jestli jezdíte Sorkou či Solarisem nebo Urbanem je tak nějak jedno, jsou to nejlevnější autobusy na trhu. Ber v potaz to, že všechny tyto vozidla jsou montovány téměř ze stejných dílů, myslím po technické stránce, takže to je ve finále úplně jedno co kde jaký podnik má či nemá.

hoholu

kéž by měla NS12 přední sedadlo pro cestujícího..

Juraj

Cez víkend som sa prvýkrát konečne viezol v NS12 a musím uznať, že aspoň na pohľad je tam generačná zmena jasne vidieť. Aj detaily ako zaoblené rohy okna pre lepšie čistenie, sedadlá upevnené v bočnici atp. Celkovo to pôsobí, že nad tým niekto premýšľal, čo v prípade NB City často neplatí.

Fakt by ma zaujímala skúsenosť od niekoho, kto to priamo riadi alebo udržiava. Je to citeľná zmena proti NB12? Technicky lepšie? Horšie?

Beny

Mě by také zajímalo porovnání busů. Přijde mi z pohledu cestujícího, že NS je už srovnatelný třeba s Urbanway a lepší než Citelisu.

Jediné co jsem slyšel, že si řídiči u NS stěžují na odlesky v čelním okně

4918

Podle mě je to o dost lepší nez nb(g) nebo urbanway

Tonda Sehnal

A stále je to takový kostitřas?

eon

Kostitřasy jsou hlavně Urbany…

Kuba

Jen se v podání SORu ty sedadla upevněná v bočnici lámaly, ale to třeba je už u novějších NS vozů vylepšené.

Jinak někde na FB dával video nějaký řidič DPmB jaké to jsou strašné vozy.

Pišta

Hezké

Kernteriér

Do toho posledního odstavce by se hodilo přidat větu o SU18.

Kernteriér

Jsou sice zmíněny v úvodu, ale přijde mi, že ten poslední odstavec tu informaci vyvrací.

Kernteriér

👍