Do Košic začne létat Swiss, pro tamní letiště půjde o třetího síťového dopravce

Airbus A220-100 v barvách společnosti Swiss. Foto: SwissAirbus A220-100 v barvách společnosti Swiss. Foto: Swiss

Nová linka z Košic do Curychu bude v provozu od 27. března. Dopravce plánuje tři lety týdně s Airbusem A220.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
otik

Dopyt je aj po letoch do nemecka, holandska a inych krajinach. Kosicke letisko ma velku spadovu oblast a je dostatocne daleko od Krakowa a Budapesti.

glosátor

Myslím, že Košice mohou být zajímavým letištěm i pro některé východomaďarské letecké cestující – mohou to mít blíž než do Budapešti. Jen by asi bylo třeba zlepšit tam ještě i pozemní přeshraniční spojení s Maďarskem veřejnou dopravou.

Romino

No EC vlaky z Košíc do Miskolca chodia od 6tej do 18tej každé 2 hodiny a diaľnica už tiež je. Ale z Miskoca pôjdu Maďari skôr do Budapešti, než by išli do Košíc…

otik

Do Budapesti z Kosic idu maximalne 7 Pary vlakov. Ale nie je to priame spojenie. Kedze v Miskolci sa vozne prepajaju na iny spoj MAV. Do Miskolca do ide ako „Osobak“ az od MIskolca to ide ako IC. Ako sa vezme ci su pre ludi z Miskolca blizsia Budapest alebo Kosice. Myslim ze Kosice. Pretoze je lachsie sa dostat na letisko ako v Budapesti. Rychlejsie prejde bezpecnostnou kontrolou a check inom. Budapestianske letisko nieje vzdy vyhra.

tmx

Dopyt by možno aj bol, ale… Ono Německo je poměrně velká země a přestože pár desítek tisíc původně východniarov tam asi bude, ve výsledku nejsou alokovaní v jednom místě, takže reálně uživit přímou linku aspoň 2x týdně i jindy než na Vánoce a Velikonoce by byl problém. EW to zkoušel a jak to dopadlo. A než jet 3 hodiny někam vlakem a pak letět, to vyjde časově i finančně lépe letět přes tu Vídeň (Zurich).

Samo

Do tých krajín sa už dnes v pohode dostaneš cez WAW a VIE. Nejaké náhodne výstrely zmysel nemajú keďže do žiadnej jednej destinácie nie je tak obrovský dopyt.

Johnny Cash

To mě opravdu fascinuje. Takový zájem aerolinek o Košice. Kdo přijde dál? Lufthansa s CRJ 900 do Mnichova?

Arthur

A nesuplují Košice trochu i letiště západní Ukrajiny, kde se kvůli válce nelétá?

Kicruj

Určitě to té lince pomůže, i když masa asi bude spíš přes polská letiště. Už jen kvůli tomu, že slovenské hranice nejsou pro ukrajince zrovna nejpříjemnější, Slováci jim to rozhodně nedělají jednoduché, a spousta Ukrajinců to radši objíždí.

Kandelábr

Spíše východní Maďarsko

Vilem Bacsko

To opravdu ne.

Ota Fink

Nebo Prahu?

Tomas

zas tak k prekvapeni to neni. kosice maj pro tento ucel skvelou polohu … docela velke mesto, celkem odlehle (do bratislavy daleko, do budapesti daleko, do polska daleko).

a to je ten problem u nas ostravy i brna – kdyby ostrava nemela za rohem katovice a brno viden, provoz by tam take vypadal jinak.

milocjodem, z kosic jsem v pondeli letel austrianem do vidne, letadlo plne do posledniho mista.

David

Tak pro cestující to není úplně problém ale spíš výhoda, že mají velká letiště poblíž. Je to problém pouze pro sny některých brněnských a ostravských politiků. Kdyby peníze, které sypou do letiště nasypali raději do železničních spojení s těmi velkými letišti a zapracovali na code-sharingu, tak by to mělo výrazně větší benefit pro cestující.

Black

Katovice leží na polském území, takže těžko může český politik z OVA sypat peníze do výstavby tratí na cizím úzwmí.

Ondřej

Já si začínám myslet, že mít za rohem Katowice (Kraków) a Vídeň je ve výsledku pro moravského cestujícího obrovská výhoda a díky za to že je může český zákazník plně využívat. I kdybychom tyto dvě města vymazali z mapy, tak nevěřím v nějaký moc velký rozvoj letišť v Brně a Ostravě a pokud ano, zdaleka by to nebyly takové možnosti jako nabízí Vídeň nebo Katowice, spíše drobky bez konkurence a tím pádem i drahé letenky.

Tomas

to už prirozene zalezi na vkusu kadeho :))

Pro nekoho je lepsi usetrit par stovek, a jet do vidne / katovic … a nekdo si klidne par stovek priplati a uvita moznost letet ze sveho mesta.

jinak, nikdo netvrdi, ze kdyby tam nebylo polsko / viden za rohem, ze by z toho byly dalsi prahy. to urcite ne. ale hlavne brno by urcite melo nejakou jednu, dve pravidelky do nejakeho hubu + lowcostový balast ve vetsim rozsahu.

a ta ostrava by taky nejakou pravidelku smerem (jedno, dve z toho) muc/fra/zrh/cdg/ams dala.

Ondřej

Jo souhlas, kdyby nebyla Vídeň tak k brněnskému štěstí všichni dopravci půjdou spíše do Blavy, Brno bude určitě mít pár síťovek (WAW, MUC, IST, AMS) a 10 linek RYANU nebo WIZZU + pár sezonních k moři, na víc bych to stejně neviděl.

Pavel

Kosice + blizke okolie a Presov, ktory je len 20minut autom, maju dokopy 500tis obyvatelov a zaujem sa urcite najde. V blizkom okoli ziadne ine dostupne letisko nie je.
Z Presova do Krakowa je to napr. len 150km vzdusnou ciarou ale takmer 4 hodiny autom.

Tom

Ono se jedna jen o letni spoj, nikoliv celorocni, takze v rijnu ta linka zase skonci.

otik

Nemyslim si ze by to bol len letny spoj. SWISS nie su Ryanair alebo Smartwings. Oni totiz idu cielene narozdiel od Eurowingsu. Ktory sa nevie rozhodnut ci je low cost alebo ultra low cost aerolinka. Lufthansa uspesne osekala Eurowingsu dialkove spoje a ochvilu aj linky na kratke trate. Lufthansa nevie co si pocat s eurowingsom. Narozdiel od IAG ktory necha slobodne rozhodovat sa Vuelingu , tak Lufthansa neda Eurowingsu dychat ani rozhodovat sa. Btw Kosicke letisko ma spadove viac ako 1,5 miliona ludi.

Tomas

🙈

Samo

Kde si sa dočítal že by malo ísť o sezónnu linku?

Samo

Keby tam Lufthasna mala záujem spúšťať MUC, nespúštali by ZRH, keďže oba tie huby by obsluhovali plus-mínus tie isté destinácie.

Gajda

On by zájem mohl být i větší, jenže skoro všechny aerolinky bojují se zpožděnýma dodávkama letadel a nebo jejich nedostatkama, který se pak odstraňují, jako třeba motory A220 a A320. Kdyby všichni všechno měli podle původních termínů a mohli to na 100% používat, mohlo by to tam vypadat úplně jinak. Tak je každej rád, že poskládá to hlavní pro něj a zbytek je jen podle toho co vyjde.
Ale další by mohla být opět A220 – tentokrát do Rigy, v podání Air Baltic.