Do Jizerek autobusem. Série výluk uzavře dvě tratě na tři měsíce
Motorový vůz 854 u Návarova na trati Železný Brod - Tanvald. Foto: Jiří Beneš / Wikimedia Commons
Správa železniční dopravní cesty zahájí na počátku září půlmiliardovou opravu tratě mezi Železným Brodem a Tanvaldem, pustí se také do
Takže vrcholem naší doby bude, že se nebude jezdit 30, ale jako v 60 letech socialismu a komunismu. Že to vrátíme na tehdejší úroveň. Super vstric 2030. A to si někteří mysleli, že se bude běžně lítat na Měsíc a na Mars.. 60kmh.
Tak nám zase čtvrt roku budou z Brodu do Tanvaldu jezdít přímé autobusy přes Loužnici: to je hezký, ty stihaj i jízdní doby vlaků. Ale co Jesenný? Tam opět v lepším případě bude na nádraží o více jak 30 min. dříve zajíždět pendl Brod – Jesenný přes Spálov tj. i přes Bozkov a Jesenný obec odkuď se cca více jak 2 km „dolů na dráhu“ chodí. Bývaly to doby, když náhr. doprava nahoře přímo v obcích oficielně zastavovala. Potom byly pokusy jezdit přes Horskou Kamenici, pak zas když se opravoval most přes řeku se jezdilo jen na křižovatku ve vsi.… Číst vice »
Ale výluku si odjezdu cd. Státní dopravce. A rychlost teda zůstane 60.. 🙂
Výluka bude pokračovat i v příštím roce, kdy už bude Státní Dopravce někde na smetišti dějin.
Trať vede pěknou krajinou, škoda, že přepravní výkony jsou mizivé ve srovnání s autodopravou. Při rozpočítání nákladů (provoz, údržba) na cestujícího, by vyšly asi enormní částky.
Neřekl bych, že trať Tanvald – Železný Brod a Tanvald – Harrachov zeje prázdnotou, hlavně teď o prázdninách.
Prazdnotou asi nezeje, ale to co po ni jede je v podstate zanedbatelne, ze ve srovnani s vykony na paralelni silnici.
Abych řekl pravdu, po silnici to tam neznám. Ale v úseku Tanvald – Brod jezdí vlaky dopoledne obhodinu a odpoledne dokonce každou hodinu a z Tanvaldu do Kořenova každou hodinu celý den, to mi zas tak málo nepřipadá
Navíc tam jsou vložené vlaky do Plavů dopoledne, které jsem vynechal.
Jezdí tam motorový vůz 854 s případně přípojným Bdtn, tedy při 50% obsazenosti cca 60 lidí. Při četnosti jízd, jak jste zmiňoval, asi každý chápe, že v porovníní s provozem po silnici je to bohužel nicotné. Tratí podobné této je celá řada a existují jenom díky předkům. V současné době by nikoho ani nenapadlo je pro tak malé přepravní výkony, navíc v náročném terénu stavět.
854 s Bdtn tam jezdí jen R Praha – Tanvald, zbytek je zajišťován Štádlerem či 814.
Navíc poprvé jsem to napsal špatně, dopoledne jedou 2 vlaky obhodinu (v 01 Os a v 36 R Brod – Tanvald) a odpoledne tedy jede vlak Os co hodinu + R obhodinu.
Udělali by dobře, kdyby v rámci té výluky prodloužili perón u Riedlovy vily o těch několik málo metrů (asi tři), aby se tam mohlo nastupovat a vystupovat všemi dveřmi dvojice Stadlerů – jistě, bylo by to technicky trochu náročné a finančně nákladné, ale když už budou opravovat viadukt v sousedství, určitě by to za to stálo.
Jesenný tedy zůstane zastávkou. Škoda.
Na 28. září je plánován bramborový víkend na zubačce. Takže letos budou bramboráky v Kořenově bez vlaku?
Vlaky Zubačky budou jezdit v omezeném rozsahu (bude sjízdný úsek Dolní Polubný – Harrachov).
No, to tam ale „Boveraclub“ a další autobusoví „šotouši“ budou muset dodat víc „retro“ vozidel, aby tu „zubačkovou“ frekvenci z Tanvaldku do Dolního Polubného odvozili – ale aspoň to bude nějaká změna programu, který už začíná být příliš fádně pořád stejný.
Příliš fádně pořád stejný program „železničáře v důchodu“, který přijede na režijku pravidelným Os před Zubačkou, s poznámkami o předraženosti vycumlá jedno kelímkové pivo a pravidelným Os zase odjede, se změní už příští rok, kdy bude muset najíždět z Prahy osobákama anebo přes Ústí a Liberec, aby nemusel platit za jízdenku u Arrivy.
Každopádně program na Zubačce je vytvářen pro jinou cílovou skupinu, která s jeho „fádností“ zatím nemá problém.
V článku je uvedeno, že dojde ke zkrácení jízdních dob na trati 035 o 3-4 minuty. Proč je tedy v návrhu GVD u osobních vlaků jízdní doba spíše prodloužena oproti současnému stavu?
Protože to bude jezdit Arriva 🙂
Kdybyste četl článek pořádně, tak se dočtete, že letos sice bude hotová většina prací, ale stavba nebude ukončena. Tzn. ke zvýšení traťové rychlosti do grafikonu nedojde, ale proč si nekopnout do Arrivy, to už je takový zvyk režistů.
Asi patnáct let se nekoplo do trati 124 mezi Žatcem a Lužnou. Když to tam bude jezdit Lendrbán, tak se opravuje jak o život.
Ona možná nějaká souvislost nakonec bude: pro líné „regiokřápy“ dosavadní stav stačil, ale bude-li tam jezdit něco výkonnějšího s lepšími jízdními vlastnostmi, pak by oprava trati mohla přispět ke zkrácení úsekové jízdní doby, což může být cílem pro možnost konstrukce atraktivnějších jízdních řádů.
Nojo, ale režijka tam nebude platit
Vy už jste zblbl stejně jako Tronda? Měl jsem vás za přece trochu inteligentnějšího – asi jsem se trapně zmýlil: poučení pro příště, že se nevyplatí u vás hledat ani „záblesk ducha“ …
Vzhledem k taktu a návaznosti v Chomutově a Lužné nějaké zkracování jízdní doby nepřipadá v úvahu. Už dnes mají Regiokřápy plno vaty.
Jistě je to spiknutí proti hodným ČD, tak jste to chtěl říct?
A nemáte pravdu, nepřetržitých výluk tam v posledních letech bylo několik.
Je zajímavé, že o režijkách tu furt píše jen „svatá trojice“ Tronda, Souprava VRT
Že jo?
V úseku Žatec – Chomutov kde se sesouvá přeložka a zvyšovala rychlost na 100 km/hod. V úseku Žatec Lužná pouze z důvodu vytrhávání kolejí v Milostíně, Sádku, Měcholupech a Trnovanech
Asi jiná smlouva o přístupu a řádně ošetřené závady ve sjízdnosti a srážky z ceny za ně.
Trať je sjízdná, sice 10 km/h, ale sjízdná – Mšenka a zavedená NAD. Nejspíš to objednatel nechce zažít.