Do jihomoravských krajských silnic půjde letos 1,4 miliardy korun

Jihomoravští silničáři v akci. Pramen: SÚS JMKJihomoravští silničáři v akci. Pramen: SÚS JMK

K nejvýznamnějším krajským investicím do silnic patří budovaný obchvat Čebína (II/385), kde se letos prostaví téměř 260 milionů korun.

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukáš

Jak může v těch opravách nebýt II/383 v úseku Pozořice – II/430? To se asi opraví, až když tam někdo urazí všechna 4 kola

Kernteriér

Ta už opravou, resp. úpravou prošla. Kdo to tam nezná, neuvěří, ale ve srovnání se stavem před rokem to znát je.
Ano, ostuda to je stále.

Pavel 2

Opravovat silnice, které mu patří, má kraj za povinnost (kterou řádně neplní). Naproti tomu dotovat Velkou cenu, prodělečné letecké linky (ze kterých by měl zisk jen soukromník, kterému lidovci zašmelili letiště na padesát let), kupovat vlakové soupravy nebo proplácet lidem 30,- korun za návštěvu doktora (tímto odreagováváním si mindráku z celostátní politiky vytunelovat Hašek z krajského rozpočtu desítky milionů) kraj za povinnost rozhodně nemá. Tyto stovky milionů, možná miliardy, které kraj za uplynulých x let zpronevěřil, v údržbě silnic chybí. A díky inflaci a nárůstu cen stavebních prací se teď násobně prodraží.

Kernteriér

Ale prd. Takhle to nefunguje. Jsou to úplně jiné hromádky peněz.

Pavel 2

Ano, úplně jiné hromádky. Jedna, která existuje, na opravy silnic, protože na to dostává kraj peníze od státu. A druhá, která neexistuje a kraj si ji vytvořil tak, že bral peníze z té první. A silnice mezitím dál chátraly…

Kernteriér

Když myslíš.

Pavel 2

Kraj (jeho obyvatele) to stálo a bude stát hodně. Ta část, která nebyla z dotace je úvěrovaná a úroky vzrostly. Kraj má povinnost zajistit dopravu, ale ne nutně svými vlastními soupravami. Při výběru dopravce včetně vlaků lze soutěžit to, co kraj chce. Takhle bude mít na desítky let dané vlaky, se kterými jsou problémy už jako s novými po dodání (hlučnost) a lepší to nebude. Byla „vybrána“ jediná nabídka ze soutěže. A neuklidňujte se tím, že cena je včetně servisu. To znamená, že to pojede, ne že to pojede dobře…

ukulele

Ten dluh je bohužel tak velký, že i tak je to zoufale málo. Opravit mosty se musí, ale prakticky to zlepšení nebude a nepůjde vůbec poznat.

Lubas

Máte pravdu. Nestačím se divit kolik dopravního značení „nerovnost na vozovce“ se po zimě objevilo. Teď nově jsou i na D1….pěkně to zde vedeme 🙁

Pavel 2

V tomhle má výhodu ostravsko, tam píší „důlní vlivy“, to si na jižní moravě nedovolí ani na rosicko-oslavansku.

Datel

Takže se opraví pár největších tankodromů v kraji (zdaleka ne všechny) a tím to končí. Krom obchvatu Čebína žádná novostavba. Přitom ty obchvaty Tuřan, Hradčan, Slatiny, Blučiny atd. opravdu zoufale chybí.

Kernteriér

Obchvat Blučiny by snad měl být udělán v souvislosti s rozšířením JE Dukovany. Někde jsem četl, že to spolu bude (byť možná na první pohled nelogicky) souviset.