Do Hradce Králové se vrátil nextbike, město zvažuje propojení sdílených kol s MHD

Kola nextbike v Hradci Králové. Foto: NextbikeKola nextbike v Hradci Králové. Foto: Nextbike

Prvních patnáct minut jízdy mají uživatelé zdarma, ve městě je sto kol.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Leinad

A už jsou k tomu přilby?

Novotny

Proc magistrat nekoupi za ty dva miliony dotaci 100 kol a nespravuje si to samo. A kazdy kdo ma predplatne nebo si koupi listek to muze treba na hodinu denne vyuzit v ramci jizdneho. A nemusi se resit externi formy provozovani.

Jiří Voseček

Protože se o ta kola musíte starat, mít na to funkční systém, to za 2 miliony nedáte ani omylem.

původní Jakub P

Protoze není třeba znovu objevovat kolo a stavět ten systém od základů. Tahle spolupráce vyjde město pravděpodobně výrazně levněji, než kdyby na to mělo samo najímat lidi a řešit od základu programování aplikace, výběr vhodnejch kol, jejich nákup, zaučovat servis, řešit infolinku, vůbec celej systém fungování, atd. Navíc je tu synergie v tom, že řada lidí už z jinejch měst dobře ví, co od nexbikovejch kol můžou čekat, maj aplikaci a jsou zvyklí ji používat, stačí jim kouknout na ceník a pokrytí pro Hradec a můžou se jednoduše rozhodnout, jestli to použít i tam. Postavit nezávisle stejně dobrou službu by… Číst vice »

czhunter

Za 2M by ovšem z té aplikace (která je gró celého systému a důvod proč podobná věc neexistovala a ani nemohla existovat třeba před 20 lety) měli leda tak úvodní obrázek.

Jiří Voseček

Nextbike z HK nikdy neodesel, ten text moc nedává smysl. Nevím odkud autor čerpal, ale od roku 2019 či kdy se v Hradci kola poprvé objevila tu byla stále.

MaT

Ale jo, to jsou pěkné podmínky… Trochu mi to připomnělo Vídeň, tam je to 0,6 € za každých započatých 30 minut, když jsem tam byl, tak to vycházelo právě asi 15,50 Kč… Sice tam nejsou žádné minuty zdarma, ale i tak mi to přišlo jako fajn cena. To v Praze je to 30 Kč za každých započatých 30 minut, takže vlastně dvakrát tolik. Asi jsou v té Praze dvakrát vyšší platy než ve Vídni. 🙂 Ono možná v té Vídni za tou cenou bude také nějaká smlouva s městem a třeba to tam město také nějak dotuje, ale každopádně mi… Číst vice »

Poudy

Jo to počítání po půl hodině mě taky štve. To stejné Bratislava, teď o víkendu s přítelkyní dvakrát nám to nevyšlo o minutku, dohromady 4 eura v páře 🙂

původní Jakub P

Ve Vidni je to opravdu take dotovano mestem. Co mi tam prislo prozatim skoda bylo velmi malo stanic a jeste min kol v nich. Snad to tam casem zahustej.

Rajče

Tohle tunelování veřejných financí ze strany provozovatelů půjčoven kol musí skončit. Je to stejný model podnikání jako Babiš – přisát se na dotace a sát a sát. Zkoušejí to ve všech krajských městech – někde je vyhodili, někde bohužel ne.

Opatrný pesimista

Jako víc by asi pro cyklisty udělali, kdyby se udělaly cyklostezky, ale asi je představa, že se ty sdílená kola časem samy chytnou.

MaT

A nechtěl byste tedy zrušit i všechny ty dopravní podniky? Také jsou jen přisáté na dotace…

Rajče

Kolo si každý může koupit na rozdíl od tramvaje či autobusu.

Kleist

To jo, ale zahodit ho na nádraží nebo u obchodu nemůže

původní Jakub P

Což ovšem neznamená, že to svoje kolo může mít vždy po ruce, že má všude kde ho bezpečně zaparkovat, že si ho může vzít kamkoli sebou, když třeba jede někam dál a hodilo by se mu zkombinovat kolo třeba s vlakem/busem/letadlem…

Což je přesně prostor pro sdílená kola. Ostatně znám několik lidí, kteří si platíme předplatné na sdílená kola, přestože vlastních máme hned několik. Někdy se prostě víc hodí vlastní, někdy je šikovnější použít to sdílené. Třeba proto, že člověk zrovna kombinuje víc způsobů dopravy a nevrací se stejnou cestou…

czhunter

To není správný argument.

Správný by byl:

„Každý si může koupit jízdenku za plnou tržní, nedotovanou cenu“ *

Která by byla tak 3-10x vyšší než ty současné ceny (jak ve kterém městě).

*protože reálně se tu vůbec nebavíme o tom jestli si někdo může nebo nemůže koupit nebo půjčit kolo, autobus nebo vlak, ale o tom, jestli to má stát dotovat.

Filip Jirsák

Pořád je to pro veřejné prostředky lepší, než když se ty peníze dávají do aut – to stojí mnohem víc.

czhunter

Ne, je to něco úplně jiného než Babiš.

Tady na to, aby firma dostala svých 14 Kč musí tu službu _skutečně_ někdo využít.

Kdežto Babišovy firmy dostaly desítky milionů z eráru aniž by bylo nutné, že by to nějak použil byť JEDINÝ člověk (nezinteresovaný ve strukturách Agrofertu).