Do Helsinek dorazil první prototyp nové tramvaje Škody pro meziměstskou linku
Nová tramvaj Škoda ForCity Smart Artic XL. Foto: Miska Engström
Škoda dodá do finské metropole desítky dalších tramvají.
Škoda dodá do finské metropole desítky dalších tramvají.
Super, toho se však žel v hlavním městě nedočkáme, dostaneme kapacitně nevyhovující, hlučné, skřípající stroje hrající všemi barvami které navrhoval pan architekt Kotas mstící se na dobrém vkusu a estetickém cítění, jak laické, tak odborné veřejnosti, samozřejmě zcela v souladu se zadáními ze strany DP potažmo minulých vedení našeho města…. smutné.
Toho se ale tady nedočkáme, místo severského designu dostaneme kapacitně nevyhovující, hlučné, skřípající stroje hrající všemi barvami, které navrhoval pan architekt Kotas mstící se na dobrém vkusu generací pražanů.. je to smutné.
Místo omýlání Kotasových tramvají by bylo lepší podívat se na aktuální kousky z dílny Škodovky, které jsou úplně z jiného ranku, ať už jde o Brno (https://www.cs-dopravak.cz/wp-content/uploads/2021/02/tramvaj-skoda-zdroj-dpmb-1024×574.jpg), nebo Plzeň/Ostravu (https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2019/10/%C5%A1kodaplz1-990×565.jpg).
Mimochodem mě se 15T líbí s odstupem času čím dál víc. A kladné reakce na design vnímám v Praze i u cizinců, kteří nejsou nijak zatíženi v ČR tolik rozšířenými antipatiemi vůči mr. Kotasovi.
vypádá to, jak z nějakých hvězdných válek..teda za mě pěkné..
Jenom doplním, že autorem designu helsinských tramvají je finské studio Idis Design, z jejichž dílny pochází i tramvaje pro Tampere (https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8d/Articx34.jpg) a RNV (https://www.skoda.cz/photo-ct-5386-1200-.jpg).
Za mě patří uvedené kousky k tomu nejhezčímu, co v tramvajích poslední dobou vzniklo. Radost pohledět 🙂
Souhlasím, ale musím říct, že i tramvaje pro Plzeň (Ostravu), Brno, Bonn jsou dost povedené.
Finský design má velkou tradici. V roce 2019 jsem byl v muzeu Alvar Alto a bylo to uchvatne pokoukání na jeho jedinečnou tvorbu.
Design vážně nádhera!
Finský dizajn byl vždy super.
Pěkná tramvaj.
Líbí se mi, má takový sportovní čumák 🙂
Akvizice Transtechu Škodovkou byl opravdu Meisterstück. Jak z pohledu získání know-how, designu i velkého počtu zakázek ve Finsku.
Nebejt toho, tak dneska nevyrobí nic.
Už jsem to psal minule – ta akvizice byla výhodná pro obě strany. Češi dostali know-how a Finové zase vedení, který umí stanovit cenu a ty tramvaje prodat. Transtech byl před prodejem ŠT v docela solidní ztrátě…
Jsem na Škodovku hrdej, že dodnes roznáší povědomí o naší existenci v Evropě. Moje vlastenecké já je zalito blahem. 🙂
Tady se ovšem jedná spíše o práci Finů 🙂
Jop, to nepochybuji, avšak stále tramvaje mají ve znaku okřídlený šíp, ne? 🙂
Co jsem četl, tak součástí kontraktu je i případné prodloužení tramvaje o jeden vůz, kdyby kapacitně nestačily.
ano, v článku je to napsáno…
Toho jsem si nevšiml. díky za upozornění.
Jj, člověk si toho všimne většinou po tom, co si ten článek přečte. Takže nejdřív přečíst, pak teprv do diskuse 😁