Do flotily ČSA se po pěti letech vrátil Airbus A320
Airbus A320 registrace OK-HEU. Foto: Centaureax
Po více než pěti letech začaly České aerolinie znovu provozovat letadlo Airbus A320. Letadlo s registrací OK-HEU zařadil dopravce do
Našel jsem zajímavost, dnešní let Praha-Košice a zpět bude obsluhována A319. Předpokládám, že přiletí se značným předstihem než je v letovém řádu. Neví někdo jaká je obsazenost, komerční úspěch a tedy budoucnost této linky?
A320 ve flotile ČSA je jistě pozitivní informace. Další pozitivní je, že nyní většinu linek OK obsluhují letadla ČSA, to tady už dlouho nebylo. Pro aerolinku s tak dlouhou historií je to takto mnohem důstojnější.
Me vzdycky strasne pobavilo OK-MEL. Ta registrace je fakt bozi a tak nejak zapada do toho Smart Wings curbesu 😁
Lepší registraci měl B737-500. OK-EGO 😉
Jo, taky dobré :o)
Prekvapuje me, ze tak zkuseny novinar jako je pan Sura si nedokaze overit ze dalsi dve A320, budouci OK-TEX a OK-YEY jsou davno podepsane.
A jaký je zdroj vašich informací?
A mě překvapuje, že tu nejdete psát vy. Zkušený novinář nerovná se všeználek.
Možná jen nezveřejnuje kazdou blbinu, která projde forem na airways.cz … 🙂
Myslíte ve vlákně “Bludy pana Sůry”? 🙂
A kdy by tak cca mohli přijít?
jo a ještě přijdou OK HBB, OK KBC, OK NBD a OK MBE :)))
OK-TEX mám potvrzeno ze svého zdroje, jedná se o letadlo z roku 2013.
Nějaký nový nemyslíte 🙂
A na tom je neco spatneho?
Nevíte, jestli na těch A320 budou létat posádky ČSA nebo Smartwings? Přijde mi, že ČSA po tom propouštění nemůže mít dost lidí, aby teď “přibrala” tolik A319 a A320…
ČSA
Do Ostravy s tím přiletěla posádka ČSA. Což byla pro nás v Ostravě ta podstatná událost. Nešlo o to éro, ale kdo to éro posadil na RWY22.
A kdo to posadil na RWY22?
Dneska byl v Ostravě, musím uznat, že na mě působil jako noname naháč. No ale co, musí lítat s tím co je. Na výběr asi moc není 🙂
V Ostravě byl delší dobu v JobAiru. V prosinci přiletěl jako OO-SGN a byl přelakovaný na bílo a následně letěl na otočku do Brusele a zase se vrátil. Tudíž předpokládám, že ČSA si jej přebrali až poté. Je to zaznamenané na FB Ostrava airport – aviation photography.
co je to brusele?
To je špatný tvar „do Bruselu“.
aha… no, tak se nauč správný tvar .
opravujete ěkoho a sám používáte termín luftwaffe místo lufthansa?… tragéde.
Jen tak je naprogramovaný chatbot, který udržuje chod fóra. Má za úkol psát B když někdo napíše A a naopak, aby se hodně diskutovalo…Ignorujte ho…
🙂 dostal jste me.
luftwaffe je hold dost casto pouzivany pojem pro lufthansu…
brusele holt vnimam (jako europoptimista) velmi negativne, no 🙂
Proč mu nedodělali komplet livery ČSA? A taky se mi nelíbí, proč ty A319, co nám vrátili Němci, mají pořád nápisy Eurowings.
jako ze s polepem eurowings litaji hur? 🙂
To jistě ne. ale na cestující to nemusí působit důvěryhodně. Představte si, kdyby si např. Eurowings nebo Lufthansa pronajaly letadlo od ČSA. To by němečtí cestující vejrali a nedůvěřivě kroutili hlavama, asi jako naši dovolenkáři, když je na dovčeu vezli Habešani, byť nejmodernějším letadlem, o jakých si ČSA mohou nechat leda zdát. A -320 bez jakýchkoli polepů, zato s jediným nápisem na trupu, a to s registrací OK-HEU, by pak na Němce musel působit přinejmenším hodně zvláštně – Heu totiž v němčině znamená „seno“.
nasi dovolenkari vejrai, kdyz je na dovolenou vezli habešani? a kdy ? zase jen páír jednotlivců, co o tom mluvilo nekde na facebooku? 🙂 kolik jich je z celkového počtu cestujících …. marginální promile .)
Minulý týden na lince Eurowings PRG – DUS, nebo kam to bylo, letěla A320 ve full livery Air Berlin, který krachnul před lety. To bude více nedůvěryhodné, než když letí na lince bílé, nebo letadlo cizí, fungující, společnosti.
Předpokládám že do lakovny půjde až bude mít QS dost vlastních Boeingů. Nejsou náhodou ještě nějaké na pronájmech?
V Kanadě je jich 16 a nějaký jsou ještě u flydubai.
Díky. Celkem slušný pronájem na zimu.
Také věřím, že všechny A320 dostanou plné barvy ČSA.
Souhlasím, je to nedůstojné provozovat letadla v takovéhle podobě. U těch A319 by navíc mělo jít jenom o sundání samolepek, pod nalepeným nápisem Eurowings je pořád Czech Airlines.
Na nevyznamny low-cost nekde z vychodni Evropy je to dustojne az dost…
bohužel máte pravdu…
lidem je uplne jedno, co je na letadle namalovane.
hlavne, kdyz je to levne.
na samolepky ani maluvky to nelita a cestujici to neprinese.
Právě u společnosti, jako je ČSA, jsou ty polepy dost důležité. Lidé v zahraničí o nich mají nějaké povědomí, ale v posledních letech jejich letadla z evropských letišť takřka zmizela. Teď je šance, aby značka byla znovu aspoň trochu vidět a potenciální zákazníci by tak spíš zvážili, že s nimi poletí.
lidem je znacka naprosto ukradena.
lidi zadaj do sveho vyhledavace (v cechach treba letuska) jinde treba skyscanner apod. odkud kam, a cca kdy, chteji letet, a u toho co jim vyjde jako nejlevnejsi v case, ktery jim aspon trosku vyhovuje, kliknou na koupit.
to, ze ma letadlo na sobe maluvku csa, na to nema vliv
Tak to opravdu není pravda. Jsou lidé, co by nikdy nesedli do Ryanairu, stejně tak se dost lidí vyhýbá ČSA, hlavně kvůli vlivu Smartwings. Tím, že ČSA budou mít víc letadel by se to mohlo zase změnit, protože člověk bude mít daleko větší naději, že neskončí v letadle s posádkou Smartwings.
ale samozrejme, pár lidí by nikdy nesedlo do ryanairu, pár lidí by nikdy nesedlo do luftwaffe, pár lidí by nikdo nesedlo .. nekam jinam. ale to jsou statisticky bezvýznámná množství. ryanair je jedna z nejuspesnejsich aerolinek, luftwaffe na tom taky není tak spatne, a i csa si na sebe dovede vydelat. my (myslim lidi, co se tu o tom baví, a řeší i to, jestli jsou červené motory, nebo jsou ponechané bílé) máme pocit, že to řeší každý, a kdo ví co. ale .. to je statisticky bezvýznamné množství. masa (a ta je dulezita) .. to naprosto neřeší. ta koupáí… Číst vice »
luftwaffe? Ona německá armáda provozuje aerolinky?
no těch pár lidí jsou dost často affluent customers, lidé, kteří nalétají desítky letů ročně a tak úplně jim o cenu letenky nejde, ale požadují i jiné věci – nepřestupy nebo méně přestupů, stihnout jednání v pondělí v 10 hod. ráno v Bruseli, nejméně double-daily frekvence a podobně. u nás je to asi polovina ze 400 zaměstnanců, kteří nejméně jednou ročně letí služebně a nejméně jednou ročně soukromě, takže jenom za nás to bude několik stovek cest každý rok… a z ČSA nelétá téměř nikdo, protože VIE máme lépe dostupné než PRG a BRQ-PRG už pár let není…
ale vsak nejsme v rozporu … v tom mem puvodnim postu zminuji cenovku a cas (a tu vy potvrzujete). sam zminujete, ze litaji v dany cas, odtamtud, kde je to nejvyhodnejsi .. ale nezminil jste, ze by resili spolecnost, nebo to, co mají namalované na SOP. u nas ve firme je to podobné – za rok je to asi 1500 – 2000 letů ročně . a letenky se dělají uplne stejne, jako u vás – cena, místo, čas. a jestli je to ryanair, easyjet, germanwings, smartwings, lufthansa .. nikdo neresi. kupuje se to, co je nejlevnejsi . takze naprosto bezne… Číst vice »
to se opravdu mýlíte, ve většině případůctomu tak není. ano někomu to jedno je, ale není to většina.
je to … naprosta vetsina.
to běžte vysvtělit panu Vikovi. vysměje se Vám, že tom je nepodstatná věc. Místo aby po koupi ČSA využil tuto značku k vylepšení image TVS a v podstatě restartu obou společností, s jasnou orientací na příslušný segment trhu tak naprosto nesmyslně, díky svému egu tlačí všude do popředí Smartwings. Značka Travel service měla už takm hroznou pověst, že to „vylepšlil“ tím, že začal používat smartwings. Marketingový amatér.
No … ono je otázka , co melo lepší a horší jméno … ČSA v době, kdy to smarti kupovali, taky už kdovíjaké jméno neměla… v podstatě to bylo na úrovni TVS, SW a podobných (významem) druhořadých a třetiřadých aerolinek.
a jinak smart a tvs jsou živou ukázkou toho, že negativní reklama, taky reklama… než začly hospodářské výsledky smartwingsu bořit maxy, tak byl prostě v plusu .. a to je pro něj důležité. nějaké hodnocení někde… je jim vcelku u zadele.
je sice hezký, když máš na skytraxu 4 hvězdičky, když za půl roku zkrachuješ 😀
protože to stojí peníze a Roman vám řekne, že je to zbytečné, protože lidem je jedno čím letí.
V současné době nosí kompletní livery MEL a NEM. Za mě je trochu paradoxní, že MEL létá v současnosti pro Lufthansu z Mnichova…
MEL má v tyto dny velmi pestrý život – třikrát denně toči Bukurešť – Mnichov a zpět, zřejmě až do roztrhání těla. 🙂
Už od listopadu.