Do dvou let hotovo. Poláci otevřou dálnici do Česka v roce 2024, D11 bude nejdříve 2028

Stav stavby silnice S3 na polsko-české hranici. Foto: GDDKiAStav stavby silnice S3 na polsko-české hranici. Foto: GDDKiA

Plán počítá se zahájením stavby z Trutnova na státní hranice příští rok.

57 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš Dufek

Jsem z Trutnova, takže tuším co nastane.Poláci to dotáhnou na hranice. Tady pochopitelně nebude nic. Takže všichni pojedou buď přes Žacléř nebo přes Bernartice. Obě cesty naprostou nevyhovující. Samá zatáčka a úzké. Sjede se to všechno v Trutnově. No a proto,že tady levá ruka neví co dělá prává rozkope se jediný most přes řeku u kina. Tím pádem bude celý Trutnov navždy ucpaný a neprůjezdný. No prostě paráda. Už se na to těším.

Miloš

Polsko rovina až k moři,někde nové autostrády šest pruhů,pěkně narovnané,některé grátis,hodně rychle budují dálnice a rychlostní

Ryk Mat

Tady zase bude nablito od frustrátů, kteří nechápou nic.
Na rozdíl od Polska v Česku jaksi nemáme nezastavěnou rovinu ale hustě osídlená údolí a prázdné kopce. Ty, ač se mohou zdát nízké, jsou mnohem strmější, než jsou povolená stoupání dálnic a tak musíme stavět mosty a tunely. A ty jsou drahé jako ďas. Takže česká dálnice stojí několikanásobek té polské.

zyx

Laskave si prosim vsimete v jakych geomorfologickych podminkach se stavi zde diskutovane useky. A to jeste ani neminuji fakt, ze skrtuktura osidleni v krajine je temer totozna jako „za carou“.

Ondřej

Evidentně jste tam nikdy nebyl. V Polsku, až na pár výjimek, jsou kopečky do vzdálenosti možná tak 15 km od našich hranic. To platí i pro okolí Walbrzychu. Pak už začíná obří, sáhodlouhá placka.

Zase ale mají Tatry…:)

Ketchup1970

Z Tater mají 35% ….

Radek

A kde končí A5? Pokrytec jeden…

Radek

Havlíček mluví o ostudě.. tak asi úplně zapomněl na D52 ubožák jeden…

Asd

Tak to je smutné. Co tak pořádně šlápnout do pedálů a začít stavět co nejdříve? Byť za cenu nějaké legislativní výjimky. Ať mi nikdo neříká, že by se to po technické stránce nedalo zrychlit.
Je smutné že Polsko je pro nás nedostižným vzorem co se týče rychlosti budování dopravní infrastruktury.

zyx

Jak jiz bylo diskutovano drive: takova stavba se neda po technologicke strance moc urychlit na mene nez 2 az 3 sezony. Navic u rozsahlejich projektu je treba pocitat s nejakou sezonou navic protoze je treba aktivity trochu rozprostrit nebo se tam nachazeji tunely nebo narocne mosty.

Asd

To že se dálnice staví 2 – 3 stavební sezóny moc dobře vím. Stejně jako že se tento termín nedá moc urychlit bez toho aniž by byla ohrožena kvalita stavby. Co mi hlava nebere tak to kolik času zabere administrativa o její náročnosti ani nemluvě. Tady je opravdu obrovský prostor pro zlepšení.

Kodl

Jsem velice zvědavý, zda li skutečně na české straně bude koncem roku 2028 hotovo, nebo zda-li to spíše bude > 2030.

Joker

Polscy bracia nas wyprzedzili.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Při čtení podobných článků jsme prostě hrdý na svoji vlast! Zkrátka středoevropský tygr, konkurující nejvyspělejším ekonomikám světa se skvělou infrastrukturou… lokálkového provozu.

Diesel

Teď si na můžou Poláci dobírat. Češi mají mnoho kilometrů silnic a dál-nic.

Slosor

A zcela právem. Stejně jako si Češi před lety dobírali Poláky. Teď se karta obrátila.

Joker

A nikdo se z toho u nás nepoučil. Zamrzli v tom, že „Pšonci jsou přece jenom překupníci.“

Ibragim z Bastru

A žerou posypovou sůl, že?

Joker

Štěká se u boudy a ne tady na fóru, vořechu.

Marian Kechlibar

Taky se ještě setkávám s nepochopitelnými předsudky vůči Polákům.
Ano, jejich politika je dost toxická, ale co se ekonomiky týče, jedou jak Šinkansen a jsou nezastavitelní. Jednoho dne budeme moc rádi, že s nimi můžeme obchodovat a že pro ně tvoříme pozemní most do zbytku Evropy.

D11

Jak se to mohlo stat? Vzdyt preci kobliham slibovali „Proste to postavime!“

Luboš Beneš

Asi ministr Havlíček moc dlouho spal

Marek

Trasu Hradec- Trutnov- Lubawka- Legnica jezdím každý měsíc dvakrát a je neskutečný jakým tempem tak ta dálnice roste. Když člověk vidí kolik lidí i v 19:30 v zimních měsících je na stavbě tak si připadám jak v jiném světě, to jsem u nás nikdy nikde neviděl. Lituji lidi z Bernartic, Zlatý Olešnice a vlastně i části Trutnova, až se ten úsek v Polsku otevře. Je dobře, že se první začnou úseky státní hranice – Trutnov-Nový Rokytník. Ale vůbec první by měli udělat co nejrychleji statní hranice – exit Královec o k osadě Dvorky !!!

PetrM

to není jen o nasazení lidí a tempu, ale i o informovanosti a vůbec otevřenosti gddkia… schválně se podívejte na stránky téhle dálnice, nebo vlastně jakékoliv dálnice, uvidíte nejen videa, fotoreporty z každého týdne, ale dokonce detailní plán prací, postup, množství materiálu, detailní info do poslední zlomené lopaty
naše řsd se může jít bodnout

Miloš

Poláci makají neděle i svátky i za deště,tam se buduje,budou to mít hotové až k Baltu

Asd

K Baltu už prakticky mají A1. Sice část má rychlostní omezení, ale pořád se jede v režimu 2+2. Jinak máte pravdu na polských dálnicích se opravdu maká a rostou jako houby po dešti.

zyx

A ted me zkuste odpovedet, ze ceske firmy i cesti pracovnici na projektech v zahranici take makaji za deste i snehu, ve dne i v noci. Navic se to dela v par lidech. Tam nevidite na stavenisti mraky lidi, vzdy jen hrstka, ale co fakt dela. A Cesi to v zahranici umi take, tak proc to nejde v Cesku?

Ondřej

Nereaguji tímto na konkrétní osobu z vlákna, ale spíše obecně. Znám hned několik lidí, kteří taky pořád melou o tom, jak se dálnice mají stavět i v noci. A pak skáčou vzteky do stropu a stěžují si, kde můžou, když jim v noci chtějí opravit něco v okolí. Že prý je to ruší. A nezmůžete nic…jsme prostě národ stěžovatelů. Na tom by ještě nebylo nic špatného, blbé je, že pak ty křiklouny i posloucháme a snažíme se jim vyjít vstříc. Konkrétně u infastruktury to brzdí přípravu dost významně. Takže, až budete příště zase na něco nadávat, vzpomeňte si, že už… Číst vice »

Wojtek

„Silnice S3 povede až do Štětína k Baltu“
Jako szczecinianin musim se trosku zasmat- ze Szczecina k mori je asi 90km, ale porad vsichni (vcetne Polaku) si mysli, ze prave u more lezi :).
Tak ci tak silnice S3 pokracuje ze Szczecina az do Świnoujścia, kde poslednich 17km taky je ve vystavbe (usek Troszyn – Świnoujscie).

Mara

Pravda, Szczecin neleží u moře a je to obecný blud, avšak také k němu rozhodbě nemá asi 90 km, nýbrž pouze cca 25 km, konkrétně k městu Police, kde se Odra vlévá do Roztoky Odrzańske, což je zátoka Štětínského zálivu, jež podle všech geografických i hydrologických definicí je zálivem Baltského moře.

Wojtek

Pro svuj vypocet jsem vybral Międzyzdroje, ale je pravda, ze vnitrni morske vody konci prave ve Szczecinie na poslednim moste na Odre (Trasa Zamkowa), takze jde rict, ze i Szczecin lezi u more, stejne, jako Police.
Zalew Szczeciński, jak jsi zminil, je zalivem Baltu, akorat voda v nem neni slana ale michana (brakicka), proto nikdo z mistnich to nebere primo jako more.

Vlastimil Kocurek

Bohužel, nemáte pravdu, Štětín je prostě přístavem Baltského moře – moderní geografie se stejně zabývá aglomeracemi, a jeho aglomerace, zahrnující nevýznamné Švinojuštie, leží u Baltského moře, podobně Hamburk a ne Cuxhaven, Rotterdam a ne Hagg. Vůbec není podstatné, že nějaké malé sídlo leží až na pláži. právě ty přístavy ležící v ústích velkých řek jsou velmi výhodné, že je tam odstup od moře.

Ibragim z Bastru

Cywe, žije to v největší vesnici v Čechistánu a bude Poláka poučovat co tam u nich je u more a co není. …

Démon

to se to fakt nedá urychlit?

Kov

I kdyby dalo, tak by potom chtěli urychlovat všichni všechny ostatní stavby ŘSD, snad každý projekt má zpoždění, některé i víc než 10 let.

Asd

O to větší důvod změnit celý systém povolování staveb. Pro vzory není třeba chodit daleko.

Ondřej

V Japonsku v roce 2015 zahájili stavbu prodloužení vysokorychlostní trati z Hakodate do Sappora, vzdušnou čarou 150 km, skutečná délka trasy 213 km. Hotovo má být v roce 2030. Na této trase se v 2015 začal stavět pětikilometrový tunel Murayama, hotový byl v březnu 2021, trvalo to tedy šest let. Pro srovnání, taktéž pětikilometrový Ejpovický tunel se v ČR stavěl 5 let.

Tak klid.

Asd

Všechno jde když se chce. Jenže u nás se z mnoha pro mne nepochopitelných důvodů nechce. Kdyby se opravdu moc chtělo, tak by se to vyhlásilo jako životně důležitá priorita. Něco jako když byl kovid. Jenže pokud by se zjednodušila a zprůhlednila legislativa, tak se někteří nemohli pakovat tak snadno jak dnes.

LKB

Kdyz je april, tak nevim, co je pravda a co je april. Ale ta citace predchoziho MD pobavila 🙂 To, ze Polsko bude na hranici rychleji, je bohuzel asi pravda 🙁

Radim

😀

Ibragim z Bastru

Já si to moc cením. Hlouposti je v jiných médiích dost…..

Petra

„Jeho přání bylo vyslyšeno. Ministrem již není“

Tohle pobavilo.

Petr

Třeba zase bude, než se to otevře 😀

ukulele

Prý fiasko. Mě to nijak neznepokojuje, já myslím, že jiný průběh nikdo nečekal.

PetrM

jak praví rčení, měli jsme ty nejlepší úmysly, ale dopadlo to jako vždy

BND 30

Zatímco my již děláme studie, Poláci teprve staví.

Radim

Když je baví mít konec „dálnice“ v poli na hranicích… 🙂

Šašek

Úsek S3 Kamienna Góra Północ k hranicím PL/CZ …dokončení letošní rok. Možná to chtějí otevřít komplet.
https://www.gov.pl/web/gddkia/s3-kamienna-gora-polnoc-z-wezlem-do-granicy-panstwa
Navazující úsek v roce 2023…
https://www.gov.pl/web/gddkia/s3-bolkow-bez-wezla—kamienna-gora-polnoc-bez-wezla

J.K.

Tak jenom 4 roky jsou ok, s D5 jsme byli rychleji na hranicích my a co, dneska si nikdo nevzpomene, hlavně že slouží…

Tomáš Gottschalk

A co teprve propojení rakouské A5 a naší D52

Walker

Jestli se nemylim, tak i s D3 budeme na hranicich driv 🙂

Coz teda ale neomlouva aktualni situaci s D11. Jen ne vzdy jsme druzi 🙂

Luboš Beneš

Nedělejte si legraci, Rakušani nestaví, protože Češi jsou mooc daleko od hranic a čert ví kdy to postaví. Co rok to jiný termín-delší. A navíc do Freistadtu mají hotovo, ten zbylý kousek zfouknou raz dva. A co D3 od Prahy do Tábora? Ta bude kdy?

Twix

Tak ona D5 byla pro nás zcela zásadní stavba, jak se vůbec dostat na západ, zatímco pro Německo to byla jen lokální záležitost. Ale celkově se mi tyhle „závody“ moc nelíbí, já vím že to není snadný ale bylo by fajn koordinovat delší úseky na obou stranách hranice. Tady hádám že Polákům už dávno před kopnutím do země bylo jasné že přes veškerou snahu na naší straně tím vznikne několikaletý „offset“, ale nevadí, dotáhneme to na čáru, my máme splněno a tady si užijte ty kamiony. Samozřejmě ale nutit je aby počkali se taky nedá moc obhájit.

Asd

O to více jsme se měli snažit,aby něco takového vůbec nenastalo. Aby se současně otevřel jak polský tak i český úsek. Už tolik let jsme v EU a toto je krásný příklad jak by spolupráce měla fungovat ale bohužel nefunguje.
Snad se s Poláky domluvíme a vybuduje se adekvátní silniční spojení které spojí Brno a Vratislav přes Kladsko.

Jiřík

Tak ještě, že je 1. dubna 🙂 … oh, wait ?

Miloš

napewno