Do dvou let hotovo. Poláci otevřou dálnici do Česka v roce 2024, D11 bude nejdříve 2028
Stav stavby silnice S3 na polsko-české hranici. Foto: GDDKiA
Plán počítá se zahájením stavby z Trutnova na státní hranice příští rok.
Jsem z Trutnova, takže tuším co nastane.Poláci to dotáhnou na hranice. Tady pochopitelně nebude nic. Takže všichni pojedou buď přes Žacléř nebo přes Bernartice. Obě cesty naprostou nevyhovující. Samá zatáčka a úzké. Sjede se to všechno v Trutnově. No a proto,že tady levá ruka neví co dělá prává rozkope se jediný most přes řeku u kina. Tím pádem bude celý Trutnov navždy ucpaný a neprůjezdný. No prostě paráda. Už se na to těším.
Polsko rovina až k moři,někde nové autostrády šest pruhů,pěkně narovnané,některé grátis,hodně rychle budují dálnice a rychlostní
Tady zase bude nablito od frustrátů, kteří nechápou nic.
Na rozdíl od Polska v Česku jaksi nemáme nezastavěnou rovinu ale hustě osídlená údolí a prázdné kopce. Ty, ač se mohou zdát nízké, jsou mnohem strmější, než jsou povolená stoupání dálnic a tak musíme stavět mosty a tunely. A ty jsou drahé jako ďas. Takže česká dálnice stojí několikanásobek té polské.
Laskave si prosim vsimete v jakych geomorfologickych podminkach se stavi zde diskutovane useky. A to jeste ani neminuji fakt, ze skrtuktura osidleni v krajine je temer totozna jako „za carou“.
Evidentně jste tam nikdy nebyl. V Polsku, až na pár výjimek, jsou kopečky do vzdálenosti možná tak 15 km od našich hranic. To platí i pro okolí Walbrzychu. Pak už začíná obří, sáhodlouhá placka.
Zase ale mají Tatry…:)
Z Tater mají 35% ….
A kde končí A5? Pokrytec jeden…
Havlíček mluví o ostudě.. tak asi úplně zapomněl na D52 ubožák jeden…
Tak to je smutné. Co tak pořádně šlápnout do pedálů a začít stavět co nejdříve? Byť za cenu nějaké legislativní výjimky. Ať mi nikdo neříká, že by se to po technické stránce nedalo zrychlit.
Je smutné že Polsko je pro nás nedostižným vzorem co se týče rychlosti budování dopravní infrastruktury.
Jak jiz bylo diskutovano drive: takova stavba se neda po technologicke strance moc urychlit na mene nez 2 az 3 sezony. Navic u rozsahlejich projektu je treba pocitat s nejakou sezonou navic protoze je treba aktivity trochu rozprostrit nebo se tam nachazeji tunely nebo narocne mosty.
To že se dálnice staví 2 – 3 stavební sezóny moc dobře vím. Stejně jako že se tento termín nedá moc urychlit bez toho aniž by byla ohrožena kvalita stavby. Co mi hlava nebere tak to kolik času zabere administrativa o její náročnosti ani nemluvě. Tady je opravdu obrovský prostor pro zlepšení.
Jsem velice zvědavý, zda li skutečně na české straně bude koncem roku 2028 hotovo, nebo zda-li to spíše bude > 2030.
Polscy bracia nas wyprzedzili.
Při čtení podobných článků jsme prostě hrdý na svoji vlast! Zkrátka středoevropský tygr, konkurující nejvyspělejším ekonomikám světa se skvělou infrastrukturou… lokálkového provozu.
Teď si na můžou Poláci dobírat. Češi mají mnoho kilometrů silnic a dál-nic.
A zcela právem. Stejně jako si Češi před lety dobírali Poláky. Teď se karta obrátila.
A nikdo se z toho u nás nepoučil. Zamrzli v tom, že „Pšonci jsou přece jenom překupníci.“
A žerou posypovou sůl, že?
Štěká se u boudy a ne tady na fóru, vořechu.
Taky se ještě setkávám s nepochopitelnými předsudky vůči Polákům.
Ano, jejich politika je dost toxická, ale co se ekonomiky týče, jedou jak Šinkansen a jsou nezastavitelní. Jednoho dne budeme moc rádi, že s nimi můžeme obchodovat a že pro ně tvoříme pozemní most do zbytku Evropy.
Jak se to mohlo stat? Vzdyt preci kobliham slibovali „Proste to postavime!“
Asi ministr Havlíček moc dlouho spal
Trasu Hradec- Trutnov- Lubawka- Legnica jezdím každý měsíc dvakrát a je neskutečný jakým tempem tak ta dálnice roste. Když člověk vidí kolik lidí i v 19:30 v zimních měsících je na stavbě tak si připadám jak v jiném světě, to jsem u nás nikdy nikde neviděl. Lituji lidi z Bernartic, Zlatý Olešnice a vlastně i části Trutnova, až se ten úsek v Polsku otevře. Je dobře, že se první začnou úseky státní hranice – Trutnov-Nový Rokytník. Ale vůbec první by měli udělat co nejrychleji statní hranice – exit Královec o k osadě Dvorky !!!
to není jen o nasazení lidí a tempu, ale i o informovanosti a vůbec otevřenosti gddkia… schválně se podívejte na stránky téhle dálnice, nebo vlastně jakékoliv dálnice, uvidíte nejen videa, fotoreporty z každého týdne, ale dokonce detailní plán prací, postup, množství materiálu, detailní info do poslední zlomené lopaty
naše řsd se může jít bodnout
Poláci makají neděle i svátky i za deště,tam se buduje,budou to mít hotové až k Baltu
K Baltu už prakticky mají A1. Sice část má rychlostní omezení, ale pořád se jede v režimu 2+2. Jinak máte pravdu na polských dálnicích se opravdu maká a rostou jako houby po dešti.
A ted me zkuste odpovedet, ze ceske firmy i cesti pracovnici na projektech v zahranici take makaji za deste i snehu, ve dne i v noci. Navic se to dela v par lidech. Tam nevidite na stavenisti mraky lidi, vzdy jen hrstka, ale co fakt dela. A Cesi to v zahranici umi take, tak proc to nejde v Cesku?
Nereaguji tímto na konkrétní osobu z vlákna, ale spíše obecně. Znám hned několik lidí, kteří taky pořád melou o tom, jak se dálnice mají stavět i v noci. A pak skáčou vzteky do stropu a stěžují si, kde můžou, když jim v noci chtějí opravit něco v okolí. Že prý je to ruší. A nezmůžete nic…jsme prostě národ stěžovatelů. Na tom by ještě nebylo nic špatného, blbé je, že pak ty křiklouny i posloucháme a snažíme se jim vyjít vstříc. Konkrétně u infastruktury to brzdí přípravu dost významně. Takže, až budete příště zase na něco nadávat, vzpomeňte si, že už… Číst vice »
„Silnice S3 povede až do Štětína k Baltu“
Jako szczecinianin musim se trosku zasmat- ze Szczecina k mori je asi 90km, ale porad vsichni (vcetne Polaku) si mysli, ze prave u more lezi :).
Tak ci tak silnice S3 pokracuje ze Szczecina az do Świnoujścia, kde poslednich 17km taky je ve vystavbe (usek Troszyn – Świnoujscie).
Pravda, Szczecin neleží u moře a je to obecný blud, avšak také k němu rozhodbě nemá asi 90 km, nýbrž pouze cca 25 km, konkrétně k městu Police, kde se Odra vlévá do Roztoky Odrzańske, což je zátoka Štětínského zálivu, jež podle všech geografických i hydrologických definicí je zálivem Baltského moře.
Pro svuj vypocet jsem vybral Międzyzdroje, ale je pravda, ze vnitrni morske vody konci prave ve Szczecinie na poslednim moste na Odre (Trasa Zamkowa), takze jde rict, ze i Szczecin lezi u more, stejne, jako Police.
Zalew Szczeciński, jak jsi zminil, je zalivem Baltu, akorat voda v nem neni slana ale michana (brakicka), proto nikdo z mistnich to nebere primo jako more.
Bohužel, nemáte pravdu, Štětín je prostě přístavem Baltského moře – moderní geografie se stejně zabývá aglomeracemi, a jeho aglomerace, zahrnující nevýznamné Švinojuštie, leží u Baltského moře, podobně Hamburk a ne Cuxhaven, Rotterdam a ne Hagg. Vůbec není podstatné, že nějaké malé sídlo leží až na pláži. právě ty přístavy ležící v ústích velkých řek jsou velmi výhodné, že je tam odstup od moře.
Cywe, žije to v největší vesnici v Čechistánu a bude Poláka poučovat co tam u nich je u more a co není. …
to se to fakt nedá urychlit?
I kdyby dalo, tak by potom chtěli urychlovat všichni všechny ostatní stavby ŘSD, snad každý projekt má zpoždění, některé i víc než 10 let.
O to větší důvod změnit celý systém povolování staveb. Pro vzory není třeba chodit daleko.
V Japonsku v roce 2015 zahájili stavbu prodloužení vysokorychlostní trati z Hakodate do Sappora, vzdušnou čarou 150 km, skutečná délka trasy 213 km. Hotovo má být v roce 2030. Na této trase se v 2015 začal stavět pětikilometrový tunel Murayama, hotový byl v březnu 2021, trvalo to tedy šest let. Pro srovnání, taktéž pětikilometrový Ejpovický tunel se v ČR stavěl 5 let.
Tak klid.
Všechno jde když se chce. Jenže u nás se z mnoha pro mne nepochopitelných důvodů nechce. Kdyby se opravdu moc chtělo, tak by se to vyhlásilo jako životně důležitá priorita. Něco jako když byl kovid. Jenže pokud by se zjednodušila a zprůhlednila legislativa, tak se někteří nemohli pakovat tak snadno jak dnes.
Kdyz je april, tak nevim, co je pravda a co je april. Ale ta citace predchoziho MD pobavila 🙂 To, ze Polsko bude na hranici rychleji, je bohuzel asi pravda 🙁
My si na apríl nehrajeme, za celý rok je v dopravě tolik zpráv s aprílovým potenciálem, že to nemá smysl:)
😀
Já si to moc cením. Hlouposti je v jiných médiích dost…..
„Jeho přání bylo vyslyšeno. Ministrem již není“
Tohle pobavilo.
Třeba zase bude, než se to otevře 😀
Prý fiasko. Mě to nijak neznepokojuje, já myslím, že jiný průběh nikdo nečekal.
jak praví rčení, měli jsme ty nejlepší úmysly, ale dopadlo to jako vždy
Zatímco my již děláme studie, Poláci teprve staví.
Když je baví mít konec „dálnice“ v poli na hranicích… 🙂
Úsek S3 Kamienna Góra Północ k hranicím PL/CZ …dokončení letošní rok. Možná to chtějí otevřít komplet.
https://www.gov.pl/web/gddkia/s3-kamienna-gora-polnoc-z-wezlem-do-granicy-panstwa
Navazující úsek v roce 2023…
https://www.gov.pl/web/gddkia/s3-bolkow-bez-wezla—kamienna-gora-polnoc-bez-wezla
Tak jenom 4 roky jsou ok, s D5 jsme byli rychleji na hranicích my a co, dneska si nikdo nevzpomene, hlavně že slouží…
A co teprve propojení rakouské A5 a naší D52
Jestli se nemylim, tak i s D3 budeme na hranicich driv 🙂
Coz teda ale neomlouva aktualni situaci s D11. Jen ne vzdy jsme druzi 🙂
Nedělejte si legraci, Rakušani nestaví, protože Češi jsou mooc daleko od hranic a čert ví kdy to postaví. Co rok to jiný termín-delší. A navíc do Freistadtu mají hotovo, ten zbylý kousek zfouknou raz dva. A co D3 od Prahy do Tábora? Ta bude kdy?
Tak ona D5 byla pro nás zcela zásadní stavba, jak se vůbec dostat na západ, zatímco pro Německo to byla jen lokální záležitost. Ale celkově se mi tyhle „závody“ moc nelíbí, já vím že to není snadný ale bylo by fajn koordinovat delší úseky na obou stranách hranice. Tady hádám že Polákům už dávno před kopnutím do země bylo jasné že přes veškerou snahu na naší straně tím vznikne několikaletý „offset“, ale nevadí, dotáhneme to na čáru, my máme splněno a tady si užijte ty kamiony. Samozřejmě ale nutit je aby počkali se taky nedá moc obhájit.
O to více jsme se měli snažit,aby něco takového vůbec nenastalo. Aby se současně otevřel jak polský tak i český úsek. Už tolik let jsme v EU a toto je krásný příklad jak by spolupráce měla fungovat ale bohužel nefunguje.
Snad se s Poláky domluvíme a vybuduje se adekvátní silniční spojení které spojí Brno a Vratislav přes Kladsko.
Tak ještě, že je 1. dubna 🙂 … oh, wait ?
napewno