Do Dubaje poloprázdným letadlem. Lety do emirátů nejsou plné ani ze 60 %
A380 společnosti Emirates v Dubaji. Foto: Emirates
Loni v červenci zavedená druhá frekvence Emirates na trase mezi Prahou a Dubají nepřinesla dopravci ze Spojených arabských emirátů mnoho
Emirates přidaly minulý rok druhou linku do Dubaje až 1. srpna.
1.7.
Tak letenky do Dubaje s Emirates začínají kolem 12 tisíc, zatímco u Smartwings se dají v akci koupit i za 5 tisíc. Jasně, kvalita je jiná, ale ten cenový rozdíl je příliš velký.
U letů do Asie je také většinou mnohem levnější letět s KLM, Číňany…. a většinou i s lepšími Qatar.
a víte o tom, že třeba letět z prahy do amsterodamu taky můžete za tisícovku, ale taky za 4 (jedno s easyjetem, jedno s klm) a přece tam klm lítá ..?
nemůžete srovnávat smartwings s emirates přece… 🙂
Lítám do této destinace na poměry čtenářů tohoto serveru velmi často, takže důkladnější rozbor, v čem to je. 1. Teď není turistická sezóna v SAE. Byl jsem tam naposled v červnu, přes poledne 42 stupňů, bazén 35 a to jej chladili, moře taky kolem 28-30 stupňů. Jedno z dětí chtělo být pořád zavřené na pokoji a obě byly nejradši v klimatizované dětské herně. Za 1-3 měsíce se situace změní 2 Odlet odpoledne A380 je super, ale jedině na přestup. Protože doletět o půlnoci do Dubai, než kufry, než transfer na hotel (2 hodiny žádný problém) = v posteli jste ve… Číst vice »
Ta A380ka večer nelétá, to bylo jen dočasně v dubnu/květnu, kdy byla uzavřená dráha na DXB z důvodu rekonstrukce…
Air Arabia létá do Sharjah, je to vedeno i jako jiná destinace, ne jen jiné letiště v Dubaji.
Emirares jako svou hlavní klientelu budou mít v zimní sezóně především klienty cestovek v čele s Eximtours, snad jen na Kubu s nimi podle právě vydaných katalogů nelétají. Hlavní problém Emirates je že při letu do Asie a Austrálie je stále lepší časově přestupovat v Singapuru, kam se z Evropy přilétá na šestou hodinu ráno, než čekat na přípoj v noci Dubaji. A rozdíl v kvalitě je mezi bussines a first příliš malý, aby našinec platil za ni dvojnásobek a mezi economy a bussines zase v ceně příliš velký, aby za cca 6 hodinové lety platil trojnásobek.
s emirates lita asii (a obcas i afriku) spousta cestovek, nicmene… nedelejte z emirates charterovku 🙂
Emirates v economy je pořád economy, letenky mají dražší než ostatní a SAE spoustě lidí stačí vidět jednou. Jsou exotičtější, zajímavější a levnější země. Navíc v létě se tam nedá vydržet venku. U tranzitu se navíc cenově podbízí ostatní aerolinky nejen ze zálivu (Qatar, Kuvajt, ad.)
emirates a qatar maji dlouhodobe ceny prskticky identicke, navzajem se opisuji (prave proto, ze si silne konkuruji).
do dubaje s emirates lita minimum lidi. prevazna vetsina jsou tranziti dal do sveta.
kdo potřeboval fotku na instáč s 380 tak už jí má a teď volí cesty jiné 🙂
PS: Emirates OK, DXB hlavně na noční delší přestup nic moc
presne, Dubaj je hrozna i ve dne
Otázka je i obsazenost na QR, myslim, že to bude podobné, některé lety jsou prý také relativně špatně obsažené. Český trh má určitou poptávku, která je zjevně nižší než aktuálně nabízená kapacita. Navíc QR prakticky může v současné době spoléhat převážně jen na transfer cestující, poptávka po cestách jen z/do Kataru asi bude mnohem menší než do Dubaje/UAE a vzhledem ke vztahům v rámci GCC zemí nemůže oslovovat arabskou klientelu z těchto zemí. Ale ta letadla musejí někam létat, když už je maji. Jinak QR nabízí celkem 398 sedaček v jednom směru, z toho jen 22 v Business Class, zatímco… Číst vice »
Zásadní pro mě je, že Emirates jsou jen 4*, když
si zvyknete létat 5* za tu samou cenu, tak není co řešit 🙂
G9 mají pouze cca 160 sedaček. Ptal jsem se na to při letu a prý s každého letadla vymontovali 4 řady sedaček, aby bylo více místa na nohy.. na úkor počtu cestujících. Na tom prostoru je to pak ale znát.
Určitě je pěkná země, ale mám dojem, že mě budou chtít zabít už při příletu na letiště.
Jasně, v Dubaji vás zabijí hned na celní kontrole, abyste se nedostal do jejich města budovaného pro turismus.
(konec sarkasmu)
to nezabiji, ale realne v Dubaji neni co videt
Ten sarkasmus nebyl nutný. 😉 Evidentně totiž nevíš, proč na příspěvek reaguješ. 😀 Jde o to, že tam homosexuály popravují. Nemám tedy důvod do takové mentálně zaostalé země jezdit.
no jo … volic spd 🙂
Jak jsi na tenhle blábol přišel? Nejde o to, koho volím, jde o to, že jsem gay.
No .. v UAE homosexuály nepopravují („jen“ je zavírají na pár měsíců…)
Nestojím ani o to, abych byl na dovolené někde zavřený.
Koho vlastně volíš ty, komunisto?
Letel jsem koncem kvetna a v businessu na nocni lince nas bylo tak max 20. Zpet na denni lince byl business skoro plnej. Hlavne asiati.
Já bych větší konkurenci, než u Air Arabia do Šardžá, viděl v linkách Qatar Airways do Dohy, které od minulého roku berou EK tranzitní cestující.
a nezapomenout na TK … ktery lita 3x denne.
cili kdyz to shrneme, tak denne máme 3x TK (32x), 2x EK (777, 380) a 2x QR (787, 320) … to je ukrutná hromada míst v nabídce (zhruba 1700) … a to není málo.
Kdo je TK?
Turkish Airlines
jo děkuji já myslel, že píšete jen o letech do Dubai 🙂
Nope .) o uroven vys – Emirates/Dubaj je vesmes tranzitní linka, velka cast lidi tim pokracuje dál do světa. takze je potreba vzít v úvahu vicemene vše, co nabízí moznost rychlého prestupu na strední / dálný východ a pripadne afriku, a tam se melou vsichni dohromady 🙂
Jasně už chápu..díky..no každopádně myslím, že z této nabídky je EK jednoznačně nejdražší a co se týče služeb nijak nevyniká oproti Turkish a Qatar. Za mě tedy určitě Qatar, letiště v Doha krasné a čisté s minimem lidí, oproti špinavé a přeplněné Dubai. Istanbul jsem vyzkoušel jen staré letiště a tedy taky žádný zázrak, věřím, ale, že nové letiště bude o hodně lepší.
to si úplně nemyslím … a hlavne, neda se to tak pausalne rict. na jeden termin muze byt levnejsi jeden, a o den pozdeji uz bude levnejsi ten druhy.
kdyz jsem to psal, vyzkousel jsem si ruzne varianty (treba na jiz zmineny novy zeland), a katar a emirates jsou casto stejně levné/drahé (plus mínus pár korun), jen ve vyjimecnych pripadech byl emirates levnejsi nebo drazsi nejak víc (> 1K penez).
obecne katar i emirates patri mezi ty drazsi, casto je levnejsi kombinace swiss/luftwaffe + singapore airlines, nebo kombinace china airlines (pres frankfurt/ams a tajpej).
Cokoliv v kombinaci se Singapore Airlines bývá často levnější alternativa? To se divím.
Tak ono zase 1st class je někde jinde, ale lidí co tím někdy letí (doteď se divím, že mi to firma zaplatila) je opravdu hrstka
Ono se v poslední době taky léta přes Kyjev které dost casto do thajska/Srí Lanky vyjde nejlíp.
Přes Kyjev – s kým?
Ukrainian Airlines a co se ceny týče tak je to asi fakt nejlepší.
Ukraine Airlines http://www.flyuia.com, zpáteční letenka z Prahy přes léto 2700 kč. Vrátili jsme se včera a v tomto období opravdu nedoporučuji. Je tam šílené vedro kolem 45 stupňů, moře přes 30 stupňů!
Dubaj nebrat, letiště je přecpané lidmi, furt něco vevnitř opravujou a přestup je utrpení.
Ne nadarmo mají jen 3*, stejně jako Praha 🙂
jo, a na flydubaj jsem zapomel .)
V červenci a srpnu si troufám říct, že je obsazenost daleko vyšší… Letel jsem s nimi do HKG v červenci a při online check-inu zbývaly jen dvě volná místa…
Jestli ono to nebude i cenovou politikou Emirates. Přímý let stojí stejně, jako let do Bangkoku se stejnou aerolinkou. Flydubai např.ma DXB z Krakowa z 7100Kc ale z Prahy za 9900Kc. Pokud jsem z Moravy, tak Praha nemá význam cenově,ani dopravně po D1. Dejte Dubaj za 5-7000Kc a letadlo bude plné.
Celkově jsou teď Emirates drahé. Sleduji letenky z CZ na Nový Zéland a zatímco před lety byly Emirates výborná volba, dneska jsou cenou hodně vysoko. Takže spousta cestujících do Asie a dál volí cestu jinudy.
emirates a quatar sve ceny prakticky kopírají (rozdíl je v naprosté většině případů pár stokorun) – a shodou okolností oba dva svorně patří mezi ty dražší.
tak ono obecne plati, ze „prime“ lety jsou drahe… a let s prestupem .. stoji jen o malinko víc, nez primy let do hubu. občas se stává, že let A – B – C je levnejsi, nez let A – B .
nedelejte si iluze, ze vsechny ty tisice lidi letaji jenom do dubaje – ona je to vyrazne tranzitní linka, takze vetsina pokracuje dál do světa.
Jasně, to vím. Sám jsem s nimi letěl opakovaně do KUL za 10300Kc z PRG. Já myslel, že chtějí přitáhnout turisty do Dubaje, když bude to Expo.
jo, a ad „dejte dubaj za 5000“ .. no , letadlo bude plné, ale moc si na sebe nevydělá 😀
Někde na YouTube je dobrý video který tu ekonomiku rezebírá. Hlavním vzkazem je, že se vydělává na bussines a premium economy, obyčejná economy je pouze do počtu, protože nejde zaplnit letadlo pouze s bussines. Prostě business a economy premium = zisk a to se doplní economy na pokrytí režije.
To bylo určitě od Wendover Productions, Sam Denby dělá skvělá videa s leteckou tématikou.
A u 777 vydělává i Cargo. Economy je tam jen do počtu.