Do dopravy se vrací další opatření proti koronaviru. V Praze otevřou všechny dveře tramvají, ruší historickou jízdu
Tramvaje v Seifertově ulici v Praze na Žižkově. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Díky opatření nemusí cestující sahat na tlačítka pro otevírání dveří.
„Autobusy dál jezdí v původním režimu“ – o pět hodin později již to neplatí:
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/praha-mhd-doprava-opatreni-sireni-nakaza-koronavirus-covid-predni-dvere-rousky-dpp-ropid.A200909_172418_praha-zpravy_pmk
V Brne letos historicke linky pro jostotu ani nevyjeli, takze jsme nad Vami, mili prazaci, opet zvitezili! 😀
Ale zato jste si nakoupili ojeté pražské tramvaje, abyste mohli retrodopravu rozjet ve velkém. 🙂
Ocenil bych kdyby řidiči autobusů v Praze povinně měli zapnute odvětrávání naplno. Ale jak ted není potřeba chladit tak nejede větrání ani bez chlazení a okenka nejdou otevřít (nebo je řidič a cestující nechají zavřené). Možná bychom ani nemuseli mít roušky.
Bohužel i v dnešní době, kdy je čerstvý vzduch potřeba jako sůl, se stále najde hromada lidí, co musí mít všechny okýnka zavřený a větrání vyplý, protože je to může „ofouknout“. To je prostě důchodcovská mentalita, to nelze pochopit.
Stejně tak když kvůli jejich ochraně zavedli dopolední nákupní hodiny pro důchodce, a oni byli schopní se tam všichni narvat hlava na hlavě, nejlépe každý den objet 3 nákupáky.
uplne najlepsie su klimatizovane autobusy s vypnutou klimou a okienkami zamknutymi na kluc
Pokud v takovém voze někdo omdlí, tak je okamžitě potřeba zařvat na řidiče, aby zastavil a otevřel všechny dveře a lze v tu chvíli beztrestně rozbít okno. Vzápětí je potřeba zajistit aspoň nějaké cestující jako svědky proti řidiči. Řidič je povinen v takovém případě volat dispečink a žádat sanitku.
Představujete si to nějak takto?
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/pasazerka-cestujici-letadlo-ukrajina-turecko-kridlo-nouzovy-vychod.A200907_094325_zahranicni_dtt
Mačkat čudlíky nemusím, ale za jízdy se budu muset držet. 😆
Já bych navrhoval jezdit na Batmana
Tak to mě nenapadlo. Dík. 👍
Netopýr? To už je hooodně roků. K zavěšení sebe sama je nutné chytit se horních tyčí oběma rukama, což je drobná vada v postupu.
no to já vím. dyť jsme tak jezdili před 25 rokama 🙂 Jo, v sovětských vagónech metra a T3 to byla pohoda 🙂
Nebo rukavičky. Všichni na dámičky.
V Rusku to tak bylo/je. Povinná nejen rouška, ale i rukavice.
nerozumiem preco to dementne mackanie tlacitka nezrusia permanentne, k comu je akoze dobre?
s rozpravkami o nejakom setreni klimy chodte niekam, precestoval som toho az az v krajinach, kde maju 100% klimatizovanu MHD a nikto nejake tlacitka neriesi, len praha ktora ma moznost ak 20% klimatizovanych elektriciek
V zimě v okrajových časech je to fajn, když se pořád nevětrá…
myslim ze keby sa automaticky otvorili na pol minuty a potom sa samy zavreli ak sa tam nepohybuju ziadni ludia by tych 30 sekund cerstveho vzduchu nikomu neuskodilo
A keď sa samy zatvoria, ako potom nastúpíte? Kur- pi- zaje-, otvor! A nič sa nestalo…
ked sa zatvoria tak stlacim tlacitko, ale nevidim k tomu dovod, ked sa automaticky otvoria a ludia cez ne vystupia a nastupia, myslim ze pol minuty bez toho aby dverami ktokolvek presiel je az az casu pre kazdeho kto nedobieha z dialky a ten si vazne to tlacitko moze stlacit, ak na neho vodic pocka
Kdesi jsem četl vyjádření, že to přináší menší opotřebení dveřních pohonů.
Přesně tak, dveřní pohony jsou extrémně zatěžované.
Plus zima samozřejmě.
to by davalo zmysel na linkach kde nikto nejazdi ci v okrajovych castiach, ale nie na vacsine liniek kde na kazdej zastavke niekto vystupuje, tie dvere sa otvoria tak ci tak, jediny rozdiel je, ze su s tym otravovani cestujuci
Mně to neotravuje, jestli to otravuje Vás, mluvte prosím za sebe a ne za všechny cestující, ju?
neviem kde ste vzal ze hovorim za vsetkych, napisal som su s tym otravovani cestujuci, vzhladom k tomu ze za dany prispevok hlasovali minimalne 4 ini ludia okrem mna, su za to minimalne styria dalsi cestujuci a ta blbost otravuje kazdeho kto sa nad tym zamyslim
rozdiel je len v tom, ze bohuzial mnozstvo ludi v Prahe nevie ako to chodi inde a mysli si ze toto je normalny stav, takze sa nad tym nepozastavuju
To vůbec není pravda…jsou MHD kde jsou všechny zastávky na znamení,takže pokud chceš vystoupit musíš zmáčknout tlačítko nebo zatahat za šňůrku…což bych přivítal I v Praze….a to že někdo se bojí zmáčknout tlacitko kvůli korona chřipce je úplný nesmysl…v MHD se musí držet a nebo sedět takže at chce nebo nechce,stejně se musí části dotknout….nejhorší je smrt z vyděšeni…
Můžete to brát jako příspěvek k větrání, jak se dožaduje pán výše.
tu nejde vobec o strach z nejakej choroby, ale ze je to nezmysel aj bez choroby, preco by som mal mackat tlacitko aby som sa dostal do/z busu, vy tiez mackate tlacitko, aby sa vam otvorili dvere vytahu, ked vas odvezie na pozadovane poschodie?
a ja som pisal o 100% klimatizovanej MHD v azijskych krajinach, kde som nikdy nezazil nejake tlacitko na dverach, obzvlast absurdne to je v metre
Nevím přesně jak vypadá MHD v těch asijských zemích, ale v Praze je to často svázané i se zastávkou na znamení, takže nevidím důvod aby vozidlo zbytečně zastavovalo v nějaké málo frekventované zastávce a otevíralo všechny dveře jen tak pro nikoho – souhlasit budou asi ti co spěchají a rádi by projetím zastávky dohnali zpoždění, ti co nechtějí být zbytečně opakovaně „ofouknuti“, ti co v plném vozidle musejí stát nalepení na těch otevírajících se dveřích, i řidiči kteří poskakují za vozidlem které zbytečně zastavuje ale nedá se zrovna dobře předjet. Nemluvě o tom opotřebení dveřních pohonů.
Zapomněl jsem dodat, spíš bych ocenil, kdyby se ta funkce tlačítek nějak sjednotila – jednou to zeleně bliká když to čeká na stisknutí, jednou naopak až poté co už to někdo stiskl… výsledkem je že i „zkušený“ cestující do těch tlačítek pro jistotu buší vždy, i když bylo otevření daných dveří již potvrzeno.
nikto sa nebavi o zastavkach na znamenie, ale o beznych frekventovanych zastavkach, kde ludia vystupuju tak ci tak a su obtazovani u kazdych jednych dveri mackat tlacitka, vsak preco by ich nezmackli 4-5 ludia plus dalsich par vonku, ked ho moze stlacit vodic, logika hodna DPP, nechajme 5-7 ludi stlacit tlacitko miesto jednej osoby
na dverach nemate byt co nalepeni za jazdy, ak ste tak je problem niekde inde ako v dverach a tlacitkach na ich otvaranie
Na tohle se snad dá odpovědět jen jednou hláškou z Forrest Gumpa.
V Asii at si to dělají, jak vyhovuje jim, asi tam při těch návalech nemaji situace jako u nás v koncových úsecích a ve slabších časech, kdy i ve voze metra muze sedet jen par lidi a klidne i několik stanic není potřeba konkrétní dveře otevírat. Zbytecne neotevirani omezuje teplotní výkyvy, šetří energii na klimatizaci nebo topeni a náklady na údržbu dveří. Co přesně na tom nechápete?
nechapem na tom tie uspory nakladov, ktore su absolutne minimalne v porovnani s rozpoctom DPP oproti obtazovaniu cestujucich
ale chapem vas, pre DPP su cestujuci a ich pohodlie to posledne co ho zaujima, ich skutky za dlhe roky su toho dokazom
Většina výtahů funguje také na poptávková tlačítka, kterými si volíte, kam vám výtah má přijet nebo kam vás má dovézt. Výjimkou jsou jen páternostery, kde stejně žádné dveře nejsou, a pak některé veřejné výtahy, co pendlují jen mezi dvěma stanicemi.
Kecáš.
Doma si taky otevírám dveře, jen když potřebuju někam projít, a nestojím o to, aby mi každou minutu všechny dveře v celé bytě naprázdno třískaly tam a zase zpátky.
k comu je dobre mat hermeticky uzavrete vsetky miestnosti? v byte mam prave vsetky izby otvorene, aby bola vsade rovnaka klima (obzvlast ked je zapnuta klimatizacia), zavrete dvere su len na zachode a kupelni, kde su vetracky do stupacky
musite mat divny dom/byt, ked vam dvere same od seba trieskaju