České dráhy chtějí do deseti let začít s provozem hybridních vozidel

Lokomotiva H3 od Alstomu kombinuje naftový a bateriový pohon. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářLokomotiva H3 od Alstomu kombinuje naftový a bateriový pohon. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

České dráhy chtějí v průběhu následujících deseti let postupně zavádět na neelektrifikované tratě hybridní vozidla. Ta by měla mimo dráty

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kozel

Jak píše „železničář v důchodu“ ta hybrida vypadala takto : http://zeleznice.biz/parni/718_501_TA436_Nymburk_Zasobarna_18.8.04.jpg
ČKD vyvinulo čistě akumulátorovku třeba tuto http://zeleznice.biz/104_001_A219_001_liben_25-2-2011.jpg

Radek

V časopise ČD pro vás zrovna píšou o německých jednotkách na bateriový pohon – vyvinuty před 1. světovou válkou, jezdily až do 60. let. A cena baterií klesla od roku 2010 na čtvrtinu.

železničář v důchodu

I v ČKD byla hybridní diesel-bateriová lokomotiva (řada TA 436.05 = 718.5) úspěšně vyvinuta a následně u ČSD vyzkoušena už před více než 30 roky …

Liberal shark

Kdyby radeji poridili slusne vagony, aby si clovek v prvni tride expresu nepripadal jako za normalizace :-(.

František

Mně naopak přijde přirozené řešit nejprve problém týkající se většího okruhu lidí (i v okolí železnice) a pak teprve ty jednotlivosti, jakkoli by se na ně nemělo zapomínat (a věřím, že nezapomíná, i když jdou pomalu).

Skeptik

Co třeba nějaká hybridní jednotka na linku R14? Zkrátit jízdní dobu z Pardubic do Liberce z 2:53 alespoň o 30 minut – to by nemusela být nedosažitelná výzva.

Alex, Havířov

Ten článek si nějak odporuje. na jedné straně se mluví o hybridních lokomotivách, jinými slovy elektrickému provozu na neelektrifikovaných tratích, přitom dnešní praxe je přesně opačná. Na spoustě železničních tratí „pod dráty“ jezdí motoráky – viz České Budějovice – Písek, České Budějovice – Žirovnice Počátky – Jihlava – Havlíčkův Brod, Plzeň – Cheb – Chomutov, Bílina – Upořiny – Ústí n.L., Most – Louka – Teplice, Jaroměř – Hradec Králové – (Pardubice), Lysá – Milovice, Nezamyslice – Vyškov, Vsetín – Horní Lideč, Opava – Ostrava, Dětmarovice – Petrovice, Kúty – Holíč, Levice – Zvolen – Banská Bystrica, Michaľany – Trebišov.… Číst vice »

Jan H.

Alex Havířov. Ono to někdy ani jinak nejde. Píšete třeba Most – Louka. Ten motor pokračuje dál do Oseka. To už je trať na Moldavu bez drátů. Litvínov – Teplice. Tam jezdí Reginy, protože Litvínov – Louka je také bez drátů. Ale Louka – Teplice – Ústí jezdí Panteři. Čeká se, až se zadrátuje Litvínov – Louka a pak uvidíme. A na úpořince jezdí také Regíny, protože je tam provoz v O-O/S. Dráhy nemají „tramvaje“ pro O-O/S. Dále pak Kad. Pr. – Kadaň, ale tam se také čeká na zadrátování a pak tam také budou jezdit Panteři Děčín – Kadaň.… Číst vice »

František

V tom právě asi bude těžiště argumentu – zatím chybějí i lehké elektrické jednotky tam, kde už jsou dráty po celé cestě, a přitom se vymýšlejí jen baterie tam. kde ty dráty nejsou. Asi by bylo lepší pracovat na obojím.

Starý Vlk

Ad petr.r Proto jsem také ve své odpovědi napsal „ani ničím jiným“. Tím jsem myslel kondenzovanou či netěsnostmi do parního stroje proniknuvší vodu, která pak při otevření regulátoru parní lokomotivy (kterékoli, bez ohledu na druh vytápění) byla stržena do komína, řádně ušpiněna a pak znečišťovala nejen oblečení. To, co špinilo střechu na Sergejích a pilšticích ji špinilo na všech dieselech, ale tak málo, že nebylo schopno ušpinit oblečení těch, kteří byli od výfuku tak metr a víc daleko.

petr.r

Zkuste nastartovat nějaký stroj při mrazech, i v létě vyletí deset litrů nafty komínem a to když byl mráz bublalo přes celou noc. Bydlím u nádraží a na autě prostě byly kapičky nafty, v dnešní době loko v depu nejsou a sharky, regio novy a 810 to nedělají.

mirekk

Já věděl, že jsem to už někde četl. V srpnu na stejném webu, na který je tady odkazováno psali, že CZ Loko má přestavět lokomotivu CME3 na palivové články.
http://www.railjournal.com/index.php/locomotives/latvian-hydrogen-locomotive-agreement-signed.html?channel=000

Milan

Pro posun na neeletrifikovaných nádražích to smysl má, pro osobní dopravu si to představit nedovedu. Jinak, úvahy s bateriovým pohodem působí absurdně za situace, kdy na plně elekrifikovaném seřaďovacím nádraží Praha – Libeň, dosud celé dny chrochtá a čoudí posunovací hektor.

K.S.

Proč ne? Pokud má trať sklonově vhodné poměry, tedy je z kopce, pak by se tak dalo jezdit, navíc pokud budete mít baterii o dostatečné kapacitě, tak se to dá i tak že pojedete kus cesty na diesel, ale v optimálních otáčkách a při co nejhospodárnějším režimu, budete nabíjet baterii, pak vypnete a budete pokračovat. Samozřejmě že by lepší asi bylo nějaké řešení ale některé 210 které dostaly baterie nabíjené za jízdy pod trolejí.

Jaklik

Vtip dne 😂

Martin

10 let 🙂

petr.r

Dobrý, když budou posunovat kolem osobáku, tak oblečení nebude skrápěno naftou.

Starý Vlk

Ad petr.r : Jezdím na dieselech skoro čtyřicet let (od hodně starých z r. 1965 i na nových z r. 2008) a nikdy jsem nikomu oblečení nezkropil ani naftou, ani ničím jiným. To se stávalo na parních lokomotivách.

petr.r

na parních lokotkách nebyla nafta a mazutky u nás na moravě nejezdili. Vylezte si někdy na kapotu a vemte si pucvolu, to se ví, že se to zmenšuje, že už není doba pilštiků a sergejů.