Do české autobusové dopravy se vrací stevardky. FajnBus začne mezi Plzní a Prahou
Stevardka FajnBusu. Foto: FajnBus
Dopravce chce vrátit do autobusů vyšší kvalitu cestování.
Dopravce chce vrátit do autobusů vyšší kvalitu cestování.
V case corona doby obnovit stewardov a v buse ahhha…..dakujem dotycnej majitelke za zistenie ze stale som dusevne zdravy a su na tom ludia, co sa citia horsie…
Pre minuskarov…. servis zakaznika je pekna vec…. no neverim, ze stewardka bude chodit s respiratorom ffp2 a bude pravidelne testovana minimalne na antg. testy….staci jeden idiot co na nu zachrchle alebo nezodpovedny podnosikar a je vystavena cela posadka cestujucich riziku kde to steward moze rozniest a ani si nemusi byt vedomý ako… …ak mas zodpovednost za vlastne zdravie nevyuzijes sluzbu
neboj se, během tý hodiny se infekční nestane aby to roznosila na zbytek cestujících, takže když jí nebudeš olizovat tak ti nic nehrozí.
Dávám tomu rok, maximálně dva. Ať se nikdo nezlobí, ale tvrdit, že je vlakem problém přepravit objemná zavazadla (lež) a že musím dojet na hlavní nádraží (nevýlukově lež) vypovídá o zaměstnancích této firmy. Stevardky jsou v dnešní mzdově nákladné době přežitý standard, korona brzo skončí a za chvíli nikdo za 80 na hodinu zase dělat nebude. Ale je to můj názor a uvítám ty vaše.
I pouhý rok je příliš – za těchto podmínek to nemůže mít žádnou naději na trvalejší úspěch. A obhajovat výhodu před cestou vlakem ukončením spoje v polích na Zličíně také o něčem vypovídá – ne ovšem o zaměstnancích, ale o manažerech té firmy.
A ještě k „dizajnu“ tmavě šedá barva bude v létě zbytečně zvyšovat náklady na provoz klimatizace, ale především je celoročně tou snad vůbec nejnebezpečnější, s jakou lze vozidlo vypustit na silnici – i to svědčí o úrovni manažerů firmy.
Hele od kdy je konečná na Zličíně v polích? Je u metra troubo, nebo ty bys hnal bus až na Florenc? Kdy krtkem je to rychlejší??? O té barvě a nákladech na klimu ne má cenu odepisovat vůbec. Totální blábol.
Jako RJ sice zrusil stevardy ale kafe si tam muzete stale udelat sami
Hmm tak to hodně štěstí s jedním autobusem. Dávám vám tak dva měsíce.
Zatím ji ale dopravce nemůže vypravit – do Uherského Hradiště by dorazil až v době těsně před zákazem vycházení.
————–
Co to je za blbost? Pokud někam cestuji nebo se odněkud vracím, tak se na mě nějaký zákaz vycházení nevztahuje. Resp. nejedná se o vycházení.
Ty jo, dobrý vědět! Pokud to chápu dobře, tak když v 20:50 jdu v Praze na metro, abych mohl dojet na 23. hodinu na nádraží v domovském městě, tak je to ok?
Ano, návrat do místa bydliště (a nemusí to být trvalé bydliště) má ze zákazu vycházení výjimku.
Je to tak, nicméně tady to prý zatrh Zlínský kraj, aby linka přijížděla těsně před zákazem vycházení. nebo to alespoň tak uvádí dopravce na svém webu.
Myslel jsem si, že díky ekonomickému růstu už i v ČR tohle nesmyslné a špatně placené povolání vymizí… Ale krize dopadla na mnohá odvětví, tak se najdou lidé, kteří to vemou. Není to ale nic jiného než zneužívání chudoby.
Co brigády studentů? Lidé které to třeba baví?
Mám dotaz. Je vůbec dostatek řidičů autobusů pro nové firmy? Nebo se stevardky naučí řídit autobus?
Na ty 2 páry spojů za týden asi vždycky někoho najdou. (Nevím, odkud p. Sůra čerpal informaci, že spoj jezdí denně, podle odkazu na JŘ jezdí 2 x týdně).
Z jejich webu, kde jsou informace v rozporu se zveřejněným jízdním řádem.
bude spousta fírerů co budou hledat novou práci až jim zavedou tu 50 000 pokutu za projetí červený 🙂
A co když úřednické hlavy zavedou takové pokuty i na silnicích?
Je spoustu volnych řidičů, kteří dříve vozili turisty, zájezdy apod
Mám dotaz. Je vůbec dostatek řidičů autobusů pro nové firmy? Nebo se stevardky naučí řídit autobus?
Proč kopírujete můj komentář? Co tím sledujete?
Ze by dalsi firma, ktera za nedilnou soucast svyho marketingu vydava moznost kratit si cas ocumovanim mlade brigadnice…
Ešte že mňa nikto neočumoval, či? 😀
No oni to ty firmy vyuzivaji pouze marketingove v propagacnich materialech, ne ze by to odpovidalo realite provozu… I kdyz ted jsem se na to schvalne koukal na strankach jedne vsem zname firmy, a zda se, ze uz se od tyhle sexisticky formy propagace skutecne – po mnoha letech – ustupuje
lidé mohou použít pouze vlaky, což komplikuje přepravu objemnějších zavazadel a vyžaduje cestu na hlavní nádraží 😀 😀 😀
To jsou mi problémy dnešní doby. Taky jsem se tomu zasmál. 😀
Tak to aby si RJ pospíšil a zabudoval do svých busů automat na prodej občerstvení stejně jako to mají ty busy s kterými jezdí pro DB.
RJ je toto úplně jedno.. Za posledních 5 let došla společnost z „luxusních žlutých autobusů do celé Evropy s kvalitně vyškolenými posádkami“ na vozíme „vozíme socky z celého světa a kvalita služeb už níže být nemůže“. Jančura se vidí jen ve vlacích a autobusy ho nezajímají. Žádné dlouhodobé strategické plány rozvoje sítě, jen jezdit dokud se z toho dají financovat vlaky a až to přestane vydělávat, tak to zrušit a prodat za cenu šrotu.
Tak ono to dává celkem smysl – pro dálkovou dopravu, kterou chce dělat, jsou vlaky vhodnější než busy. Když začínal, tak na železnici kvůli monopolu nemohl, teď, když se na železnici dostane, je celkem pochopitelné, že pro něj busy nejsou priorita. Asi budou ještě dlouho dávat smysl jako doplněk tam, kde bude železniční infrastruktura mizerná nebo jako přípoje, ale jinak je ten přesun zájmu dost pochopitelnej.
Asi mu ty autobusy ještě stále něco vydělávají, tak je nechává dojezdit a nechává tomu volný průběh v tom smyslu, že čeká, jak se situace vyvine dál.
Tak za to muze Flixbus a covid
Môžem len potvrdiť ako ex-steward brigádnik. Pri nástupe sľubovali školenia na zlepšenie komunikácie a servisu, ale za dva roky čo som tam brigádogal nebolo ani jedno. Kvalita nulová aj z pohľadu exzamestanca. Snažil som sa dať do toho všetko, ale takých nás bolo málo a vedeniu to bolo jedno.
RJ dojezdil pro DB k 31.12.2020
RJ už linku do Plzně prakticky opustil, bohužel, cestující přešli nejen do vlaků, ale hlavně do aut. Z dřívějších 20 spojů denně zbyly jen dva v naprosto nepoužitelné časy.
Odkud jste vylezl? RJ ten automat ma ve vsech zlutych busech
Ale jen na čokoládu a kafe. Já myslel občerstvení.
Za nějakou dobu jim RJ přestane autobusy prodávat, protože uvidí konkurenci😅😅,
Ale jinak dobrý nápad nakoupit bus od RJ se stejným vybavením a pak nabízet služby , které RJ zrušil
Akorát mi nesedí ta žlutá čepice na tom busu
je plno firem, které nyní rádi autobus prodají
Urcite je pro RJ konkurence jeden odjety autobus s dvema miliony km na budiku
Dva milióny nemal žiadny.
Tož přeji mnoho štěstí. Jinak za mě tento typ Irizaru ne… i8 maji lepší sedačky a více mista na nohy.
Tak i8 ma seriove sedacky narozdil od pb ktery melmjeste specialni sedacky pro SA a ty byly fakt lepsi. Ale technologicky i designove je i8 samozrejme jinde kdyz je to nastupce pb. Ale i8 jeste SA neprodava – nejstarsi maji 4 roky
Kterej blb me na toto muze dat minus nechapu
Ten pocit, když tímhle (ne konkrétně tímhle, ale taky Irizarem po SA) sem jezdil na brigádu do skladu.
Tomu projektu velmi fandím. Mezi Prahou a Plzní to asi nevyužiji, nicméně mezi Brnem a Prahou se už teď těším! Vím, že to jsou ojeté autobusy Student Agency. Ale právě tyto autobusy jsou výborné. Těším se! 🙂
To se budete handrkovat do Prahy přes Plzeň?
Ta linka povede z UH přes Brno a Prahu do Plzně, tak proč by měl někdo jezdit z Brna do Prahy přes Plzeň?
Tady je někdo dement 😂
Otevři si mapu republiky a dojde ti to.
Jo dobré za 100 kč na Zličín ,když vlakem dojedu do centra Expresem za 125 kč ,hm tak pojedu raději autobusem ,pak dám 32 kč za metro ,ale mám stevardku a kafe zadarmo ,ve vlaku mám minibar ,WC ,mohu se projít (autobus má také hajzlík ,ale použít jen v krajní nouzi ,ono to smrdí)A ve vlaku nemohu ,jako přepravovat větší zavazadlo?A z autobusu ho pak do metra narvu?Pojede to jednou denně večer ,což je asi kromě neděle blbost ,to Brno pochopím ,ale proč Hradiště a nedat konečnou lázně Luhačovice
A článek jste četla nebo jenom nadpis?
Iveta je kupodivu chlap a je to známý prudil.
Zkuste se napřed podívat na ten jízdní řád. Do Luhačovic přece potřebujete to větší zavazadlo, tak proto tam asi nepojede, ne? Do Luhačovic už skoro nikdo nejezdí, noční spoj mezi Plzní a Luhačovicemi byl zrušený už před mnoha lety pro nezájem cestujících.
A proč ne do Luhačovic.
Jako jízdní řád čeho? Vlak ČD z Luhaček přijíždí hlavně v neděli do UB už se zpožděním 15′ a v OL už má 30′ sekeru.
Spojení busem fandím, do Prahy jsem jezdil léta s několika dopravci.
Ve skutečnosti jste jezdil se zlínským bývalým ČSAD (ať ten či onen autobus jel pod značkou Zlínská dopravní, Valašská dopravní společnost atp., nebo s bývalým brněnským ČSAD, ať už pod značkou Tourbus nebo ČSAD Brno – město. Do Luhačovic mi to nedává smysl, protože tam momentálně není možné mít dostatečnou poptávku. Jezdíval tzv. lázeňský expres – Františkovy Lázně – Plzeň – Brno – Luhačovice. Ten jezdil přes noc. Zrušen, pozdější obnovení a zase zrušení úseku Vyškov – Františkovy Lázně se zastavením v Praze vynechám. Autobusy Luhačovice – Praha jezdili vždy vytížené v úsecích Zlín – Praha nebo Uherský Brod –… Číst vice »
Na a ti, kdo potrebujou na ten Zlicin a okoli? Jo, na srovnatelny trase je dalkovej vlak zpravidla pohodlnejsi, pokud neni precpanej. Ale tady si umim predstavit cestujici, pro ktery bude bus sikovnejsi. Kdyz to chce dopravce zkusit, at to zkusi. Cim lepsi, sirsi a rozmanitejsi nabidka verejny dopravy se uzivi, tim lip.
Ty autobusy využívali hodně Plzeňáci, co pracovali na západě Prahy (Stodůlky, Butovice, Motol, Radlice…). Teď jim nezbývá než jezdit autem, protože vlakem je to dražší a hlavně delší.
Pak to využívali hodně studenti, protože bus byl levnější než vlak, to zmizelo zavedením slev 75%.
A z toho hlavasu pak jdeš na Chodov pěšky?
Teda já jsem fakt rád, že jsme to avízo dostali včas. Vždyť je tam jasně napsané, že je to výhodné pro cestující ze západu Prahy, kteří by naopak tu jízdenku do metra museli cvakat k vlaku / od vlaku.
No a nikdo Vám nebrání koupit si autobus a jezdit z Plzně do Luhačovic nebo třeba i do Luhanska.
Podle vnitřku autobusu to vypadá na bývalý autobus RegioJetu. A jezdit jeden spoj denně? To je jako provozovat jedno letadlo, nebo se přihlásit na Velkou Pardubickou na kulhavým oslu…
„Fajnbus začne jezdit s autobusem Scania Irizar, který koupil od RegioJetu a převlékl ho do firemní šedé barvy s výrazným zeleným logem FajnBus.“
Tož těžké to přečíst celé?
Spíš podle střechy to vypadá na Student Agency. Dělá to dojem, že jim došla šedá barva, tak už to tak nechali být. A rezervace přes nějaký systém, o kterém jsem v životě neslyšel, ale to je možná jenom moje chyba. V dnešní době stewardka může spíš od cesty odrazovat, když se spousta lidí snaží minimalizovat kontakty.
Autobusy jezdí už nějakou dobou pod značkou RegioJet …
Žlutá barva je společná pro skupinu Student Agency, kam patří i Regiojet. Ještě máte něco k tématu?
Bileto již funguje dlouho a dokáže vám naplánovat cestu vlak, bus, MHD. A můžete si tam rovnou koupit jízdenku, levnější alternativa SJT.
Nerad bych srovnával seskládané jízdenky různých dopravců a SJT, které garantuje díky jednotné přepravní smlouvě návaznosti a přepravu do cíle/zpět na start/zajištění posledního přípoje dne. Ale bylo by to fajn.
A jakej je rozdíl mezi RegioJetem a Student Agency? A že neznáš rezervační systém, to bude spíše tvůj problém.
Jednak zjevně neumíš přečíst článek celý, jednak tomu rozumíš, jak koza petrželi.
Až zde bude diskuze na téma že je nutné za každou cenu udržet provoz a regionálkách, můžete si vzpomenout na jasné konstatování v článku zde: „autobus rychlejší a pohodlnější.“.
na niektorych regionalkach obstarat z dotacii elektrobus aj s nabijacimi stanicami a zvazat ludi k vlakom by fakt bolo rentabilnejsie a s vyssim poctom odchodov
Přesně tak, na nějaké obskurní relaci, když potřebujete třeba do pole půl kilometru za vesnicí a ne na náves, je lokálka rychlejší a pohodlnější.
Nie som si istý, či sa do dá porovnávať, pretože tu sa hovorí o linke Praha – Plzeň a späť. Čo je zatiaľ pravda. Na druhej strane, na lokálkach, kde vlak dosahuje 60 km/h by autobusová varianta bola skutočne výhodnejšia.
Právě proto, že se zde píše o trase Praha – Plzeň a v porovnání s vlakem na koridoru je přesto „autobus rychlejší a pohodlnější“, dvojnásob toto platí při srovnání s lokálkami a drncavými smradlavými motoráky, s jejich mnohem pomalejší průměrnou rychlostí.
Ale keď dospeje rekonštrukcia trate Praha – Beroun do úspešného konca, podľa mňa to až tak úplne platiť nebude.
Ne, není to o trase Plzeň – Praha celkově, píše se o západním okraji Prahy. Což je pak asi pravda (i když taky ne pro celý západní okraj Prahy, takové Řeporyje už jsou zase spíš pro ten vlak), akorát s podmínkou, že ten bus musí ve vhodný čas jet. Vlak jede zpravidla 2x do hodiny. Dále spolehlivost tratě 171 není valná, ale možná lepší než časté záseky na D5 před Prahou, kdy je někdy lepší za Berounem sjet na okresku.
Ano, to je docela trefné: píše se sice formálně o lince Plzeň – Praha, ale ve skutečnosti jde o linku „parkoviště před bránou Škody Plzeň – plácek u metra v polích za Zličínem“ – to vše bratru za pouhou stovku + jízdné na MHD v Plzni a v Praze. Opravdu úžasná nabídka, ale třeba se někomu hodit bude, tak budiž mu přána.
A propos: plzeňské rychlíky zastavují v Praze i na Smíchově – to právě pro ty, kdo jezdí z a do západních oblastí Prahy …
No, vzhledově nic moc, ale i tak přeju hodně úspěchů, konkurence je silná.
No, mohla tam hodiť trošku make upu, to je pravda, ale dajme jej šancu
🤣 🤣 🤣, dost jsi mě pobavil. Skvělá reakce.
Jako že místo obličeje se radši dívat na jakýsi obrázek na obličej namalovaný, to je pak šok když se ráno v posteli probudíte vedle nenamalovane…..
Když konkurence vyklízí pole? Zrovna z „optimalizace“ spojů Žlutého mezi Plzní a Prahou a hlavně zrušení (už před kovidem) několika podvečerních až večerních spojů byla roztrpčena řada lidí, včetně mě. Z prostého důvodu, využívali jsme je. (Patřím k těm, kterým časová výhodnost celé cesty z bodu A v Plzni do bodu B v Praze vychází mírně ve prospěch autobusu po D5. Ani vlaku se však nevyhýbám. Teď však, kvůli rouškám a zrušeným Ex, autem, sorry.)
Naopak, pěkná, usměvavá a bez tuny make upu, ideální slečna.
Hlavně, ať se začne co nejdříve jezdit mezinárodka.
Vždycky přijde někdo nový a přinese zlepšení standartu, pak to stejně chcípne, protože se přijde na to, že zaplatit šoféra, stevardku, kávovar, wifinu, provozní kapaliny, naftu a mýtné je dost peněz a aby se to vyplatilo, tak musíš prodat 65 židlí a ne za kilo, ale za kilopade. Tak si to třetina cestujících rozmyslí, sedne do levné konkurence a riskuje to, že cesta bude příšerná a ještě se mu ztratí bagáž.
Tomu se musím smát, roste počet obětí na Covid + nové nakažlivější mutace, ČR je v nejhorší barvě co pro nás museli vymyslet, no snad se to v roce 2022 uvolní 🙂
To se nevylucuje. Abstak po cestovani mam taky silnej, preju. si, aby to bylo mozny co nejdriv a neznamena to ani v nejmensim ze nechapu nutnost byt opatrnej a jeste nejakou, mozna bohuzel dlouhou, dobu si to odpustit. Nebo ze bych nedodrzoval povinny opatreni i nektery nepovinny, ktery mi prijdou smysluplny.
Smějte se čemu chcete, tohle není diskuze o Covidu a opatřeních. Bylo to myšleno jako povzdech a přání, aby se už konečně začalo jezdit. Irizar jsem řídil, takže to auto znám.
Buďte v klidu, holt jsou lidi, co musí covid nacpat do každé diskuze, kterou najdou.
To je vskutku děsivé! Co jen si počneme? Jsme v nejhorší barvě! 😮 😀
Teď myslíš žlutou, zelenou nebo snad modrou? Víc barev se zde obvykle neřeší.
A nebude tomtom ze prisla zelena parodie a hodila dopravu o 20 let zpet?