Do Česka se vrátily na testy vagony pro polskou armádu
Osobní vagony pro polskou armádu na okruhu VUZ v Cerhenicích. Pramen: VUZ
Polské ministerstvo obrany si v roce 2019 objednalo u společnosti H. Cegielski FPS celkem osm vozů pro přepravu vojáků.
A má to třeba nějakou balistickou ochranu nebo tak něco?
Nepochybně ne.
Pan Sůra zapoměl v článku napsat, že vedle techto 2 polských vozů stojí další 4 vagóny ve Stealth verzi US Army. Proto je nevidíme.
Zbytečný komentář. Na Novinkách už vás nechtějí?
Všechny komentáře jsou zbytečné. A většina lidí je také zbytečná, až přebytečná, že ano.
Má to nějaké speciality, například proměnný rozchod?
Pouze 1435 mm.
To znamená že Polská armáda to s anexí Královce a osvobozením Běloruska nemyslí vážně.
Za 70 mega kupuje náš „Národní dopravce“ ojeté vozy, nebo se mýlím….?? V případě, že by takovýto vůz za stejné peníze někdo dokázal vyrobit u nás, kolik by jich bylo za „klenoty“ na kolejích Škoda 109 a třísystémové naklápědlo jezdící u nás pod jedním systémem a 160 km/h? No holt: „Není voják jako voják“ a země defraudantů nikdy nebude civilizace.
ojetiny z rakouska staly okolo deseti milionu, tj. 7x mene nez specialni novostavba pro polskou armadu.
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/rakouske-drahy-vylepsuji-ceske-vlaky-cd-koupily-dalsich-47-vozu.A170118_132942_eko-doprava_suj
„nebo se mýlím?“
B je správně, ale hlavně že nadáváš všem okolo.
A jak je takový vůz uspořádaný uvnitř. Jako lehátkový, lůžkový, salonní?
Zrovna včera jsem si načrtnul obytný vagon ex Bmz, do kterého se vejde 7členná rodina, 6 lidí personálu, 6 bodyguardů a 2 administrativní pracovníci i s kuchyňkou a jídelnou…ale pro přepravu vojáků…
Měli jsme přetřít pár Honeckerů a střelit jim je. Jsou to vojenské lůžkové vozy, co už víc by si poláci mohli přát 🙂
No jo, ale to by polský stát nepodpořil výrobu v polské státní vagonce.
Tohle by se možná chytlo v Čechách, když by za to připluli kapříci do správný kapsy. Poláci ale nejsou žádný hlupci, s modernizací jejich armády to myslí vážně. Chtějí mít opravdu bojeschopnou armádu, která je ochrání před ruskou hrozbou. Ne jen armádu ve statistikách v excelu, která je dobrá akorát tak na přehlídky.
Budiž, ale skutečně jsou v oblasti modernizaci armády rozumnou prioritou NOVÉ vozy pro přepravu vojska? Proč by nepostačily vhodně modernizované starší vozy? I ty zmiňované honeckery se 160 km/h nejsou nesmysl.
Obe zeme maji profesionalni armadu, ti vojaci to musi chtit delat, kdyz jim nejaky sotous „streli prelakovane honeckery“, tak se na to taky mozna muzou vykaslat (nebo ani vubec neprijdou, s polskymi plany bude treba prijmout obrovske mnozstvi personalu, to samo o sobe nepujde).
😀 😀
U nás vojáci cestují vyřazenými lehátky ČD Cargo a vždycky se na to pak těší jako malí kluci, mi říkal kamarád kapitán od bigošů z Přáslavic.
Že si 100 000 tisícová armáda bude chtít pořizovat vozy na to, aby přepravila všechny, je hrozně mimo, vlaky jezdí osádky tanků, bojových vozidel pěchoty, bigoši. Tedy ti, co jsou potřeba na výcvik co nejvíc čerství, po dvou týdenních manévrech jezdí utahaní jak koťata, případně cestující se stejnými jako jejich technika, kterou musí navagónovat.
To jako že Cargo má koupit nové vozy kvůli armádě..? Využití několikrát v roce
Nic takového jsem nepsal. Reaguji na to mimo, že vojáci potřebují nové vozy. Lehátka ze 60.let jsou na stejné úrovni konfortu, jako když se spí na lehátkách ve stanech a na mnohem vyšším, než když pak taky třeba spí na blatě nebo ledu.
S dovolením zkusím prafrázovat:
ti cestujcíí to musi chtit delat, kdyz jim nejaky sotous „streli prelakovane honeckery“…
Jo, treba Tratec by to mohl udelat. To uz se osvedcilo… Polaci ale mozna jen nejsou tak bohaty jako my, aby si mohli kupovat levny veci.
Proto si kupují vozy, které projedou několik týdnu v roce.
Skutečně je rozumné, aby logistika nebyla důležitou součástí priorit? Takhle jako vy se da ptát na cokoli? Skutečně by nestačili starší tanky, houfnice, letadla…? A máte po modernizaci.
Nedokážu vám odpovědět, jestli je zcela nezbytné kupovat vozy nové, ale předpokládám že za těch x desítek let, od doby co honeckery vznikly se možnosti a potřeby posunuly o hodně kupředu. Zkrátka si vybrali to, co bude potřeby jejich armády plnit bez kompromisů několik desítek let. Kdoví taky, čím vším možným jsou vozy vybavené. S těmi plány, co s armádou mají se nebojím, že by tyhle vozy stály někde v kopřivách.
Ty byly určené pro přepravu zraněných i s lůžkem, ne jako lůžkové.
Protože to jsou vozy pro profesionální armádu upravené tak aby měla maximální komfort 24/7. Pařit půlky na kožence si může opravdu leda vyosený šotouš. Kdy vy šotosexuálové konečně pochopíte, že za rozvojem železnice stojí platící zákazník očekávající komfort a bezpečný provoz, ne ty vaše vzpomínky a úchylné kecy k něčemu co typicky jezdilo v minulém století na kolejích.
http://www.kalanys.com/web/sotous/pribeh.htm 🙂
Ty jsou přestavitelné na sanitní vozy.
Má někdo bližší informace z Polska, jaký bude případný další osud těch vozů? Bude je skladovat a udržovat PK IC, když je kupují přes ně? Vzhledem k tomu, že ty vozy budou trávit na cestě s vojáky nebo při čekání ve vojenském prostoru tak nízké jednotky měsíců v roce, budou se v budoucnu objevovat ve špičkách i na klasických vlacích? Když si tak jeden uvědomí, že počet pronajimatelných Béček, co budou postupně uhnívat, se bude čím dál tím více snižovat a bude jich tu čím dál tím více potřeba na konec června, začátek září a října u nás, zatímco ty… Číst vice »
Osud těch vozů je takový, že slouží jako doprovodné pro vojenské přepravy. Tedy tyhle dva kusy má momentálně k dispozici jejich výrobce pro dokončení schválení. Žádné nasazení do osobní dopravy se nekoná a konat ani nebude.
Tvrdit u vozů, co tu mohou být ještě za sto let, že nikdy nezasáhnu do osobní dopravy, je dost sebevědomé tvrzení.
Hlavně když u nás vozy, co většinou vozí bigoše z Přáslavic do Jinců, se pravidelně objevují i v mezinárodní osobní dopravě.
A ty vozy u nás co zasahují v osobní dopravě patří ministerstvu vnitra – aka armádě?
Ty polské jsou naprosto specificky vybavené – několik oddílů s místy pro ležení, technické zázemí, bar, konferenční prostor. Navíc jsou ještě těžší než běžné osobní vozy a jejich kapacita je velice nízká. Není naprosto žádný důvod aby to bylo někde nasazeno do osobní dopravy.
V přáslavicích jsou tankisté
V Přáslavicích je 71. mechanizovaný prapor Sibiřský a 73. tankový prapor a i ten přímo má dvě roty na BVP-2.
To co pisete dava smysl, ale neni na tech vozech logo PKP IC?
A co by tam mělo být? Vozy byly objednány PKP IC na požadavek Ministerstva obrany. PKP IC jsou tedy provozovatel těch vozů a jejich subjekt zodpovědný za údržbu. Takže je obhospodařují, přičemž s nimi jezdí ponejvíce PKP Cargo, které má kontrakty na vojenské přepravy. Díky tomu odpadla potřeba najímat jako doprovodné volné vozy od PKP IC, nebo dříve Przewozow Regionalnych, a taky už se tak nepoužívají tak hojně zetky vybavené kamny, pro doprovod.
Jak velkou armádu má Polsko – zejména kolik má členů, tzv. posádek, a k tomu kolik výcvikových prostorů mezi nimiž musí jednotky přesouvat? Když těch vozů není ani 10, tak při velikosti Polska dle mě budou v neustálé permanenci – přesun na/ze cvičení jedněch vojáků bude neprodleně následovat přesun dalších vojáků, a to možná mnohdy i tak, že na civčiště jedny přivezou, a tzv. obratem z něj předcházející „turnus“ odvezou, pak pojedou pro návoz dalších, a tak dokola …
Dle Wikipedie asi 110000 +30000 záložáků, ale chtěli by to zvednout na více než dvojnásobek.