Do Česka se poprvé dovezlo více ojetin, než prodalo nových vozů. Chybějící díly míchají celým trhem
Čtvrtá generace modelu Škoda Fabia. Foto: Škoda Auto
Dlouhodobá jednička českého trhu Škoda Octavia byla v srpnu až třetí. Podíl naftových motorů dál klesá.
Důležité je, že čím starší vozový park máme, tím je jeho technický stav lepší. Viz reportáž o měření emisí.
covid jako zástěrka k vytvoření umělého nedostatku? nedivil bych se. To co se děje na pozadí je přerozdělování moci v mezinárodním obchodu , obchodních tras , smluv apod. a nejen ve výrobě čipů . vítěz se pozná za pár měsíců už a pak se věci uklidní.
Postupné vychcípání dieselů v os. dopravě je trend veskrze pozitivní.
ano? a v čem? díky až „honu na čarodejnice“ na diezly v posledních letech jsou diezly čistší, než benzín.
Současné disely ať klidně vyhynou. Správný diesel ke svému chodu nepotrebuje elektřinu.
ja vám nevím, ale preplnovane benzínové motory jsou snad ještě větší svinstvo než dyzly…
A bude hůř. Čím více se ekologové snaží o to zakázat normální auta, tím více lidé budou dovážet staré plečky.
Vy asi nebudete z města že?
ja z města jsem.
a co to mění?
Málo nabíječek, hodně sociálů. Country for the future, odkladiště ojetin a vraků.
Já třeba z města jsem, ale fungování vesnických si bez jednoduchých aut dost dobře představit nedokážu. Od dopravy za vzděláním či zdravotnictvím až k dovozu produktů. Obzvlášť pokud to má města uživit, tak si jejich fungování bez jednoduchých nafťáků představit nedovedu.
Taky jsem si to na vsi užil, včetně počáteční naivity, že jedno auto stačí a budeme to řešit spolujízdou s manželkou.Ale vzhledem k práci nešlo (rozdílná prac. doba) no a s dětma je jedno auto utopie. Nakonec jsme se s úlevou přestěhovali do města.
přitom by stačilo manželce dopřát auto…
asi neřídí, ta moje taky ne
Za 20 let už i „staré plečky“ budou „nenormální auta“.