Do Česka se dováží o třicet procent méně aut než loni, ceny sedmý měsíc klesají

Pobočka Mototechny v Brně. Pramen: AURES HoldingsPobočka Mototechny v Brně. Pramen: AURES Holdings

Prudký růst cen ojetin se zastavil letos na jaře, trh se stabilizuje.

Zpět na článek
16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lang

Trh se nejspíš nasytil. A navíc je těch aut už nezdravě moc.

Libcha

„Tachometr aut v inzertních nabídkách nejčastěji ukazoval hodnotu 157 073 km.“

Skutečně? A kolik těch nabídek konkrétně bylo? Neplete si někdo modus a medián?

Jan Sova

No, nevím. když se člověk podívá na ojetá auta se čtyřválcovými motory, benzinová a kubaturou nad 1,6l tak ceny teda nikde nízko vidět nejsou ve vztahu ke stáří těch aut atd…

***** Petr

Auta s motorem už bohužel nebudou , leda je vozit někde z asie .

Pavel

Nejdřív bude rozpad EU a pak budou zase i normální auta. Jen to ještě chvilku potrvá.

Asd

Rozpad EU by byla obrovská škoda. I když uznávám že nyní EU vedou lidé kteří nás vedou do záhuby.

mimochodem

V tomto pripade by mi k radosti postacoval navrat ke korenum, nebo coby absolutni mimimum, pred Lisabon. (I v USA, coby federaci, je federalnich zakonu relativne malo a spousta statu si muze resit po svem daleko vice veci, nez jak je tomu ve srovnani s direktivami a smernicemi z Evropy vs hrube osekanym moznostem toho, co jednotlive staty mohou samy o sobe.) Cili spolecenstvi volneho pohybu osob, zbozi, kapitalu ano. A jeste lepe, uvedomit si, na cem ze to tehdejsi EHS vzniklo. Uhli a ocel, skutecna materialni produktivita prace, vyvoj a skutecne inovace, ze? A dosli jsme k outsourcingu vyroby… Číst vice »

Otakar

O rozpadu EU slyším pomalu od doby, kdy jsme do ní vstoupili a já nevím – stále nic. Naštěstí. Většinou si rozpad EU přejí trumpety. Byla by to ohromná škoda.

Pajoš

Auto bez motoru je šlapací?

Pajoš

A přitom taková 1.6 atmo je z dnešního pohledu tak maximálně základ a koupí si to jen někdo kdo sice najezdí ročně pár km ale“nutně“potřebuje auto co výdrž 500tis km 😀

Jan Sova

Myslím že máte poněkud zkalený pohled na potřeby reálných motoristů. Do okresek, kopců a na práci potřebujete kubaturu, atmo je kvůli údržbovosti. Hlavně ne přímý vstřik, který se teď všude tlačí u „nových“ motorů. EU diktát ignoruje ty mikročástice co z toho jdou, resp. jen u nových aut nařídili filtry, pořád jedou tu svuji mamonářsko-inkviziční honbu proti CO2.

Ne každý motorista potřebuje auto na nakupování u marketu ve velké městské aglomeraci po rovince a vícepruhých silnicích. I když tlak paniček v rodinách na taková „praktická“ auta a jaksi anti-eko-nákupy je enormní.

Pajoš

Nechápu proč bych si měl kupovat nějakou zdechlou 1.6 atmo když i 1.0 s turbem a to prosím tříválec má vyšší výkon kroutící moment i spotřebu…

Kebab

Naštěstí ne každý je neúměrně rozežraný, aby za sebou musel každých pár let nechávat funkční věci, jen aby se mohl předvádět s novými.

Pajoš

Copak někdo to staré auto vyhodí do šrotu? Nic takového se neděje a ta auta jdou k zákazníkům co si nové auto nemůžou dovolit …tak si laskavě nechte ty moralistické kecy pro sebe 🙂

mimochodem

Tak on najezd kilometru ani v inzerci nic moc neznamena, pokud to neni po jednom majiteli s uvedenim druhu cest. Ja mam na plnoletem aute nejakych 290kkm s naprostou vetsinou dlouhych cest po dalnicich, takze sedacka je porad zachovala (neni prodrenej bok od pasu), volant taky… Proti tomu kdo jezdi kraticky cesty, start/stop, nastup/vystup, tam vypada jinak jak interier, tak i motor, co se sotva dostane na provozni teplotu a zas uz chladne. Casy, kdy bylo potreba delat na autech GO motoru po par desitkach tisic jsou davno fuc a vlastne navzdory eurohodnotnemu emisnimu silenstvi a problemum pramenicim z downsizingu… Číst vice »

mimochodem

Presne. Tedka vsyde cpou jenom nejaky trivalce, pritom spravne auto ma mit pod kapotou ty trivalce dva, sehnat treba Outback H6, co neni shnilej…. Proste nejsou. Poptaval jsem zacatkem roku aspon zakladni ctyrvalcovej dvoulitr… jako jo, jeden by v mem servisu meli, co si volnocasove komplet zgeneralkovali. Motor, poradne provedena antikorozni ochrana, vlastne skoro jako nove a zcela bez investic. Kolem 300kKc za auto temer plnolete. Je to dost, ale dela to presne to, co clovek chce a nedela to vubec nic z toho, co clovek nechce a necha se to dat bez problemu zplynovat. Kdyby pozadavek zeny nebyl neco… Číst vice »