Do Česka poprvé přijíždí nové motorové jednotky od Pesy pro České dráhy
Jednotka 847 na polském zkušebním okruhu. Foto: PESA Bydgoszcz
České dráhy mají objednáno 66 těchto jednotek.
České dráhy mají objednáno 66 těchto jednotek.
Už je v Chalupkach
Díky za info, snad to do Velimi dojede až za světla
Třívozové nebudou? Praha – Kladno nebo PRaha – Letiste Ruzyně by se uživily. Elektricky v celé délce to bude snad za 10 – 15 let.
Na Kladno se jezdí autobusem rovnou domů a né vlakem někam k Tescu…
Ne vážně, pokud budou busy jezdit skrz sídliště, tak dvouvozovky na kolejích bohatě postačí…
Oni tam nechali ten hnusnej modrej čtverec ve předu, co byl na konceptech. Stále si myslím, že by to vypadalo lépe s bílým logem na černé.
Ježíš na to to nejezdí
tam asi pujde logo
Samozřejmě, všechny jednotky ČD jsou vždy špatně barevně provedené, a tahle je obzvlášť škaredá. Je tam vysoká fragmentace ploch- barevné rozbití na malé části. Bylo by lepší, kdyby si takové věci mohl rozhodovat výrobce, Vůbec nevidím žádný důvod, aby to potom u nás zhnusili.
Nejsou dvoje dveře nějak málo?
Dveře jsou docela široké, bohužel zde víc dveří dát nejde kvůli udpořádání podvozků.
Flirty mají taky jakobsovy podvozky a zvládnou i dvoje dveře na vůz. Tady je důvod prostě ten, že to je jednotka na tratě, které nejsou tak vytížené.
Jenže u těchto jednotek je třeba někde umístit i spalovací motor s převodovkou, které zabírají nemalý prostor.
To je obvyklý standard u dvouvozových jednotek. A pokud chcete mít vstupy nízkopodlažní, tak je jinam umístit téměř nemáte kam, aby jste tam dosadit potřebné množství sedaček.
A to si vemte, že stejný počet dveří mají i podstatně delší elfy RJ.
Neví někdo, jak je zamýšlená ta linka Praha Beroun Rakovník? To bude zajíždět jen na Beroun závodí nebo až na Beroun hlavní? Z Prahy do Rakovníka všechny spoje nebo jen nějaké?
Nebude žádná taková linka. Je to jeden oběh vozidel z DKV Rakovník, ale jinak jsou to samozřejmě dvě ramena: Beroun – Rakovník a Praha – Rudná – Beroun. Servis mají ta vozidla (v současnosti 814) v Rakovníku tak mezi oběma rameny různě přechází.
Dnes to je jeden oběh ale pak by to skutečně mělo mít jedno společné číslo linky, z toho hádám že přímé spoje vzniknou. Dnes je trať z Berouna do Rakovníka poslední nezataktovaná linka široko daleko.
Když co druhý den zválcuje na přejezdu kamión jednotku, tak je vždy riziko, co bude k mání.A kolik takto rozbitých vlaků bude, ví jen Bůh.
Nevíte jaká tam jsou technická vylepšení oproti Žralokům? Třívozové nebudou?
Já vidím velkou změnu v koncepci vypružení podvozků. Nemáte někdo fotografie, kde by byl podvozek vidět lépe? Vypadá celkem podobně jak na EMU pro RJ.
Vidím, že mínus bych dostal, i když bych napsal třeba, že to má modré dveře 😁🤷♂️
A na Šluknovsko objednáme misto tohoto fungl nová Desira. 😂
Desiro smí i do Německa, Pesa nesmí přes Sebnitz
844 by asi neměl být nepřekonatelný problém schválit do němec, když velmi podobné jednotky v německu jezdí
Vzpomínáte na motorové jednotky pro DB od Pesy? Jak dlouho trvalo schválení, kdežto v ČR už jezdily.
Cituji: „Byl to jeden z nejnáročnějších kontaktů, který jsme ve své historii měli. Německý trh je nejnáročnější na světě a neměli jsme nikdy možnost spolupracovat s takovým zákazníkem,“ řekl Jacek Niedzela, který má v Pese na starosti německý trh. viz: zdopravy.cz/pesa-zakoncila-obri-kontrakt-v-nemecku-pro-db-regio-dodala-72-linku-63362/
Proč? Nevyhovuje na mostě?
Předek vlaků je takový “ošklivý” aby při lehčích nehod a nárazu nebyla potřeba měnit tolika dílu a aby to v dílnách nestálo tolik času.
A na Královéhradecku budou zřejmě ještě dlouho strašit letité mot. vozy ř. 854 a 843, popř. regionovy. Holt železniční skanzen republiky.
Kde jste na to přišel? Právě Královéhradecký kraj si jich objednal ze všech nejvíc.. a to 33 jednotek. Nové pesy budou téměř všude.. krom Jičínky, kde budou regionovy tria a pár výkonů kolem Trutnova, kde budou regiovy dua. Nové pesy nám začnou chodit od dalšího roku. Plus čekáme ještě 7 nových panterů v příštím roce..
Jen si potřeboval kopnout a neumí používat Google 🤷
Stačilo projít místní starší články.
Přesně tak. V KHK kraji budou na Sp Kolín – Trutnov, Choceň – Náchod, HK – Svoboda, HK – Meziměstí…zkrátka skoro všude 🙂
Ještě HK – Letohrad/ Rokytnice. Příspěvky alá Zdeněk by se se měly rovnou mazat, buď provokatér nebo blb.
Ikdyz na druhou stranu nechápu, proč o tom není zmínka v článku, když tam jde polovina z těch 66 jednotek.
V konečném stavu budou jezdit i tam (cca od 2026), takže asi záleží jak budou přijíždět z výroby.
Zato v JMK jezdíme nablýskanými dieselovými funglovkami.
Stále si kraj může objednat.
A KHK ne?
V roce 2025 budou výběrové řízení na většinu linek dotovaných JMK (mimo S2, S3 a S51), součástí bude určitě i obnova vozového parku.
Otázka je, zda způsobem, který bude pro dopravce akceptovatelný. Třeba jednovozová elektrická jednotka, požadovaná krajem po elektrifikaci na trať mezi Moravským pískem a Bzencem je naprostý nesmysl, když něco takového se dnes nedělá ani v dieselové variantě. A takových konin, které mohou ve výsledku vést k tomu, že se nikdo nepřihlásí, je tam víc.
Ještě loni v létě to byl nablýskaný Plecháč s nepřekonatelnými Bdmtee a panťáky 560 s modernizovanými dveřmi na tlačítko. Veliká škoda, že z nich neudělali řadu 561, byly by úplně nové jako řada 811.
Nablýskanými plechovkami jezdím každý den. A užívám si pohodlí vestoje, protože sedět se v tech honeckerech nedá.
A já si říkal, že se tu obvyklá variace na téma „…a XXX kraj zase nic nedostane“, dlouho neobjevila 🙂
Kéž by strašily co nejdéle…
Mám pocit, že už jsem někde četl, že těch 10 pro Plzeňsko už je taky objednaných.
Mně se to náhodou líbí…píší o Vysočině, mohli by je nasadit v okolí Jihlavy.
Co vím mají jít na Havlíčkův Brod – Pardubice a Havlíčkův Brod – Slavonice.
Na trať Brod – Pardubice půjde sedm nových jednotek Pce kraje a servisovat se už nebudou v Hk(platí pro současné pesy) ale v Havlíčkově Brodě společně s jednotkama pro Vysočinu.
Tak to vypadá, že by mohlo být i více výkonů pro stadlery na Ledeč. Jezdí tam totiž na dvou ranních obratech duo regionova a jeden retro stadler, ktery odjel nekam ma Slovensko…
Podle mně z hlediska designu oproti řadě 844 krok zpět. 844 má design neotřelý, tohle je vcelku nuda.
Alespoň ten přední světle modrý čtvereček si mohli odpustit, tu tmavě modrou navázat v předu na ty světla a přepracovat tu mřížku. Uvidíme jak budou vypadat ty pro pid, snad bez červeno bílého čtverečků.
Na design to nejezdí..
Správně. Důležitý je jen motor, který dává vlaku hybnost a kola, která umožňují valivý pohyb. Vše ostatní je zbytečný luxus…
Říkalo se, že na lak to nejezdí.
https://www.vlaky.net/upload/galeria/002618/043029.jpg
No, a jelo to nebo ne? 😉
Souhlas 🙂 Design 844 byl o řád jinde no.
Týden nebo dva zpátky jednu vezl Taurus OBB po trati 330 směr Břeclav.Je možné že jela do Vídně do toho klimatického tunelu nebo jak se to přesně nazývá?
Vzhledove je to naprosty humus! Proc nikdo nedela designove propracovane veci? Vsak tim, ze ten vlak jezdi utvari prostredi…
Minimálně ten Najbrt je na tom ale hodně povedený.
Vetsina lidi co dava minus nema nejspise vkus….
no hlavně že ty ho máš a jsi na to odborník
Vy evidentně máte na vkus patent.
A ten totální kec o utváření prostředí tomu jen dodal korunu.
to není kec, ale veřejná doprava dotváří prostředí ať se vám to líbí nebo ne
Mně se více líbila ta prvotní vizualizace s celomodrým čelem.
Až na ten modrý obdelník vpředu.
Hlučný interier, malá okna, než dvojice Žraloků jezdí levněji čtyřicet let starý Brejlovec s klasikou.
Nic moc.
Kde jsi s tím jel?
Nějaká technická data na podporu Vašeo názoru by nebyla?
Moc Vám to nevěřím. Nicméně jako laik bych asi nějáké porovnání mezi žralokem (dvojicí žraloků) a brejlovcem s třemi vagony ocenil. Nemám moc představu.
Žralok na spešňácích bere asi 0,7 až 0,8 l/km za oba dva motory..tedy za celou jednotku. Na osobácích cca 0,8 až 1l/km za oba dva motory plus spotřeba LTO na topení. Tyto údaje jsou samozřejmě ověřeny i skutečnou spotřebou litrů nafty vs. najeté km. Samozřejmě záleží na počtu zastavení, stylu jízdy atd. Bohužel na jedné provozní obrazovce špatně ukazuje sdružený údaj o spotřebě jednotky, kde to kolikrát ukazuje 1,4 až 1,7l/km a z toho pak vycházejí dezinformace o spotřebě žraloka. Ano, spotřeba na osobácích je patrně vyšší, než by třeba mohla být, ale rozhodně ne tak velká, jak to bohužel… Číst vice »
Takže cca 2-3 kýble nafty.
Konečně zase jednou příspěvek o skutečných provozních nákladech, místo papouškování pisálků, kteří uvedli v Železničáři spotřebu Žraloka 159 l/100 km.Náklady na palivo u 844 jsou podobné,jako u 843,854 s vozem, jsou samozřejmě vyšší,než Regionova, která má třetinový výkon a poloviční hmotnost.
Mě spíš zaráží, že spotřeba žraloka se tady (i ana káčku) řešívala celkem často a ten údaj o 160 na 100 nikdo nikde moc nevyvracel. Protože 70-100 na 100 je úplně jiný sport. Tím líp samozřejmě.
160 na 100 je fakt blbost, je to do 100 l na 100. Záleží na typu přepravy a terénu.
Tak já už tady na to párkrát reagoval, ale ne vždycky. A na kacku nejsem. Když člověk ty žraloky školil a nebo na ně někoho zacvičoval, tak jsem to vždycky všem říkal, aby o tom věděli. Problém je v ukazateli té sdružené spotřeby.. kdy to nevím proč špatně spočítá údaj o spotřebě z motorů v kombinaci s údajem o spotřebě topení. Ono už z logiky věci je ten údaj blbost (sdružený údaj) protože by pak nádrže na topení museli být x krát větší. Bohužel i někteří kolegové si dodnes myslí, že ten sdružený údaj je pravdivý. Ono si i stačí… Číst vice »
Na Káčku jsem to několikrát vyvracel, jsou tam i fotky z provozní obrazovky v sekci 844. Neustále vyvracení od lidí, kteří o tom nic neví, jen si přečetli článek ovšem každého odradí.
Na K-Reportu jsem o tom psal :
Čtvrtek, 12. července 2018 – 10:38:00 ve vlákně 844
Super, díky! Do sekce Žraloků jsem přestal pravidelně chodit, když jsem se odstěhoval z Rožnova, takže mě to minulo. Je dobře, že vyvracíte mýty a legendy, přestože to většinou málokdo ocení.
Netušíte, jakou spotřebu má oproti tomu Stadler RS1?
Tak pán raději brejli s reko Bdmtee na nízkopodlažný nástup.
Blbost… Žralok je hlučný zvenku. Interiér je odhlučněný velmi slušně..
Neví se, od koho mají ETCS?
CAF
Díky
No už aby to konečně bylo.
Ale ty boční okna jsou příšerný – jak kdyby to na šroťáku vyřezaly ze starejch vagonů..
Prostě rukopis Pesy, ehm low cost řešení. V tramvajích totéž.
Rukopis Pesy? O 10 let starší žralok má okna lepená. Takže tím, že by to neuměli, to nebude. Každopádně je to škoda, ať už je za tím rozhodnutím výrobce nebo zákazník.
Jestli jsou okna lepená, nebo v gumě, to je detail. Může to být třeba na přání zákazníka
Asi jsem to pochopil jinak. Myslel jsem na podíl prosklené plochy a ten je tragický. Je to jako skříň s průzory. Úplný opak Desira.
Proto low cost- používá se levný materiál a aby vyšla pevnost, musí být malá okna. To považuji za rukopis Pesy. U tramvají je to stejné.
Opak Desira-před 25 lety neměli lidi mobily a internet,sociální sítě…Dnes 80 procent cestujících nekouká ve vlaku z okna, ale do mobilu. Proto je potřeba dnes WiFi a menší okna jsou výhodnější pro tepelnou pohodu ve vlaku(topení, klimatizace).
Před 25 léty jezdila většina lidí stále tu samou trasu do práce a zpátky. Někteří si dokonce četli noviny…
Božínku🤦
Jo takhle. Když ony i ČD a jejich zákazníci (kraje a cestující) jsou taky low-cost, tak co s tím?
Dle tender areny je těch 10ks již objednáno.