Do Česka poprvé přijíždí nové motorové jednotky od Pesy pro České dráhy

Jednotka 847 na polském zkušebním okruhu. Foto: PESA BydgoszczJednotka 847 na polském zkušebním okruhu. Foto: PESA Bydgoszcz

České dráhy mají objednáno 66 těchto jednotek.

Se zhruba ročním zpožděním přijíždí na poslední fázi testů a zkoušek do České republiky motorová jednotka řady 847, která má v příštích letech výrazně proměnit provoz na českých regionálních tratích.

Jejím výrobcem je polská PESA Bydgoszcz. V noci z neděle na pondělí má přijet přes přechod Chalupki/Bohumín a pokračovat přes Olomouc do Velimi na testování na zkušebním okruhu Výzkumného Ústavu Železničního. Na české území má souprava přijet těsně před půlnocí, ve Velimi by měla být kolem deváté hodiny ráno.

PESA loni v závěru roku oznámila zahájení testování jednotky nazývané Regio 160 na zkušebním okruhu železničního institutu ve Żmigródu. V Česku budou probíhat hlavní zkoušky.

Další dodávky v jednání

Jednotka již stihla získat ocenění Good Design 2022 od Design Institute. V různých fází výroby je nyní osmnáct jednotek. České dráhy si jich objednaly zatím 66 za 5,6 miliardy korun. V jednání je dalších deset kusů pro provoz na Plzeňsku.

Kromě korporátních barev pro České dráhy budou jednotky jezdit v novém schématu Pražské integrované dopravy (PID). Jednotky v barvách PID budou nasazeny na tratě v Praze a Středočeském kraji, do dokončení (nebo zahájení) elektrizace zejména na trať Praha – Kladno nebo Praha – Beroun (přes Rudnou) – Rakovník. První v barvách ČD jsou určeny pro Jihočeský kraj, následovat budou dodávky pro Středočeský a Jihočeský kraj a pro Vysočinu.

České dráhy uzavřely s výrobcem PESA Bydgoscz rámcovou smlouvu na dodávku až 160 jednotek. Nové jednotky budou již z výroby vybaveny evropským zabezpečovačem ETCS, nabídnou prostorný interiér, 115 míst k sezení, klimatizaci, bezbariérový přístup, wifi nebo zásuvky pro dobíjení drobné elektroniky.

Tagy 847 České dráhy DMU120 Pesa Bydgoszcz vúž Výzkumný ústav železniční
93 komentářů