Do Česka míří slovenský Albatros 498.104. Potáhne ho bardotka, v Praze ho čeká oprava
Lokomotiva 498.104 před odjezdem do Prahy. Foto: Albatros klub
Lokomotiva jede do Prahy na kolový soustruh.
Lokomotiva jede do Prahy na kolový soustruh.
V noci ze středy na čtvrtek jsem to viděl stát v Kuřimi a později někde za Brnem směr Břeclav.
Zdravím TĚ taky by mě zajímal odjezd Albatrosu zpátky v kolik hodin a zda z hl.n.nebo aspoň průjezd Kolínem pro fotku nebo video.
Nevíte někdo,jestli přeprava zpět bude taky veřejná akce?
Nevěděl jsem, že ve Vídni nemají soustruh.
Mimochodem, nový soustruh mají i v Kolíně.
Čekal jsem v Praze na hl.n. do 19.40 (měli jet v 18.43), ale kolem 20h snad byli teprve v Kolíně. Nevíte někdo, v kolik jeli a jestli to nakonec nevzali mimo hl.n.?
Jo, Slováci, to jsou kabrňáci. My nemít nějakou tu pětasedmu, tak nemáme co do rychlíku zapřáhnout.
Dobrý den, od příštího roku konečná. Jediná provozuschopná bude 475.111 – 475.179 končí kotel a 475.101 je a bude dlouhodobě odstavená
Nevíte, prosím pěkně, zda nebude nějaká sbírka jako onehdá na Mikádo? Věřím, že to může být cesta jak spolkům pomoci.
Nevracela se náhodou 475.101 nedávno do Brna z nějaké velké opravy?
Takže je, co zapřáhnout.
Tak jestli je (u 498.112) uvedení do vystavovatelného stavu záchrana, no nevím …
Zajímavé, to není možné využít soustruh v depu Bratislava východ nebo třeba v DPOV Přerov? Táhnout albatrose bardotkou po elektrifikované trati z Bratislavy do Prahy a zpět je vcelku drahá sranda, las když na to spolek má, tak proč ne.
Možná by bylo dobré říct jaké speciální požadavky na soustruh parní lokomotiva má.
Protože tahat stovky tun 400 km tam a zpět (a ještě dieselem) mi přijde lehce bizarní a asi to je i trochu drahé…
Že by toto?
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-maji-v-praze-novy-soustruh-na-udrzbu-kol-nemusi-uz-vozy-posilat-jinam-15996/
Bizardní je čtení komentářů pod tím článkem … Bohužel, Masaryčka neměla kvalitní podúrovňový soustruh. V depu bylo cosi historického, ale celkem nepoužitelného … Takže lokomotivy – u nichž se při měření v rámci pravidelné periodické prohlídky našla „ostrá“ kola – se musely posílat na točení do UL, NBK, PE – revize končívaly kolem 14.30, takže dostávat – pokud byl volný termín v UL / NBK 18.00 se v celku dalo stíhat. Strojmistr měl na fírcimře tzv. „střídání“ = provozní pohotovost, která stíhala lokomotivu do UL / NBK do té doby dopravit. Pokud termín nebyly, někdy bylo vyprodáno na několik dní… Číst vice »
Ve slově bizarní není D, v tom se často chybuje.
A teda nevím jak jsme si popisem stavu v 80. letech pomohli v pochopení motivů této daleké cesty – snad jen že soustruh je i v Přerově, který by měli taky blíž…
No děkuji za poučení, ale dodnes jsem neslyšel / nečetl slovo bizární … vůbec bych nevěděl, co to znamená – vždy jen bizardní … No prostě tak, že v minulosti bylo vybavení LD podúrovňovými soustruhy poněkud mizerné, v rámci RVHP se nevyráběly, možná ve „velké zemi“, tudíž se lokomotivy / motorové vozy / žabotlamy musely posílat přes „půl“ republiky. Na nákup „devizového“ výrobku nebylo dostatečné politické zdůvodnění … přednost dostaly banány a pomeranče před vánocemi – politicky důležitější než podúrovňový soustruh; v devizovém režimu byla i spřáhla pro žabotlamy a nákup originálních náhradních dílů byl proto obtížný; obdobně pro bezproblémový… Číst vice »
Já ten soustruh na Praze střed pamatuji v provozu. Trakční motor se zapojil na svářečku- triodynku a točil se vlastní silou. Soustružník ručně pomocí ráčny ovládal suport a v celé Nové hale byl celý den smrad, kouř a kravál.
Ono i na Slovensku mají možnost kolového soustruhu,ale z určitých důvodů je tam nechtějí pustit🤣
Aha. 🙂 Takže to není technická věc (třeba na dnešní doby velký průměrem kol…).
Myslíš tu aféru, jak byla tuším 556.036 ve Zvolenu a celý soustruh byl zajebán od oleje?:D
Nene tu ne, je to uplně jiného rázu,ale sem.se to nehodí psát🙂
Není třeba rozvádět detaily … vám to neuděláme, i kdybyste platili zlatem … něco podobného jako když si rozvedení rodiče vyřizují účty prostřednictvím společného dítěte / dětí ….
To můsí být opravdu velké důvody, když se kvůli nim tahá mašina 300 km tam a 300 km zpátky. Achjo.
No, ona jedna cesta je ještě o 100 km delší.
Já to bral přibližně, vzdušnou čarou od Bratislavy.
S dávkou ironie – třeba nedostatečná kapacita trati …
Akce v Lužné s přítomností Albatrosa nebyla zrušena kvůli coronaviru, ale kvůli protahující se opravě Albatrosa.