Do Česka míří na testy poprvé nové TGV, na okruh pojede přes České Budějovice
Nová jednotka TGV M Avelia Horizon. Foto: Alstom
Rychlovlak zůstane v Česku na testech několik měsíců.
Rychlovlak zůstane v Česku na testech několik měsíců.
1.nsl 48500 – Sum 21:42 – HD 21:54 ř. 340
Pn 62760 – HD 23:18 – ČB 00:39 ř.230
Pn 62152 – ČB 1:20 – 2:48 Tá 3:12 – P Běch 5:06 ř. 230/363.5
1. nsl 60101 – P Běch 6:24 – Vel 8:03 ř .363.5
Má to trasu přes Jihlavu…
Laminátka táhne TGV, to budou krásný fotky 🙂
Tak snad se i tentokrát podaří dovézt ho neporušené. První návštěva TGV bohužel dopadla ostudou, podruhé už vpořádku.
https://zdopravy.cz/tgv-ve-smeru-do-cech-nabira-zpozdeni-nove-se-prijezd-ocekava-ve-stredu-134290/
Zajímavé, v přepočtu je to necelých 650 milionů za jednu jednotku TGV M. To není špatné! Prakticky skoro stejně jako ComfortJet bez lokomotivy…
Což je srovnatelné s cenou Pendolína ČD, to vycházelo podobně. Jenže tehdejších peněz bez započtení inflace. Velice zajímavá cena a rázný argument proti tvrzení, že klasický vlak na 200-230 km/h je výrazně levnější než VR jednotka.
… už aby se koplo do země.
To tvrdili ti, co taky tvrdili, že žádnou VRT nepotřebujeme.
To nerozporuji. Je jen dobře, že smyšlené argumenty padají kam patří.
„..návštěvu muzejní jednotky za státní peníze na podporu soukromého byznysu v podobě konání železničního veletrhu..“ Domnívám se, že spíše to byla snaha propagovat železnici za účelem nabídnout ekologičtější dopravu (dnes celoevropský trend) než jsou auta na přeplněných silnicích
Eeeee…. Až na to, že TGV konkuruje letecké dopravě, nikoliv ježdění do práce 5 až 50 km.
A čím to mělo propagovat ?
Svojí existencí. Když může model brontosaura propagovat zábavní park…
Kolik že dotací z veřejných rozpočtů získal Dinopark Vyškov?
Google totiž háže kameňáky:
https://www.google.com/search?q=dinopark+vyškov+dotace
Chybí: dotace | Musí obsahovat: dotace
Hledejte dle provozovatele.
https://www.google.com/search?q=west+media+dotace&ei=6WeIY8-JIaqTxc8PgseuoA0&oq=west+media+dotace&gs_lcp=ChNtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1zZXJwEAMyBQgAEKIEMgcIABAeEKIEMgUIABCiBDIHCAAQHhCiBDIFCAAQogQ6CggAEEcQ1gQQsAM6BAghEAo6BAgAEEM6BggAEAcQHjoFCAAQgAQ6CwguEIAEEMcBEK8BOggIABAHEB4QDzoICAAQCBAHEB46CggAEAgQBxAeEA9KBAhBGABQ8xZY6UZg3kpoAXAAeAGAAeYCiAH5F5IBCDguMTAuMC4zmAEAoAEByAEIwAEB&sclient=mobile-gws-wiz-serp
Díky. Takže propagace TGV vyjde na podobnou cenu jako 1/3 stavby Dinoparku v Ostravě.
Nové TGV? To bude to, které až budou SNCF vyřazovat, tak v Čechách budeme poklepávat na základní kámen stavby vysokorychlostní železnice?
Jste velkým optimistou.
V kolik hodin a kdy to pojede přez Tábor?????????????!
Také mě to zajímá, proto bych otázku ještě zdůraznil a přidal další otazníky.
🙂 ty se tam už nevejdou. Na vykřičníkem by se místo ještě možná našlo,když je tam jen jeden.
CAPS LOCK ???
Dotaz na zvídavé vlakomilce.
V čem je rozdíl mezi TGV M a ComfortJet s Vectronem na 230 km/h, krom rychlosti?
(odpověď: ComfortJet v přepočtu na sedačku vychází dráž)
V rozsahu objednávky?
Trol reaguje na ještě lepšího trola.
Velmi úsměvné .
Na design to nejezdí, ale ze zvědavosti, komu se líbí/nelíbí?
líbí (palec nahoru)
nelíbí (palec dolů)
Tak vyleštit teleobjektiv, promazat paměťovku a mazat k okruhu.
To nové TGV už nemá ten punc jedinečnosti a „nadrazenosti“ ostatním vlakům, jako ta současná rodina vlaků TGV. Holt éra skvělých TGV pomalu, ale jistě končí.
Stejně jako létání dneska nemá punc jedinečnosti jako v 60. letech. Ale zase si ho může dovolit každý.
To ani automobil a nějakých 20 roků už ani mobil. Holt budete muset přes oceán lodí, ideálně plachetnicí. Nebo jezdit na koni.
Před měsícem jsem jel starým TGV z Paříže do Lyonu, 450 km za dvě hodiny. U nás jede Pendolíno z Prahy do Ostravy 350 za 3,5 hodiny.
Řekl bych, že v našich podmínkách je tato 40 let stará technologie pořád dost jedinečná a nadřazená.
Mám stejnou zkušenost, krásný zážitek.
Pendolino by to umělo dát za 2:45, kdyby nebyly výluky.
a 2,5 h?
Možná tak bez zastávek, s tunelem okolo údolí Orlice, a se zrychlením pár dalších úseků na 200.
Jakýkoliv současný vlak na 200 by to dal pod 2 hodiny. Kdyby byla infrastruktura.
Se zastavením v Brně, Nehvizdech, Zahraďáku řekněme za 2:15.
Nojo, jenže…
No, není na škodu se současně podívat na úroveň a srovnání francouzské regionální a především nákladní dopravy s námi …😉
Dojiždíte denně do Prahy z Karlštejn nebo z Berouna? Pokud ne, tak proč, prosím?
Protože jste psal, že jezdíte autem. A to bydlíte na jedné z nejvíc vytížené železniční tratí, Za 45 minut v centru Prahy na metru…
Nemáme my problém, že ty nejvíc vytížené tratě doplacejí na prošustrované miliardy do tratí typu Litoměřice-Úštěk či Lovosice-Louny či pulmiliardy za prujezdnou zastávku Holešov?
Pane Vtvt, nebo Axeli. Mám pro
Vás jednoduchou otázku.
Proč své jedinečné schopnosti přesvědčit někoho kdo vlastně nechce být přesvědčen prezentujete jen na tomto webu.
Kdyby jste si udělal svůj, už jste dávno milionář..
Na venkově je tam auto nutností a nákladní doprava skoro výhradně na silnici až na pár vyjímek.
Inu, pařížská aglomerace 11 milionů obyvatel, lyonská aglomerace 1,5 milionu. Kam se hrabe Praha a Ostrava, to se nedá srovnat.
To nemá s technologickou nadřazeností nic společného. Každá jednotka je stavěná na jiné tratě, naopak pendolino je modernější (oproti starým TGV). Kdyby TGV mohlo jezdit po trati Praha – Ostrava, tak by oproti pendolinu bylo pomalejší. Jestli je něco technologicky nadřazené, tak je to francouzská železniční síť oproti té české.