Do Česka míří další vlak s ukrajinskými uprchlíky. Jde o projekt Železnice pomáhá
Vlak na Ukrajinu při odjezdu z Prahy (ještě jen se čtyřmi vozy). Foto: Železnice pomáhá
Z ukrajinského Čopu vyrazil další spoj s uprchlíky. Na jeho palubě je zhruba 500 lidí, kteří stihli projít celním odbavením.
Tak aspoň že teď se to už povedlo a mají plný vlak a ne jako u ČD 13 lidí v 13 vagónech..
hergot,že by bobina měla poruchu?…to není možný
Nevíte náhodou, pouští ČD do svých vlaků lidé bez platného cestovního pasu? Poláci na svých stránkách ua.gov.pl píšou, že do Polska pouští všech, stačí ukázat ukrajinskou občanku nebo pro děti rodný list, a co ČR? Mám na Ukrajině příbuzné, přemýšlím kam je nasměrovat, na polskou nebo slovenskou hranici.
Jo, a slyšel jsem že Slovensko uzavřelo přechod Čop – Čierna nad Tisou, tak to teda tím pádem jelo?
Ano, pouští, stejně to funguje u ČD
Skvělý nápad jet až na Ukrajinu, kde vede normální rozchod. Přechod hranic je teď asi očistě s čekáním v mrazu.
Ten „normální“ rozchod vede až do Rumunska …
Angelo, koukej, jak vypadají skuteční uprchlíci.
Ne, to je jen ve vaši kebuli. Utíkají před válkou ti i ti, není v tom nejmenší rozdíl. Jen je tady vidět, jak se svět může rychle obrátit naruby a z člověka může být uprchlík natotata.
asi to u Arrivy nepřekvapí…jezdí se šrotem
Co jsi udělal pro ně ty?
Jo ona ti tam neplatí režijka, tak to se dá pochopit.
Pan Jarda to asi myslel jinak, ale přál bych si, aby tyhle jízdy byly bezproblémové. Přeci jen pro ty lidi je to šok sám o sobě, tak bych jim přál aspoň bezproblémovou cestu v/do nové země.
Arrive nic nevyčítám, prostě se to stane, udělala co mohla…
Ten „šrot“ je v zásadě BLBUVZDORNÝ a pokud byl strojvedoucí toho ŠROTU vyškolen, jak závady na lokomotivách řady 499.0,1 opravovat (viz příručka Hála – Kratochvíl) tak pokud nedošlo k přeskoku na hlavním kontroleru, nedošlo k nefunkčností kompresorů, ventilátorů TM nebo přeskoku na TM, tak si vyškolený strojvedoucí umí – na rozdíl od lokomotiv řady 16X / 36X (a podobné moderní trakce) poradit … někdy na to stačí kus kabelu se dvěma krokodýlky …. pravda, později narozená generace s elektrotechnickým vzděláním na to – na rozdíl od „dědků“ přeškolených z parní trakce a naučených, co mohou udělat v rámci MPBP, udělat,… Číst vice »
No on ten „blbuvzdorný šrot“ má taky svý léta…
Skutečně je v čele 140 052? Zaznamenal jsem, že tam nezvládla ani dojet a musel vypomoci peršing ZSSK: https://www.railpage.net/evakuacny-vlak-z-prahy-smeruje-na-ukrajinu-bobina-vypovedala-sluzbu-na-spisi/
Díky, to mě minulo, doplněno a opraveno
Žádný dopravce nepošle do míst,kde probíhá válka svoje nejlepší stroje.
v copu probiha valka?
V jakém copu ? Ve vašem konzumu ? Čop je na Ukrajině a tam není válka ?
ZATÍM … v rámci „podivné“ války, kdy – ZATÍM – není terčem útočníka komunikační / železniční / silniční infrastruktura … do doby, než to zatím skončí … a uzel ČOP se stane cílem pro raketu ….
Ne, dokud tam něco nepřiletí.
Ani na většině území Kijeva neprobíhá válka asi. Ne všechny domy tam byly vybombardované..
„Ani na většině území Kijeva neprobíhá válka asi“. Asi? No já bych na to nespoléhal. To, že všechny domy nejsou zničené neznamená, že se tam nebojuje a nebo, že někoho nenapadne začít pálit. Rovněž to neznamená to, že dům, který stál před půl hodinou bude za dalších 30 minut bez poškození. Tady bych se nespoléhal vůbec na nic. Zprávy o použití střel se submunicí v blízkosti civilních cílů, zasažená zdravotnická zařízení, zasažená sanitní vozidla……a nově :
https://www.novinky.cz/zahranicni/clanek/masakr-v-charkove-rusko-utoci-na-obytne-oblasti-desitky-mrtvych-40388649
Fakt bych nespoléhal na nic. Dokonce jsem si myslel, že pokud probíhá jednání bude klid zbraní.
V tohle shodneme … za šílenost, hodnou kriminálu považuji informace o tom, jak se budou přepravovat zbraně nebo PHM na Ukrajinu a ještě se TO ukazuje v TV … aby ruská rozvědka měla dostatek informací …
Tohle mají být informace přísně tajné a nejenže je nevyslepičit novinářům, ale neukazovat jejich nakládku v TV ….
Hm, zdá se, že ironie nebyla srozumitelná.
Zajímavé. Věříte tomu, že by mě ani nenapadlo se nad něčím takovým pozastavovat ? Spíše bych si řekl, že jestli jde o akci vysoké priority a je nutný úspěch poslal bych naopak to nejlepší dostupné. Nejlepší myšleno vzhledem ke spolehlivosti.
Nejlepší z hlediska spolehlivosti je parní lokomotiva, ta není závislá na napájení z trakčního vedení nebo motorová lokomotiva – buď čmelák nebo „ukrajinský“ Sergej, které tam mají přechodnost ….
Akorát, že holt netopí soupravu a musí někdo dobrat palivo, v případě parní trakce uhlí, vodu, mít patřičně dlouhou točnu a místo, kde se dá „udělat“ oheň …. (a parní lokomotivní četu) ….
Není to spíš o tom že Arriva má v Česku jenom jednu lokomotivu která má přechodnost na Slovensko?
Výroba ukončena v r. 1958. Takže je starší než já. A to mně je 60…
Blahopřeju a přeju hodně zdraví!
Ale to není podstatné, lokomotivy první generace jsou v zásadě BLBUVZDORNÉ a pokud závady umí strojvedoucí opravit (což uměli „dědkové“ přeškolovaní z parní trakce a než příšly lok „druhé“ generace – gorily a dvojky, tak celá generace nových strojvedoucích ….
Opravit přeskok na hlavním kontroleru apod. strojvedoucí nemohl …. ale dalo se dojet na „půl“ na jednu motorovou skupinu, popř. z postrkem ….
V Třinci R 11980 +544 min.
V sobotu jsem tu Bobinu zahlédl na Smíchově. Tenhle vlak je těžký retro, ale svůj účel to splní. Tak šťastnou cestu.
Слава Україні! Героям слава! Смерть окупантам!
Také jsme něco podobného čmárali po zdech v šedesátém osmém a celý svět se na nás tehdy vyprdl!