Letecké společnosti Letectví

Do Česka letí další čínská letadla se zdravotnickým materiálem, poprvé i v nákladní verzi

Letadlo China Eastern v Praze. Pramen: Letiště Praha
Letadlo China Eastern v Praze. Pramen: Letiště Praha

Po třech letech společnosti China Eastern se zdravotnickým materiálem míří do Česka poprvé i letoun čínského dopravce v plně nákladní verzi. Veze roušky a ochranné obleky.

Ze Šanghaje aktuálně letí osm let starý Boeing 777F, který pojme až 102 tun zboží. V Praze by se měl objevit kolem druhé hodiny odpoledne. Sledovat ho můžete na Flightradar24.com.

Druhým letounem je opět Airbus A330, který letí v trase pozastavené linky ze Šanghaje do Prahy s mezipřistáním v Si-Anu. V Praze by měl v podvečer.

O dalších letech informoval na svém twitteru ministr vnitra Jan Hamáček.

Zatím není jasné, kdy se do Číny opět vydá i nákladní Antonov An-124. Včera přilétl do Pardubic s nákladem ze Šen-čenu, poté odlétl na základnu do Lipska, kde zatím zůstává. Už během včerejšího dne začal také letecký most mezi Čínou a Ostravou.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Babisnemarozum

Jediná věc my tady nesedí ostatní státy si berou roušku a respiratory od jinud ale my musíme zrovna z chini jak mužem vědět že zase nelžou

MildaIV

Jinak ta A330 je nahoře bez sedaček a vozí tam náklad. Sice to formálně není schválená nákladní verze, ale de fakto to je nákladní letadlo.

Pavel

flight MU785 / CES785 .. https://www.flightradar24.com/data/flights/mu785#24467a7a

proč je část trasy letadla nad Čínou pouze čárkovaná ? tam není na radaru ?

Y.K.

Spíše data ze soukromých ADS-B přijímačů neprošla k serverům FR24 přes velký čínský firewal. Nad Čínou jsou tato hluchá místa často..

MartinH

Píšete, že linka ze Šanghaje do Prahy s mezipřistáním v Xianu je pozastavená… Není už náhodou zrušená také zrušená jako Hinan z Pekingu?

Vnejší pozorovatel

„…China Eastern cargo jako CK215 a China Eastern osobní jako MU785. Vezou roušky a ochranné obleky.“ My si tady vážně nejsem schopni vyrobit jednorázové roušky? To to jako fakt neumíme? A proč naše firmy šijí pro Slovensko a my to s velkou pompou vozíme z Číny? Možná namísto hustokrutopříšerných čísel bez bližší souvislosti a publikování názorů každého, kdo má do zadnice díru by mohli novináři začít řešit toto téma (to není ovšem výtka na tento web).

Vnější pozorovatel

Jasně, zcela chápu.

SaulGoodman

Předpokládám, že to není problém technologické neschopnosti je vyrobit. Jde asi spíš o to, že v normálních dobách není poptávka taková a u takhle jednoduché věci lze konkurovat leda cenou, což je vůči Číně nemožné.
A teď jsou zase potřeba úplně enormní množství po celém světě a Čína to začala produkovat v obřích továrnách, například v automobilce. V našem prostředí jaksi nikdo nenařídí Škodovce aby začala vyrábět roušky…

Permonik

Vyrabime i pro sebe, ale realně pokryjem jen 1/10 spotřeby. Navíc většina počitala s tím že když jím dojdou vlastní zásoby, odeberou, nákoupí z centralních skadu. Ty ovšem dokazali pokryt, jen část poptávky.

Jedna firmy uvaděla roční produkci 1700 ks a od ledna jedou tydně 2000ks. Což moc nestačí, navíc některe firmy 7.3 prohlašovaly, že se vyrobou zabyvát nebudou, dokud v klidu necertifikuji stroje….a teď otačí.

A nikdy naše firmy nepokryji aktualní poptávku.

Lubosch

Ekonomická transformace? Není to spíše ekonomická devastace, přiblblých lidí, kteří nás chtěli devastovat už v roce 1969?

RHood

Taky vůbec nechápu, někdy elita světového textilního průmyslu, průkopnici v nanotechnologii (nano vlákna, nano textilie), jedny z nejlepších protichemických vojenských jednotek (dobrý backround v boji proti těmto svinstvům). Vážně nechápu. A teď kupujeme předražený materiál z Číny. Toto vše není čisté. Doufám, že někdo za pár týdnu nebo měsíců pustí „chlup“ a pak se budeme divit.

Pane redaktore, omlouvám se.

Pražák

Tak ty nanotextílie se zde samozřejmě vyrábí, jen ta kapacita není velká. Cena je vždy a všude na prvním místě. To platí jak pro privátní, tak i pro státní sektor, o retailu nemluvě. Takže se dělá to nejvíce hic-tec u nás, potažmo v Evropě, na běžné jednorazové roušky je tu Asie.

Y.K.

Jenže jsme nikdy nedělali masovou výrobu a že miliony roušek jen pro ČR denně jsou sakra množství. Až zaráží jak jsou v tomhle Čínské podniky dobré a pružné, že náhle dokáže uspokojovat poptávku celého světa, tisíce procent nad normálem.

Y.K.

čínské, pardon… ach ty editace

Y.K.

Západ se také transformoval v roce 1989? Je to důsledek tlaku na cenu, lidi chtějí levné spotřební věci a Čína je umí vyrobit, to je celé. Takže bych začal u revize vlastních nákupních zvyků, protože jiné hlasování než peněženkou nefunguje.

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO