Do Česka dorazily na testy nové jednotky Alstomu pro Dolní Sasko
Jednotka Alstom Coradia MAX pro LNVG. Foto: VUZ
Základními parametry splňují jednotky požadavky na nové vlaky pro Pražskou integrovanou dopravu.
Základními parametry splňují jednotky požadavky na nové vlaky pro Pražskou integrovanou dopravu.
Zaujala mě informace že je bude pronajímat DB Regio. To jako bude DB platit kraji za jednotky a kraj DB za provoz? Nebylo by to jednodušší jako v JMK kdy by platil jen kraj DB?
Jestli se dívám dobře na fotku, jsou i vložené vozy dvoupatrové, v článku uvedeno jednopatrové.
Jednopodlažní jsou pouze vozy s trakční výzbrojí.
Šestivozová jednotka, má dva dvoupodlažní čelní vozy, dva dvoupodlažní vložené vozy a dva vložené jednopodlažní vozy. Čtyřvozovka má dva čelní vozy dvoupodlažní a dva vložené jednopodlažní vozy.
Jistě hezká souprava, ale k nám se nehodí.
A prooč?
Protože čtyřvozová jednotka bude mít dvoupodlažní pouze čelní vozy a dva vložené budou jednopodlažní. Jednopodlažní vozy na střeše nesou trakční výzbroj. Siemens Desiro HC má jednopodlažní vozy s trakční výzbrojí v opačném gardu než Alstom Coradia Max. U Siemense jsou jednopodlažní vozy v čele jednotky, jako řídící. Vložené vozy jsou jen dvoupodlažní. V provozu jsou vidět se dvěma, třemi i čtyřmi dvoupodlažními vloženými vozy. Například z Magdeburgu přes Berlín do Frankfurt (Oder), jezdí tyto kapacitní jednotky natřískané, od rána do noci. Kapacitní jednotky, které jsou dvoupodlažní v celé délce a které by se mnohem více hodili pro PID, bych si… Číst vice »
Ani jedna věta ale neříká, proč se ta jednotka pro ČR nehodí. Že existují jiné typy a koncepce víme asi všichni.
Dle čeho tak usuzuješ?
Kam k vám? Do PIDu se zřejmě hodí.
Desetičlánková jednotka je fakt mazec na ovál, viď… to už jsou strašný metry i v tétéčku.
A jaká je výška podlahy u dveří nad TK?
760 mm. Existuje i verze na 600 mm.
Takže ta co tady je splňuje požadavky pro PID?
Nevím, jaké jsou „požadavky PID“, ale normová výška nástupiště na síti SŽ je 550 mm. Ta jednotka, co je ve Velimi, odpovídá výšce nastupiste 760 mm. Což je ostatně vidět i podle těch okének patrového vozu.
A nebude náhodou zadání na EMU400 tu výšku 550 mm tolerovat i s 5cm nepřesností? Někde to tak vypadalo…
Nějaké požadavky jsou zde. Mimo jiné ta výška 550-600 mm.
https://zdopravy.cz/stredocesky-kraj-zacal-s-vyrobci-resit-porizeni-novych-dvoupodlaznich-jednotek-179862/
A vejde se zdvojená čtyřvozovka k nástupištím SŽ?
Měla by. Nástupiště dělá SŽ dlouhá 220m. To vychází na osm vozů
Před lety dělala SŽDC na hlavu padlou „optimalizaci“ na cca 200m nástupiště, ale už s tím přestala a uznala, že 220 m je lepší. Otázka je, kdy k tomu prodloužení dojde v poslední stanici, ale soutěž na čtyřvozovku EMU400 je správná.
Bylo by fajn, kdyby takové jednotky jezdily i kolem Prahy. Škoda si ale jistě nenechá takový kšeft uniknout ze spárů.
Proč zrovna takové?
Mě letos v létě zaujaly v Itálii nové patrové soupravy od Hitachi Rail. Společnost FS je provozuje pod obchodním názvem rock. Má velmi promyšlené interiéry. https://youtu.be/ALW29eniN0M?si=_SCdVnfvQ4dBo8an
Tedy na jaře. Jsem dostat netradiční cestující. Z autobusů mám nejraději nové vozy od Caetano Bus a nejnovější vlaky od Hitachi Rail
Ok, takový argument beru.
Klidně i jiné, třeba do Stadlera.
Hledá se multisystémová patrová čtyřvozovka, s poruchovostí podstatně menší než CityElefanty. Zn.: Nabídněte.