Do Česka dorazily na testy nové jednotky Alstomu pro Dolní Sasko

Jednotka Alstom Coradia MAX pro LNVG. Foto: VUZJednotka Alstom Coradia MAX pro LNVG. Foto: VUZ

Základními parametry splňují jednotky požadavky na nové vlaky pro Pražskou integrovanou dopravu.

Odebírat
Upozornit na
guest
26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
-mm

Zaujala mě informace že je bude pronajímat DB Regio. To jako bude DB platit kraji za jednotky a kraj DB za provoz? Nebylo by to jednodušší jako v JMK kdy by platil jen kraj DB?

Martin Lér

Jestli se dívám dobře na fotku, jsou i vložené vozy dvoupatrové, v článku uvedeno jednopatrové.

X 1

Jednopodlažní jsou pouze vozy s trakční výzbrojí.
Šestivozová jednotka, má dva dvoupodlažní čelní vozy, dva dvoupodlažní vložené vozy a dva vložené jednopodlažní vozy. Čtyřvozovka má dva čelní vozy dvoupodlažní a dva vložené jednopodlažní vozy.

král j

Jistě hezká souprava, ale k nám se nehodí.

TPal.

A prooč?

X 1

Protože čtyřvozová jednotka bude mít dvoupodlažní pouze čelní vozy a dva vložené budou jednopodlažní. Jednopodlažní vozy na střeše nesou trakční výzbroj. Siemens Desiro HC má jednopodlažní vozy s trakční výzbrojí v opačném gardu než Alstom Coradia Max. U Siemense jsou jednopodlažní vozy v čele jednotky, jako řídící. Vložené vozy jsou jen dvoupodlažní. V provozu jsou vidět se dvěma, třemi i čtyřmi dvoupodlažními vloženými vozy. Například z Magdeburgu přes Berlín do Frankfurt (Oder), jezdí tyto kapacitní jednotky natřískané, od rána do noci. Kapacitní jednotky, které jsou dvoupodlažní v celé délce a které by se mnohem více hodili pro PID, bych si… Číst vice »

Y.K.

Ani jedna věta ale neříká, proč se ta jednotka pro ČR nehodí. Že existují jiné typy a koncepce víme asi všichni.

janvagala

Dle čeho tak usuzuješ?

tarten

Kam k vám? Do PIDu se zřejmě hodí.

Michal M

Desetičlánková jednotka je fakt mazec na ovál, viď… to už jsou strašný metry i v tétéčku.

Nástupiště

A jaká je výška podlahy u dveří nad TK?

Kubrt

760 mm. Existuje i verze na 600 mm.

Nástupiště

Takže ta co tady je splňuje požadavky pro PID?

Kubrt

Nevím, jaké jsou „požadavky PID“, ale normová výška nástupiště na síti SŽ je 550 mm. Ta jednotka, co je ve Velimi, odpovídá výšce nastupiste 760 mm. Což je ostatně vidět i podle těch okének patrového vozu.

tarten

A nebude náhodou zadání na EMU400 tu výšku 550 mm tolerovat i s 5cm nepřesností? Někde to tak vypadalo…

tarten
Zrzek

A vejde se zdvojená čtyřvozovka k nástupištím SŽ?

David

Měla by. Nástupiště dělá SŽ dlouhá 220m. To vychází na osm vozů

tarten

Před lety dělala SŽDC na hlavu padlou „optimalizaci“ na cca 200m nástupiště, ale už s tím přestala a uznala, že 220 m je lepší. Otázka je, kdy k tomu prodloužení dojde v poslední stanici, ale soutěž na čtyřvozovku EMU400 je správná.

Xaver

Bylo by fajn, kdyby takové jednotky jezdily i kolem Prahy. Škoda si ale jistě nenechá takový kšeft uniknout ze spárů.

qěcy

Proč zrovna takové?

LiborV

Mě letos v létě zaujaly v Itálii nové patrové soupravy od Hitachi Rail. Společnost FS je provozuje pod obchodním názvem rock. Má velmi promyšlené interiéry. https://youtu.be/ALW29eniN0M?si=_SCdVnfvQ4dBo8an

LiborV

Tedy na jaře. Jsem dostat netradiční cestující. Z autobusů mám nejraději nové vozy od Caetano Bus a nejnovější vlaky od Hitachi Rail

qěcy

Ok, takový argument beru.

Xaver

Klidně i jiné, třeba do Stadlera.

tarten

Hledá se multisystémová patrová čtyřvozovka, s poruchovostí podstatně menší než CityElefanty. Zn.: Nabídněte.