Zdravotnický materiál z Číny dorazil do Česka poprvé po železnici
Kontejnerový vlak z Číny v Pardubicích. Foto: ČD Cargo
Patnáct dní od odjezdu z Číny dorazil do Česka poprvé vlak s kontejnery naloženými protiepidemickými materiály a zdravotnickým vybavením. Celkem
Kam to v těch Pardubicích dojelo?
. Snad logisticky zajímavé + ten Kocour na čele, jinak s tím mám trochu problém vzhledem k neprůhlednosti nákupů v řádu mld atd
Takže, nakoupeno za miliardy a pustíme se do druhé vlny chřipindy, žádné, že nebude, MUSÍ BÝT – já se picnu .. 🙁
My jeste porad nakupujeme z Ciny?
ano a ještě dlouho budeme.
A kdy vlada vypise seznam potrebnych pomucek, tak aby se mohli prihlasit firmy a dat sve nabidky…
Seznam potřebných pomůcek by zvládla vypsat i nemocnice samotná. Před krizí tomu tak bylo.
Jenže vláda zakázala běžným dodavatelům dodávat zdravotnické pomůcky – namísto lidí a firem se postará stát, tedy Strana a Vláda. Doslova a do písmene vláda zakázala ředitelům nemocnic odebírat nasmlouvané zboží, stejně jako vypsat výberové řízení na dodávky.
Ano, je líp. Lépeřečeno z hromadného objednání vyplyne vhodná velikost bakšiše , takže to propepeme přes „naše“ firmy. U malých nákupů to nemá cenu ty chcháme na jednotlivých zařízeních.
tohle nemá s ANO nic společného, to schvalují všechny loutky této „vlády“ jako jeden muž
ÁNO není ve vládě? No tak to je novinka a ta se musí oslavit! :)))
myslíte zločinecká mafie zakázala a za prachy nás všech nakoupila
Taky by me zajimalo. ÚOHS na ně !
Podle informací na strankach MPCR stát české formy oslovil už dávno. Bohužel v množství v jakem objednaval to zadna forma nebyla schoona v rozumném časovém horizontu vyrobit.
Ani nahodou, oslovil pouze primo a pouze vybrane,… nektere firmy prodavali do zahranici, pac jim stat neodpovedel, nebo mu odpovet trvala mesic a dele, coz uz neslo cekat…
V te dobe nikdo nemel ani predstavu co stat v jakem mnozstvi chce, seznam neexistoval a podle me neexistuje dodnes…
Dávno už spíš NCOZ..
Praxe ukázala, že tento materiál si musíme vyrábět sami. I za větší cenu, ušetří se na dopravě a kvalitě.
Tak doufám, že tahle dodávka byla poslední.
Sláva, objevená Amerika, tři dny se radujte, z Číny jde do Pardubic přepravit kontejner…Zázrak!!!
Z Číny jezdí vlakem (a hlavně lodí) kontejnery úplně běžně, nevím co vás tak udivuje.
Poprvé přivezli zdravotnický materiál namísto letadlem.
Úplná nebo normálka nevím čí ti šiblo 😀
Zase nějaké prošlé roušky? Doufám, že už poslední.
Tak by to mělo být vždy. To by měla být samozřejmost. Skutečně ty tisíce kamionů denně v krajině a bydlištích nepotřebujeme. Kdy se konečně změní dopravní politika v tomto směru? Vážení z MD, MŽP, Mzd a další?
A na ta koncova mista to taky rozvezete vlakem? 🙂 Ty pretizene koridory nafouknete? Nebo jak ma tohle fungovat?
Kapacita prostě je a nemocnice v Motole si zařídí nákladní tramvaj. Takže ten konejner nepojede na kamionu a nebude zabírat místo.
vy si opravdu myslíte, že ty tisíce kamionů na silnicích je obsluha jen těch koncových míst??
Opravdu si myslíte, že se kontejnery vozí z Číny kamiony? Spíš se podívejte na to, že ten vlak přivezl 46 kontejnerů a kolik jich převeze loď. A těch 15 dní taky není žádný velký zázrak, takže ten vlak moc výhod opravdu nenabízí.
18.000 až 20.000 TEU, tj jako 10.000 kamionů. Se spotřebou 10x nižší.
Pořád to alespoň tolik neničí ovzduší jako ta loď co je největším znečišťovatelem planety.
ony žádné lodě z Číny už nikdy nevyplují … zajímejte se o to
To je hrozné, když se lidi chytají polovičatých informací. Ne, lodě fakt nejsou nejhorší znečišťovatelé na planetě. Pokud vím, tak lodě jsou největším producentem síry v dopravě, což je jedna ze složek spalin – znečištění nejsou jen emise síry. Ne že by síra byla OK, ale prosím nechytejte se z celku vytrhaných čísel.
Hmm. Informace jsou někdy dost překvapivé. https://art.ceskatelevize.cz/videa/e21838256457
Nevím jestli je pořad z ČT Art dostatečně důvěryhodný. Zrovna opakuje tu klasickou floskuli. Jinak já tu nehájím lodní dopravu jako čistou, ale některá zjednodušení jsou fakt bolestivá. Pokud jsem teď četl správně přirovnání u Oceánie tak: The International Maritime Organization (IMO) calculated that ocean-going vessels released 1.12 billion metric tons of carbon dioxide in 2007. This is equivalent to the annual greenhouse gas emissions from over 205 million cars, or more cars than were registered in the entire United States in 2006 (135 million). Takže to nejsou všechna auta na světě, jsou to auta v USA, což je jedna… Číst vice »
ČT art má na svůj rozpočet velice dobré pořady. https://www.csfd.cz/film/441157-temna-stranka-lodni-dopravy/prehled/. Zkuste se na to nejdříve podívat.
Asi máš pravdu podle mě jsou letadla potom silnice lodě (nebo naopak) a nejmíň vlaky asi tak
Takže nejdříve velké řeči o tom, jak se bude podporovat český průmysl, firmy se připravují na výrobu a pak se zdravotnický materiál nakoupí z Číny.
Vládní podpora české průmyslu vypadá takto:
Lékařka v karanténě? Ministr Votějch se za lež omluvil.
https://kladensky.denik.cz/zpravy_region/soukroma-laborator-koronavirus-testovani-tilia-ministerstvo-zdravotnictvi-szu.html
Tahle podvodnicka jeste smi mluvit do medii? To je keste horsi kadr ze statostrana ANO… a to uz je co rict.
to je ta jediná na světe, která má levné a naprosto spolehlivé testy? prosim Vás, je to obyčejná kuplířka, která si dělá reklamu
tak Čína je politicky pfotěžovaný partner z nejvyšších míst, tak čemu se divíte?
Jestli jste si nevšiml, tak je u nás pořád nejmenší nezaměstnanost v celé EU. Takže je úplný nesmysl u nás chtít vyrábět vše, a musíme se raději soustředit na zboží s co nejvyšší marží. Takže z Číny nakupovat pokud je to nejlevnější je v náš prospěch, ochrana jednotného trhu EU na na jádru EU, které má velmi často názory a zájmy přesně opačné než ČR, takže nemá cenu je přesvědčovat, a kdy konečně opustí sluňíckářskou ideologii upřednostňování globalismu, a škrcení bílých křesťanů a jejich potomků až k vymírání, je skutečně jen na nich.
P.S. Anglosaský plán, že zahájí s Čínou studenou válku, ale plně uvolní obchod s Indií kam globalisté přesunou své továrny, pro nás nikterak výhodnější skutečně nebude, neboď čínské platy se už zhusta vyrovnali českým, ale za indické průmyslové mzdy by Češi nepřežili zimu.
The average salary in India is around $295 to $300.
—
Což je asi 7500 kč a s poznámkou, že v Indii se povětšinou v zimě nemusí topit, takže platby za topení škrtněte. Jo těch 7500 měsíčně je docela obvyklý důchod tady v ČR. Nehledě na to, že ceny v Indii jsou také mnohem nižší než v ČR.
Přesto i nadále zůstanu v ČR a stěhovat se tam nehodlám.
Máte pravdu naší výrobci roušek exportují do Itálie za Eura….
víte o tom, že u nás nic nevyrábíme? jestli tedy máme na mysli montovny aut? Či se tady snad vyrábí kromě komponentů do nich něco jiného? 800 000 !!!!! pracovních míst (rozumíte x 3 to je asi průměrná rodina – tedy 2 400 000 lidí) je závislých na výrobě nějakejch posranejch krabiček, který nikdo NIKDO nekupuje (pokles podeje o 90%), a ŠKODOVKA předstírá, že vyrábí… To nemluvím o TPCA, které třetí měsíc stojí a o Hyundeaeyyyy… 800 000 pracovních míst jen pro ŠKODOVKU!!!! Dodavatelské firmy sice vyrábějí, ale na sklad, lidé chodí do práce na jeden den .. a škodovka… Číst vice »
Zjevně je efektivnější objednat materiá v Čiíně a dovézt. Nebo víte o české firmě, která by zmíněný materiál byla schopna dodat v potřebném množství, čase a za výhodnější cenu?
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/koronavirus-ochranne-pomucky-vyroba-dodavka-ceske-firmy-vlada-podpora_2004081315_tzr
„Ministr vnitra Jan Hamáček už v minulosti podotkl, že české firmy by nezvládly požadavky masových dodávek.“
Pro některé naše ústavní činitele je ale Čína a Rusko víc než domácí prostředí.
Nu, když už taková přeprava z Číny musí být, pak je jasné, že nejmenší uhlíková stopa, je po železnici..
To si nejsem úplně jistý – ty velké kontejnerové lodě sice smrdí strašně a exhalace se u nich moc neřeší, ale uvezou těch kontejnerů několik tisíc (5000?). Kolik jich uveze vlak? Takže když se ta uhlíková (a sírová) stopa přepočte na jeden kontejner…
Už i ta síra se (konečně!) začala řešit, od 1. ledna letošního roku se limit snížil ze 3,5% na 0,5% – tedy sedmkrát https://en.wikipedia.org/wiki/Emission_Control_Area a u počtu kontejnerů přidejte, lodě neopanamax uvezou 13 000 TEU a ty největší, co obsluhují relace Evropa – JV Asie (šířka 60 m, délka 400 m), naloží kolem 20 000 TEU. Tyto lodě jsou rozhodně efektivnější než vlak. Kouzlo podobných vlaků je podle mě v tom, že Si-an leží docela hluboko ve vnitrozemí a Pardubice nakonec taky, pak se výhoda lodní dopravy vytrácí.
Prosím redakci, aby si vybrala:
a) buďto všeobecně srozumitelnou, mezinárodní transkripci pinyin, kdy se název města přepisuje jako Xi’an a je hlavním městem provincie Shaanxi;
a) nebo chce-li používat obsoletní českou transkripci, pak město se jmenuje Si-an a je hlavním městem provincie Šen-si.
V případě použití var. b) sice nikdo nebude mít sebemenší pojetí, o čem se mluví, ale aspoň to bude znít dostatečně mysticky orientálně. Zhruba jako ty dovezené roušky.
obsoletní? [citation needed]
Zastaralý, chtěl se blýsknout cizím termínem.
Vím co to znamená, ale proč je přesnější transkripce zastaralá?
Souhlas, to je stejné, jako by někdo tvrdil, že je zastaralá přímá česká transkripce z ruštiny a že je správné místo děžurnaja psát dyezhurnaya.
A Chruščov by se měl psát Khrushchov a Mnichov je teď Mjůnyk, je to tak ňák víc kůl. Ne, vážně: v česky psaném článku mi používání mezinárodních transkripcí připadá nepatřičné.
Ten termín je obsolentní. „Obsoletní“ je nějaký patvar, který možná používá někdo ovlivněný angličtinou…
díky:)nejraději bychom si vybrali variantu c, tedy že taková přeprava vůbec nebude.
To by ale pánko premiér velkomožný nemohl splnit slib, že každý dostaneme do schránky vlastní roušku. Věřím, že s touto zásilkou konečně má takové zásoby, aby mu to vyšlo. 🙂
A já bych klidně použil oba tvary (do závorky český). Zas o tolik by se článek neprodloužil a pokud si čtenář bude hledat detaily o zmíněných místech, může se mu to hodit. Ale to je spíš detail.
Mě by hlavně zajímalo, kde jsou v železniční dopravě v dané relaci časové rezervy (překlad na/z širokorozchodné vozy, přepřahy, hraniční kontroly, jednokolejky, nízká traťová rychlost?). Pokud tu chce železnice konkurovat letecké dopravě, tak 15 dní je hodně. Při běžné rychlosti kontejnerového vlaku 100 km/h by těch cca 10 tis. km mohli bez zastavování zvládnout za třetinu současné doby.
100 km/h nemáte ani ve Švýcarsku. Něco kolem 85 km/h se dá zvládat.
Měl jsem na mysli běžnou maximální rychlost NExáků. U nás snad kontejnery zvládnou průměrnou rychlost 70 km/h, nebo ne? Ta Čína vychází spíš na 30 km/h, i když je v tom dvojí překlad.
Důležitý není čas, ale co která doprava přináší za dopady. A to ta železnice skutečně vede a letecká doprava je vhodná nejméně.
Každá doprava má smysl, železnice nevede všude
Někdo tvrdil opak? Zrovna z Číny sem vede, a když nejde o čas zachraňující život (stejně by se to tu naopak skladovalo), bere se nejmenší zlo v ostatních parametrech dle jejich důležitosti. Je na tom něco nesrozumitelného?
Ono to nemá ambice konkurovat letecké dopravě rychlostí.
Běžná rychlost nákladu 100 km/h? i ty brepto….
Xī’ān nikdo bez elementarni znalosti cinske vyslovnosti nezvladne vyslovit, Si-an je beznym lidem bizsi. Kdo tvrdi, ze je to zastarly vyraz? https://cs.wikipedia.org/wiki/Si-an
Mysticky orientální je samo zadání, kterou variantu a) si vybrat 🙂