Dopravci Železnice

Zdravotnický materiál z Číny dorazil do Česka poprvé po železnici

Kontejnerový vlak z Číny v Pardubicích. Foto: ČD Cargo
Kontejnerový vlak z Číny v Pardubicích. Foto: ČD Cargo

Patnáct dní od odjezdu z Číny dorazil do Česka poprvé vlak s kontejnery naloženými protiepidemickými materiály a zdravotnickým vybavením. Celkem 46 kontejnerů dnes dorazilo do Pardubic.

Informovala o tom společnost ČD Cargo. Vlak vyrazil 30. května 2020 z města Xi’an v provincii Shaanxi. Vlaková souprava byla sestavena z železničních vozů držitelů AO Kedentransservis a PAO TransContainer. Přeprava byla organizována společnostmi ČD Cargo Logistics, AO Kedentransservis, PAO TransContainer, AO Economou Shipping a PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa.

Šlo o zakázku na základě objednávky českého ministerstva vnitra. V kontejnerech jsou jednorázové zdravotnické oděvy, roušky, rukavice a další zdravotnická výbava. Doručené zboží je určeno pro nemocnice v Praze a Pardubicích a k přerozdělení do dalších regionů.

V Česku přepravu zajistilo ČD Cargo. Vlak jel přes Kazaschstán, Rusko, Ukrajinu a Polsko po trase pravidelných přeprav zahájených loni. Aktuálně do České republiky směřují další dva ucelené kontejnerové vlaky se zdravotnickým materiálem. Jejich příjezd se očekává nejpozději do 30. června 2020.

 

70 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
computer

Kam to v těch Pardubicích dojelo?

Divočák

. Snad logisticky zajímavé + ten Kocour na čele, jinak s tím mám trochu problém vzhledem k neprůhlednosti nákupů v řádu mld atd

pkajetan

Takže, nakoupeno za miliardy a pustíme se do druhé vlny chřipindy, žádné, že nebude, MUSÍ BÝT – já se picnu .. 🙁

Martin

My jeste porad nakupujeme z Ciny?

Dáda

ano a ještě dlouho budeme.

Martin

A kdy vlada vypise seznam potrebnych pomucek, tak aby se mohli prihlasit firmy a dat sve nabidky…

Jiří Kocurek

Seznam potřebných pomůcek by zvládla vypsat i nemocnice samotná. Před krizí tomu tak bylo.

Jenže vláda zakázala běžným dodavatelům dodávat zdravotnické pomůcky – namísto lidí a firem se postará stát, tedy Strana a Vláda. Doslova a do písmene vláda zakázala ředitelům nemocnic odebírat nasmlouvané zboží, stejně jako vypsat výberové řízení na dodávky.

Dáda

Ano, je líp. Lépeřečeno z hromadného objednání vyplyne vhodná velikost bakšiše , takže to propepeme přes „naše“ firmy. U malých nákupů to nemá cenu ty chcháme na jednotlivých zařízeních.

pkajetan

tohle nemá s ANO nic společného, to schvalují všechny loutky této „vlády“ jako jeden muž

Daniel Mach

ÁNO není ve vládě? No tak to je novinka a ta se musí oslavit! :)))

pkajetan

myslíte zločinecká mafie zakázala a za prachy nás všech nakoupila

Kirak

Taky by me zajimalo. ÚOHS na ně !

Roman

Podle informací na strankach MPCR stát české formy oslovil už dávno. Bohužel v množství v jakem objednaval to zadna forma nebyla schoona v rozumném časovém horizontu vyrobit.

Martin

Ani nahodou, oslovil pouze primo a pouze vybrane,… nektere firmy prodavali do zahranici, pac jim stat neodpovedel, nebo mu odpovet trvala mesic a dele, coz uz neslo cekat…
V te dobe nikdo nemel ani predstavu co stat v jakem mnozstvi chce, seznam neexistoval a podle me neexistuje dodnes…

Gale

Dávno už spíš NCOZ..

kulhán

Praxe ukázala, že tento materiál si musíme vyrábět sami. I za větší cenu, ušetří se na dopravě a kvalitě.
Tak doufám, že tahle dodávka byla poslední.

kosmik

Sláva, objevená Amerika, tři dny se radujte, z Číny jde do Pardubic přepravit kontejner…Zázrak!!!

Y.K.

Z Číny jezdí vlakem (a hlavně lodí) kontejnery úplně běžně, nevím co vás tak udivuje.
Poprvé přivezli zdravotnický materiál namísto letadlem.

Vlakový nadšenec

Úplná nebo normálka nevím čí ti šiblo 😀

Daniel Mach

Zase nějaké prošlé roušky? Doufám, že už poslední.

ušatá

Tak by to mělo být vždy. To by měla být samozřejmost. Skutečně ty tisíce kamionů denně v krajině a bydlištích nepotřebujeme. Kdy se konečně změní dopravní politika v tomto směru? Vážení z MD, MŽP, Mzd a další?

Johnczek

A na ta koncova mista to taky rozvezete vlakem? 🙂 Ty pretizene koridory nafouknete? Nebo jak ma tohle fungovat?

Jiří Kocurek

Kapacita prostě je a nemocnice v Motole si zařídí nákladní tramvaj. Takže ten konejner nepojede na kamionu a nebude zabírat místo.

kakov

vy si opravdu myslíte, že ty tisíce kamionů na silnicích je obsluha jen těch koncových míst??

Paja

Opravdu si myslíte, že se kontejnery vozí z Číny kamiony? Spíš se podívejte na to, že ten vlak přivezl 46 kontejnerů a kolik jich převeze loď. A těch 15 dní taky není žádný velký zázrak, takže ten vlak moc výhod opravdu nenabízí.

Jiří Kocurek

18.000 až 20.000 TEU, tj jako 10.000 kamionů. Se spotřebou 10x nižší.

Kirak

Pořád to alespoň tolik neničí ovzduší jako ta loď co je největším znečišťovatelem planety.

pkajetan

ony žádné lodě z Číny už nikdy nevyplují … zajímejte se o to

Y.K.

To je hrozné, když se lidi chytají polovičatých informací. Ne, lodě fakt nejsou nejhorší znečišťovatelé na planetě. Pokud vím, tak lodě jsou největším producentem síry v dopravě, což je jedna ze složek spalin – znečištění nejsou jen emise síry. Ne že by síra byla OK, ale prosím nechytejte se z celku vytrhaných čísel.

Michal

Hmm. Informace jsou někdy dost překvapivé. https://art.ceskatelevize.cz/videa/e21838256457

Y.K.

Nevím jestli je pořad z ČT Art dostatečně důvěryhodný. Zrovna opakuje tu klasickou floskuli. Jinak já tu nehájím lodní dopravu jako čistou, ale některá zjednodušení jsou fakt bolestivá. Pokud jsem teď četl správně přirovnání u Oceánie tak: The International Maritime Organization (IMO) calculated that ocean-going vessels released 1.12 billion metric tons of carbon dioxide in 2007. This is equivalent to the annual greenhouse gas emissions from over 205 million cars, or more cars than were registered in the entire United States in 2006 (135 million). Takže to nejsou všechna auta na světě, jsou to auta v USA, což je jedna… Číst vice »

Michal

ČT art má na svůj rozpočet velice dobré pořady. https://www.csfd.cz/film/441157-temna-stranka-lodni-dopravy/prehled/. Zkuste se na to nejdříve podívat.

Vlakový nadšenec

Asi máš pravdu podle mě jsou letadla potom silnice lodě (nebo naopak) a nejmíň vlaky asi tak

Jiří Krtička

Takže nejdříve velké řeči o tom, jak se bude podporovat český průmysl, firmy se připravují na výrobu a pak se zdravotnický materiál nakoupí z Číny.

Jiří Kocurek

Vládní podpora české průmyslu vypadá takto:

Lékařka v karanténě? Ministr Votějch se za lež omluvil.
https://kladensky.denik.cz/zpravy_region/soukroma-laborator-koronavirus-testovani-tilia-ministerstvo-zdravotnictvi-szu.html

Nekdo

Tahle podvodnicka jeste smi mluvit do medii? To je keste horsi kadr ze statostrana ANO… a to uz je co rict.

kakov

to je ta jediná na světe, která má levné a naprosto spolehlivé testy? prosim Vás, je to obyčejná kuplířka, která si dělá reklamu

Dalibor

tak Čína je politicky pfotěžovaný partner z nejvyšších míst, tak čemu se divíte?

Peeetr

Jestli jste si nevšiml, tak je u nás pořád nejmenší nezaměstnanost v celé EU. Takže je úplný nesmysl u nás chtít vyrábět vše, a musíme se raději soustředit na zboží s co nejvyšší marží. Takže z Číny nakupovat pokud je to nejlevnější je v náš prospěch, ochrana jednotného trhu EU na na jádru EU, které má velmi často názory a zájmy přesně opačné než ČR, takže nemá cenu je přesvědčovat, a kdy konečně opustí sluňíckářskou ideologii upřednostňování globalismu, a škrcení bílých křesťanů a jejich potomků až k vymírání, je skutečně jen na nich.

Peeetr

P.S. Anglosaský plán, že zahájí s Čínou studenou válku, ale plně uvolní obchod s Indií kam globalisté přesunou své továrny, pro nás nikterak výhodnější skutečně nebude, neboď čínské platy se už zhusta vyrovnali českým, ale za indické průmyslové mzdy by Češi nepřežili zimu.

Jiří Kocurek

The average salary in India is around $295 to $300.

Což je asi 7500 kč a s poznámkou, že v Indii se povětšinou v zimě nemusí topit, takže platby za topení škrtněte. Jo těch 7500 měsíčně je docela obvyklý důchod tady v ČR. Nehledě na to, že ceny v Indii jsou také mnohem nižší než v ČR.

Dáda

Přesto i nadále zůstanu v ČR a stěhovat se tam nehodlám.

Dáda

Máte pravdu naší výrobci roušek exportují do Itálie za Eura….

pkajetan

víte o tom, že u nás nic nevyrábíme? jestli tedy máme na mysli montovny aut? Či se tady snad vyrábí kromě komponentů do nich něco jiného? 800 000 !!!!! pracovních míst (rozumíte x 3 to je asi průměrná rodina – tedy 2 400 000 lidí) je závislých na výrobě nějakejch posranejch krabiček, který nikdo NIKDO nekupuje (pokles podeje o 90%), a ŠKODOVKA předstírá, že vyrábí… To nemluvím o TPCA, které třetí měsíc stojí a o Hyundeaeyyyy… 800 000 pracovních míst jen pro ŠKODOVKU!!!! Dodavatelské firmy sice vyrábějí, ale na sklad, lidé chodí do práce na jeden den .. a škodovka… Číst vice »

PatriK

Zjevně je efektivnější objednat materiá v Čiíně a dovézt. Nebo víte o české firmě, která by zmíněný materiál byla schopna dodat v potřebném množství, čase a za výhodnější cenu?

PatriK

„Ministr vnitra Jan Hamáček už v minulosti podotkl, že české firmy by nezvládly požadavky masových dodávek.“

Paja

Pro některé naše ústavní činitele je ale Čína a Rusko víc než domácí prostředí.

Honza

Nu, když už taková přeprava z Číny musí být, pak je jasné, že nejmenší uhlíková stopa, je po železnici..

Marek Turnovec

To si nejsem úplně jistý – ty velké kontejnerové lodě sice smrdí strašně a exhalace se u nich moc neřeší, ale uvezou těch kontejnerů několik tisíc (5000?). Kolik jich uveze vlak? Takže když se ta uhlíková (a sírová) stopa přepočte na jeden kontejner…

Martin V.

Už i ta síra se (konečně!) začala řešit, od 1. ledna letošního roku se limit snížil ze 3,5% na 0,5% – tedy sedmkrát https://en.wikipedia.org/wiki/Emission_Control_Area a u počtu kontejnerů přidejte, lodě neopanamax uvezou 13 000 TEU a ty největší, co obsluhují relace Evropa – JV Asie (šířka 60 m, délka 400 m), naloží kolem 20 000 TEU. Tyto lodě jsou rozhodně efektivnější než vlak. Kouzlo podobných vlaků je podle mě v tom, že Si-an leží docela hluboko ve vnitrozemí a Pardubice nakonec taky, pak se výhoda lodní dopravy vytrácí.

čecháček

Prosím redakci, aby si vybrala:

a) buďto všeobecně srozumitelnou, mezinárodní transkripci pinyin, kdy se název města přepisuje jako Xi’an a je hlavním městem provincie Shaanxi;

a) nebo chce-li používat obsoletní českou transkripci, pak město se jmenuje Si-an a je hlavním městem provincie Šen-si.

V případě použití var. b) sice nikdo nebude mít sebemenší pojetí, o čem se mluví, ale aspoň to bude znít dostatečně mysticky orientálně. Zhruba jako ty dovezené roušky.

Haha

obsoletní? [citation needed]

Jiří Kocurek

Zastaralý, chtěl se blýsknout cizím termínem.

Haha

Vím co to znamená, ale proč je přesnější transkripce zastaralá?

...

Souhlas, to je stejné, jako by někdo tvrdil, že je zastaralá přímá česká transkripce z ruštiny a že je správné místo děžurnaja psát dyezhurnaya.

Lech Malý

A Chruščov by se měl psát Khrushchov a Mnichov je teď Mjůnyk, je to tak ňák víc kůl. Ne, vážně: v česky psaném článku mi používání mezinárodních transkripcí připadá nepatřičné.

Marek Turnovec

Ten termín je obsolentní. „Obsoletní“ je nějaký patvar, který možná používá někdo ovlivněný angličtinou…

Spálená tlumivka

To by ale pánko premiér velkomožný nemohl splnit slib, že každý dostaneme do schránky vlastní roušku. Věřím, že s touto zásilkou konečně má takové zásoby, aby mu to vyšlo. 🙂

Martin V.

A já bych klidně použil oba tvary (do závorky český). Zas o tolik by se článek neprodloužil a pokud si čtenář bude hledat detaily o zmíněných místech, může se mu to hodit. Ale to je spíš detail.

Mě by hlavně zajímalo, kde jsou v železniční dopravě v dané relaci časové rezervy (překlad na/z širokorozchodné vozy, přepřahy, hraniční kontroly, jednokolejky, nízká traťová rychlost?). Pokud tu chce železnice konkurovat letecké dopravě, tak 15 dní je hodně. Při běžné rychlosti kontejnerového vlaku 100 km/h by těch cca 10 tis. km mohli bez zastavování zvládnout za třetinu současné doby.

Haha

100 km/h nemáte ani ve Švýcarsku. Něco kolem 85 km/h se dá zvládat.

Martin V.

Měl jsem na mysli běžnou maximální rychlost NExáků. U nás snad kontejnery zvládnou průměrnou rychlost 70 km/h, nebo ne? Ta Čína vychází spíš na 30 km/h, i když je v tom dvojí překlad.

ušatá

Důležitý není čas, ale co která doprava přináší za dopady. A to ta železnice skutečně vede a letecká doprava je vhodná nejméně.

Aleš

Každá doprava má smysl, železnice nevede všude

Frantisek

Někdo tvrdil opak? Zrovna z Číny sem vede, a když nejde o čas zachraňující život (stejně by se to tu naopak skladovalo), bere se nejmenší zlo v ostatních parametrech dle jejich důležitosti. Je na tom něco nesrozumitelného?

Alf

Ono to nemá ambice konkurovat letecké dopravě rychlostí.

Dalibor

Běžná rychlost nákladu 100 km/h? i ty brepto….

bohyn

Xī’ān nikdo bez elementarni znalosti cinske vyslovnosti nezvladne vyslovit, Si-an je beznym lidem bizsi. Kdo tvrdi, ze je to zastarly vyraz? https://cs.wikipedia.org/wiki/Si-an

Pivlis

Mysticky orientální je samo zadání, kterou variantu a) si vybrat 🙂