Do Česka dorazil čtyřsystémový Vectron, bude jezdit pro České dráhy a VUZ
Čtyřsystémová lokomotiva Siemens Vectron ve Velimi. Foto: VUZ
Lokomotivu budou využívat z 80 % České dráhy.
Lokomotivu budou využívat z 80 % České dráhy.
Okruh není ve Velimi ale v Cerhenicích. Z Velimi k němu vede jen vlečka.
Vím, že článek je už poněkud starší a i můj dotaz je také poněkud mířený bokem… Ne však zcela scestně. Za mě kup takto vybavený „Siemensky“ , právě s ohledem na využití u VUŽ, určitě dobrý… (4 systémovka s rozsáhlou elektronikou, …nevím, kde se dá sehnat nová a za kolik). Že je deset let stará není až tak zásadní, otázkou je míra opotřebení a unavenosti jednotlivých komponent. Snad jen to mohli usmlouvat na trochu nižší cenu, ale dejme tomu… Ale všiml jsem si poznámky, že čtvrtý systém je 1500V DC, a že je ji tak možno použit při zkouškách s… Číst vice »
Milý příteli, kdybyste byl vynaložil alespoň minimální námahu na práci s vyhledávačem, tak jste mohl zjistit, že soustavou 1,5 kV DC je lektrizováno např. celé Nizozemí s výjimkou VRT a čistě nákladní tratě Betuwelijn, jakož i třetina Francie včetně například rozsáhlého příměsta kolem Paříže. A kvůli tomuto je na okruhu 1,5 kV, ne kvůli Bechyňce.
Poznámka k 1500V DC byla s mírnou ironií, neb o elektrizaci touto napájecí soustavou ve FR a NL vím cca od roku 1982, kdy jsem se začal o „vláčky“ trochu zajímat. Větný konstrukt nebyl koncipován jako přímá, oznamovací řeč, ale spíše jako rétorický obrat, zcela jistě ne se směrováním k radě – neumíš hledat na www. Ale i tak díky za reakci, i když jsem spíše si přál, aby někdo zareagoval na větu poslední, a třeba odkázal na nějaký zdroj. Zde mi totiž síť nic nenabízí, anebo to chce opravdu znalosti pokročilejšího vyhledávání. Jde však spíše o volnou reakci k… Číst vice »
Člověk je zdegenerovaný civilizací a tak příroda je na tom špatně a podobné je to s českým jazykem.Čím víc šdudovaných tím víc je svět složitější…..
Divný článek, ale chápu že ho budeme číst ještě 5 x, s tim kdo co řekl. Pan Siemens je ještě naživu? To mu musí být hodně let.
Milá redakce české dráhy neprovozují lodě …nemají žádnou flotilu ..ale depa kolejových vozidel potažmo jejich střediska údržby.ty mají El. Nebo dieselové lokomotivy.bud napíšu dislokace nebo v provozu.
Výraz flotila se též používá i pro jiné dopravní prostředky. Je ale pravda, že nemusíte vědět všechno.
Výraz flotila se krom lodní dopravy, používá běžně i v letectví nebo na železnici, viz třeba odkaz níže.
https://media.amtrak.com/2020/08/amtrak-prepares-for-new-diesel-locomotive-fleet/
Tak si prosím ty svoje rádoby poučky nech od cesty… díky.
Da. Zděs mnogo mašín , flotila nět.
Rusky se to řekne flot.
Větší pitomost si napsat nezvládl…?
Dal jsem jen příklad běžného použití slova “flotila” v případě kdy se jedná o lokomotivy. A použil jsem jako příklad web společnosti Amtrak, protože je to dost významná a ikonická společnost. Nicméně, pokud to přes své ignorantství nedokáže pochopit, tak níže pár odkazů přímo z českého prostředí z webů tè “jedné správné” železniční společnosti. Snad už nyní uvidíš realitu lépe.
https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/zpravodajstvi/flotila-zapadoceskych-regiosharku-je-jiz-kompletni/-4166/20,0,,/
https://www.cdcargo.cz/cs_CZ/home/-/asset_publisher/9UCZA9soM9d6/content/flotila-vectronu-cd-cargo-je-kompletni?inheritRedirect=false&redirect=https%3A%2F%2Fwww.cdcargo.cz%2Fcs_CZ%2Fhome%3Fp_p_id%3D101_INSTANCE_9UCZA9soM9d6%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3Dcolumn-3%26p_p_col_pos%3D1%26p_p_col_count%3D2
Co kdyby jste si články psal sám pro sebe, všem kromě vás tady slovo flotila vyhovuje
he? vy fakt argumentujete anglickym clankem, kdyz je rec o cestine? a co tak argumentovat nejakym slovnikem cestiny? tam se pise jen o kosmicke a lodni doprave. ale jasne, ze tam za nekolik let bude i vlakova doprava, kdyz se cestina i kvuli teto strance tak devalvuje. myslim, ze tohle slovo zacali pouzivat v oddeleni propagandy ve student agency a pak se sirilo dal jak coronavirus
Co je na úplně běžném českém slově flotila Češtinu devalvujícího?
Normálně bych to ignoroval, ale když už jste takový bojovník za čistotu jazyka, tak se běžně na začátku věty píše velké písmeno, stejně tak u jmen firem a jazyků a přiznejme si, psát ji bez nabodeníček je také forma prznění. Jo a coronavirus je anglicky, to nám sem netahejte, česky pěkně s „k“. 😀
U jmen jazyků se fakt NEPÍŠE velké písmeno. Takže máte v češtině také mezery.
No vidíte to, máte pravdu. Naštěstí jsem se nikdy nesnažil tvrdit, že bych mezery neměl. 🙂
„Argumentoval“ jsem s odkazem na článek na webu Amtraku, protože se jedná o značně ikonickou a významnou železniční společnost a „debata“ byla o tom zda se slovo „flotila“ používá v železničním prostředí.
Ale vzhledem k tomu, že je ti asi zatěžko použít google, tak tady je třeba jeden článek z českého prostředí a jistě jich najdeš i více…
https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/zpravodajstvi/flotila-zapadoceskych-regiosharku-je-jiz-kompletni/-4166/20,0,,/
Takže prosím, příště neplítvej časem na to abys napsal podobnou pitomost jako Jerry výše.
Když už, tak česky je to koronavirus.
Jazyk je každopádně živý a to, že v 19. století si nikdo neuměl představit dnešní pojetí „vozového parku“ na silnici, železnici či v letectví, by nemělo dnešní jazyk omezovat.
Lze jen souhlasit.
Tak tak. Ono už samotné slovo lokomotiva, že. Převzaté od Britů a z latiny. A co takové elektrická? Elektrický k nám se dostalo jako technologický pojem asi z angličtiny, ale jinak pochází ze staré Řečtiny. Bijci za čistý jazyk v době obrození navrhovali „síla blesková“. Jazyk se plní novými slovy neustále, jiná se zapomenou, jiná změní význam nebo výslovnost, není to nic vytesaného do kamene, je to živá věc reflektující danou dobu. Navíc kdo se někdy snažil komunikovat v cizím jazyce ví, že nejdůležitější je přenos informace a porozumění sdělení, purismus je jen okrasa primárního cíle – schopnosti komunikovat.
Děkujeme za rady.
Mi neumíme udělat vlastní že kupujeme desetiletý budoucí šrot,Hmm🙁
Je to čtyř systémová loko a takovou zatím škodovka nevyrábí..
řada 380: 1,5 kV ss, 3kV ss, 15 kV 16 2/3 Hz, 25 kV 50 Hz. Jsou 4? Stejně jako Vectron, Traxx MS2 i MS3, ES64U4, ES64F4
Doporučuji učebnici českého jazyka pro 3. ročník ZŠ.
Kdo jsou ti “my”…? 😀
Díky.
My neumíme. Poslední pokus skončil průšvihem. Drahé to bylo, pozdě to bylo, údajně to i blbě jezdí…a nevím, zda to jde vyrábět kdyby se chtělo…kvůli normam
Škoda sama řekla že už vyrábět lokomotivy nebude, že konkurence je lepší
Proč dávat mínus za neutrální informaci, když to Škoda opravdu řekla?
Proč dávat mínus za neutrální informaci? To není věc líbí-nelíbí, ale prosté konstatování…
A jakou vlastní? Pokud vím tak se v ČR se žádná lokomotiva na El. trakci nevyrábí, CZ Loko má sice už nějaký plán ale 120km/h je málo
A to sem píše budoucí mrtvola…
Ano, neumíme. Škoda ukončila vývoj lokomotiv, minimálně to není její „vývojová priorita“ – více třeba zde:
https://www.denik.cz/ekonomika/skoda-transportation-prace-viceprezident-majer-20200126.html
Jak moc se liší jednotlivé serie/verze Vectronu? Aby si CD postupně neporidila ucelenou sbírku všech moznych verzí…to je praktické pro údržbu.
Tak šukafony taky jsou v různých verzích. 809 až 814, solo Esmeralda s Kasandrou, číslo 811 se opakuje.
Jen sukafonu bylo původně kolik? 500? A nedojezdila taky Esmeralda s Kasandrou na tenhle status typu?
Myslím, že není třeba mít zase dvě mašiny jedné řady, a k tomu kazdou jinou… (Princezny…)
Ne , to nejsou princezny. To jsou carevny .
Přes 650 https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=338408.jpg&stranka=1
Tak když ty vectroni mají takovou sílu tak by to chtělo ještě, aby za to byl zařazen větší počet vozů. Ale až po skončení krize korona vir.
Nová stojí asi kolik 100 mil.?
Osciluje to kolem této částky. Viz mnohá tisková prohlášení kupujících dopravců. Záleží na počtu objednaných a požadované výbavě.
Ty poslední dva odstavce si trochu protiřečí. V prvním se píše, že má max. rychlost zvýšenou na 210 km/h. A v druhém, že je na 200 km/h.
V textu je to napsáno naprosto jednoznačně – 210 km/h na okruhu ve Velimi, jinde 200 km/h.
No úplně nevím k čemu bude na okruhu rychlost 210 km/h. Pokud si dobře vzpomínám tak pro vozidla bez naklápěcí vozové skříně je na okruhu maximální rychlost 200 km/h.
Ano i ne. V rámci testů lze povolit i vyšší rychlost za stanovených podmínek. Stejně jako se v rámci testů zajíždějí zkoušená vozidla i ve vyšších rychlostech, než je později jejich stanovená konstrukční rychlost. Snad dává smysl, jak jsem to napsal. Vypadá to krkolomně, uznávám.
Kdyz ten Vectron bude litat po okruhu,to by mohlo zase VUZ pujcit 124.601 na osobku. Kus za kus. 🙂
Ta toho ale moc neutáhne…
A může vůbec sama vlastní silou po síti SŽ?
124 myslím, že na síť SŽ může, akorát nevím, jak moc je uzpůsobená pro pravidelný provoz.
V čem spočívá „uzpůsobení pro pravidelný provoz“?
Četl jsem, že má omezení skrze brzdy na síti SŽ na 80 km/h. Taky má při výkonu 2500 kW převod na 200 a z toho vyplývající tah 120 kN. Takže pro normální službu…nevím.
Úplně debilni napad
ty jo, pára, koně, diesel, elektrika a vše v jedné lokomotivě!
Ta masina teda zere vsechno… Seno,trava,uhli,voda,nafta,elektrina.. nezapomneli jeste na tendr, Nebo ten Vectron je „tendrovka“ ?
Co to žeré…
To sa neboj teta, vas ne 🤣
To je sen! 😀
Se nedivím, že byla tak levná, když neumí vodík.
Napětí 1500 V, výkon 6,4 MW, rychlost 210 km/h a nejnovější ETCS. Takže ČD konečně našly ideální vozidlo pro Bechyňku! Jen nevím, co by tomu říkala měnírna v Malšicích. :-O
Ta se ke slovu nedostane. Lokomotiva je pro tu trať příliš těžká.
Copak, těžká, ta je standartně, ale, ty OBLOUKY, jak by asi kroutila….
Proč ty mínusy? Bechyňka opravdu není traťové třídy D4, aby na ní Vectron mohl vjet. Nikdo rozumný snad nevjede lokomotivou mající 22,5 tuny na nápravu na trať, kde je dovoleno 18 tun na nápravu.
Tak se Bechyňka bude muset trochu povyspravit a převést do odpovídající kategorie, aby tam mohly jezdit ty přímé expresy z Berlína …
Co třeba vtip, humor, slyšel jste někdy ta slova?
Jako autor původního příspěvku musím potvrdit, že se jednalo o takový malý vtípek. 🙂 Třída zatížení B1 ani poloměry oblouků nejsou pro takovou lokomotivu vhodné a naopak ty své top parametry by neměla šanci tam ani v nejmenším uplatnit. Jak už ale někdo vážně zmínil v předchozí diskusi, naše nejtěžší elektrické lokomotivy nevyžadují D4, ale stačí jim třída C3 (třeba Smíchov, Nezamyslice). Těžko říct, jestli by dnes SŽ schválila podle podobné logiky třeba stotunovou lokomotivu pro tratě „D4 exclusive“.
Já jsem jel v létě na Bechyňce Bobinou a zpátky RegioSharkem (pokud jsem tu modernu nepopletl). Bohužel ta moderní souprava se vůbec nevešla do oblouku u Sudoměřic u Bechyně, kde jsme jeli méně než krokem, hrozný skřípot a drncání, že jsem čekal, kdo tu přetlačovanou vyhraje, zda podvozek nebo kolejnice. Snad se pár chytrých hlav dá do hromady a zajistí pro danou trať vozidla pro její specifika.
Autobus
Spíš trochu upravit trať tak, aby byla konkurenceschopnější a rychlejší (věřím, že by to šlo udělat i za paralelní udržení muzejního stavu)
Copak Malšice…ale Chuchle, aby nevycucla trafo ven z domečku…
Na 1500Vss nemá Vectron výkon 6400kW. Něco mi říká že na 1500Vss by měl mít 5200kW nebo 5400kW.
Předpokládám že mašina s takovým výkonem má omezení proudu/výkonu.
Není to ani vtipné ..loko o výkonu 6000kw poslat na lokalku je ekonomická sebevražda.
První vlastní vectron pro české dráhy.
Takže české dráhy aktuálně vlastní 23 moderních lokomotiv ?
20x 380
2x Taurus
1x vectron.
A zbytek mají půjčený.
Nebo jsem se někde seknul ?
A 10 mají pronajmutych vectronu
Ano, mělo by to sedět.
ČD mají 33. interoperabilní lokomotivu. 20 kusů řady 380, které chtějí prodat, 2 ks rady 1216, která se již osm let nevyrábí a deset pronajatých Vectronů. Nyní jednoho koupili.
Pokud vezmu ETCS, v řadě 380 není, ve Vectronech je. Takže z hlediska připravenosti jsou na to ČD velmi bledě, pokud nestáhnou lokomotivy Cargo, které by mohlo být v roce 2025 připravené na provoz pod ETCS dobře.
Běží výběrka na nákup a nájem.
což u ČD nic neznamená, protože to většinou končí zrušením výběrka…
Jenže ČD budou lokomotivy nuceny koupit, protože by jinak přišli o tratě. Leda by dávali ETCS do starších lokomotiv, do kterých několik výběrových řízení zrušili.
Nepřišli, nikdo jiný by tolik lokomotiv neměl nejspíše by se to odsunulo
Místo riskování, že by šukafon bez ETCS teoreticky mohl vjet před nějaký express, raději pošleme auta a autobusy na nezabezpečené silnice a přejezdy. 😉
Do 362 už se doplňují ve velkém.
ČD 362? Však chtějí koupit nové mašiny, tak proč by dávali etcs do starých
Můžete být prosím konkrétní? Která čísla ES jsou již vybavena ETCS?
Co to znamená „přišli by o tratě“? Kdo konkrétně by přišel o jaké tratě?
Sjednocení řad lokomotiv u ČD pokračuje dobře.
Pro ty co moc nevidí mezi řádky je potřeba uvést, že se jedná především o stroj pro komerční aktivity VUZ, v nichž má (konečně) nahradit zásadně přesluhující stroje..
No, za cca 60% ceny nové, kdo by to nebral. S tím, že se na nákladech bude podílet VUZ…
Tak u 109E je i problém, že to nikdo mimo ČD neprovozuje 🙂
Zssk ne a pak VUZ (ty od DB používají na okruhu)
Vím že to jsou mírně jiné lokomotivy, ale základ je stejný
Na SK mame 2 kusy
Ale stabilně ve šturcu. 🙂