Do čela dozorčí rady Českých drah míří bankéř Pavel Kysilka
Pendolino Českých drah u Chocně. Foto: České dráhy
(Aktualizováno 15:35) Dozorčí radu Českých drah čeká velká personální výměna. Příští týden rezignuje na post předsedy dozorčí rady Karel Pospíšil,
Jak veliký kamarád to pana ministra asi bude. No za pár halířů tam taky sedět nebude.
Mít na takovém postu člověka, který možná jel vlakem naposledy jako student, a k dráze ani nepřičichl, je docela risk. Je spousta manažerů – odborníků na cokoli, kteří jednou řídí chemičku, poté třeba aerolinky, nato zemědělsko-zpracovatelský komplex nebo ropnou rafinerii…a výsledky nebývají vždy nejlepší. Po spoustě takových univerzálních manažerů často nezůstane kámen na kameni, zato spousta neštastných lidí, a nefunguje ani to, co fungovalo předtím. Jasně, že v takové funkci nelze mít strojvedoucícho nebo výpravčího, ale představoval bych si tam např. absolventa vysoké školy dopravní. Nebo když už manažera, tak takového, který na železnici již působil na nižším postu a… Číst vice »
Takže banka je to samé jako ČESKÉ DRÁHY(„jde tam o miliony ale do kapsy“) když tam byl lidi kteří tomu rozumí proč jej neodvolat (Petr Moos, Miroslav Kupec)
Být předsedou DR na drahách znamená hlavně hlídat úředníky na generálním ředitelství, což je docela nepříjemná práce. Tedy pokud to někdo chce reálně dělat a ne tam uždibovat chlebíčky. Než se do toho někdo dostane trvá to klidně rok. Bohužel tam míří postarší pánové, kteří to asi berou jako reprezentativní funkci a nechápou, že budou dělat užitečné idioty pro „vyšší“ zájmy. Dost se tomu Kysilkovi divím, že má toto zapotřebí, zvlášť potom, jak dopadl ten nešťastník Moos.
Tak bankéř míří do čela ČD. Možná, v rámco udrženi rovnovýžného stabu by měl být v čele ČNB nějaký protřelý ajznboňák, třeba takovej Kothera…Manažerský zkušenosti má, třeba by tam byl přínosem!
Otázka je jestli by opačný chod fungoval, asi by bylo jistější směnit ihned všechny koruny za tvrdou měnu.
Přestaneme paltit korunama a budeme patit konvetribilním pražcem.
Nebo se peníze budou prodávat na přepážce 😀
Možná by jste měl pochopit, že pro vedení korporace není nejlepší kvalifikace být strojvedoucím…
Ale řídit vlak, to pak můžete řídit cokoliv.
Třeba stihl dostudovat, jak se dělá controlling, plánuje cash-flow, projektové řízení a tak 🙂
no na řízeníé lokomotivy je nejlepší strojvedoucí, na řízení banky je nejlepší bankéř, na řízení oddělení neurochirurgie je jejlepší primář neurochirurg. Děsí mne možnost, že neurochirurgii budee řídit bankéř, banku strojvedoucí a neurochirurg bude sedět v lokomotivě. Přibližně stejně mne to děsí, jako kdybych já měl řídit ministerstvo války (nyní obrany) – mám modrou a o vojsku vím akortá to, že stojí moc peněz.
Z vaší logiky má strojvedoucí, výpravčí nebo průvodčí řídit takto velkou firmu… přitom to jsou obyčejní dělníci, kteří o ekonomice, controlingu nebo účetnictví ví pramálo.
DPP vede také bývalý bankéř a je to jen ku prospěchu věci
Tak znova – dozorčí rada nic neřídí.
Nesouhlasím, na řízení je potřeba člověk co umí pracovat s lidmi, vyzná se v ekonomice a v lepším případě se vyzná i oboru.
Jasně, dal bych tam nějakého signalistu. To dává smysl.
nebo třeba gynekologa. to by uměl uplnou pí….
Mozna si napred nastudujte, co je dozorci rada a jake jsou jeji cinnosti, nez zacnete hodnotit. Jde o zkuseneho managera, ktery umi velmi dobre pocitat, s dobrou znalosti fungovani velke firmy. On fakt nesestavuje jizdni rad ani neřadí vlaky
S dovolením – předseda dozorčí rady není manažerská funkce a už vůbec ne „v čele drah“. Pusťte si Postřižiny a mrkejte, jakou roli tam má Rudolf Hrušínský.
No a instalovat do čela drah člověka, který proslul svým ryčným pozdravem NAZDAR ČŮRÁCÍ ke svým podřízeným, to není ani legrační nápad.
Naopak: ať byl Petr Žaluda a jeho podržtaškové jacíkoliv, ČD vzkvétaly lépe, než za Josefa Bazaly a jeho podržtašků. Pražský dopravní podnik vede bankéř Petr Witowski ke spokojenostindokknce i řidičů, tedy aspoň těch, co už nepamatují pana Milana Houfka, zato pamatují Martina Gillara (a nevzpomínají v dobrém).