Dopravci Lidé Železnice

Do čela dozorčí rady Českých drah míří bankéř Pavel Kysilka

Pendolino Českých drah u Chocně. Jednotky řady 680 by mohly po zvýšení rychlosti mezi Chocní a Uherskem jezdit rychleji, maximální rychlost je 230 km/h. Foto: České dráhy
Pendolino Českých drah u Chocně. Jednotky řady 680 by mohly po zvýšení rychlosti mezi Chocní a Uherskem jezdit rychleji, maximální rychlost je 230 km/h. Foto: České dráhy

(Aktualizováno 15:35) Dozorčí radu Českých drah čeká velká personální výměna. Příští týden rezignuje na post předsedy dozorčí rady Karel Pospíšil, do dozorčí rady má být naopak řídícím výborem zvolen bývalý viceguvernér (krátce i guvernér) České národní banky či bývalý šéf České spořitelny Pavel Kysilka.

Jeho příchod potvrdily deníku Zdopravy.cz tři zdroje z ministerstva dopravy a řídícího výboru Českých drah. Odpoledne o příchodu Kysilky informoval na twitteru ministr dopravy Vladimír Kremlík.

Kysilka na dotazy zatím nereagoval. Stávající předseda dozorčí rady Karel Pospíšil potvrdil, že skončí k 10. září, formálně ho musí odvolat řídící výbor. Důvodem Pospíšilovy rezignace je fakt, že se uchází o post člena představenstva Českých drah. Kysilku má zvolit řídící výbor do dozorčí rady příští týden.

Pavel Kysilka. Foto: České dráhy
Pavel Kysilka. Foto: České dráhy

České dráhy by příchodem Kysilky do čela dozorčí rady získaly zkušeného manažera, kromě působení v České národní bance byl dlouho v České spořitelně, opakovaně získal ocenění Bankéř roku. Po odchodu ze spořitelny se vrátil krátce do služeb státu: působil v dozorčí radě České exportní banky, na post ale rezignoval s odůvodněním, že mu vadí chybějící koncepce státní podpory exportu.

Dozorčí rada má volit nové členy představenstva během září, tento týden skončily pohovory s uchazeči. Výběrová komise má dozorčí radě zúžit počet uchazečů, z kterých si budou vybírat. V různých médiích zatím běží spekulace o tom, kdo do vedení Českých drah zasedne, podle dostupných informací jde spíše o projevy přání některých kandidátů vrátit se do vedení státního dopravce a ve skutečnosti není vůbec rozhodnuto.

19
Diskuze

avatar
5 Komentáře
14 Reakce na komentáře
15 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
14 Autoři komentářů
OndraZdeněkPetr jandaJohny Patejdlbohyn Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Ondra
Host
Ondra

Jak veliký kamarád to pana ministra asi bude. No za pár halířů tam taky sedět nebude.

Zdeněk
Host
Zdeněk

Mít na takovém postu člověka, který možná jel vlakem naposledy jako student, a k dráze ani nepřičichl, je docela risk. Je spousta manažerů – odborníků na cokoli, kteří jednou řídí chemičku, poté třeba aerolinky, nato zemědělsko-zpracovatelský komplex nebo ropnou rafinerii…a výsledky nebývají vždy nejlepší. Po spoustě takových univerzálních manažerů často nezůstane kámen na kameni, zato spousta neštastných lidí, a nefunguje ani to, co fungovalo předtím. Jasně, že v takové funkci nelze mít strojvedoucícho nebo výpravčího, ale představoval bych si tam např. absolventa vysoké školy dopravní. Nebo když už manažera, tak takového, který na železnici již působil na nižším postu a… Číst vice »

Petr janda
Host
Petr janda

Takže banka je to samé jako ČESKÉ DRÁHY(„jde tam o miliony ale do kapsy“) když tam byl lidi kteří tomu rozumí proč jej neodvolat (Petr Moos, Miroslav Kupec)

Johny Patejdl
Host
Johny Patejdl

Být předsedou DR na drahách znamená hlavně hlídat úředníky na generálním ředitelství, což je docela nepříjemná práce. Tedy pokud to někdo chce reálně dělat a ne tam uždibovat chlebíčky. Než se do toho někdo dostane trvá to klidně rok. Bohužel tam míří postarší pánové, kteří to asi berou jako reprezentativní funkci a nechápou, že budou dělat užitečné idioty pro „vyšší“ zájmy. Dost se tomu Kysilkovi divím, že má toto zapotřebí, zvlášť potom, jak dopadl ten nešťastník Moos.

Dáda
Host
Dáda

Tak bankéř míří do čela ČD. Možná, v rámco udrženi rovnovýžného stabu by měl být v čele ČNB nějaký protřelý ajznboňák, třeba takovej Kothera…Manažerský zkušenosti má, třeba by tam byl přínosem!

Tronda
Host
Tronda

Otázka je jestli by opačný chod fungoval, asi by bylo jistější směnit ihned všechny koruny za tvrdou měnu.

Dáda
Host
Dáda

Přestaneme paltit korunama a budeme patit konvetribilním pražcem.

bohyn
Host
bohyn

Nebo se peníze budou prodávat na přepážce 😀

Filip
Host
Filip

Možná by jste měl pochopit, že pro vedení korporace není nejlepší kvalifikace být strojvedoucím…

VRT
Host
VRT

Ale řídit vlak, to pak můžete řídit cokoliv.

Spidour
Host
Spidour

Třeba stihl dostudovat, jak se dělá controlling, plánuje cash-flow, projektové řízení a tak 🙂

Dáda
Host
Dáda

no na řízeníé lokomotivy je nejlepší strojvedoucí, na řízení banky je nejlepší bankéř, na řízení oddělení neurochirurgie je jejlepší primář neurochirurg. Děsí mne možnost, že neurochirurgii budee řídit bankéř, banku strojvedoucí a neurochirurg bude sedět v lokomotivě. Přibližně stejně mne to děsí, jako kdybych já měl řídit ministerstvo války (nyní obrany) – mám modrou a o vojsku vím akortá to, že stojí moc peněz.

Filip
Host
Filip

Z vaší logiky má strojvedoucí, výpravčí nebo průvodčí řídit takto velkou firmu… přitom to jsou obyčejní dělníci, kteří o ekonomice, controlingu nebo účetnictví ví pramálo.

DPP vede také bývalý bankéř a je to jen ku prospěchu věci

Kubrt
Host
Kubrt

Tak znova – dozorčí rada nic neřídí.

bohyn
Host
bohyn

Nesouhlasím, na řízení je potřeba člověk co umí pracovat s lidmi, vyzná se v ekonomice a v lepším případě se vyzná i oboru.

VRT
Host
VRT

Jasně, dal bych tam nějakého signalistu. To dává smysl.

rýpal
Host
rýpal

nebo třeba gynekologa. to by uměl uplnou pí….

Ludwig
Host
Ludwig

Mozna si napred nastudujte, co je dozorci rada a jake jsou jeji cinnosti, nez zacnete hodnotit. Jde o zkuseneho managera, ktery umi velmi dobre pocitat, s dobrou znalosti fungovani velke firmy. On fakt nesestavuje jizdni rad ani neřadí vlaky

patology_chef
Host
patology_chef

S dovolením – předseda dozorčí rady není manažerská funkce a už vůbec ne „v čele drah“. Pusťte si Postřižiny a mrkejte, jakou roli tam má Rudolf Hrušínský.

No a instalovat do čela drah člověka, který proslul svým ryčným pozdravem NAZDAR ČŮRÁCÍ ke svým podřízeným, to není ani legrační nápad.

Naopak: ať byl Petr Žaluda a jeho podržtaškové jacíkoliv, ČD vzkvétaly lépe, než za Josefa Bazaly a jeho podržtašků. Pražský dopravní podnik vede bankéř Petr Witowski ke spokojenostindokknce i řidičů, tedy aspoň těch, co už nepamatují pana Milana Houfka, zato pamatují Martina Gillara (a nevzpomínají v dobrém).

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll