Do Brna přijel první z nové série trolejbusů Škoda 27Tr
Trolejbus Škoda 27Tr pro Brno. Pramen: DPMB
Za dvacet vozů dopravce zaplatí 239 miliónů korun, necelých 12 milionů korun za jeden.
Za dvacet vozů dopravce zaplatí 239 miliónů korun, necelých 12 milionů korun za jeden.
Prý navyšování kapacity spojů. To určitě. Se stačí podívat, co teď vymysleli na t-33. Sice kloubové vozy, ale ruku v ruce s tím prodloužení intervalů. Takže spíš změna k horšímu.
Když nejsou řidiči tak je nutnost natáhnout interval
Zajímavé, že na naprosto zbytečný šestiminutový interval na 27 řidiči jsou. Tam by bohatě stačil interval desetiminutový a nemuselo se vrtat do 33.
Tak Brňákům přeju, aby za těch velmi výhodných podmínek dopadli líp než Pražáci se Škoda E’City. Se šmelcováním toho staršího bych se zatím neukvapoval…
Tak problém je s mechanickou částí, tj. s tureckou Temsou. Tady to je snad celkem prověřený Solaris.
To je úplně jedno. Prostě to nevydrželo provoz. Už slyším Turky jak říkají další známou frázi, že co Škodovka objednala, tak za ty prachy taky dodali.
100% dopadnou lépe než Pražáci. 27Tr jsou prověřené a spolehlivé. 😉 I v tom Ústí se celkem drží.
Když je na konci zmíněna ta klimatizace, to si doopravdy DPMB neumí pohlídat používání klimatizace? Zvláště pak u CNG autobusů kde si řidiči dělají co chtějí a klimatizaci pouští řidiči až od cca 30 stupňů. Když jsem se zeptal DPMB, tak mi odpověděli že se pouští sama od +25 stupňů. Tuto odpověď dostávají všichni kteří si na toto téma stěžují. Klimatizace se sice od +25 stupňů pouští sama po zapnutí motoru, avšak vzapětí jde řidičem vypnout. Tento nezájem DPMB tuto situaci řešit vyloženě štve a odrazuje od používání Brněnské MHD.
Protože se chce taky rozjet.. U CNG je volba buď výkon do kopce, nebo klima.
CNG není LPG a Brno není v Himalájích ani v Alpách. Úplně mimo porcelán. SOR NGB 12 a IVECO URBANWAY 18M nemá tak slabý motor, že by nějaký kopec v Brně s klimou „nevyjel“. Spíš tam mohou řidiči školit lidi stylem – otvíráš jak trotl okna – zbytečně bych ti chladil.
Vyjede, ale rychlejší bude i důchodce s chodítkem. Proč asi řidiči pod kopcem tu klimu vypínají ? On ten urban nejede do kopce pořádně ani bez ní, ale s ní se jen plouží..
I proto je v nových výběrkách na autobusy udávanej mimimální výkon motoru.
K těmhle střepům doporučuju zjistit, proč Zliner bezplatně půčuje DPMB 4 vozy. Ne nadarmo se řešilo, co s celou to dodávkou.
Výkon mají Iveca Urbanway dobrý , ale aby vydržel plyn 20 hodin , tak je výkon ponížen a rozjezdy jsou opravdu někdy zlé,,,
Kolik že ta klima potřebuje? 50 kW?
Nic proti CNG ale ty autobusy v julcu do kopce snesou tak maximálně 15km/h
Na sóle je 30kW .
No dobře, to mu ale zbývá víc jak 3/4 výkonu, nemá tam motor z Favorita.
Ve spojení s plynovým motorem, automatickou převodovkou a váhou specielně u kloubů , by i ten motor z favorita byl výhrou. Pročpak se asi do urbanů dodělávaly tlačítka na možnost blokace některých stupňů u převodovky ? Motor to nezvládá, podřadí, vytočí, zařadí, nezvládá .. Klimatizovanej Urban s CNG a klimou je vhodnej tak na rovinky, jak ucítí kopec, tak to vzdává předem.
To vypadá na nevyladěný řídící SW, který se s tím nedokáže popasovat, nikoliv na chybu CNG motoru.
Jednou jsem se 40kW benzíňákem táhl na laně dodávku, dokupy asi 3-4 tuny. Dvojka na rovině, víc to nešlo. Motor z Favorita by fakt nebyl výhra. Teda pokud by neměl převody z 3000 ot/min na 1-3-10 km/h, pak by se to rozjelo.
Ono se s tím stačí projet a bude jasný.. Ten motor má co dělat i při rozjezdu..
Srovnání brněnský citelis na naftu a jihlavský na CNG, oba jedou úplně stejně na hovno, jihlavské dieselové Citelisy mají převodovku ZF a je vidět rozdíl oproti ZF, ten vůz jede a i ten plynový motor by měl výkon, ale prostě převodovka to také dost zabuší.
Když pustíte klima tak autobus prakticky nejede