Do Brna dorazila poslední z první objednávky nových tramvají od Škody, další dodávky budou ve druhém pololetí
Dodávka poslední tramvaje ForCity Smart 45T z objednávky pěti kusů pro Brno. Foto: Škoda Group
DPMB letos objednal dalších patnáct vozidel.
Praha opět zaspala. V Praze budou jezdit kačeny, dokud se úplně nerozpadnou. Chtělo by to, aby si Svoboda, Hřib, Witowski a Drápal udělali exkurzi do Brna.
Zase ale v Praze T6 už jezdí jenom na historických linkách. V Brně pořád v pravidelném provozu. Takže to si nevyberete. Obě města mají své kostlivce ve skříni.
V Praze sice T6 nenajdeme, zato T3 jsou tam na každém rohu, zatím co v Brně je nahrazují EVama a dříve Variama…
EVO2, neboli po Brněnsku Drak, opravdu není náhrada za T3, ale za K2. A pravda, ty už se téměř podařilo vymýtit. Zato T3 v různých variacích a stádiích rozkladu je v Brně pořád ještě dost a mnohdy jsou na tom hůř, než ty pražské. Pár T3 se sice podařilo nahradit těmi ex-pražskými T6, ale to je z bláta do louže a ve výsledku jen odkládání problému, do kterého se Brno raketovou rychlostí řítí, protože náhrada za T3 a T6 je v nedohlednu a jejich stav čím dál horší.
Vario není nová tramvaj, navíc v Brně jsou často obutý a je vnich hodně hluku.
Pěkné, ale škoda, že se též nepublikuje, že do Brna dorazily další čtyři čtyřvozové jednotky Ibalgin, na které brněnská S-Bahn již dlouho netrpělivě čeká. Stojí na nádraží v Králově Poli na desáté koleji, šestnáct vozů je působivý dekor. Jen držím palce, aby stihly dojet do bezpečí dřív, než se jich zmocní umělci.
Údajně to tam hlídá bezpečnostní agentura. Tak snad to do „bezpečí“ nedorazí nějak nevhodně dekorované.
Dnes ráno tam byli, hoch seděl na nástupišti a zíval. Asi toho měl přes noc už dost, moc jim nezávidím.
dnes jsem jel přes Krpolské nádraží a je jich už víc…nejsem si jistý, ale buď 5 ks anebo 6 ks
Já jsem dnes ráno stále napočítal přesně čtyři jednotky po čtyřech vozech.
V druhé řadě jsou minimálně další 2
Aha, tak to je možné, z perónu nejsou vidět.
Zrovna jedu KT8D5N která je co do uspořádání interiéru pořád velmi dobrá, prosvětlená a vzdušná.
45T mi přišla oproti tomu strašně ztísněná malou světlou výškou(vs. Drak) a jízdní vlastnosti mě zatím taky spíš znepokojují..
(úsek Konečného nám.-Grohova na křižovatce se Sokolskou: je zde drobná porucha geometrie a nějaký bordel na koleji, Drak zvládá úplně v pohodě, projev 45T byl jak kdybych jel Variem)
Pokud člověk zamlčí ty schody, tak ano. Vytvářejí hodně mrtvého prostoru (nedá se na nich pohodlně stát) a pro méně pohyblivé jsou velkou překážkou.
Jinak na to prosvětlení a obecně vzhled interiéru mám jiný pohled, ač mám KT8D5N rád, dle mého názoru nevypadají designově nic extra vevnitř (spíše retro), 45T vypadá moderně.
Nebude to prooslvětleni dano zatmavením skel?
Vycházím z Draka který je má taky zatmavené
Aha. Myslel že z KT8D5N.
Ono to bude dano tím že celá řada Forcity smart (minimálně v ČR) má podle mého názoru zbytečně masivní (široké) sloupky v interiéru mezi okny v porovnání například se subtilními sloupky v EVO2.
Aspoň se ze 45 T dá dívat z okna ven na rozdíl od Brněnských KT8 kde je na oknech ochranná folie která je špatně nalepená a deformuje obraz. Jízdní vlastnosti 45 T jsou taky v pohodě (Alespoň tam kde jsou koleje v dobrém stavu.), navíc je ta tramvaj velmi tichá.
Super. Nezbývá než si přát, aby byla využita opce i na zbylých 20 ks.
Chtělo by to alespoň 10 z těch zbývajících 20 ks. Na výluky s kaliforňanem budou potřeba a nedělám si iluze, že výluky s kaliforňamem a úvraťovou konečnou zmizí mávnutím kouzelného proutku, koleje nejsou věčné.
Je vynikající, že tramvaj má USB nabíječky. Když pojedu ve špičce a budu stát na jedné noze, na biji si telefon nebo třeba fotoaparát. A když budu u toho sedět a přistoupí někdo starší, dám mu telefon na klín.
A kdyby tam USB nabíejčky nebyly, tak byste na jedné noze nestál.
Poslední z první objednávky dorazila 17.5.2023.
Dalsi bude az pristi rok letos uz to fakt nestihame
Problém není s tím to stihnout nebo ne, ale s cenou.
Za ty prachy vzít všechny, i kdyby se měl vzít úvěr.
Nová obousměrná tramvaj má postupně nahradit stárnoucí vozidla KT8D5 z 80. a 90. let.
Tato pořád opakovaná fráze mate kvanta lidí.
V Brně probíha především to, že se masově vyřazují T3, a K2 už skončily, takže začíná být tramvají nedostatek, proto KT8 budou jezdit ještě dlouho.
Za K2 je hromada VarioFL2 a Draci, rozhodně ne 45T
Přesně to jen ten případ zmatenosti, kdy o tom striktně uvažujete jen jako o výměnách.
Přitom se prostě logicky vyřazují staré a nevhodné vozy, a nakupují se vhodné nové nebo i staré jako T6 z Prahy.
Brno dnes potřebuje daleko větší podíl velkokapacitních tramvají, zatím to flikují T6 spřaženými do trojky.
Přesně to je ten případ zmatenosti. 3x T6 už nějakou nejezdí ani jedna souprava.
*nějakou dobu
Několik roků, namísto toho jezdí 2x Drak.
Několik roků znamená jeden? Nebo dva? Paměť je zrádná, já vím, ale není to rozhodně déle, co jsem trojici T6 v Brně viděl.
Kdyžtak od 1.5.2023 nejezdí trojčata (3xT6) a ex-Prahy nikdy jako trojčata nejezdila.
Tak pro příklad: 28.4.2023 – 3x T6 – 1205+1206+1204 na lince 1, kurz 14. 5.5.2023 už klasicky 1205+1206 na lince 3.
OK, tak beru zpět.
Přesně a proč?
Protože v době kovidu největší nátřesky hlavně studentů skončily, a zároveň už začalo být vidět, že vyřazováním T3 do budoucna končí éra zaručených rezerv a přebytků vozů. Tak 3xT6 krizově zmenšili na normální 2xT6, ovšem podstaným důvodem bylo i to, že se vyhlásil nový standard, tramvaje bez jakékoliv nízké podlahy nesmí být na žádné lince většinové.
Ale hned po skončení kovidu a návratu všech studentů, začali místo toho rychle spojovat do podobně extradlouhých sestav 2x Draky.
Cože? Před covidem jezdily 3x T6??? Ach ta paměť. Technicko bezpečnostní zkoušky 3x T6 probíhaly v říjnu 2020!!! Éra trojčat je tedy 10/2020 – 04/2023. Takže žádný krizový zmenšení na 2x T6 neproběhlo. Až nedávno s otevřením tunelu v pisárkách a návratu linky 1 do původní trasy došlo ke zrušení trojčat.
Fajn, tak které vozy ta 45T nahrazuje, když ji vídám na lince 8?
Nebo chcete tvrdit, že že tam jezdily T3?
Zjevně jste nepochopil, co váš předřečník psal. Ano, 45T jezdí na lince 8 místo kačen, které se ale přesunuly na jiné linky, kde nahradily jiné typy, které byly vyřazeny. Jak prosté, milý Watsone. Takže tvrdit, že 45T nahradí kačeny, je vskutku matoucí.
A těch pár trvale odstavených a nebo šrotlých KT8 se nepočítá ? Zatím dodávky 45T ani nepokryly odstavený KT8.
Co se dívám do evidence na BMHD, tak sešrotovaný je jen jediný vůz a to už dva roky, takže s tím asi už v provozu stejně nikdo nepočítá. Trvale odstavených je pět, ale tři z nich už déle, než rok, takže opět, s těmi se asi už v provozu nějakou dobu nepočítá. Jen dva trvale odstavené vozy jsou novějšího data. Jeden ze září 2022, druhý z října. Oba tedy odstavené už tři čtvrtě roku. Stále je ale 21 vozů provozních a další tři v dílnách. Pak ještě jeden dočasně odstavený. Toť vše. Šest vozů z jednatřiceti mimo provoz za 36… Číst vice »
I vzhledem k tomu, že co většinou dojede do VP/Go, tak se odstavuje, tak bych s nějakýma náhradama nepočítal. A navíc to nebude trvat tak dlouho a i ty ex-pražský T6 budou nabíhat do prohlídek. S jejich budoucností na kolejích bych moc nepočítal
Což zrovna v jejich případě bude jedině dobře LOL Otázka je, čím budou nahrazeny, pokud jsou na tom kačeny opravdu tak špatně, že se je už nevyplatí opravovat. Nové vozy v nedohlednu a staré na rozpadnutí je recept na malér.
Námět k zamyšlení. Proč se šrotla jedna RN2 a Praha v té době brala klaiscký VP vozy. A vzhledem k tomu, že Praha mění výzbroj a články docela zesiluje, tak to asi leccod vypovídá o stavu . A to včetně NP článku.
Spíš bych vyřadil Anitry. To je neskutečný krám a hlavně ty pevné podvozky, co žerou oblouky a vytloukají srdcovffky. 13T tady bohužel nějakáý pátek budou, Hanba Onderkovi za tu tehdejší „opci“., porschešerotů mohlo být o 20 míň.
Vypadá to, že GO na KT8 se Brno nevyhne. I kdyby se podařilo sehnat chechtáky na zbytek 45T z opce, tak tu budou nejdřív tak 2025+. Za mě by bylo ideální pokusit se zgenerálkovat co nejvíce KT8 a nahradit jimi T3/T6, protože za ty je náhrada také v nedohlednu.
Proč se neuvažuje v Brně o přetavbě T3 > EVO1? Proč přestavbu zatím měly jen K2 > EVO2? Tramvaje T3 a zbytek PARSNOVA K3 by mohly být doopravdy předělány na EVO1 a NOVÉ EVO3(K3)… Ale máte pravdu KT8D5R.N2 + KT8D5N by měli zůstat nedotčené jako náhradní soupravy 45T. Jsem dokonce pro odkoupení dalších KT8D5R.N2P z DPP. Přeci nové tramvaje jsou dražší než pořizení ojetých kačen z PRAHY I PLZNĚ… V Praze je to samá změna vlády takže se mohou rozhodnout i pro konec tramvají DPP KT8D5.RN2P v Plzni také….. Další možnost pro velkokapacitní vozy je do třetice koupit z DPO… Číst vice »
Jaký přestavby T3 na EVO? Pokud vím tak T3 a K2 se predelavaly na Vario.LF (wana a dvojwana). Evo (drak) je snad fungl nový, nebo ne?
A prášek už byl ?
V ústředních dílnách už je 1701 a bude mít facelift jako 1231/1232, takže hnus.
Tam je už od 2019.
Těžko říct, v kladiva je potřeba 17 + 2 posily, o víkendu je potřeba jenom 10 ks.
https://www.bmhd.cz/vypravenost/vypravenost.php?datum=2023-05-17&linka=8
45T bude celekm 20 ks, takže to osmičku pokryje s rezervou. Netuším jak moc jsou KT8 vyrezlé a jak moc vylagrované mají klouby – generálka by byla drahé, kdyby se musela šalina „od pasu dolů“ navařit nová.