Do Brna dorazila druhá tramvaj 45T, cestující začne vozit na konci ledna
Druhá tramvaj Škoda ForCity Smart 45T pro Brno. Foto: DPMB
Tramvaj čeká před zařazením do provozu série testů.
Tramvaj čeká před zařazením do provozu série testů.
Nejsou to ty tramvaje co jezdí v Praze a měli problém s rychlým opotrebenim podvozku?
Ne, to je 15T
Její setkání s ní na sklonku minulého roku na lince č. 8 v novém úseku k UKB pro mě bylo milým překvapením + nadějí, že i na této lince již budou nasazovány koncepčně soudobá vozidla. 🙂
Mmch. 60 mil. Kč a 66 sedadel? To je 937,5 mil. Kč/sedadlo.
Tedy rozhodně nic levnějšího než přepočet pořizovací ceny (byť nového, natož secondhandového) RS1 na počet sedadel (srov. s argumentací jednoho zdejšího diskutujícího v přesně opačném duchu). 🙂
Těch 64 míst je při uspořádání 2+2?
Pod článkem jsou fotky.
Při této koncepci to ani jinak nejde – 16 nad každým podvozkem a „náměstí“ u dveří.
Kdyby to někdo nepochopil, tak kvůli obousměrnosti jsou nutné dveře na obou stranách, z toho vyplývá to „náměstí“ (=poměrně velký volný prostor u dveří) no a pak už sedačky není kam jinam dát než nad podvozky (= tam co nejsou dveře).
Není těch
Někde se psalo, že dalších 10 šalin (tj. dohromady 15) by měl pokrýt nějaký již vypsaný grant/dotace v nejbližších pár letech. Patnáct sice není čtyřicet, ale lepší, než drátem do voka.
Ba ne, draci jsou právě úplně stoplí a už nepřibudou, jen aby se z nastalé situace vymačkal nákup alespoň pár těch Š 45T.
Zatím je pokud vím je požádaný o přidělení dotace.
Předpokládám správně, že šaliny budou jezdit na lince číslo 8?
Během zkušebních jízd budou využívat celou síť, ale jinak ano, v pravidelném provozu budou tyhle tramvaje na lince 8.
Ano, na jinou linku nejsou obousměrné vozy potřeba. Tedy za běžného provozního stavu.
Vlastně se trochu divím, že Brno nešlo do šířky 2650 mm. Novostavby tratí na to stejně být musí a jsou, a moc úzkých, starých míst v Brně není. To samé Ostrava.
A co zastávky? Nedrhly by třeba dveře o obrubník?
To záleží na tom, v jaké výšce by těch 2650 mm dosáhli – obecně nedává až tak velký smysl velká šířka v úrovni podlahy, ale hlavně jde o šířku v úrovni pozadí sedících pasažérů.
I k novým zastávkám se musí 2650 vejít, norma jiný průjezdný průřez, než pro takhle širokou tramvaj nezná. Otázka je, jak je to v reálu.
Kdyz koukam na posledni fotku, jak blizko jsou kryty podvozku u obrubniku, tak mam docela pochybnosti o prujezdnosti 2650.
Proč? Snižovat si využitelnost při vylukách?
A skutečně je v Brně byť jediné místo, kde by 2650 široká tramvaj v současnosti neprojela, byť třeba za cenu zákazu míjení v křižovatce do první rekonstrukce? Nevím, ptám se.
Zcela určitě by neprojela přes podzemní zastávku Jírova a kolem zastávek Vojtova a Vsetínská. Všechno to jsou zastávky z 90. let s výškou nástupní hrany cca 350 mm, kde i průjezd KT8 je hodně na těsno.
Předpokládám správně, že tyhle vozy budou nahrazovat kačeny?
Ano
KT8D5N i KT8D5R.N2 budou jezdit v Praze? Praha má teď nejvíce TT-úvratí a navíc když už i Plzeň hodlá věnovat Praze KT8D5.RN2P proč ne i Brno a KT8D5N by bylo smutné sešrotovat nato že má předsuvné dveře jako jediná KT8 z ČR-Košic… V tomto ohledu věřím Praze, že všechny věnované KT8 Miskolc,Plzeň,Brno,Kosice či jednosměrné Ostravské do DPP měli dostat šanci… kačeny z Ostravy by mohli suplovat za Škoda 14T a některé T3, Brněnské KT8D5N(7ks) by mohli mít roli T6A5 a třeba by Praha mohla vypravovat 2xKT8D5N…… Z tramvají ex.DPMB KT8D5R.N2 by se postavila nová tramvaj jako z Miskolckých a Plzeňských… Číst vice »
Jestli by nebylo lepší koupit něco nového?
Nějaké přesuny KT8 do Prahy v nejbližších letech určitě nehrozí. V Brně by mělo být vyřazeno zatím pouze 5 vozů, přičemž jeden už byl sešrotován. Plzeň, Ostrava ani Košice nemají za KT8 žádnou náhradu a nikdo z nich zatím ani nic nesoutěží.
Jaké věnované KT8?
Nemůže to třeba být tím, že v Brně, Ostravě a Košicích mají opačnou polaritu? T3 jde celkem jednoduše přepólovat, ale myslím, že s KT8 to až tak jednoduché není.
Když to zvládli v Miškolci, asi to tak zlé nebude.
V případě KT8 do Prahy je polarita jedno, protože DPP před uvedením do provozu provádí modernizaci spojenou s výměnou elektrické výzbroje.
To se ale nemůže vyplatit pokud není v dobrém stavu kastle (což je obvykle hlavní důvod vyřazování KT8)… Jinak Brno si jistě nechá (kromě běžné potřeby) pár obousměrných KT8 na výluky/záskoky, tam se trošku horší stav snese protože takové šaliny až tak moc nenajezdí…
Stav se snese pouze takový, jaký povolí OTK. A ani záloha není omluvou pro shnilý rám, nebo najeté km. A je druhá otázka, zda se do vozů na zálohu investovat nějakých 10 milionů za obyčejnou GO..
Jé…to se DPP poměje!