Do Bratislavy dorazily první nové obousměrné tramvaje od Škody
Dodávka prvních obousměrných tramvají Škoda ForCity Plus 30T do Bratislavy. Zdroj: DPB
Vozidla koncepčně vycházejí z tramvají dodávaných v letech 2014-2015, odlišují se však tužší karoserií, inovovaným brzdným systémem či výkonnější klimatizací.
Tak hned do Ostravy nakoupit vypadají hodně pěkně
V Ostravě máte 72× Vario LF, 39× Stadler Tango, 32× Škoda 39T, 20× Tatra T3, 16× Tatra KT8D5, 16× Škoda 03T a 9× Inekon 01. Suma sumárum velmi moderní vozový park.
Astry a Tria pomalu končí životnost co jsem zaslechl a kachny jsou taky v plánu vyřazovat
„Veselá historka z natáčení“:
Za černý pruh kolem světel jsem dost dlouho bojoval (dokonce ho najdete na všech vizualizacích před začátkem výroby), ale DPB tvrdil že to není možné, že přece všechny vozidla v Bratislavě které mají pruh kolem světel ho mají stříbrný.
No, časy se mění a po 10 letech někdo uznal, že jsem měl pravdu a kolem světel to má být černé.
Cítím drobnou a nepodstatnou satisfakci 🙂
Černé okolí kolem světel má jediný důvod – Dopravní podnik chtěl vizuálně odlišit novou sérii od staré. Jinak by i na nových bylo okolí stříbrné.
Ano, správně ale mělo být černé už na první sérii a tu stříbrnou si tam tehdy někdo v Bratislavě prosadil proti vůli designérů tramvaje.
Upresním v článku uvedené zvýšenie podielu nízkopodlažných (NP) spojov. Po zaradení do premávky všetkých 10 Škoda 30T3 avizuje DPB plne NP výpravu cez víkend (električiek a tým aj celej MHD).
Aktuálne jazdia cez voľné dni staršie električky už len na 8 zo 17 poradí linky 4. Rozsah garantovane NP poradí sa najnovšie zvýšil od 19.2. na linke 9, a to po uvedení do premávky všetkých 20 vozidiel Škoda 29T3 dodaných minulý rok.
Pri tychto strojoch stale plati: „zlate české ručičky“. Krásne spoľahlivé vozidlá. Dúfam ze 45m+ budu vypadat podobne aspon.
V Bratislave sa plánuje aj +45m električka, je niake info k tomu?
Z pohledu mne jako cestujícího jsou to velmi dobré tramvaje. Pokud mám správné informace, je zvažovaný nákup dalších 10 ks z Plánu obnovy. To by znamenalo, že by pak v Bratislavě jezdilo celkem 100 ks tramvají od Škodovky.
Mám něco naježděno tramvajemi od Pesy (Swing, Jazz) ve Varšavě v rámci mého 3 měsíčního pracovního pobytu a teda nic moc. Málo místa k sezení, všude různé vyvýšené plochy… A když se na to teď dívám, tak například Jazz má jen 28 míst k sezení ve srovnání s 52 v 30T. Jsem rád za Škodovku.
Pěkné stroje…
Takový zbytečný utrácení tohle. Přitom mohli mít z Košic nebo z Miškolce nebo z Tramtárie ojetý KT, do něj si udělat schůdky hore a dole a mohli si ještě čtvrt století užívat rozklepaný osmdesátkový poježděníčko jako v Praze…
KT8 nesmi jezdit na rozchodu mene jak 1435 mm v Bratislave NIKDY nejezdily ani nebudou !
Ále, kladívko, kola se trochu poklepnou k sobě a dobrý.
Tady má někdo delší vedení.
Pro KT8 jaksi neexistují podvozky pro rozchod 1000 mm. Traduje se, že pod kloubové spojení „vzor“ KT8 se nevleze trakční úzkorozchodný podvozek.
Strašná nepřízeň osudu. Takže jim nezbylo nic jinýho než si koupit hezký, moderní, kapacitní obousměrný tramvaje… 👍
Ale ty se vyrábí jenom na standardní rozchod – kvůli tomu Liberec změnil.
Ale zas ten pocit, když 30 roků předělávaj celou síť, aby na ní mohl jezdit prototyp EVO2…
Áno, kompletní přestavba sítě (byla v dezolátním stavu) se zachováním rozchodu by byla o 43,5 % levnější!
Kdyby se chtělo, tak ho někdo vyvine. Ale proč, když je už odzkoušená wanizace K2 na K3 🙂
Tak by se tam dal netrakční, Petržalka je stejně rovina …
Já jezdím KT rád, připomínají mi dětství.
Když se KT8D5 objevily v Praze v záplavě T3, působily svou hranatostí velmi futuristicky. Taky je mám rád, ale přiznávám, že to je spíš nostalgie než obdiv k jejich kvalitám 🙂
Ne všude jsou tak zabedněný jako v Praze
V čem je pražský DP zabedněný, pěkně prosím?
Kvůli 250 soupravám typu 15T, nebo kvůli tomu, že si dovolil přikoupit patnáct ojetých KT8D5?
Bratislava koupila zatím kolem 80 nových tramvají Škoda 29T a 30T.
Praha koupila od roku 2006 310 nových tramvají Škoda 14T a 15T (skoro 4x více). Teď má Praha objednáno 40 nových 52T s opcí na dalších 160.
Ano, bylo by dobré nakoupit do Prahy i obousměrné tramvaje, ale peněz není tolik, kolik by na obnovu vozového parku bylo potřeba a tak se musí prioritizovat. A obousměrné tramvaje prostě nejsou při počtu obratišť v Praze tolik nutné a jejich potřeba se dá dočasně překlenout rekonstrukcemi KT8D5.
Amen. Sice ty šroty KT jsou z pohledu cestujícího nejslabší z pražských tramvají, ale přesně pro to s námi ještě pár let budou.
Pri porovnávaní treba brať ohľad na celkový počet električkových vlakov. Ak nebudeme týchto 10 nových 30T3 počítať a vezmeme do úvahy len aktuálne premávkové vozy, tak má Bratislava: 50 vozov Škoda 29T 30 vozov Škoda 30T 29 súprav 2x T6A5 19 súprav 2x T3 (tj. T3M-SU, T3G, T3S, T3P a T3P/VarCB3) 23 vozov K2S / K2G Spolu 80 nízkopodlažných električiek a 71 vysokopodlažných súprav, resp. električiek (T3 a T6 jazdia iba v súpravách). Napr. z 23 K2S/K2G sa však v pracovných dňoch vypravujú len 4, vo voľných dňoch 8. V pracovných dňoch je v Bratislave asi 55 % električkových poradí… Číst vice »
„K lednu 2019 má DPP 818 provozních tramvají, z toho je 359 nízkopodlažních“
% garantovaných nízkopodlažních spojů jsem nenašel
https://www.dpp.cz/cestovani/bezbarierove-cestovani/tramvaje