Dlouhý výběr stavitelů D48. ŘSD nakonec vyřadilo nejlevnější slovensko-polské sdružení

Silnice I/48 Rybí - Rychaltice před přestavbou na D48, ilustrační foto. Autor: MDČRSilnice I/48 Rybí - Rychaltice před přestavbou na D48, ilustrační foto. Autor: MDČR

Výběr stavební firmy trvá téměř rok.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mm.

Nejlevnější nabídky v konečné fázi vždy vykazují problém na straně zhot. sdružení. Nebrat. Cena je osizena o odornost. Kdo dnes kupuje nejlevnější auto apod. ….

Eduard

Osobně bych tak kategorický nebyl. Pokud ta nabídka obsahuje všechno co má, tak pro ne. Zvláště pokud je to někdo, kdo dálnice stavět umí.

Zdeněk

Jedním z vítězů je firma Colas. No nevím, ale tato firma se významně podílela na výstavbě obchvatu České Skalice, který musel být po deseti letech provozu letos čtyři a půl měsíce nákladně rekonstruován, přičemž se do České Skalice a přilehlých obcí vrátilo v zesílené podobě někdejší dopravní peklo…

Miloš

Celý ten usek silnice 1/48 z Rýbí do Bělotína je šílený,je to samá zatačka a pokud se vybuduje ve stavajicím profilu tak do moderní dalnice to bude mít sakra daleko a jezdit tam 130 bude nebezpečné.

Původní Pražák

Chápu správně, že ŘSD nastavilo kritéria tak, aby vyhrál ten, kdo to postaví o pár set milionů dráž, ale rychleji o rok, o který jsme právě díky zvoleným kritériím přišli?

Vlk

Jo jo, vezmou dražší nabídku a dopadne to stejně blbě………….

Jakub

Proč ? COLAS je firma, která v regionu staví, má tu zázemí. Firesta je česká firma, která má v regionu také silné zázemí. Obě z žádné stavby, pokud vím, neutekly. Doprastav tady nemá nic, jsou to jen překupníci. Budpol je bezpochyby silná firma, ale taky tady nemá nic. Pro subdodavatele je to dle mého názoru dobrá zpráva, že nedopadnou jako na úsecích I/11 kolem Třince. Ono vybrat nejlevnější nabídku, když pak dvě ze čtyř firem zkrachují během výstavby a třetí na konci opustí trh, a zanechají za sebou spoustu nedořešených závazků, které dopadnou na místní firmy a tedy konkrétní místní… Číst vice »

Jirka Z

Dívám se, že nová dálnice opět povede přesně středem obce Polom. Kdysi dávno, když tam za komunistů postavili jenu z prvních čtyřproudovek, tak to asi nikdo moc neřešil, teď to vypadá, že už si místní asi zvykli, ale předpokládám, že to tu obec definitivně pohřbí. Když už se kvůli rozšíření stejně vykupovaly pozemky, byl by takový problém v tom místě asi na 2 – 3 km vést tu dálnici trošku severněji kolem obce? Tolik asi ke kvalitě plánování u nás, teď už nečekám, že by se to ještě mělo změnit.

JanS

Proč a v čem by to mělo Polom pohřbít?
Naprostá většina obce leží na jižně od D48 až za železniční tratí, nad D48 je jen nějakých dvacet domů. Navíc severně od těch domů je využívaná zemědělská půda, kterou by dálnice zbytečně rozdělila.
A co by se udělalo z té dnešní I/48? 14 metrů široká cyklostezka?

Honza

Jak hodně byli místní proti ponechání stávající trasy sinice? Polom je tak divně roztahaná obec kolem rybníku, železnice, silnice, domy severně od ní vypadají docela nově, oproti třeba D8 v Koštově mi to jako zásah do obce ani nepřijde.

Jirka Z

Místní neznám, asi už si zvykli. Ale když tudy občas projíždím přímo mezi baráky a přitom vím, že kousek vedle už jsou jen pole, tak mi to přijde jako slušná zrůdnost. Něco jiného by byla dálnice v hustě zastavěné oblasti nebo křižující nekonečně dlouhou vesnici, kde to jinak postavit nejde. A ty domy severně od silnice Vám možná připadají nové, ale zcela jistě tam už většina z nich stála v době, kdy se ta současná čtyřproudovka stavěla.

Desper

Drysice si taky zvykly a Polom jak píší ostatní je většinou na jihu

Jiří Kocurek

Pro doplnění: Středem obce vede také železnice a podél ní je rybník. Ten ale hluk nedělá.

Anton

Obec Polom to sice nepohřbí, rozvoji obce to ale nepomůže. V současné době brání rozvoji obce ochranné pásmo dálnice, ochranné pásmo železnice, severní část obce spadala do ochranného pásma plánované JE Blahutovice a teď je v Polomi novinkou kanál Odra-Dunaj-Labe, s kterým se v územním plánu také počítá. Obyvatelé domů u dálnice se těší, že se alespoň konečně dočkají protihlukových stěn, které nyní chybí. S rozšířením na dálnici ale přijdou o současné sjezdy a nájezdy na tuto silnici a jelikož dálnici samozřejmě zpoplatní, část aut to svede na silnici, která jim vede ještě blíž před okny a to bez chodníku,… Číst vice »

Joo

Hlavním ukazatelem by měla být kvalita provedení a ne cena.

dizgrafyq

No jo, ale kvalitu asi poznáte až když se začne stavět. Jak chcete dopředu vyhodnotit, kdo bud stavět kvalitněji?

Eko

Buď by mohl mít stát vlastní rating kvality práce stavebních firem, který by vycházel z provedených staveb. Nové firmy by dostaly na začátku průměrný rating ostatních. Nebo by mohl požadovat např. garanci na 20/10/5 let provozu + komerční pojištění pro případ, že by daná firma zkracovala. Trh by sám určil, jaká firma má platit jaké pojištění …
Kdyby se chtělo, určitě by to šlo vyřešit.

Jirka Z

Reference a zkušenosti s předchozími stavbami? Pozitivní i negativní.

Pavel

A potichu zase bude uprostřed dálnice panel, jako u Rybí. Křižovatka Palačov není součástí. Takto kouskovaní dálnice je cesta do pekel.

Vašek

Jenže tady to jakš takš dává smysl – ta křižovatka se zároveň vybuduje s odbočkou do Valašského Meziříčí a to je už jiná stavba.

Michal

Palačovská křižovatka a její okolí bude součástí Palačovské spojky.

Honza

Nečeká se s křižovatkou na dořešení napojení D35?

Jiří Kocurek

Většina lidí nepozná rozdíl mezi panelem a litým betonem. Protože si mylně myslí, že ta 3 cm hluboká dilatační spára je spoj mezi panely 20 cm tlustými.

Jirka Z

Panel? To je jeden z novějších úseků, kde je snad asfalt. Ale mnohem větší průšvih bude, až budou ty čtyři úzké pruhy bez dělícího pásu obklopené plnohodnotnou dálnicí, to už tam nikdo nedonutí řidiče rozjeté na sousedních úsecích zpomalit, to bude teprve úsek smrti. Snad začnou stavět Palačovskou spojku co nejdřív.

JanS

Hlavním kriteriem by měla být rychlost.
Což je přesně ta věc, kterou (mimo strovek dalších věcí) ti nemakačenkové z MD vůbec neřeší.
Viz např. zde, kde je MD požadována doba výstavby 49 měsíců! V Polsku by to postavili v nejhorším případě za o rok kratší dobu…

Rosťa

Neberte si Poláky do pusy. Ti dokázali za 1 rok tímto způsobem, co u nás, udělat 83 km ,, nové,, poloviční dálnice a to se rozšiřuje na 3 pruh. Příští rok udělají druhou půlku a celý tento úsek A1 bude nový za 2 roky. Tam se makalo, oproti nám, i v 8:30 hodin večer, když jsem jel kolem.

Jiří Kocurek

Když tu druhou směnu zaměstnavatel zaplatí, tak si ji taky dá do rozpočtu. A pokud to stavebník (ŘSD) zaplatí, tak si to má taky pohlídat.

jakub (easydrink)

A co si tak zjistit, proč je tam tak dlouhá doba?

JanS

Jak proč je tam tak dlouhá doba?
No protože to tímto způsobem MD zadalo.
A proč to tak MD zadalo a požaduje? No protože to je banda nesvéprávných lemplů…