Dlouhodobé jízdenky pro Pražskou integrovanou dopravu jsou nově i v mobilu
K odbavení v autobusech PID stačí nově i mobil. Foto: Ropid
S předplatnými jízdenkami Pražské integrované dopravy mohou od dnešního dne jezdit cestující i bez samotné Lítačky. Ropid od dnešního dnes
Nebylo by lepší aby MHD byla zdarma a byl by klid. Ušetřilo by se za revizory a ostatní věci spojené s tím spojené. Lidé by měli klid a ve větší míře než doposud by dávali přenost věřejné dopravě před individuální. A v konečném důsledku by se i ušetřilo. Jediné co by se muselo dořešit, jaka vykázat zapáchající bezdomovce z přepravy.
Proboha živého, proč je Praha ve všech technologiích v MHD tak pozadu??
Jak tak čtu, nosit cokoli je problém, ale čip do zádele, abyste nemuseli nosit nic, byste asi taky nechtěli…
I ty zlomyslné, zlé a kritizované České dráhy umožňují prokázání online jízdenky asi čtyřmi způsoby… A možnost ochrany před vybitím mobilu je samozřejmostí. Na DPP a v OICT asi měli dobrej matroš, když dokázali do světa vypustit takový šmejd bez oficiálních informací, který zatím ani průvodčí nedokáže načíst…
Skoda, ze zatim toto nefunguje s ApplePay, hodinkama clovek mavne pred POPkou a je vse vyreseno, zadna nutnost tahat litacku z penezenky, cekat zdlouhave nez dorazi pruvodci a pak ji zase uklizet. Cim mene karticek tim lepe. Reseni s QR kodem je dost nouzove mno, ale pouzitelne. Nemoznost pro jeden kupon mit platnych vicero identifikatoru je zbytecnost poukazujici na to, ze se lidem neveri, protoze Csi jsou vycurani az za roh a na 110% by toho zacali vyuzivat/zneuzivat. I Londynsky system ma sve mouchy, ale je to lety provereny a funkcni system s daleko vetsi dopravni zatezi, proc se vice… Číst vice »
Tak zrovna slavná londýnská Oyster je technicky vzato to samé co Opencard + validátory. Mám ale takový pocit že zrovna ty byly milovány a komentovány jako řešení sto let za opicema….
„zadna nutnost tahat litacku z penezenky, cekat zdlouhave nez dorazi pruvodci a pak ji zase uklizet“ … svet se v prdel obraci.. 😀 cestujici uz dnes obtezuje i vyndat ke kontrole jizdni doklad 😀 a mimochodem… kdyby se kazdy nedivil, ze ve vlaku je potreba prokazat se na vyzvani JD a mel ho pripraveny, tak na pruvodciho cekate o dost kratsi dobu. Nejvic jeho praci zdrzuje to, kdyz nad kazdym musi pul minuty stat, nez nejaky JD vyhrabe a to dokonce pres to, ze nekolik minut pred tim na nej kouka, jak se k nemu pomalu priblizuje. Je dobre a… Číst vice »
Přenosný kupón může být max jednou to chápu. Ale kupóny na jméno, kde se revizorovi po přiložení ukazuje moje fotka, můžu dát leda svému dvojčeti a ještě si hlídat že nebude na druhém konci kraje odbavené ve stejný čas jako já.
je to nedomyslene a pomerne dost. kdyz mate prazsky kupon a k tomu jizdenku na vnejsi pasma, pipate dvakrat, namisto aby to slozilo vyslednou jizdenku…
Tak právě otestováno ve vlaku na S7 a POPka to nebere :/
Jak to průvodčí řešil?
Řekl že se ještě staví, šel mávnout a už se nestavil:)
NFC mi také nefungovalo, ale QR kód průvodčí bez problémů přečetl.
Na S9 dnes. (4.12.) také nefunkční, ale prý o tom průvodčí jsou informováni a uznávají to i tak.
Dnes vyzkoušeno na S1 (R41) a S49. v obou případech načtení přes NFC fungovalo, k překvapení průvodčích. Spíš si myslím, že to je nedostatečný návod než samotná nefunkčnost aplikace…
Jen pro info, na idnesu píšou, že revizoři budou mít powerbanky, ale bez kabelu.
Blbostí a zavoláte na likvidaci odpadů ve městě
To spíš budu mít s sebou powerbanku i s kabelem, než jen kabel 🙂
To jsme tak velká země, že musíme mít v každém krajském městě jiný systém na placení jízdenek?
V článku se píše o Praze a Středočeském kraji (zhruba 25% obyvatel ČR), kde je systém společný. (Integrace ale není v kraji dokončena.)
25%? Kde by se tam vzali…
dle wikipedie:
Praha = 1,3 milionu
Středočeský kraj = 1,369 milionu obyvatel
Kdyby radši Ropid/IDSK řekl, kdy budou pid jízdenky v pokladnách průvodčích, když už to platí z našich peněz a ne ze svých. Aplikace je fajn, ale v praxi to pak Ropidu/IDSK na zastávce v poli nefunguje.
Az bude co Cech, to poctivec a pri prichodu pruvodciho rekne „nastoupil jsem zde a chci tuto jizdenku“ a pruvodci ji vyda s realnym casem odjezdu z dane zastavky, pripadne ze bude k takove jizdence mastna manipulacni prirazka, nebot mit tu moznost nastoupit a bud jedu za treba 24, nebo zadarmo kdyz pruvodci neprijde, to by znamenalo ve spickach pulka vlaku bez jizdenky.
Mockrát jsem teda nezažil, že by někdo schválně říkal, že jede z jiné zastávky než nastoupil. Někdy jen prostě průvodčí nepřijde.
Hlásím průvodčímu/revizorovi, že jedu ze stanice B, ale on mě přeci spatřil už ve stanici A (a třeba jsem tam i na kameře). Podle spp pid musím mít jízdenky na celou cestu u sebe, takže se určitě zeptá, na co jsem jel z A do B.
Třeba je cílový stav jiný: jízdenky prodávat v automatech, ve vlaku jízdenky průvodčí jen zkontroluje. Například v Německu je to běžné a ve vlacích DB průvodčí jízdenky neprodávají. Cestující, který do vlaku nastoupí bez jízdenky, jede načerno. a zaplatí pokutu 60€.
To jako ČD nesmějí ochcávat cestující a prodávat svoje jízdenky dražší, než PID?
Tak jsem se radoval, až jsem dočetl k: „Nevýhodou může být fakt, že s nahráním kupónů do aplikace přestanou platit kupóny na kartě Lítačka.“
Takže pro mne zůstává vše při starém, neboť občas se na telefon v MHD spolehnout nemohu, např. kvůli baterce, apod.
Také zatím zůstavám u původní varianty s kartičkou. Zajímal by mě důvod, proč by nemohly fungovat oba nosiče.
Aby na jeden kupón nejezdili dva lidi
Tak vzhledem k tomu, že je tam ta fotka, tak moc nechápu, jak by mohli jezdit dva. Snad jen dvojčata. Ano, na platební kartě foto není, ale ukáže se revizorovi ve čtečce.
Tak pokud tam je fotografie, tak by problém měl odpadnout.
pokud ji budou mít řidiči čas kontrolovat
Revizoři určitě. A při prokázání se neplatným dokladem se přirážka nesnižuje.
Přesně tak. Opět je to nedomyšlené do konce. Proč nemohu jet jednou s mobilem a jednou s krndačkou…..
Co je k nepochopení na tom, ze by na jeden doklad mohli jezdit dva lidé současně?
Nejspíše by šlo vymyslet nějaké řešení, které při předložení jednoho z nosičů kuponu dočasně vypne ten druhý. Jistě se najde po světě i množství jiných řešení.
no a proč to dělat jednoduše když to jde i složítě
Přepínat si můžete sám.
Stačí do aplikace dát stejnou fotku, co je na tramvajence. Co je na to k nepochopí, že řešení je jednoduché…. Kdo chce, hledá způsob, kdo nechce, hledá důvod
Někde nahrávají předplatné kupony na bankovní karty, nebo klíčenky, které se i při kontrole nechávají v kapse. Závislost na proudu z baterky je riziko kuponu v mobilu.
Kolikrát ročně vás kontroluje revizor? Mne tak 10x maximálně.
Kolikrát ročně jedete MHD a máte úplně mrtvý telefon? Já u sebe téměř vždy nosím nabíječku, takže se mi to nestává.
Kolikrát ročně se stanou obě situace v ten samý čas? Mně se to v životě nestalo. A za to pohodlí jsem ochotný riskovat pokutu 50 Kč a cestu do mordoru.
Případů, kdy nemusí být telefon, resp. aplikace funkční je vícero, nemusí jít pouze o baterku. Osobně zůstávám u kartičky, tolik komfortu převod kupónu do aplikace nepřináší, abych si zbytečné přidával další stresující faktor.
Jezdím i primesto.
na bankovní kartu si ho můžete nahrát i nadále