Diskriminace. Konec trolejbusů v Mojžíři zasáhl i ty „slušné”, vadí místním. Jiní opatření chválí
Trolejbus 27Tr v Ústí nad Labem. Pramen: FB Dopravního podniku ÚnL
"To se nedalo," pochvalují si někteří Ústečané povinný nástup předními dveřmi. Jiným vadí nutný přestup a drahé jízdné.
Docela by mě zajímal odkaz na původní zprávu ČTK. V perexu a úvodu článku „něco“ o drahém jízdném, ale v textu kde nic, tu nic…
„Kontrola jízdních dokladů. Máte platnou jizdenku?“
„Nemám, šéfe, mám platnou občanku.“
Ani taková odpověď není samozřejmostí – viz mnou zde nedávno napsaná zkušenost z jedné cesty v EC z Prahy směr Berlín, kdy v kupé se mnou jela jednak jedna zahraniční spolucestující a pak jeden další občan jedoucí do Ústí nad Labem, kdy když přišel průvodčí, tak ten občan mu říkal, že už jízdenku ukazoval druhému průvodčímu; „jak na potvoru“ za chvíli přišel z druhé strany ten druhý průvodčí, který zavrtěl hlavou. Takže ten původní průvodčí tomu cestujícímu říkal, že když nemá jízdenku, bude si ji muset koupit. Zazněla odpověď, že nemá peníze. Tak průvodčí řekl o občanský průkaz. Zazněla odpověď,… Číst vice »
Já třeba nechápu, proč tu linku museli trhat. Akorát by asistenti nemohli jezdit z konečně na konečnou, ale museli by vystoupit a jít do protisměru.
Stejně tak pokud se jedná o roztrhnutí, proč na sebe spoje v daném úseku zřejmě nenavazuji, když se údajně snížila kvalita?
Protože to je Ústí a tam nehledejte logická řešení. 😀 To, co tam teď vzniklo, je vcelku obvyklým řešením tamějšího DP (+tamějších politiků).
Autobus jezdí 3x za hodinu po 20 minutách, trolejbus 4x po 15. Ale dělá se jakoby to bylo jednou za hodinu a ujely si o 5 minut. Ono to čekání zase tak strašný nebude.
“Nevychovaný děti”
No ono je to ale těžký, když je nikdo nevychoval. Když holt vyrosteš v závadovým prostředí, tak je pro tebe normální nechodit do práce, když máš rodiče bez práce.
Stejně tak jezdíš bez jízdenky, protože doslova všici co znáš tak jezděj taky
Ono je to blbý, když nedostanete možnost dostat práci. To pak jde všechno do háje. A bohužel, nesmyslná diskriminace lidí podle etnika v ČR je, a teda nejen toho.
Tohle fakt není problém dopravního podniku, že někdo nechce pracovat, nebo že neumí vychovat děti.
No ale je to systémovej problém, kde jsme jako společnost selhali. Kdo nad tímhle řešením “zatleská”, tak je s prominutím vůl
Jasně, u nás chybí přes milion pracovníků, ale některé lidi někdo schválně nezaměstná….
Také existují případy předstírání shánění práce, pobírání dávek, a někdy k tomu práce načerno … ano, často i přes ty tisíce případů předstírání shánění zaměstnanců …. ale kdybyste aktuálním nezaměstnaným prozradil to místo „u vás“, kde chybí přes milion pracovníků, a zprostředkoval jim tam řádné zaměstnání a bydlení, velká část by vám byla vděčná. Ne všichni, protože zejména pro lidi s exekucemi vše spolehlivěji funguje na dávkách než při zaměstnání. Ale více vypovídají zkušenosti s hledáním zaměstnání než množství firem předstírajících hledání zaměstnanců. A i co se týká těch, které nepředstírají, z různých důvodů ne každé místo je vhodné pro… Číst vice »
„Ne všichni, protože zejména pro lidi s exekucemi vše spolehlivěji funguje na dávkách než při zaměstnání.“ Pak je i tady něco špatně – protože kdo je v exekuci, měl by být přece rád za to, že má práci, ve které vydělá pokud možno dostatek peněz k tomu, aby tu exekuci rychle splácel a své dluhy tím „smazal“. P. S. Další možností je, že kdo je v exekuci, nechá se „papírově“ zaměstnat na nejnižší možnou mzdu dle svého tarifu s tím, že peníze (v reálné výši vyšší než je „na papíře“) dostává v hotovosti (takže nic nemusí být dohledatelné); toto může… Číst vice »
Problém je, že spousta exekucí je pořád takového rázu, že ty dluhy vznikly rychle mnohonásobně vyšší, než byla skutečně dlužná částka díky různým neregulovaným šmejdským firmám.
A samozřejmě, je průšvih, pokud vám při práci zbude stejná částka, jako při podpoře a nemáte šanci ty dluhy splatit, ani kdybyste se snažil sebevíc.
Jako není to tak jednoduché, i když bychom si to přáli.
Ano. Pokud nejste úplně podle představ, tak tu práci dostáváte daleko hůř.
Společnost neselhala, společnost nikoho za ruku vodit nebude. Společnost je liberální až to není hezké a tohle jsou konce.
Nechce, nebo nedostane šanci? Romové jsou spíš z té druhé skupiny.A když nemáte šanci, tak jste v háji.
Těch šancí bylo za celý léta tuny. Ale jednodušší je se válet doma a brát dávky.
Jasně. Tomu tak věřím. Byly typu, jo, ty jsou cikán, tak jdi do p… . Jako člověk, který sám není nějak jiný, tak neví o tom, že člověk má být dokonalý a být, pokud možno, bílý Čecháček.
Jsou i Romové, kteří pracují, i ti se potýkají s nenávistí Čecháčků.
Pracujícího roma jsem ještě nepotkal, ale znám dobře několik pracujících cikánů, kterým by bylo proti srsti si jít pro dávky.
Tak dávky jsou vlastně potupná věc a nějak člověk pro ně chodit nechce, ale můžete se dostat do situace, kdy Vám nic jiného nezbude. A v případě Cikánského etnika, nebo Romského etnika. (je to vlastně jedno, ale v některých jazycích jsou slova podobná slovu Cikán spojeny s negativním významem, což ale nemusí být nutně kvůli chování Cikánů.)
Ono je těžké zaměstnat někoho kdo neumí číst ani psát a nechce se mu pravidelně chodit do práce.
Jako když ani nedáte možnost, aby se to naučili, to je těžké. Ve chvíli, kdy jsou romové bílými učiteli odrazováni od vzdělávání, je to těžké.
Jaj more, diskriminácia!
Myslím, že dané téma je trochu pod úroveň tohoto webu, potažmo prakticky převzatý materiál.
Vše bylo již vysvětleno, ústava nedává právo nastupovat všemi dveřmi MHD.
Možná bychom se mohli věnovat jiným tématům – například poškozenému trakčnímu vedení mezi Teplicemi a Ústím, které dost komplikovalo dopravu dnes po obědě na severu Čech.
Ne všechno přece musí řešit ústava, ne?
Je to sice nepříjemné téma, ale i to souvisí s dopravou a její organizací. A pokud už o zmiňované události víte, proč ji chcete tady?
Nechápete nadsázku.
I psát v nadsázce se musí umět. 😉
Blábol. Znova opakují, jestli se někde nastupuje nebo nenastupujte všemi dveřmi MHD/VHD je čistě v gescí provozovatele či objednatele této dopravy a přepravního řádu.
Pokud by v článku popisovanou změnu udělali v Uherském Hradišti nebo ve Strakonicích, tak ani pes nestěkne.
Protože je to Ústí, tak se k tomu musí všichni včetně pana Baroníčka vyjádřit a udělovat panské rady a vypouštět zbytečný slovní průjem.
Znám Ústí jako své boty skoro čtyřicet let, chvíli jsem zde i přebýval a stále zde pracuji.
Jsem alergický na nesmysly a bláboly hlavně těch, kteří město neviděli ani z rychlíku.
Přesně – bouře ve sklenici vody…
Otázka zní jinak. Kdo tam ty nepřizpůsobivý nastěhoval? Znám to tam a v minulosti to by la krásná čtvrť.
Stejně jako Předlice za první republiky – taky výstavní čtvrť.
Ústava nezaručuje opravu trakčního vedení mezi Teplicemi a Ústím!
Slušní obyvatelé Mojžíře bydlí v domcích blíž vlakové zastávce. Mají možnost jet do města vlakem. Bez přestupu, rychleji a bez strachu o svoji peněženku. V Mojžíři na sídlišti jsem bydlel 15 let. Opatření starostky je pro někoho možná obtěžující, ale kromě výběru jízdného bude v trolejbusech do města pořádek.
No nevím, používat vlak jako MHD… skutečně tam jezdí natolik často jako trolejbus, nebo se musí chodit načas?
„na příliš drahé jízdné“, které viděli poprvé….
Zavest zpet trolejbusovy provoz az na konecnou v Mojziri a v kazdem spoji asistenti nebo mestska policie. A nastup jen prednimi dvermi s prokazanim zaplaceni jizdneho. I kdyz to bude zdrzovat, tak prodlouzit o neco jizdni dobu, aby byla navaznost na jine prestupy.
Rozdelovat linku na dve casti a jeste cekat nekde na prestup. No nevim. To uz odradi i ty slusne cestujici.
Casem az se zlepsi situace, da se opet vsemi dvermi nastupovat.
Jen bych zkrouhnul ten trolejbusovy taxik ze 3x na 2x do hodiny!
Zde došlo k chybě.
Mohli jim tam jezdit autobusy v jiných barvách- v těch s fialovým pruhem by byl klid
Bydlí tam i bezproblémoví lidé.
A co navrhujete za řešení? Pro ty slušné. A aby to nebylo tzv. diskriminační.
Podle mě by bylo vhodné zachovat linku 57 v původní trase, ale s nástupem vpředu v problematické části trasy.
Tím byste ale vyřešil jen jeden směr – do centra. Ne z centra do Mojžíře.
A nyní je směr z centra do Mojžíře vyřešen jak? Vždyť z centra pořád jedou normální linkou…
Ale ne až do Mojžíře. Jen do Neštěmic.
Ale pokud ti „problémoví“ jedou z centra, tak prostě pořád vyřešení nejsou.
I tak by je placení, byť jednoho jízdného, zastavilo. Přitom by se dali kontrolovat lidi i přímo v trolejbuse, ne jen pri vstupu.
Zachovat s nástupem i VÝSTUPEM vpředu. Snědým by nezbylo, než zkoušet cestovat na střeše, jako v jejich Indické domovině.
Bezproblémový se autobusu s fialovým pruhem bat nemusí
Bohužel ano. Nenávist vůči určitému etniku je i u policie, jak ostatně ukázal případ z Teplic, kdy policie zjevně spáchala trestný čin, ale prošlo jí to.
Tak buď ten trestní čin spáchala nebo ne, nic mezi neexistuje.
U našlehnutýho feťáka ?
Ano, k chybě sestěhování problémových obyvatel na jedno sídliště.
To sestěhování probíhá i do dalších částí Ústí (a stejně tak i Mostu a dalších severočeských měst). Nejde „jen“ o přesuny v rámci jednoho města.
Nástup přednímu dveřmi spojený s kontrolou jsem zažil již před pár lety na trase Trmice – Ústí. Tehdy pá lidí nejelo a bylo snědí.
Předními dveřmi se chodí do MHD i v Chomutově nebo Mladé Boleslavi/Kosmonosích, kde navíc jejich systém nevrací přeplatky na jízdném.
Havířov,Karviná,Orlová,F-M, atd,zde všude se do MHD nastupuje předními dveřmi již několik let,kromě doby,kdy přiletěl ,,netopýr“ a nedá se říct,že by lidi brblali.Prostě jsme si zvykli a bere se to tak,jak to je.
Ono je to ve světě běžné. Nástup všemi dveřmi do městských busů je obvyklý ve střední Evropě, ale už v západní Evropě to není úplný standard, třeba v USA je to horká novinka.
Tak mluvit v USA o veřejné dopravě je asi jako mluvit o raketovém výzkumu ve střední Africe…
Byl jste tam někdy? Já čtyřikrát a z toho jednou skoro na rok a v řadě velkých měst funguje velmi slušně, a to včetně těch autobusů.
Ano, a proto je taky počet přepravených cestujících čím dál nižší. Ostravsko a Ústecko je na tom vůbec špatně. Zajímavé je, že v Znojmo je menší než Havířov a nástup předními dveřmi zavedlo. To samé Trutnov nebo Tábor.
Takže ne. Nástup předními dveřmi je začátek konce.
Tábor o zavedení nástupu předními dveřmi v minulosti uvažoval, nakonec se od toho ustoupilo z důvodu vysokých čísel přepravených cestujících a zejména zdržováním vozů v zastávkách při nástupu předními dveřmi. Navíc už tak dochází ke zpoždění linek MHD při průjezdu městem, které bývá ucpané zejména v ulici Budějovická. Chomutov je kapitola sama pro sebe: od vedení linek, intervalů a i samo odbavovaní je zážitek. Mimochodem Most s Litvínovem po výměně odbavovacího zařízení přejde na nástup předními dveřmi i v tramvajích mimo dobu přepravní špičky, přitom je zajímavé že počet přepravených cestujících v MHD Most – Litvínov je vyšší než v… Číst vice »
Až budou odbavovací systémy schopné rozlišit snědé od platících, tak bude možno zrušit nástup předními dveřmi.
Proto je MHD v Mladé Boleslavi dost na nic. A Chomutov je úplná tragédie.
Přesně tak, srov. zejména s Táborem (byť o fous menším), kde je nástup všemi dveřmi.
„o fous“ ?, no demografickými znalostmi asi neoplýváte. (Ústí cca 92. Tábor cca 34)
A vy asi neumíte číst. Šlo o srovnání Mladá Boleslav versus Tábor.
Přesně tak.
U Mladé Boleslavi a její MHD mi zůstala v paměti i první vlna covidu a „opatření“ v podobě úplného zrušení provozu její MHD (zatímco ve skoro všech ostatních městech se jezdilo i tehdy, byť např. s prázdninovým provozem).
…tak jet v MB dopravou MHD je taky zážitek…černá síla kombinovaná s obyvateli východních a jižních stepí, jedoucími do Bondy…
Snědé nebrat.