Dílenský motorák bude opět vozit lidi. Šatava vzkřísil kachnu, nasadí ji v Jemnici

Motorový vůz M 240.028 zvaný kachna při přesunu z Krnova do Jemnice. Pramen: Railway CapitalMotorový vůz M 240.028 zvaný kachna při přesunu z Krnova do Jemnice. Pramen: Railway Capital

Společnost Railway Capital Jana Šatavy po více než roční renovaci převzala v krnovských dílnách motorový vůz M 240.028, zvaný někdy

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
sotous

Motorák super, na nostalgii ještě lepší.Palec nahoru
Ale vozit vzduch do Jemnice….Někde jezdí desítky lidí za den a vlaky se ruší, jinde naopak objednávají, a to bez jakéhokoli průzkumu zájmu apod. Na spěšňáky do Havlbrodu ze Znojma není, na vyhlídkové jízdy jinde ano…

železničář v důchodu

„Motorák super, na nostalgii ještě lepší.Palec nahoru“
Zatím platí jen to, že motorák sice skutečně „super“ jezdí = po technické stránce je opraven zjevně dobře, ale ke skutečnému dokončení všech „nostalgických“ detailů (včetně „povinných“ nápisů, apod.) je na něm ještě tolik práce, že vůbec nezávidím těm, kdo se na tom budou podílet. Ale všem doporučuji, aby se jím aspoň dojeli svézt, a „fotošotoušům“, aby k tomu zvolili termín tak asi za dva týdny, protože v té řepkové žluti, která tam v tu dobu nastane (žádné jiné plodiny tam nikdo nepěstuje), ta červeň motoráku dobře vynikne (a detaily chybět nebudou).

železničář v důchodu

„Ale vozit vzduch do Jemnice….“
Úplně prázdné ty vlaky v minulosti ani zdaleka nejezdily, ačkoli jízdní řád nadiktovaný „krajem“ není mimo letní prázdniny (kdy bude jezdit i „výletní vlak“) ani zdaleka vyhovující návštěvníkům odjinud, protože odjezd posledního vlaku z Jemnice v 15:20 hodin je v létě nesmyslně časný – ale prý se to má příští rok snad zlepšit.

xyz

– Několik párů Sp vlaků HB – Znojmo BUDE zavedeno.

– Zavedení většího počtu Sp vlaků HB – Znojmo má úskalí v tom, že jediná jejich smysluplná návaznost v HB je do uzlu v S:00 h, do kterého ale budou zároveň zapojeny Sp vlaky ze Slavonic + navíc kdy při případném zapojení znojemských Sp vlaků do uzlu HB v S:00 h by tytéž Sp vlaky měly časovou kolizi s rychlíky linky R11 mezi Jihlavou a Okříškami.

Sečteno, podtrženo: dilema typu „Sp vlaky HB -ZN, nebo víkendové Sp vlaky do Jemnice“, je do značné míry dilematem falešným.

RTO

Prijedeme za Vámi v létě erťáčkem a svezete nás motoráčkem.

RTO

Přijedeme v létě stylově erťákem a budeme pokračovat motoráčkem.

Ondra

Škoda, že místo takových vozů byly nasazeny dvounápravové hrůzy jako řada 810/814. Asi jen hodně papá nafty, jinak designově velmi příjemný motoráček a pohodlné svezení.

železničář v důchodu

Ta hydraulika byla ovšem také hodně líná – takže pomalé rozjezdy a delší jízdní doby …

železničář v důchodu

Je dobře, že se to konečně povedlo: „stotřináctka“ Jirky Kotase už je, bohužel, v bídném stavu a potřebuje dílny, tak za ni aspoň bude moci v případě potřeby kvalifikovaně zaskočit jiné vozidlo stejné řady.

xyz

Bude tento vůz jezdit na jemnické trati po celou sezónu (do přelomu října/listopadu), nebo majitel předpokládá tamní nasazení jen po část sezóny a pak případně přesun na Doupovskou dráhu či Hvozdnický expres?

Hrebicek

Bude pry k videni i na ostatnich tratich s dopravou RC – pry jeste letos.

železničář v důchodu

Podle dnes odposlechnutého rozhovoru by na „Jemničce“ měl letos jezdit jen do „Barchanu“ (pořádaného v Jemnici tradičně okolo poloviny června = viz: https://barchan.cz/8-info.html ), pak se údajně někam přesune – kam, to teď ví asi jen Pán Bůh a možná Honza Šatava, ale zájem je prý představit to vozidlo minimálně na všech tratích, kde dopravu provozuje firma „RC“. Nelze tedy ani úplně vyloučit, že by se třeba příležitostně (jednorázově) mohl objevit třeba při nějaké významnější akci i na nějaké jiné „výletnické“ trati.

Jaroslav

Krásný kousek! Nebyly by k dispozici fotky interiéru?

železničář v důchodu

Interiér zatím není ani zdaleka dokončen tak, jak vypadal původně (na tom bude ještě třeba hodně pracovat), ale je už zcela funkční pro účely, k nimž má sloužit – a pokud jde o „základní vystrojení“, sedadla skutečně v podstatě odpovídají původnímu stavu (uspořádání i zelená koženka).