Digitální ručník nebo kupé pro dva. DB představila budoucnost cestování v rychlovlacích ICE
Kupé pro dva v rychlovlaku ICE. Foto: Deutsche Bahn
Novinka má přinést více soukromí cestujícím.
Novinka má přinést více soukromí cestujícím.
OF modelky se uz tesi 🙂
Občanské fórum?
Každý tomu říká jinak
„I když v dálkové dopravě kupé prakticky u nových vlaků po Evropě zmizela, nyní zažívají malou renesanci. Několik oddílů je například v nových soupravách railjet rakouských drah“…
Návrat kupé je dobrou zprávou pro 50% cestujících, na které se dopravci v rámci „optimalizace zisků“ vykašlali. Není nadto mít po cestě více klidu a ne sedět sám, nebo s rodinou ve včelíně s další stovkou lidí. Jen nevím, zda kupé pouze pro dva je tou správnou cestou…
Duvodem je taky bezpecnost – ve velkoprostoru vidi jedna kamera na cely vuz, coz u oddilu nejde.
Ty kamery v reálném čase stejně nikdo nesleduje, na to není žádná kapacita. Je to jen záznam, ničemu to nezabrání. U kupé by jich golt muselo být víc, ale to je právě o tom, že vlak vyšší kvality jako ICE nemá být low-cost pojízdná konzerva sardinek, ale vlak na úrovní a bohužel se z ICE ta sardinkárna stala, stačí si srovnat interiér ICE 1 a ICE 3.
Pro kriminalniky a vandaly – nebo cast z nich – je i to dost demotivujici pachat pitomosti, i kdyz se provali az nekolik desitek hodin po uskutecneni.
hromadná doprava
porádná otrava
a kdo se rád mačká
užije si, stačí kačka!
Opravdu se to překládá jako „ručník“? Pokud mě paměť z mých chabých znalostí němčiny neklame, tak v přeneseném významu to je spíš nějaký „prostor“ nebo „oblast“… To by se asi hodilo víc…o)))
Der Handtuch je skutečně ručník.
V clanku je jasne vysvetleno, ze je to rucnik i motivace.
Já bych možná ocenil spíše kdyby mi přinesli na sedadlo v první třídě po nástupu mokrý ručník na osvěžení jako to dělají aerolinky u dálkových letů. Druhý před výstupem by jistě byl také vítaný.
A kaviárové toasty k tomu?
Napis dopravci.
Osobní zkušenost z ICE jako toho nejlepšího co DB nabízí je, že za cestu z Berlína do Hamburku neprojel ani vozíček s občerstvením. Zlatý ČD.
Jsem rád, že se nerezignovalo na další vývoj a vymýšlení nových věcí, které mohou posouvat železnici dál. Třeba se dá i inspirovat (neříkám nutně rovnou přebírat!) u mnohých leteckých řešení, kde existují až 4 třídy (Eco, Premium, Byznys, First), v těch nejvyšších jsou typicky kóje pro jednoho s možností sklopení až na ležení, a s možností spojování kójí do dvojic… Možností je milion, jen promyslet, co má smysl ve vlacích a v jaké podobě.
V Norsku sklopná sedadla až do horizontální polohy v určitých vlacích mají. Akorát je to pořád velkoprostor, alespoň pseudooddělení do „kóje“ chybí. Rozložení je 1 + 1 a prodávají to na noční vlaky.
Co tím chci říct je to, že ono to dává asi smysl jen na dlouhých trasách (ve Skandinávii všude), kde si to klientelu najde. Otázkou zůstává, zda středoevropští dopravci obdobné možnosti vůbec zkoumali, anebo tato díra na trhu zde není.
Zatím to spíš vypadá, že by si někteří dopravci přáli obnovit původní 4. třídu tedy na stojáka, ale účtovat za to čím dál tím víc a ještě mají drzost tomu říkat vlak vyšší kvality.
Já to říkám odjakživa: Vlak má konkurovat komfortem, ne nutně cenou. Když jsem si posteskl, že Railjety nemají kupé, byl jsem považován za staromilce a dostal jsem spousty mínusů. Tak jak tedy?
Tak, že DB stále nakupují vlaky bez kupé i když už asi dekádu dělají různé designově interiérové prostocviky, což je sice cool PR, ale v reálu se to moc neprojevuje a kdo ví jestli kdy objeví, protože pak k tomu přijde ekonom a spočítá cenu takového místa… Jistě je hezké a užitečné hledat nápady a cestičky, ale zatím je to buď a nebo. Designer se vyřádí a v praxi to pak stejně dopadne konvenčně. Ale třeba dokážou najít ekonomický model pro kupé pro max 2 osoby, kdy cena takového místa bude značná (nespíše méně cca poloviční? kapacita vozu 1, třídy),… Číst vice »
To přeci není černobílá otázka. Obecný trend je spíše k velkoprostorům, velká část cestujících je preferuje. To automaticky neznamená, že se nenajde nikdo, kdo by si připlatil za kupé, nebo že by kupé nebyla vhodnější pro rodiny s malými dětmi. Zajímavý kompromis jsou nové railjety, nebo třeba finské IC2 vozy. Uvidíme, zda/jak se s tím nakonec poperou DB.
myslim, ze klucove slovo by malo byt PRIPLATIL.
Proč by se za kupé mělo, při stejném počtu sedaček, připlácet?
ideálně skutečné náklady
Souhlas, jedině kupé.
Mě osobně přijde u ComfortJetu škoda, že má jen jedničku a dvojku. Jelikož jedničky jsou tam dvě, mohla se malá část jedné z nich proměnit v business jako mají RailJety a půlka dvojky mohla být klidně takové kupé – jako dvojka plus s příplatkem za rezervaci místa. Je samozřejmě otázka, jak by se na to tvářily třeba DB, nicméně RailJety s business jim tam jezdí a problém to není. Ono třeba jen 6 míst v provedení business co mají RailJety by snesl i InterJet, myslím si, že ta jednička nikdy úplně plná nebude, takže ty malý jednotky míst o který… Číst vice »
Když jsme u těch InterJetů, ty by mnohem víc potřebovaly posílit aspoň o dva vozy, než upravovat první třídu. Sice budu u spousty zdejších odborníků za staromilce, ale jedno bistro a jedna Bmz by udělala víc užitku než 6 sedaček v kůži, ale business.
DB se k tomu staví tak, že business nechtějí. Ten jeden railjet byla jen trpěná věc.
Zakaznik chce, dopravce ne – kdo vyhraje ? Letecky dopravce, ktery sluzbu poskytne.
Kupe pro dva je paradni a bylo by vlastne obdobou Business classu v Railjet. Uz se tesim.
Jinak DB Navigator je perfektni, hlavne usetri cas tim, ze si muzete sam na palube zkontrolovat jizdni doklady.
Těšit se je předčasné. Je to jen designový koncept. 🙂
A funguje to? Využil jsem to jen jednou a průvodčí mě stejně kontroloval
Digitální ručník ocení všichni digitální stopaři po galaxii.
Nevíš co bude se staršími ICE 1,2 a 3(old)? ÖBB by se jich mohlo chopit a místo ICE značka SpeedJet jako doplněk Ö Railjetům. Bylo by mi líto, kdyby hodili bez prodeje DB ICE starší generace do kopřiv a následně do šrotu…. Rakouské dráhy by nám mohly pomoci s RS VRT, jakoby SpeedJety rozjezdit Českou železnici/ČD…. A pochopil jste někdo proč třeba DB prodává tak rychle i nízkopodlažné motoráky RS1 a Linty? I v Rakousku by se hodily na lokálky. Kéž by ÖBB SpeedJet vyšel jako projekt pro ČR-AT VRTy, i ojetý ICE může dobře i kvalitně sloužit u jiných… Číst vice »
vzal bych to jednu otázku po druhé?
> Nevíš co bude se staršími ICE 1,2 a 3(old)?
nevím, vůbec té problematice nerozumím a nevím ani jaký je rozdíl mezi ICE 1,2 a 3(old).
> A pochopil jste někdo proč třeba DB prodává tak rychle i nízkopodlažné motoráky RS1 a Linty?
nikdy jsem se to chápat ani nesnažil, protože o tom nevím vůbec nic.
Ale díky za důvěru.
Kdyz necemu nerozus, tak jdi tomu delat ministra. To budes idealni kandidat.
… nerozumis …
Záleží, jestli si stopnete Vogonskou loď, nebo ne.
A jaký že je teda rozdíl mezi místenkou a ručníkem? 😆
Kdo ten rozdíl ve vlaku pozná, má nárok na malý bonus – bude mu přidělen digitální nočník.
A může se tedy bez obav pos*at. Jen nevím, jestli může i analogově, anebo musí taky digitálně 🙂
Místenku máš jistou dopředu, ručník řešíš asi až ve vlaku. Ručník je imho podle popisu spíš něco na způsob expresní rezervace.
Podle nadpisu jsem myslel, že to je něco jak ČD má v některých vlacích na záchodkách ručník namalovaný na zdi, DB musí být modernější a ručník se na záchodkách zobrazí na dotykovém displeji a bude to jeho 3D interaktivní model.
ale jenom hologram
Já jsem o tom přemýšlel úplně stejně. A napadlo mě, jestli v umývárce nemají digitální umývadlo s digitální vodou, kterou si umyjete analogově počurané ruce 🙂
Také namísto zvýšení kapacity délkou nebo počtem vlaku opět raději nabídneme nějaký supercool zlepšovák, aby se lidi mohli během rvačky o místo cítit tak nějak pokrokově… 🙂
Jsou lidé, co si za soukromí rádi připlatí a pokud budou kupé oboustranně, tak to bude zajímavý byznys model.
DB plánují zkoušet 1, 2 a 4 místné oddíly a do roku 2027/8 musí, podle intenzity zájmu cestující klientely, rozhodnout o případném zavedení tohoto modelu dispozičního řešení, tak aby by dostatek času příslušné vagony do sezony 2031 obstarat.
https://www.welt.de/wirtschaft/article251074622/Deutsche-Bahn-Digitales-Handtuch-und-Zweierkabinen-die-ICE-Fahrt-der-Zukunft.html
Zvysit kapacitu vobec neni jednoduche: Dlzka vlakov je obmedzena dlzkami nastupist na 400m, co ICE maju (alebo jazdia v suprave po cca 2×200) a viac vlakov nezmestia na preplnenu infra, ktora sposobuje velku nespolahlivost uz teraz.
Přeplněná infra je tam tak leda kolem Frankfurtu + NRW a směr Basilej, pak možná nějak lokálně kolem největších měst.
Místo digitálního ručního by se hodila spíše digitální taška.
Aby do ní ty digitální ručníky mohli naházet a pak s nima odejít domů? 🙂
Kupé pro dva? Bože môj, oni mi tuná jebú!
Na druhou stranu lepší než aby se něco strhlo v šestce, nebo nedej bože ve velkoprostoru…
Jinak mi přijde logický udělat kupátka pro dva na jedný straně a na druhý pro 4, nakonec to proti konfiguraci openspacu 1+2 po dvojicích proti sobě zase o tolik víc místa nesežere, víc míst u okýnek než v tradičním uspořádání kupé, nakonec proč ne…
Další konkurenční výhoda auta by padla, no 🙂
(v USA se odhaduje, že pár desítek procent lidí bylo počato v autě)
“ pár desítek procent lidí bylo počato v autě“ – Za jizdy ?
No jo to je výhoda amerických aut.
A ne jako
Já nevím, co myslíte, doktore, ale jestli myslíte to, co já, tak dá, ale jedině přes přední blatník
„oni mi tuná jeb*ú“ – kdyz maji jizdenky, tak proc ne ?
To jim bus a letadlo asi neumozni …
Akorat je otazkou, aby pripadne „akusticky efekty“ teto cinnosti nebyli slyset zvenci …
Mile high club?
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/letadlo-incident-sex-paluba-zachod-easyjet.A230914_173313_zahranicni_vajo
Oddil ve vlaku by byl urcite prostornejsi.
Do zachodu letadla / busu se nekdy nevejde 1 vyssi / sirsi clovek, natoz 2, ovsem kdyz musis, tak musis …
Individualizace cestovního komfortu na železnici je důležitá.
Ne každý si libuje v několikahodinovém cestování v „přesvětlené rouře“ osázené nekonečnými řadami sedaček
Lze si jen přát, aby osud této makety byl jiný, než osud makety Metrorapidu pro Porůří.
https://www.24rhein.de/leben-im-westen/verkehr/nrw-plaene-scheitern-verkehr-transrapid-metrorapid-hochgeschwindigkeitszug-92402529.html
Kupe pro dva je za me krok spravnym smerem(je jasne, ze to bude cestujici neco stat, kdyz se to podari zrealizovat) , ale digitalni rucnik povazuji za blbost
Ano, bude to o něco víc stát (vejde se jich do stejného vagonu míň = předpokládám že toto bude v první třídě… nebo nějakým jiným způsobem cenově odlišené.
Osobně bych s takovým prostorem byl spokojený i bez těch stěn… velkoprostor 2+1?
Velkoprostor 2+1 byl v ex 1. třídě motoráku 854.
Velkoprostor 2+1 známe i ve 2. třídě, třeba v Bee272 nebo Pendolinu.
V motoráku 854 nikdy 1. třída nebyla.
Pletete si to s ABfbrdtn795.
Vím, že jde jen o symbol v rezervačním systému, ale co třeba digitální toaleťák?
Jako symbol obsazení WC…
Když bych cestou na záchod viděl červený symbol toaletního papíru, asi bych začal hledat po kapsách kapesníky …
😆👍👏👏👏
A je to obsazení digitální či analogové? 🙂
Dost divny.
Ale větší bizar jsou sedacky na stání v režii RJ
trochu férovosti v nenávisti, pokiaľ viem, tie miesta RJ nepredával a nebol to ani ich výmysel, oni len jazdili potrebné km pre výrobcu
A kdy začnou být vlaky DB spolehluvé?
Až zaniknou odbory … takže asi nikdy.
Krome Japonska a Svycarska zrejme nikdy (nebo ne v nejblizsich letech) nikde …