Digitalizace, verze Ostrava-Svinov. Informační tabule má málo řádků, varuje papírová nástěnka
Informační tabule ve stanici Ostrava-Svinov. Foto: Miroslav Vyka
Na jednu tabuli se vejde jen pět vlaků.
Na jednu tabuli se vejde jen pět vlaků.
Zřejmě nebyly a nejsou peníze na druhou ceduli.
Svaz cestujících ve veřejné dopravě v čele se svým „prezidentem“ asi po delší době navštívil Svinov a učinil objev ..
Ač můžeme molocha # mynic kritizovat za leccos, tak zrovna tohle je úplně marginální problém.Ale chápu že se tohle obskurní sdružení potřebuje nějak zviditelnit.
Jsem zvědavý, jak se bude tento problém dál vyvíjet. Pokud by to někdo eskaloval, mohlo by dojít k extrémní situaci, že by se na SŽ někdo zamyslel, usoudíl by, že na odjezdové tabuli by správně měly být uvedeny všechny vlaky odjíždějící v krátké dohledné době + zpožděné vlaky a navrhl by dvě extrémní řešení: 1. dodat ještě jednu tu samou ceduli a instalovat jí nad vedlejší okno vpravo, a nebo 2. navrhnout projíždění některých vlaků stanicí z důvodu nízké kapacity tabule s odjezdy vlaků, protože ta druhá, kam by se mohl vejít ten zbytek odjezdů, by mohla „pohledově narušit historický… Číst vice »
Celkem počet tabulí – 5 obrovských a 2 malé. 🙂 zcela stačí.
V Ostravě ještě nezavedli pravidlo „tajíme odkud to pojede do poslední chvíle“? Dřív jsem to znal jenom z Prahy hl. n., ale třeba v Brně už to zavedli taky. Takže je pak běžné, že je známá kolej/nástupiště třeba až 3 minuty před odjezdem. Někdy je podle cedule vlak už 2 minuty pryč (samozřejmě je to pravda a NENÍ to lživá informace), ale ještě není známo odkud to pojede.
A s tímto systémem těch 5 řádků stačí.
Pravda.
Na druhou stranu se kolikrát v Praze hl.n. hodí nástupiště a pak se 3minuty před příjezdem mění. To pak jsou zmatky.
A ještě větší bizár je ta závora od AŽD nad hlavákem, která se zavírá jen v hluboké noci na pár minut. Nestačilo červené světlo za pár korun?
Památková ochrana? Tak hlavně že není třeba, když potřebují umístit ty reklamní obří obrazovky a stojany.
Jsem jen laik, ale což takhle postavit na místo té nástěnky velkou mobilní elektronickou ceduli s odjezdy? Jelikož by nebyla pevnou součástí historické nádražní budovy Ostrau-Schönbrunn (mimochodem nápis na budově je téměř zneviditelněn novodobou přístavbou), mohli by se na ni památkáři leda mračit.
Je tam dalších 5 obrovských tabul pár metrů vedle.
Nebyl by lepší QR kód s odkazem na internetové tablo (s více řádky)?
Nebyl.
Proč nebyl? Náhodou je to ideální řešení co nestojí téměř nic. Kvůli pár lidem, co nemaji telefon je zbytečné vyhazovat peníze tabla do cekaren.
Spousta lidi ma mobilni telefon, ale ne smartphone.
Takových lidí moc není
Vy jste prováděl nějaké statistické šetření na odpovídajícím vzorku občanů? Řekl bych, že se spíše děláte chytrým a názor si cucáte z prstu.
Na to se stačí podívat kolem k hrubému odhadu (i ve vlaku).
Takže lepší je papírová cedule co v dlouhém textu neposkytuje žádnou informaci. Hm. Ooooou keeei…
V civilizovaných zemích jízdní řády obsahují na celý rok i informaci ze které koleje a kterého nástupiště vlak pojede. v Čechistanačce džamahíriji máme papír, který upozorňuje na hlášení rozhlasu, kde možná bude včas ohlášené nástupiště…
Nemáte pravdu. Při zpožděních se improvizuje i v cizině. Jinak to prostě nejde.
Píšete hlouposti, víc k tomu nemá smysl říkat.
Je zřejmě ještě zbytečně moc velká, když máji nástupiště vyvěšený jen 4 vlaky.
Možná by stálo by za zkoušku, zda by u památkářů prošel tzv. Pragotron“ v provedení podobném, jako je například televize doktora Orfanika z Tajemného hradu v Karpatech.
https://1884403144.rsc.cdn77.org/foto/tajemstvi-hradu-v-karpatech-ceskoslovensky-film-retro-docolomansky-kopecky-hrusinsky-steimarova-komedie-lipsky-kino-kultura-vyroci/Zml0LWluLzk3OHg5OTk5L2ZpbHRlcnM6cXVhbGl0eSg4NSk6bm9fdXBzY2FsZSgpL2ltZw/7240626.jpg?v=0&st=nvacFKc-XXXHGi4JMYf95u8yVRPpwzAvlDqdHb4ZkVc&ts=1600812000&e=0
To sa mi stalo v Trenčíne v decembri: Išiel som na 33xx Os a všetko pre mimoriadnosť (vykoľajenie) meškalo. No a na tabuli bolo len 7 riadkov, obsadených (v nejakom poradí) Ex +90, Ex +80, R +50, R +50, Ex +20, Os +5, Os +10 (posledný vypísaný vlak odch. 5 minút pred mojim, ale eštr neodišiel) a môj Os sa tam nezmestil, odišiel včas „inkognito“ – vypísaný bol len v podchode na nástupišti. Myslím, že ho len raz hlásili, žiadne info o nevypísaní nezaznelo. Ak niekto sedel/stál v hale a prepočul/nedokázal počuť hlásenie, mal smolu. Ja som, keď som to… Číst vice »
Toto se stává i v žst. Zábřeh na Moravě, halda vlaku zpožděných a cosi z jiného směru včas. U toho byl oznam, že tabule zobrazuje vlaky dle předpokládaného odjezdu.
Já zažil na relativně nové zastávce Písek jih zase trošku jiný případ. Oni tam nainstalovali pro mě totálně absurdní a nepochopitelné odjezdové tabule s tím, že mizej zpožděné vlaky. Tzn. že jsem koukal na tabuli na zpožděný vlak, v čase svého odjezdu prostě zmizel jako kdyby už odjel a na zastávku přišli dva cestující. Koukli na tabuli, viděli, že směrem na nádraží Písek nic nejede a šli pěšky. Přitom za dvě minuty přijel ten zpožděný vlak. Proč proboha lidi přestali přemýšlet? (mimochodem ono tohle bylo např. mnoho a mnoho let třeba u MHD v ČB, že mizely zpožděné spoje z… Číst vice »
Ta tabule, včetně doplňující cedule, tam už opravdu nějakou delší dobu je. Minimálně rok, řekl bych ale nevadí… Každopádně, upřímně? Jak jsem to četl poprvé, tak jsme si říkal, jaká kravina to je. A teď? Si to i po přečtení článku říkám taky a furt stejně. Stačilo by tu tabuli prostě jen prodloužit dolů, a už tam nemáte spojů 5, ale třeba 7 či 8. Zvětšení samotné tabule by pak rozhodně budovu nezničilo. Ad 1. A ad 2, ty vole… Tak oni se tady vymlouvají na památkovou budovu, ale to, že daný prostor hýzdí naprosto zbytečná doplňková cedule, je jim… Číst vice »
Přitom by stačil plošný LCD panel, ktery by počet řádků případně upravil. Ono by se to písmo moc nezměnilo, kdyby tam byly dva řádky navíc.
S nebo jen qr kód s odkazem.
Ta tabule tam už je nějakou dobu…
Přesně to samé jsem chtěl taky napsat… Nechci být hnidopich, ale ta tabule už tam je tak minimálně rok. 😅😅😅
Místo toho, aby se zvýšil počet odjezdů na panelu, se opravily pokladny. Dobře, v konečném důsledku se může udělat obojí, ale proč SŽ při rekonstrukci uzlu Ostrava, který mimochodem zase posunuli, nepřidá na hlavní (jižní) podchod ve Svinově eskalátory na nástupiště? Jsou do podchodu, ale ne na vlak. Je tam jenom výtah. To chtějí, ať tam jezdí VRT, ale kufr si máte tahat po schodech a nebo jít oklikou přes sever?
Který je hlavní a který nejhlavnější podchod? Pro mě je hlavní severní.
Na jižním dojedou eskalatorama až na nástupiště. A na severním pokud ten kufr pár schodů nevynesou tak od toho tam je výtah.
Ještě šikmý chodník doplnit ať tam je všechno.
No jo, tak pár lidem ujede vlak. Nepříjemné. Co je to ale proti tomu, co se děje kolem železničního mostu v Praze na Výtoni. Teď už jen čekám, že se budou dohadovat tak dlouho, až SŽ bude muset oznámit, že přes most zastavuje provoz. A nový most nikde. A jezdit se bude jen po jedné koleji přes „Most inteligence“ mezi Braníkem a M. Chuchlí.
Ale kecá do toho kde kdo, především ti, kteří za bezpečnost mostu nenesou žádnou odpovědnost.
„Cožpak most na Výtoni, ale jmelí!“
Co je to proti tomu, že v Americe už zase bijou černochy!
Pokud to nepsal někdo níže, pak se ptám, proč v jiných stanicích jsou ty tabule dvě vedle sebe, aby se tam vešlo více vlaků. V Ostravě musí být povinně jen jedna?
Tady jsou fotky , cedulí je tam plno. Ale vedle.
https://www.railpage.net/nejmodernejsi-nadrazi-v-cr-ostrava-svinov-zacalo-slouzit-verejnosti/
5 velkých cedule. Ale vyfotí se jedna, která tam je rok a udělá se z toho senzace.
To, že ve velké hale je cedulí dostatek, není omluvou pro to, že v té malé je jich nedostatek.
Trochu mimo téma Ostravy, ale mohli by instalovat jednotný design tabulí, televizí, panelů atd. a ne že je to pokaždé něco jiného.
To by se asi realizovalo dost těžko s ohledem na to, jak se technologie vyvíjí. A na výměnu na všech nádražích současně určitě nejsou finance
Tenhle byl ve své době jednotný. Jenže když chceme každých pět až deset let něco nového…
Nemůžou. Státní firma. Musí se udělat výběrové řízení a nesmí se upřednostnit nikdo.
Diskuze o komářím velbloudu.
Vyfotí se nejmenší „pragotron“ v boční průchozí malé hale (na opačném konci je podobná) a začne se blbnout.
Hlavně neukázat, že o pár metrů vedle je cedulí co hrdlo ráčí.
https://www.vlakemjednoduse.cz/hodnoceni-nadrazi/ostrava-svinov/#iLightbox%5Bgallery-3%5D/0
Pokud se člověk nachází v jedné z čekáren, tak tabule v jiné místnosti 20 metrů vedle, na které z té čekárny nejde vidět, jsou mu úplně k ničemu.
Je to o pohodlí.
To ste si skoro všimli. Tá ceduľa je tam už vyše roka.
Jo, to máš pravdu
Ted me napadla takova divna vec… Nemohlo by se treba stat, ze to ma dve obrazovky? Pet sekud prvnich pet vlaku, blik, pet sekund dalsich pet vlaku?
Strpeli by pamatkari pravidelnou zmenu textu? Nebo je to taky proti pamatkovemu zakonu?
To je proti jinému „zákonu“. 🙂 Pět vteřin je asi dost málo na nalezení a přečtení potřebných údajů, ale v principu by to řešení bylo.
Se mi chce říct, že jste si všimli brzo… Ty cedule jsou tam minimálně od léta
Ne „od“. Jen léta.
Na památkové chráněné nádraží by neměly jezdit moderní railjety, pendolina a pod, patri sem pouze historické vlaky a pak budu i na ceduli dost místa .😁
A ta papírová cedule, ta u památkářů prošla? Nechtěli třeba kamenné deskynebo vysoce pokrokový pergament?
Stačí hliněná tabulka a klínové písmo.
Zbytečně,v Ostravě nemůže být tolik lidí co umí číst…
Fakt by mě zajímalo, proč pan Sůra nezjišťuje adekvátní informace, ale hned střílí od boku slepými. Holt novinář, fakta ho nezajímají, prodává tupý titulek…
A nechcete ty fakt tady napsat nahodou když jste tak chytrý?
Novinář a autor článku je snad Sůra, ne?
Tady fakt ne 🙂
A co konkrétně je v textu špatně ?
Netvrdím, že je v textu něco špatně, jen nepochopím, proč se vysmíváte něčemu, co má cestujícím pomoci a upozorňuje je na potenciální problém v této konkrétní čekárně. Co dělat, když jiná možnost není? Nenavrhujete řešení, protože neznáte fakta. Jen žijete ze senzace, kterou náhodně někdo objevil. Pomůže tento článek někomu? Něčemu? Asi ne, jen se tu vyřádí spousta haterů SŽ. Můj názor.
Já se tomu nevysmívám. Upozorňuji na problém. A problémy jsou od toho, aby se řešily. Novináři popisují skutečnost. Tohle je prostě ŠPATNĚ a proto na to upozorňujeme. X věcí, na které jsme upozornili, že jsou špatně, se změnilo. Pokud budeme žít v myšlení „nejde to vymyslet jinak“, moc se nepohneme
V tomto asi nesdílíme stejný názor. Zdá se mi, že to problém nebyl, dokud jste ho nevyrobil Vy svým článkem. Určitě by se našla spousta skvělých řešení, ale všechno něco stojí a také všechno souvisí se vším. A jak víme, SŽ je státní organizace, ne soukromá firma.
No jasně. Když to není problém můj, tak to nesmí být problém pro nikoho. Podobné jako ten § u nás: Když to nepotřebuji já, nevidím důvod, proč by to měli potřebovat ostatní.
Asi Vám někde unikají souvislosti…byl by z Vás skvělý právník 🙂
No, hlavně že dokážete zbytečně zaútočit (únik souvislostí), aniž byste se zamyslel nad podstatou věci. Novinářská práce (a tak se to učí i na Katedře žurnalistiky) má za úkol přesně to, co už od p. Sůry víte. Je totiž povinností každého dobrého novináře odhalovat „nepravosti“, upozorňovat na ně, aby došlo k nápravě věci. Tedy, chcete-li kritizovat, i když to nikdo nemá rád. V tomto případě i, podle Vás, takové marginální věci, která sice nemusí vadit Vaší osobě, ale je (nebo může být) problémem pro jiné. Základem pro cestující jsou informace, které musí být úplné, jasné, stručné a pochopitelné. Tedy bez… Číst vice »
Argument státní organizace nechápu. Neplatím daně na to, aby něco fungovalo hůře než v soukromé sféře. Toto je prostě špatně.
Člověk ani nepotřebuje památkáře na to, aby pochopil, že takováhle hrůza nemá v jinak celkem hezky opraveném veřejném prostoru co dělat, a v normálním světě by byla umístěná třeba stojatá tabule v podobě monitoru v poli mezi okny 🙂
Kdo zná ten skleník ve Svinově, tak chápe, že jedna tabule už to nezachrání.:-)
„Cestující má jen velmi krátkou dobu na to, se na tabuli dozvědět, odkud jeho vlak jede.“ Úplně normální i u větších tabulí, např. v Brně se nástupiště objeví ve chvíli, kdy fíra dává výzvu 😉
Problém to není, ale bude to trvat tak rok, protože bez výběrka to neprojde.
Sry, to patří níž.
Nevím proč se taková blbost řeší. Tohle moc problémem není. Nad každým podchodem ke velká tabule a v nové hale jsou hned dvě vedle sebe. Ať jde na nádraží kdokoli jakkoli vždy mine aspoň jednu velkou tabuli. Navíc udělat pár kroků ze staré haly do nové nikoho nezabije. Až mi autor článku, autor problému nebo kdokoli jiný vysvětlí normálně v čem je problém, možná změním názor
Problém je v informovanosti cestujících.
Zřejmě jde o to, že nikdo normální takové specifikum nepředpokládá.
Papírové upozornění na reklamním „Ačku“ je sice pěkné, ale může ujít pozornosti cestujícího, který je z jakéhokoliv důvodu ve stresu.
Chybí mi informace SŽ, zda toto považují za přechodné řešení a hodlají tento stav nějak změnit, nebo mají definitivně „hotovo“ a dál se tím zabývat nehodlají.
Dotaz: Druhá ta samá tabule nad vedlejšímm oknem (vpravo) by u památkářů byla taky neprůchozí?
Pro poctivé nádražáky to problém není, ale pro cestující ano.
Jaká je skutečnost, to je vedlejší. Důležité je vyvolat příspěvky typu „Ostrava je kraj RAZOVITY!!!“
Co to melete? Psal bych o tom, kdyby to bylo kdekoliv. Své mindráky z místa bydliště si řešte laskavě jinde, díky.
Já myslím, že pan Sůra má hlavně mindrák z Ostravy, ať se to týká čehokoliv, tak má problém. MHD, letiště, teď už naprosto zbytečně vyvolaný skandál o jedné hloupé ceduli, nemůže to město prostě rozdychat 🙂 to je profesionalita level milion, co? 🙂
Tohle bylo hodně moudrý. Jak vám do toho zapadají třeba texty o odbavováku v DPO, reko tramvajových tratí, produkce Škody Vagonka na export a další texty?
Tak napište, že v hale jsou cedule dostatečné. A je to.
Větší informační tabule jsou umístěny u obou vstupů do podchodů,“ uvedla.
Ta čekárna v historické části budovy je relativně malá, kapacitně zcela nesrovnatelná s novým vestibulem, kde na odbavení čeká násobně více cestujících. A tam jsou cedule dostatečné (máte to na fotografii k článku).
Není to tedy tak, že cestující nejsou informováni, pouze ta malá část, která zvolí historickou čekárnu, má k dispozici tuto zjevně nedostatečnou tabuli.
Ano a tito cestující nemají nárok na kompletní informace?
To se zeptejte nejspíš památkářů.
V článku vám chybí kontext, tj. že čekárna je ve skutečnosti někde jinde a dostatečné informační tabule tam jsou.
Čekárna není jinde. Jen je roztažená přes 3 (s lounge 4) místnosti + chodby.
Už nepíšete, že historická čekárna je k nástupištím blíže, což je dost podstatné. Hodně cestujících proto logicky dává přednost tomu, že čekají tam, odkud to je blíž na vlak.
Jste jak SŽ. Hledáte jen důvody, proč něco neměnit, i když řešení už nějakou dobu existuje. Ať už v podobě výměny tabule za novou, nebo alespoň umístěním qr kódu (pokud by byl někdo aktivní, tak by se nemuselo použít ani A4 na reklamním áčku, které budovu hyzdí daleko víc, než infotabule).
Pokud se člověk nachází v jedné z čekáren, tak tabule v jiné místnosti 20 metrů vedle, na které z té čekárny nejde vidět, jsou mu úplně k ničemu.
Je to o pohodlí.
asi jste ještě nikdy necestoval s větší batožinou a rozjívenými dětmi.
Tak snad pokud si chci sednout v teplejší čekárně (historická část) s větší batožinu či dítětem, tak je nechci moc opouštět jen abych se podíval na info ve vedlejší místnosti.
A mimochodem, na lyže do Kobylí či Zillertal poslední dobou jezdím vlakem, z Wien nightjet. Myslím že lyže, sportovní taška a taška na lyžařské boty je dostatečně velká batožina.
To je vážně takovej problém dát tam např. https://sonux.cz/wp-content/uploads/2022/03/Ostrava_prestup-monitor_5.jpg ?
Problém to není, ale bude to trvat tak rok, protože bez výběrka to neprojde.
No, když už to chtějí mít hezký, mohli to alespoň.udelat tak, aby tam nebyly vidět ty krabice a kabely pod monitorem.
Takovou ceduli by nedali ani do Ostravy….
Otázka je, jestli řešení použité na novém nádraží Praha-Vysočany je to pravé. Viz obrázek https://ibb.co/vQ0j9bd, foceno za slunečného dne. 🙂
Tsss. V Plzni máme lepší. 😀
https://ibb.co/MpT5LNY
Škoda, že podcast s panem Svobodou už proběhl.
Bylo by zajímavé vědět, zda si myslí, že tyto informační prvky pro cestující veřejnost plní plnohodnotně svojí roli a pokud ne, tak co s tím SŽ hodlá dělat.
Konkrétně třeba tohle je záležitost Plzeňského kraje. To bylo jen jako perlička. Ale oboje platí daňový poplatník.
Tak učiňte dotaz na krajského koordinátora dopravy, jak se na to bude tvářit.
To by mě zajímalo, jaká památková ochrana brání tomu, aby na zastávce Ostrava-Stodolní byly na pragotronu víc než dva řádky. Stačí, aby dva vlaky měly zpoždění (což u dálkových vlaků z Prahy či Slovenska není nic mimořádného) a pragotron již vůbec neukazuje aktuální vlaky.
Už dávno to není pragotron. Ale chápeme 🙂
Slovo „pragotron“ se pomalu propracovává do stavu, do kterého se dostalo slovo lux.
Se dívím, že památkáři dovolili příjezd elektrické lokomotivy k peronu, přitom tam ten dojem absencí páry a kouře utrpí nejvíc… Evidentně jsou málo důslední.
Být ovšem SŽ, pošlu je do …, ale asi jim to vyhovuje.
Být SŽ tak tam nainstaluju adekvátní tabuli, klidně i velký monitor na kterém se dá zobrazot víc řádků. Pokud si památkaři budou stěžovat, odkázal bych je do lampárny.
Jasně, hned střílíte do památkářů. Stačí jedna zmínka (nebo výmluva?) od Správy železnic. Víte, komu (by) co konkrétně vadilo na jiném typu té tabule? Pochybuji, že by neexistovalo schůdné řešení, jenže by se muselo chtít, že…
Ta cedule už tam je x měsíců 🤣🤣🤣
Tak tohle.meni jediná tabule nad pokladnami je větší
Tento panel pamatuji z přelomu tisíciletí, kdy jsem ze Svinova jezdil domů z VŠ. Tvl. „památková ochrana znemožnila instalaci jiného panelu“. V době, kdy lze „panel“ klidně i celý promítat na zeď… 😀
Možná už je památkově chráněný ten panel 🙂
Spíše je někde nedotknutelná technokracie… Co (by) komu konkrétně vadilo na výměně, nevíme.
Proboha co to zase je za výmluvu. Dneska se dávají modernější panely do kdejaké horní dolní, tak proč proboha nemohou vyměnit tento jeden panel na Svinově za modernější verzi, kdy se na stejnou plochu vejde o 5 řádků vlaků (minimálně) více… vždyť kterým jiným nádražím v regionu za rok projde více cestujících, než Svinovem…
Prostě je placená za šíření nesmyslů, lží a polopravd. Místo toho panelu může být led monitor stejné velikosti a tam se vejde víc informací, řádky mohou i pomalu rolovat…..a nebo tam dát vedle panel druhý. Kdo chce hledá možnosti, dobrá správa nachází výmluvy proč to nejde.
Tady se zase sešlo odborníků přes informační systém 🤣
Nevíte někdo, byla na tu papírovou nástěnku nějaká studie? To není tak vytvořit něco takového… 🙂
Sledujte hlášení, které jsme omezili ve prospěch vizuálních informací… a vítěz získává Zlatého Bludišťáka!
Sice nevíte kam vlak jede, ale zato víte s jakou společností nikam nedojedete….
Inu, Dobrá Správa.
Keby sa tie cedule kvôli tomu menili v okamihu, keď je k dispozícii technológia, ktorá tam dokáže zobraziť viac vlakov, zas by sa nadávalo na nehospodárne chovanie. Si nevyberiete.
Nebo je jenom přesunout na méně frekventované nádraží
On si někdo stěžuje, že tohle je plýtvání?
http://www.elektrocas.cz/art_img/maly/t_12x-LIV848.JPG
Narážam skôr na prax, kedy výmena alebo odstránenie akejkoľvek súčasti dráhy, ktorá nedosiahla minimálne 1,5 technickej životnosti často vzbudzuje v rôznych komunitách obrovské vášne. Píšu sa diskusné príspevky, blogy, vlogy, články, atď.
Bizár současné situace nebudu komentovat, ale když už se to stalo, tak bych přemýšlel hlavou a na tu ceduli hodil aspoň QR kod s odkazem na odjezdovou tabuli, kde je řádků 10. V dnešní době má čtečku QR kódů i průměrná kalkulačka.
Prečo nie, ničomu to neuškodí, ale popravde sa domnievam, že pokiaľ je niekto schopný obsluhovať mobilný telefón tak, že dokáže použiť QR kód, tak ho v tomto prípade v podstate ani nepotrebuje, pretože už tam tú tabuľu dávno má. Leda nejakí náhodní cudzinci.
I běžní cestující. Obyčejný cestující o on-line tabulích vůbec netuší, natož aby tušil třeba o GRAPPu. Ten QR kód je naprosto blbuvzdorný.
Souhlasím, jen malá část lidí co umějí načíst QR kód tuší o online odjezdových tabulích. Kdo to tam máte blíž, budete tak hodní a vylepíte ten QR kód na tuto ceduli? 🙂
Jako běžný cestující mám před odjezdem na mobilu idos, kde vidím zpoždění i nástupiště všech vlaků, které jedou tam, kam potřebuju. Někdy je tam dokonce nástupiště dřív, než na té ceduli, o přesnosti zpoždění nemluvě.
Já používám online tabuli. A na přesné zpoždění u vlaků objednávaných státem nebo krejem je nejlepší aplikace ČD ikdyz se jedná o jiné dopravce
Třeba DPO má běžně u všech papírových JŘ na zastávkách QR kód odkazující na výluky. Tak proč by to nemohlo mít i SŽ.
Nedávno přibyly QR kódy na odjezdových tabulích v podchodu na hl. n. v Praze, takže se to možná časem objeví i jinde.
A nebo treba misto nejakych kodu, abych po nacteni zjistil, ze to ujelo, dat nejakou obrazovku?
Třeba v Lysý nad Labem když na to přijde tak ta tabule v hale ukazuje jenom ///, v podchodu u druhýho nástupiště dokonce i několik dní v kuse ranní vlak do Milovic..
No nevím podle vzhledu panelu, bych řekl že ten panel je tam tak 20 let, co že je to najednou takový strašný problém?
Vyka se projel vlakem a vyhledává problémy. Nic jiného za tím není.
Ono i ta cedule je tam už delší dobu, jen si toho pan Sůra všiml až teď
Jestli to nebude tím že si toho všiml Svaz cestujících ve veřejné dopravě ? Nebo si fakt myslíte, že pan Sůra má čas objíždět všechna nádraží a kontrolovat odjezdové cedule?
Je úplně jedno, jak je tam dlouho. Tohle je problém.
Ostrava je kraj RAZOVITY!!! 😀 toto je dukaz jak cyp. Samozrejme ze toto je pruser… v dnesni dobe. To je jak kdyz prijede prazak na Svinov a pta se ostravaka: jak se dostane do centra? Ty? Ty se vzivote do centra nedostanes p.co!!! 😀 (omlouvam se za mistni drsny humor) toto jsou vazne male veci. horsi je odsunuti velke prestavby uzlu Hl. nadrazi – Svinov
V čem???
Přijdete na nádraží a vidíte, že 4 vlaky mají zpoždění a ten Váš se na ceduli dostane až po odjezdu… i s číslem nástupiště.
Hranice n Mor. mají v hale větší ceduli.
To fakt jo, teď kvůli tomu nebudu spát, doteď si říkám že jsem z toho Svinova pokaždé odjel, takové štěstí už příště mít určitě nebudu.
takže když už je něco na dráze 20+ let, tak už to spadá do kategorie „vždycky se to tak dělalo“. 😀
Spíš očekávám, že se to brzy dostane do celostátního vysilani a ministr svolá technické kolokvium.
To už je tam hodně dlouho
Tím pádem to už nemůže být špatně. 😀
problém je to lpění na devadesátkových displejích, co jsou drahé a vlastně složité na používání. stejně velká moderní televize bez problémů zobrazí víc vlaků s lepší čitelností a ta televize bude i s údržbou stát míň než stojí tenhle panel jen na roční údržbě.
Tohle bude možná lépe viditelné i na slunci. Ale i s touto technologií by do stejně velkého rámečku šlo nacpat o 3 řádky víc, kdyby se zmenšily rozestupy a zbytečně velké záhlaví.
A ještě přečíslovat nástupiště na čísla nástupních hran, aby tam nestrašily dvě čísla.
Ak si to správne pamätám (je to už roky čo som to videl rozobrané), v tom záhlaví je riadiaca elektronika a napájanie, predsalen to nie je najnovší výrobok.
Tohle bude možná lépe viditelné na slunci, ale je to umístěné v hale. Takže?
Záleží na orientaci tabule vůči slunci a oknům v místnosti.
Zrovna tady by to opravdu nebyl problém. Technicky vzato je to něco, jako „uzavřená čekárna“. Od velké, prosklené haly je to odděleno původní zdí a snad dvěma dvoukřídlími dveřmi
Tak on ten panel tam už nejaký ten rok bude (ten informák je z doby, keď boli LED panely od Elenu v rámci ČR jedny z prvých, čo sa používali, do tej doby sa používali v podstate len mechanické panely buď z produkcie ZPA Pragotron/Elektročas alebo Solari Udine).
Dokonca sa nazdávam (ale nie som si istý, tú stanicu moc často nepoužívam) že ak nejakú predošlú variantu tej cedule som tam už tiež videl niekoľko rokov dozadu…
Ještě lepší bylo, když jednu dobu ten obsah roloval na posledním řádku infotabule (čímž se ještě snížila její kapacita) 😀
Olomouc, eskalator na 3. nástupiště, hlásím že už min. 8 měsíců mimo provoz… Strašný!
Zase téma pro Sůru, toto je problém!
Není to problém. Nádraží je pět let po rekonstrukci, počkáme dalších 35 do příští rekonstrukce, při které se ten eskalátor vymění. Do této doby jsou tam ještě dvě schodiště, není třeba to hrotit. Stejně nejede taky jeden ze tří eskalátorů z haly, tak se za chvíli stejně udělá provizorní úrovňový přechod vzor Trutnov (Šumperk)…
Teď ještě „líp“. Jeden ze tří eskalátorů z haly od minulého týdne mimo provoz. To je teprve strašný!
Bude li mimo provoz několik měsíců jako tento, jo, je to celkem k pláči.
English version cedule nebude?
Je to pamatka nebo misto, ktere slouzi lidem k cestovani vlakem?
Je to v ČR, takže pamiatka. Viď Ústí nad Orlicí alebo Výtoňský most. Tam bola/je tiež je prvoradá panoráma Prahy a zachovanie „genia loci“ pred parametrami železničnej dopravnej cesty…
Ano, urbanismus města má sloužit spíš lidem než vlakům nebo dopravě, aby se jim v něm dobře žilo a dopravní struktura je příliš nezatěžovala a nehyzdila okolí, jako třeba magistrála centrem Prahy. Například v Berlíně s ohledem na „parametry železniční dopravní cesty“ tratě raději zakopali do země. Pokud vede centrem historického města jeden z hlavních železničních tahů, asi něco není v pořádku.
O čem to …? Svinov není historické centrum města a na velikost cedule snad poloha nádraží nemůže mít vliv.
V 19. století tam byly pole: https://mapy.cz/s/nalajalaga
To nahoře je Ostrava Střed, taky v polích.
Svinov je tady: https://mapy.cz/s/bepotokope
Reagoval jsem na Výtoňský most. Přes dvacet let jsem bydlel v Jaromírově ulici, z jedné strany tramvaj, z druhé železnice, po které jezdily v noci těžké nákladní vlaky, ani jsem si nemohl otevřít v létě okno a větrat. Pokud vím, na hluk si tam stěžují lidé doposud.
Ten 4 koľajný S-Bahn 200m od Bundestagu moc zakopaný nie je. Inak ten nový most bude prínos aj pre okolie, vlaky budú tichšie. A čo sa týka toho urbanizmu, tak ako vieme, po republike nájde kopa ľudí, čo proti odsunu železnice od centra Brna naopak protestuje ako proti zavedeniu povinnej obriezky…
S-Bahn k Berlínu patří. Ale většina vlaků je do centra na Hauptbanhof vedená tunely – např. ve směru od Prahy a Drážďan už od Südkreuz.
Památka, ale v tomto případě spíše výmluva.
Památná výmluva
Se divím, že dotoho nezamotali státní politiku podporující … internety a že za to můžou programátoři. A že kdyby si programátor nekoupil server v ceně toho panelu, že by zbylo na onen panel, ale takhle nezbylo.
Tak určitě, roz.ebejme všechny historické nádražní budovy a nastavějme tam hnusný prosklený krychle. Ty jsi ale hlava!
Tak ať tam zobrazují jen zpožděné vlaky.
Naopak nezpožděné. Ty by se mohly vejít 😀
😀