Diesel do nečasu. SŽ řeší pronájem lokomotiv na mimořádnosti

Lokomotiva řady 754. Foto: České dráhyLokomotiva řady 754. Foto: České dráhy

Smlouva má řešit situace uvíznutých vlaků při mimořádných událostech typu ledovka či námraza.

Správa železnic začala hledat dopravce, kteří během událostí, kdy nelze po tratích kvůli nepřízni počasí jezdit elektrickými vlaky, zajistí provoz v nezávislé trakci.

V soutěži na rámcovou smlouvu v hodnotě 5 milionů korun hledá firmy, které poskytnou motorové lokomotivy včetně strojvedoucích pro „případ živelních událostí a zhoršených klimatických podmínek“. Celkem má jít o 1 200 hodin, odhadovaná cena zakázky je pět milionů korun.

Správa železnic chce zakázkou řešit situace jako je námraza, ledovka či poškozené trakční vedení silným větrem. Rámcovou smlouvu uzavře SŽ se všemi, kdo splní zadávací podmínky.

Rámcová smlouva má řešit situace, kdy kvůli takovým mimořádnostem nemůže dopravce pokračovat v jízdě, protože nemá na blízku motorovou lokomotivu. V takové situaci může vlak zbytečně blokovat provoz na trati.

Vozidla budou sloužit k přetahu vlaků v úsecích, které se z důvodu zhoršených klimatických podmínek staly dočasně nesjízdné pro vlaky vedené v závislé (elektrické) trakci. Pomocná vozidla mohou být zařazována do soupravy jako přípřežní nebo postrková,“ uvádí Správa železnic v dokumentaci. Za službu pak budou platit dopravci, kteří uvízli, dopravcům z rámcové smlouvy.

Vypsání zakázky předcházely předběžné tržní konzultace, kterých se účastnily České dráhy a ČD Cargo. U těchto dopravců lze očekávat, že poskytnou pro tyto situace nejvíce hnacích vozidel.

Tagy nezávislá trakce Správa železnic
33 komentářů