Diesel do nečasu. SŽ řeší pronájem lokomotiv na mimořádnosti

Lokomotiva řady 754. Foto: České dráhyLokomotiva řady 754. Foto: České dráhy

Smlouva má řešit situace uvíznutých vlaků při mimořádných událostech typu ledovka či námraza.

36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Smazáno pro totální vymytí mozku autora.

highway

Haló, pane Petr, nespletl jste si diskusi? Dobré ráno, tady je server Zdopravy, nikoli Novinky, tady by to chtělo něco k věci.

Jakub

:)))))

David

To je reakce na to, že jim na stejným místě 2-3x spadl na trať strom? Dotovat nějakou starou plečku místo údržby? To jsou pašáci teda…

petr

No konečně na to po takové době někdo přišel 😃ono nezávislá trakce je k necemu dobrá 👍

Petr

Když se rušilo,raději rozpálit, než prodat konkurenci…😁😁 A teď k ní s prosikem polezou👍

Kubrt

Kdo kam poleze s prosíkem?
Dle mého mínění, je takováhle zakázka zajímavá jen pro Cargo, které má lokomotivy a lidi „všude“.

jan táborský

Ale nemají potřebnou kvalifikaci většinou. Jako je obsluha topných spojek .

Karel

Každý strojvedoucí má kvalifikaci pro práci s topnou spojkou.

JackBrno

To není vůbec jisté. Cargo pokud vím, nemají 754, ale 753, které topnou spojku nemají. Aby na to mohl mít kvalifikaci, musí mít ve znalostech nějakou lokomotivu, která topnou spojku má. Nevím jestli Cargo vůbec nějaké takové mašiny má?

El Barto

ČD Cargo má v dieselu ještě 750 a asi jednu provozní 749 plus druhou pod ČDC Slovakia.

jan táborský

opravdu ?

Kubrt

V zadávací dokumentaci je požadavek topných spojek? Nevšiml jsem si (a teď to nemůžu zkoumat). Děkuji.

Modré zábradlí

a) Odtáhnout uváznutý vlak z trati do stance bez připojení topné spojky nejde? (Předpokládám, že neočekáváte, že najednou všechny vlaky začnou jezdit v nezávislé trakci.)
b) Pokud jsem strojvedoucí lokomotivy bez topné spojky, tak k čemu potřebuji kvalifikaci pro obsluhu topné spojky?
c) Ona existuje kvalifikace „smí obsluhovat lokomotivu řady XY, ale nesmí sahat na její topnou spojku“?

Tyle

Kubrte,Kubrte…..!

Jirka z CB

Kocourkov, takže až se něco stane a vypadne i ETCS, tak se nehne ani kolo. Čekám co bude v létě, předloni v Kralupech pár kapek, jednou se zahřmělo a hodinu se směrem do Prahy nejezdilo. A pak u Roztok ZZ spadlo znova.

N.N.

… se nehne ani kolo už 3 měsíce a 1 den. A to tam jezdilo přes 50 vlaků denně.

ABCD

Nedávný blackout ve Španělsku a Portugalsku opět ukázal, že naše představivost je poměrně malá. Mimochodem v Portugalsku to trvalo déle.
Domnívám se, že se stoupající elektrifikací bude nutné udržovat po celém území jakési rozptýlené muzeum kombinované se správou hmotných rezerv, řečeno s nadsázkou.

SaulGoodman

Jako ano, přinejmenším pro válečné události by to vhodné bylo, je jasné, že elektrická infrastruktura bude jedním z hlavních cílů (viz Ukrajina) a transporty vojenské techniky přes celou Evropu efektivněji realizovat nelze.

Jirka z CB

Přes nás? Když koridor dokáže vyřadit malá bouřka, v zimě trošku sněhu… To nemluvím o snaze celou síť řídit z CDP, kde najednou vezmete pohotovostní výpravčí. A to nemluvím jak technický se dá rychle v dnešní době otočit ručně výhybka někde na koridoru.

Berhof

Budou muset mít lokomotivy i etcs nebo bude v době takové mimořádnosti vyřazeno z provozu, aby bylo možno použít co možná nejvíce typů lokomotiv?

ABCD

Co třeba mít oboje na více stupňů mimořádnosti?

Kubrt

Zadávací dokumentace říká: Dodavatel musí disponovat minimálně třemi lokomotivami s ETCS a na tratích s výhradním provozem musí lokomotivu s ETCS nasadit (= vypínání nebude).

Vojtěch C

Pokud vím, tak výluku ETCS lze zavést pro konkrétní stanici nebo pro určitý mezistaniční úsek.
Takže v případě, že tam „popadají dráty“ tak asi nedává smysl se snažit o nějaký plnohodnotný provoz traťovou rychlostí.
Takže jízda tím postiženým úsekem by nejspíš šla i nevybaveným vozidlem.
Ovšem dostat nějaký ten starší diesel po trati ve výhradním provozu až k tomu postiženému úseku by vyžadovala použití dalšího již vybaveného vozidla, které tam ten starý diesel dotáhne.

none

A není spíš větší zájem tam tu lokomotivu dostat co nejdřív? Na trati bez návěstidel by to asi nešlo, ale tady máme vyzkoušeno, že se to ETCS dá neplánovaně vypnout 😁

Kubrt

To by možná šlo, ale zadávací dokumentace vyžaduje nasazení vozidla s ETCS. Ovšem i kdyby to nevyžadovala smlouva, tak dodavatel s největší pravděpodobností využije své vozidlo s ETCS z nejbližšího výkonu – takže typicky 742.7 nasazené na vlaky Carga podél koridorů.

Jirka

Takové případy se řeší jako „havárie“. Bez soutěže, za cenu v místě a čase obvyklou. Přeci nikdo s lokomotivami nebude čekat v pohotovosti v záloze, jestli se něco někde náhodou nestane.

Vašek22

Něco mezi.

Budete mít seznam firem zasmluvněnych na cenu a seznam tel. Čísel, kam můžete zrovna volat…

Neznamy Jarek

A na každé mašině sedí strojvedoucí 24/7.

Karl vB.

Asi podobně, jako zasmluvnění partneři správ silnic na nějakou lokální zimní údržbu (traktory s pluhem atd.).

Mynic

V případě takového pruseru cena obvyklá nelze použít, jelikož o vozidla bude x násobný zajem a tudíž cena bude výše. A za druhé, v době kdy ledovka je předvídatelná a dopravce i přes varování chmu vyjede na trať, proč by měl platit cenu obvyklou ?

Petr

Tak to by snad spíš měla SŽ uzavřít trať pro závislou trakci když ten problém je na jejich infrastruktuře, ne?

Adam Ř

Tak co, zkusí to KŽC s 810? Spřáhla to má…

Vítek

Taková autonomní 810 (viz https://zdopravy.cz/na-trat-z-kopidlna-do-dolniho-bousova-se-maji-vratit-pravidelne-vlaky-provoz-zajisti-autonomni-810-188890/ ) by snad mohla přijet na požadované místo mimořádné události i sama bez obsluhy … 🙂

Os5600

Že by práce pro rekonstruované 754?

Kubrt

Práce pro cokoliv motorového, co bude poblíž. Kvůli 4167 Kč/hod příležitostné práce lokomotivy asi nikdo nic rekonstruovat nebude 🙂