DHL výrazně posílí v Brně, začíná nasazovat nákladní Boeing 757
Boeingy 757 v barvách DHL. Foto: DHL
K výraznému navýšení kapacity na lince do Brna dochází jen necelé dva měsíce po zahájení provozu.
K výraznému navýšení kapacity na lince do Brna dochází jen necelé dva měsíce po zahájení provozu.
V prípade dopravcov ako FedEx alebo DHL vo väčšine prípadov je dôležitejší objem ako hmotnosť nákladu. Na B 737-400 v TNT sme vozili lietadlá plné, ale priemerný payload sa pohyboval okolo deväť ton. 757 v tom prípade dáva zmysel.
Že by opět začalo svítat na lepší časy? Jen by to chtělo ještě nějaké další osobní linky…
Zatímco do Boeingu 737-400F se vejde zhruba 23 tun nákladu, Boeing 757-200PSF zvládne přepravu až 38 tun zboží.
Není to chyba? Vážně „jen“ 23/38 tun nákladu? Dyť to stejné uveze jeden železniční vagón, nebo snad jeden kamion???
A on ten vagon/kamion bude taky za dve hodiny z Brna v Lutychu?
V členka je řeč o lince z Lipska, ne z Lutychu. Mimochodem z Lipska do Brna udává Google dobu jízdy pod 5hodin, takže rozdíl proti času letu není nijak zásadní, čas tedy asi není tím hlavním důvodem pro leteckou dopravu na této lince.
5 hodin kamionem, nebo osobákem s plnou nádrží a s ideálními dopravními podmínkami? Které prakticky na této trase nejsou a dlouho nebudou.
Ten let mezi Brnem a Lipskem trvá 37 minut.. Ten rozdíl je zásadní…
a to mají depo přímo na letišti?
Dobrý den,
dle původního oznámení v Brně asi ano („Brněnské letiště získalo novou pravidelnou nákladní linku do Lipska. Do nové části multimodálního komplexu v Tuřanech dnes ráno přiletělo první nákladní letadlo na nové lince DHL Express do Brna.“). V Lipsku stojí letadla přímo před halou se třídící linkou.
Přeji hezký den.
Ano, má
V roce 2008 létal tento https://www.planes.cz/cs/photo/1029236/l188c-f-g-lofc-west-atlantic-cargo-airlines-npt-praha-ruzyne-prg-lkpr krásný Lockheed L-188 Electra z Lipska do Prahy, ale tam dnes stihnou večerní svoz a ranní rozvoz kamionem přes Krušné hory. Brno je ale ještě tak o 3 hodiny dál, proto se jim asi vyplatí letadlo.
Jo to jsem si taky pak vsimnul, smichal jsem to dohromady s tim Lutychem, ale to je fuk, predpokladam, ze kdyby se vyplatilo to vezt po zeleznici/kamionem, tak se tak deje. Nikde neni receno, ze ten naklad z Lipska nepokracuje dal a urcite bude snadnejsi ho prelozit z letadla do letadla, nez z vlaku/kamionu do letadla.
To je podle mě jedno. Princip DHL, FedEx a UPS je v tom, že se pozdě večer letadla z celého světadílu slétnou na jednom letišti, tam se všechny balíky vyloží, roztřídí a naloží do příslušných letadel, která se nad ránem rozletí zase do celé Evropy (v našem případě). Pokud v tom máte (jako v případě Prahy a předpokládám, že i Berlína) namíchané kamiony, tak to na systému nic nemění. Musí to ale stihnout do rána dovézt do cílového depa, aby se přes den mohly zásilky doručovat zákazníkům.
kamion to dá tak za 7,5 h a to nesmí být na trase žádné zdržení.
vzhledem k tomu, že se jedná o expresní leteckou přepravu, za kterou si zákazník musí zaplatit je porovnání s kamionem či železnicí nemožné. DHL Express má svůj koncept založený na doručení zásilky během následujícího pracovního dne kdekoliv na světě (v závislosti na časovém posunu a délce linky do vzdálených oblastí)
V článku je řeč o dvou linkách – Lipsko s DHL a Lutych s TNT. Letecká přeprava má obvykle jiné zákazníky a jinou skladbu přepravovaného carga než kamiony, vlaky nebo lodě. Nemá smysl nad tím filozofovat, je to otázka nabídky a poptávky. Nemá moc smysl chtít učit DHL, jak mají dělat svůj byznys. Nebo třeba i má, co já vím, ale pochybuji, že jejich hlavouni čtou tuto diskusi.
Jenže zatímco ten železniční vagón bude za 3 hodiny po nakládce s trochou štěstí možná opouštět seřadiště a kamion bude mít za sebou tak 200 km cesty, letadlo už budou dávno vykládat třeba v Londýně… Proto taky tím letadlem vozí úplně jiný druh nákladu, než by se posílal tím kamionem nebo vlakem.
ano. jenže Londýn je trochu jiná destinace než Lipsko – v tom případě bych se zamýšlel na nějakou optimalizací, je to skutečně krátká linka, celá nad kontinentem a nad dálnicí…
Přinejmenším průjezd/objezd Prahy bude ještě (přinejlepším) pár let velmi problematický.
Třeba je to právě výsledek optimalizace – místo ostaveného letadla a jedoucího kamionu poletí letadlo a kamion nebude potřeba.
Lipsko je hlavní DHL hub v Evropě, takže odtud se zásilky překládají na DHL linky do celého světa. Tím pádem můžete jeden den odeslat zásilku v Brně a ta je druhý den doručena na místo určení třeba v Asii nebo v Americe.
v rámci možností a vzdálenosti do odlehlých oblastí. Asie díky časovému posunu často bývá cca +2 dny, Austrálie díky překládce v LEJ + HKG a následně v SYD ještě o den déle
Dobrý den,
opravdu chodí nyní u DHL Austrálie přes HKG? Mám dojem, že tak před deseti lety se Austrálie překládala v Singapuru (celé nebalené kontejnery, tedy bez průchodu třídící linkou)…
Přeji hezký den.
Jiste se tam neprepravuji zasilky Lipsko-Brno, ale zasilky z/do celeho sveta, kdyby bylo ekonomicky a casove vyhodnejsi to vozit vlakem/kamionem, tak se to zcela jiste deje, ja nevim co v tom porad hledate za problem, kdyby se jim to nevyplatilo, tak to nedelaji.
Jasný, třeba TGV La Poste: https://en.wikipedia.org/wiki/SNCF_TGV_La_Poste
Těžko odhadnout, jestli se by železnice stala konkurenceschopnější, kdyby se „letecký“ typ zásilek vozil rychlými jednotkami. Ale ta infrastruktura….
Ono to máte také „pošta“ (vnitro) vs DHL (globální). A pak, když oni (La Poste) přešli na „výměnné nástavby“ a to pak může být logisticky rychlejší pomalejším spojem, ale bez překládání od pošty na poštu, než někde házet pytle náklaďáku, na nádraží pak do TGV a pak rychle přefrčet a zase opačně. Pokud rychlovlak nepobere kontejner (alespoň část variant) nebo tu nástavbu, tak je to dnes k ničemu.
Článek není o Londýně, žebříku. Navíc jde o denní linku, tedy část nákladu bude v Lipsku čekat až 24 hodin na odlet a bude v Brně později, než kdyby jely dva kamiony denně. Jako důvod pro letadlo mě tudíž napadá akorát spolehlivost dopravy nebo snaha využít prostoj letadla, ale třeba někdo ví víc.
Linka má plánovaný odlet ve 21:10 z Brna s příletem 21:55 do Lipska a vzhledem k tomu, že se zásilky třídí a posílají dál přes noc, tak jde hlavně o rychlost doručení. V opačném letu je to stejný případ, během noci se v Lipsku vystřídají mezinárodní cargo linky, takže let s příletem v 6:45 ráno do Brno je ideální pro doručení zásilek, které během noci přiletěli do Lipska z jiných kontinentů.
Mmch pokud urazí kamion z Lipska 200km, tak bude už v Lovosicích.
Je to napsáno správně, když máte pochybnosti o správnosti, vygooglete ty údaje a potom pište. Takto uděláte ze sebe maximálně tak blbce. 🙂
A do B777F se vejde „jen“ 100T, to zvladne cca. 4-5 kamionu…
A kolik se vejde tun nákladu do boeingu 767F ?
Cca. 50-55T. Ale jak zde jiz bylo receno, jde hlavne o objem nez vahu. Je to dane tim, ze jsme orientovani na automotive a IT industry. Coz je dost objemne zbozi, nez densitni.
Tady nejde ani tak o hmotnost, jako objem, na kamion počítejte okolo 100m3 max. Doba jízdy Brno-Lipsko 6 až 7 hodin jízdy, v noci 6 hodin, ale je to o svižnější jízdě a volbě trasy.
Děkujeme za zmínku, již máme na profilu i fotky z prvního příletu 🙂