Devět z deseti řidičů nedodržuje rychlost, ukázalo měření. Liberec instaluje na příjezd do města radar
Provoz v Hejnické ulici v Liberci. Foto: FB Jaroslava Zámečníka
V krajském městě dosud není jediný stacionární radar.
Když nějakej …. překračuje rychlost nějak výrazně (o víc než 10), dobře mu tak za průs… Ale nahánět někoho kvůli 51 na prázdný ulici, ať jdou někam.
Pokud má někdo pocit, že je někde dopravní značení, např. snížení rychlosti neoprávněně nebo zbytečné, zde odkaz kde zažádat. Místo remcání jednejte.
https://www.dopravni-znaceni.cz/legislativa
Občs se mi stává, že jdu kolem měřidla/ukazovadla rychlosti a při stejném převodu a stejných otáčkách motoru a ono to ukazuje 55-53-51-50-49-48. Neměním otáčky motoru, neměním převodový poměr… o změně obvodu kol mám silné pochybnosti.
Má někdo stejnou zkušenost s tempomatem, že mu ta tabulka taky losuje čísla? Nedělá to každá, jen některé.
klasika. některé jedou dle gps rychlosti – asi nejvíce přibližující se realitě. další se snaží kopírovat rychloměr v autě – cca +10%. některé jsou mezi tím. setkal jsem se dokonce s jednou, která podměřovala (gps 50, auto 55, značka 48). snažím se jezdit podle gps rychlosti a nemám problém ani na úsekovkách na dálnici..
To co popisujete nesouvisí s dotazem 😛
Geometrie. Měníte svůj úhel vůči radaru a tak zdánlivě jedete pomaleji.
Pozeral som mapu, tak od tabule zaciatok obce na useku dlhom 500 m su 3 stavby. 2 rodinne domy a jeden maly penzion. Ak myslia toto, ze tam nik nedodrziava 50 tak sa tym vodicom ani necudujem. Vobec by ma nenapadlo, ze som uz v obci.
A ta cedule znamená co?
Ta cedula je presne ukazka, ze mala byt o 500 dalej. Verim, ze mestka na tom mieste krasne dokazala rizovat.
A že tam třeba můžou chodit chodci, to je egál, žejo. Jak tam není barák, tak jedu…
Chodec může chodit i mimo obec. Pokud míjím chodce a nemůžu do protisměru, tak zpomalím.
co chodci, ale hlavně obyvatelé těch domů se nevyspí
Ja som nevedel, ze nocny klud je aj cez den ? Ak je dovod hluk, tak obmedzit rychlost len v noci by bolo prilis zlozite ?
Kedze chodci mozu chodit aj po ceste medzi obcami tak tam dame tiez 50 ?
Jj, prostě ty lidi odřízneme od zbytku obce, jen abyste si mohli vozit zadky rychleji.
Vy jste tam na návštěvě, ale chcete za místní rozhodovat. A vůbec vám to nepřijde blbý. Hamty hamty hamty.
A ten desátý jede na Babetě.
Zetorem!
I Zetor umí jet více než 50.
Tak takhle. Myslím, že spousta 1.trid by si zasloužilo 110km/h. Většina dálnic by zvládla i 160km/h. Chtělo by to na spoustě míst udělat obchvat. Potom si myslím, že v obci bude naprostá většina lidí těch 50km/h dodržovat, pokud to není na výjezdu z obce, či na víceproudé silnici. P. S. Vždy jsem se zajímal o limit pro bezpečné předjetí. Myslím, že by se mohlo legalizovat překročení povolené rychlosti a dojeti takto rozjetého vozu bez brzdění na povolenou rychlost.
Sám víte, jak to chodí. Status quo je použitelný kompromis – veřejnost není pobouřená příliš vysokými a tedy nebezpečnými limity a v reálu se těch 110/160 skutečně jezdí, aniž by to někdo kontroloval.
Podotýkám, že já osobně takové jednání schvaluji výhradně na úsecích, kde je povolená max. rychlost (tedy 90/130).
Můj předchozí příspěvek se nevztahuje na jízdu v obcích apod.!
Neřekl bych, že jde o kompromis. Spíš jsme si na to zvykli.
Ony ty limity tam obvykle nejsou jen tak vod voka.
Ony ty limity jsou z doby, kdy běžným vozem byla Škoda 120 a z toho vyplývající jízdní vlastnostni typického vozu:
Brzy? Posilovač až od roku 1981, do nejnižší výbavy až od roku 1984. Vadnou.
Citlivost na boční vítr? Velká
Tuhost karoseria? Malá
Deformační zóna? Až po motor a ten je vzadu
Stabilita v zatáčce? Šnekové řízení, dovolená vůle na volantu definována.
A neříkejte mi, že jízdní vlastnosti současných aut se nezměnily…
A co hustota provozu, tak se od té doby také nezměnila?
Reakční doba řidiče
Rozhledové poměry na křižovatkách a vyústění pěších cest
Pravděpodobnost vyběhnutí dítěte
Pravděpodobnost srážky se zvířetem
„Tuhost karoserie“ pěšího, cyklisty nebo motocyklisty, se kterými se srazíte
… se od doby vozu Škoda 120 změnily jak?
U těch silnic první třídy a dálnic bych si to dokázal představit, ale jen za slabého provozu a dobrého počasí, tedy jen proměnlivým dopravním značením. Pokud tam jede šnůra kamionů 80-90, tak ten velký rozdíl rychlostí by nedělal dobrotu. A jen tam, kde jsou dost dlouhé připojovací pruhy. O tom, že by zrovna zvýšení rychlosti na dálnici vedlo k většímu dodržování 50 v obci, pochybuji. Ale spíš by mělo vliv, kdyby se všude nerojily omezení na 30 tam, kde je dělený přechod na rovné silnici, že by se podobné 30 dodržovaly tam, kde mají smysl. A kdyby se víc v… Číst vice »
Ty třicítky u přechodů jsou obvykle proto, aby se řidiči obtězovali aspoň trochu zpomalit.
Pokud je to v přehledném úseku a navíc je přechod dělený ostrůvkem, je podle mě 50 dostatečná (znám takový, a lituji že jsem neposlal námitku do správního řízení). Pokud ji někdo nedodržuje, tak kontrolovat tu 50, a ne tam dávat 30.
Jedním z důvodů masového nedodržování je právě to, že se dává 30 tam, kde se má jezdit 50, 50 tam, kde se má jezdit 70, atd.
Jo. To by ovšem služební výkon PČR a hlavně zákony musely být trochu jiné…
Dokud tady pořád bude platit „poslanci, soudci, státní zástupci a policajti jsou taky řidiči“, tak to tady prostě bude balkán i s příslušným koloritem.
to je normální -na časlavském obchvatu je to stále a policajta ta nevidíš
Tady v Praze je limit 50 km/h, běžně se tu jezdí 100 i více, hlavně v noci. Bez tlumičů výfuku je tu hluk jak u startu letadla. Policie nikde (existuje vůbec policie v ČR?). Do toho přebíhající chodci, kterým se nechce do podchodu, také hlavně v noci.
existuje vůbec policie v ČR?
ne, když přestali hlídat hranice okresů tak jí zrušili
Policie, i ta dopravní,musí trávit dost času v kanceláři.. Zpracovávat různá hlášení,sedět u počítače, hodnotit, a pod.
V Praze se čeká na hlídku, která přijede vyšetřit nehodu, i několik hodin.
Fungují akorát radarové pasti měšťáků, státní nemá na prevenci čas.
Moc nedisciplinovaného provozu – moc nehod. A pak proč máme moc policajtů – vyplňujou papíry pro pojišťovnu.
Dodržování limitů + Waze, pak nic nevydělají….
Pak bude aktuální limit snížen, aby se tok peněz obnovil.
Byl bych v klidu, lokální VIP mají problém dodržovat i současné limity – https://www.lidovky.cz/domov/policejni-prezident-tuhy-byl-pristizen-pri-prekroceni-rychlosti.A160721_162802_ln_domov_ele
Imho stejně ve velmí blízké době bude ve vozidle černá skříňka, čili prokazování překročení rychlosti bude velice snadné.
V novém vozidle 😉
ČR stejně funguje jako odkladiště starých krámů z Německa, tak to tady bude o pár let opožděno….
Vím kam míříte: Ještě si na něj nezvykli a tak se stal omyl.
Škoda, že se instaluje radar kvůli rychlosti, která na dosti místech je zbytečně nízká a ne dle nehodovosti
Kdyz se ridici nauci dodrzovat rychlost a ne o ni diskutovat, pak se sníží i nehodovost.
Zajímavé, že v místech častých dorpavních nehod se skoro nikdy neměří rychlost.
Proč? Nic by nevybrali, každý tam jezdí 70-80 km/h. A kdo tam za mokra vletí stovkou, tak vyletí. Ale nejčastěji tam někdo nezvládne předjíždění, není tam vidět.
Az na to ze vubec.
Kolik nehod je kvůli překročení povolené rychlosti?
Hodně nehod kde je ve statistice „nepřiměřená rychlost“ bylo ofiko legální rychlostí. (90 v serpentině mimo obec,…)
Od Mníšku bývala značka začátek obce a 70. Nesundali ji náhodou před pokusným měřením, plno lidí jezdí automaticky v úseku, kterým projíždí pravidelně.
Možná se ani nebyli podívat na značení a automaticky měřili 50. To by odpovídalo tomu množství překročení.
I to se může stát. Takové lehké poupravení statistiky. Stejěn jako cedule vystrčená 150 m před poslední dům.
Zvláštní že ve vedlejší dědině se jezdí 50 kolem prvního domu taky, a to je cedule hned u něj.
Ne, ta cedule už tam není delší dobu, ani opačným směrem, kde byla tuším 60, ani ten kousek níže před křižovatkou s Kateřinskou už nemá omezení na 60. Všude je teď 50 a v esíčku pod žel. mostem dokonce snad jen 30 nebo 40.
Jel jsem na hory o víkendu po I/10, přes některé obce s měřením jsem si zapnul schválně omezovač na 50 km/h a nestíhal jsem se divit, kolik řidičů se na mě pověsilo, troubilo nebo mě předjíždělo 80 km/h uprostřed obce. Takže jsem kvůli omezování dopravy nakonec omezovač vypnul a jel v závěsu cca. 65 km/h…
Nejhorší je, že tyhle hovada pak jedou mimo obec stejně, tedy 80. Jezdím v obci 50 na tempomat, nejsem dojná kráva a pak mimo, si tyhle hrdiny předjedu.
Mám stejnou zkušenost. Na tachometru udržuju 55, „abych nezdržoval ale ještě mohl ukecat policajta“, ale stejně bývám v čele „vláčku“.
Tempomat nekouká dozadu a tam ať si houká či bliká kdo chce. Nastavených 53 km/h = 50 km/h skutečných a přes to u mě nejede vlak.
A když vám naboura auto, tak co? Stačí vám oprava od pojišťovny a že zustatkova hodnota vašeho bouraneho auta brutálně klesla, vám nevadi?
Ja sve auto koupil jako bourane. Za pakatel. Opravil, jezdim. Mam to podobne a treba me fakt nejaky pokles zustatkove ceny netrapi. Ale chapu, ze ne kazdy to tak ma.
Fajn, že to chápete.
Existují rozsudky, podle kterých se povinné ručení vztahuje i na pokles ceny auta.
Jaká je při té rychlosti nehodovost? To je podstatné. není třeba problém větší, že tam chybí chodník? Neříkám jezdit tam 80, ale 60 je tam adekvátní. A diví se někdo, že se nedodržuje rychlost? V ČR je tak hrozná hromada míst, kde omezení rychlosti nedává smysl, že už na to kašlou všichni. Omezení rychlosti tu opravdu připomínají ty covid opatření
Jj, řidič zase chytřejší než dopravní inženýr, že.
Ono to stačí porovnat se zahraničním. Mimo IG-L v Rakousku jsem snad nikde na západě nepotkal omezení, ke kterému by na první pohled nebyl důvod. U nás zkrátka značení odpovídá alibismu, ne skutečnosti a přesně podle toho se k němu přistupuje. Platí to jak pro lokální omezení, tak i pro obecnou úpravu. Např. nulová tolerance a stejné pokuty za alkohol pro řidiče aut na silnici i pro cyklisty na lesní cestě? Takový Kocourkov snad kromě Slovenska není nikde…
Já vám snad budu fotit ty nesmysly
Nehodovost v tom místě je určitě důležitej parametr, ale taky bych ji nepřeceňoval – může být nízká třeba jen proto, že ta rychle jezdící auta odtud prostě vytlačila chodce a spol., kteří by tudy potřebovali chodit, ale netroufnou si a radši chodí dlouhou oklikou nebo taky jedou autem/nechaj se odvézt… Co je zajímavé (a nemyslím to teď na vás osobně, ale obecně v těchto diskusích), když je to o lidech na kole, které chybějící infrastruktura nutí dělat přestupky, aby vůbec bezpečně projeli, tak se objeví spousta hlasů, že jsou to *@&(%$* pumpičkáři a žádnou infra si nezaslouží, dokud nebudou všichni… Číst vice »
Rozepište se prosím trochu více o přestupcích, které jsou nebozí cyklistické nuceni dělat v důsledku chybějící infrastruktury. Děkuji.
On kecá a cuca z prstu nereálné situace. A nebo je to ten typ cyklisty, co školí auta a myslí si, že když jede svých 20, tak auta za ním mají jet ve vláčku, protože je cyklista král. A pak je frustrovanej, když si ridici dovolí na něj nemít nervy. My normální cyklisté považujeme tento typ cyklistů samozřejmě za ko*oty a problémy nemáme.
Třeba jízdí po chodníku, když na silnici je to místy o život.
Děláte z komara velblouda a ostudu tolerantnim cyklistům. Cyklista taky může uhnout a počkat. Zastavi nejrychleji. To co tu popisujete se v praxi téměř nepotká, pokud teda jste nezapomněl přiznat, že jezdíte výhradně po jedničkach. Jinak opravdu nechápu, kde jezdíte, že máte takový problém s prostorem, já projezdil velké části Čech (Moravu a Slezko ne) a hodně jezdím v okolí Prahy a po Praze a naprosto v klidu.
Nehodovost není jediný faktor co rozhoduje o rychlosti, co třeba takový hluk?
Ano, není. Hlavní parametr je vejvar do obecní kasy.:-)
A proto v Liberci žádný stacionární (dojící) radar není. I když vhodných míst by se našlo habaděj.
Jj a právě proto to měšťáci nemůžou vybírat jinak než správním řízením a to se vyplatí.
Podle ustanovení § 78 odst. 2 zákona č. 361/2000 Sb., platí, že „dopravní značky, světelné a akustické signály, dopravní zařízení a zařízení pro provozní informace se smějí užívat jen v takovém rozsahu a takovým způsobem, jak to nezbytně vyžaduje bezpečnost a plynulost provozu na pozemních komunikacích.
Jadro problemu je spise v tom, ze velmi casto jsou rychlostni limity uplne nesmyslne. Cedule mesta je casto nekde jeste v prumyslove zone ci v polich a jet 50 se fakt neda. Pokud tam 9 z 10 ridicu nedodrzuje rychlost a presto tam neni zadna nadprumerna nehodovost, tak ta 50 je zkratka sikana ridicu a nesmlysl. Mnohem vice by se melo uzivat lokalni rizeni rychlosti dle skutecne situce a to od 50 smerem nahoru, ale znam i mista kde 50 jede centrem jenom strelec. Myslim, ze ceske silnice pali mnohem vice jine problemy, nez ze nekdo jede kolem prymyslove haly… Číst vice »
„jet 50 se fakt neda“
Ajajaj.
Překračování rychlosti je v ČR národním sportem. Já teda osobně nechápu, co je tak složitého na tom pochopit, že v obci je limit 50 km/h. Jasně, můžeme diskutovat o nějakém snížení z 90 na 70 na rovném přehledném úseku, ale za cedulí „začátek obce“ je prostě 50, pokud není povoleno jinak, a pokud je někdo vlastníkem ŘP, tak by to měl chápat.
Abych tu nebyl úplně za psychopata. Je řada silnic v obci, kde není zástavba, jsou tam dva pruhy a je tam 50. Tam samozřejmě upravit na 70-80.
V zástavbě, na úzké silnici, kde chodí maminky s dětmi je ale situace zcela jasná. Kdo tam jede 80, vůbec bych se nebavil.
v takových místech má být 30.
Má. Ale je třeba taky vymáhat dodržování.
Jenze v tom tkvi ten problem, nemam problem jet 50 v obci, nemam problem jet i 30 pres namesti ve meste ci rano pred zakladni skolou ci obytne zone. Ale sikana je, ze mnohe cedule mesta jsou nekde v prymyslovych zonach ci polich a presto tam treba ta 60 nebo 70 neni a musite se i po 4 proudovce plouzit 50. Navic tam daji radar, pritom tam lidska noha pesky ani neslapne. Velmi casto obycejna sikana ridicu a vyber desatku.
Ona je to ovšem taky často otázka typu bylo dřív vejce nebo slepice – dá se tam jezdit přes 50, protože se tam nikdo bez tuny plechu kolem sebe nepohybuje, nebo si tam nikdo bez tuny plechu kolem sebe netroufne, protože se tam jezdí hodně přes 50?
Jo, stavět místa, kde by se mělo jezdit padesát a míň tak, aby vypadaly, že je tam 80+ v pohodě je blbě a je to dávno překonanej styl uvažování, kterej se ukázal jako velmi nebezpečněj. Takový místa maj naopak vypadat z pohledu řidiče na první pohled užší a nepřehlednější, než ve skutečnosti jsou.
Jenže dopravní psychologie je u nás sprostý slovo.
Nařizovat maximální povolenou rychlost je šikana? Jako vlastník komunikace si tam město může píchnout třeba desítku, ne?
Nemůže, muže jen to, co ukládá zákon. Navíc konkrétně v tomto případě zákon říká dokonce, ze nesmí, aby to bylo o to důrazněji sděleno.
nehledě na to že mnohdy ani vlastníkem té komunikace není
No a jak se tomu teda podle Vás jinak říká, dát někam desítku jenom proto, že prostě můžu? Vám takový přístup přijde legitimní?
Legitimní mi přijde, když si tam tu desítku píchne z objektivních důvodů.
A ty nemusí být na první pohled patrné.
A nebylo by důležitější zjistit, proč se ta rychlost překročuje? Že třeba nemusí být správně stanovená?
Když zákaz nefunguje obvykle to neřeší zpřísnění zákazu…
Jakože ve městě, v zastavěné oblasti je 50 málo? Problém je každý si rozhoduje, že pojede kolik uzná za vhodné, taky protože mu za to nic nehrozí. Já bych radši abychom jezdili podle společně uznávaných pravidel včetně omezení rychlosti. Pokud se to někomu nelíbí tak může navrhnout jiné řešení a pak to jít konzultovat na policii, zda s tím souhlasí s ohledem na bezpečnost. Ale ne kašlat na značky a pak se ještě vymlouvat, že to nefunguje.
Naprostý souhlas.
Tak zrovna diskutovaná Hejnická ulice (silnice) ve značné části své délky nenaplňuje představy o městské ulici, lemované zástavbou.
Myslím, že v tomto případě nejde o chybné stanovení povolené rychlosti. Stejně tak se nejedná o zpřísnění zákazu. Jedná se pouze o zavedení prostředku, který bude vymáhat dodržování zákona, nic víc.
Tabulka nestačí. Je potřeba asi řidič měl pocit, že ta nižší rychlost je pro to místo příhodná. Jsou místa kde jedu 45 na průtahu a je to akorát. Jinde je 70 nesnesitelná.
Ano, tady v tom místě je spíš problém chybějící chodník
Jednoduché. O 30+km/h sebrat na rok řidičák a 50000 pokuta. Řízení bez ŘP -> 3 roky nepodmíněně.
+ stanovit jasnou tabulku pro úředníky. Co si budeme povídat, pokud se úředník a delikvent znají (a to je u nás ve většině případů mimo Prahu), tresty jsou směšné. Nastavit tedy systém tak, aby úředník musel, nikoliv mohl.
Nebylo by lepší zabavovat vozidla?
Mohl by z toho být pěknej bazar.
Zabavení vozidla musí být při nesložení kauce samozřejmostí.
Takový bazar může být dobrou konkurencí. Zkusil bych to, třeba áčka konečně zkrachují a bude od nich klid.
Proč vás trápí nějaké AAA Auto? Firmě SOR např. také přeju jen to nejhorší, proč by ale měl člověka trápit nějaký autobazar? 🙂
Vy budete pravděpodobně jejich zaměstnanec, vaše naivita je v tomto případě až do nebe volající.
Jejich praktiky vám snad nemusím popisovat, je to špína.
Rozhodně bych to nesrovnával s firmou SOR, stačí snad SOR autobusům tachometry?
Kontext je důležitý, tabulky jsou na houby. Vidím kolem tolik nesmyslně pohozených značek, že tabulka je opravdu blbost
Ano, na 4 pruhu mimo zástavbu ve městě je 50 blbost. Ale o tom se tu nebavíme. Ostatně, kolik jste napsal podnětů k nápravě věcí veřejných?
Nedělal bych nic jinýho
Takže žádný, OK. Ale to se pak nemůžete divit.
to je asi podobný jako kolik zde diskutujících o (ne)péči řádného hospodáře (převážně u SŽ) podalo trestní oznamení, že 🙂
Ono napsat na obec, že je někde přebytečná/chybějící značka je úplně totéž, jako sepsat trestní oznámení…
Trestní oznámení musí být vyřízeno zákonným způsobem. Dopisem na obec si mohou klidně podložit nohu u stolu.
Pravda, v praxi si můžete v obou případech klidně stěžovat i na lampárně Hlavního nádraží, efekt bude stejný….
Zvláštní, já většinou uspěl. Resp pokaždé odpověděli a sem tam jsem s obcí dosáhl svého.
Evidentně děláte něco špatně. Jo, vlastně neděláte nic…
A kolik nesmyslných omezení rychlosti na Vás podnět zrušili?
Všechno tohle nic neřeší, stačí se podívat na různé fretky s 20 udělenými zákazy řízení. A zrovna Hejnická je opravdu hustě osídlená. To samé je jsou označené obce s 5 domy a jen jeden je u silnice.
*fetky
Některé obce jsou označené a u silnice není žádný dům. Pravda, tolik jich zase není…
Jak je možné, že někdo má 20 zákazů řízení? Jak to může stát dopustit?
Ti lidi mají být dávno v kriminále.
Jde o to, že policie koná, soudy konají, jinak by soudy neměly podklady a nebyly rozsudky. Problém je, že máme zákony, jaké máme.
zákony samozřejmě nezakazují dávat to za „mařenku“ natvrdo.
A už jste se obrátil na Vámi voleného zástupce? Co Vám na to řekl?
Že není společenská poptávka trestat to tvrději. Že policajti, státní zástupci a soudci jsou taky řidiči.
musíte příště volit lépe
Tři roky nepodmíněně ano, ovšem v žádném fešáckém kriminálu, ale v pracovním táboře s vojenským režimem.
No, to úplně nejde. Ale pokud vyleze z kriminálu a opět bude řídit bez papírů, automaticky doživotí.
Popřípadě zastřelit, recidiva je pak vyloučena !
To i v případě doživotí…
Zbytečné, takový recidivista stejně dřív nebo později zlikviduje sám sebe, bylo by to plítvání nábojů.
Aby zrovna takový případ s sebou nevzal ještě někoho dalšího.
Nojo, jenže oni u toho čas od času vezmou i někoho dalšího.
A ten závodník z Krkonoš? Dostal za vraždu 3 roky.
Zabití. Vražda je úmyslné zabití.
No, vidíte… Dle našich zákonů zabití, ještě za to chudáček nemohl.
V Německu vražda a doživotí.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/rychla-jizda-dozivoti-nehoda-berlin-zavod-nemecko-kurfurstendamm_2006181727_oro
To je ale opravdu bordel, jestli to tak půjde dál, tak se dočkáme lidových soudů.
Ono by stačilo dodržovat a vymáhat dodržování stávajících zákonů.
Jenže jet nakalenej 80 obcí je u nás norma a dotyčný je ještě za borce.
U vás? A kdo to je?