Automobily Doprava ve městě

Devět z deseti řidičů nedodržuje rychlost, ukázalo měření. Liberec instaluje na příjezd do města radar

Provoz v Hejnické ulici v Liberci. Foto: FB Jaroslava Zámečníka
Provoz v Hejnické ulici v Liberci. Foto: FB Jaroslava Zámečníka
V krajském městě dosud není jediný stacionární radar.

Liberec nechá instalovat v městské části Krásná Studánka stacionární radar měřící rychlost. Důvodem jsou stížnosti obyvatel na vysokou rychlost projíždějících aut i následné měření. To ukázalo, že 92 % řidičů první týden v květnu překročilo předepsanou rychlost. Jde přitom o vzorek z 38 tisíc vozidel za týden.

„Přes dva tisíce motoristů během měření dokonce překročilo rychlost o více než 30 km/h. Ve dvou případech místem projeli dokonce rychlostí mezi 140 až 150 km/h. Přitom jde o zastavěnou městskou část, kde může snadno dojít k ohrožení zdraví a životů chodců i cyklistů. Proto jsme se rozhodli situaci co nejdříve řešit tím, že na kritická místa necháme umístit stacionární rychlostní radary,“ říká primátor Liberce Jaroslav Zámečník (Starostové pro Liberecký kraj).

Hejnická ulice bývala dříve hlavní výpadovkou na Frýdlant, po vybudování nové silnice I/13 kolem Stráže nad Nisou provoz na ní výrazně klesl. Kvůli uzavírce nájezdu na silnici I/35 z důvodu oprav u Machnína na ní ale provoz v posledních týdnech opět výrazně narostl, protože jde o rychlejší cestu do Liberce ve směru od Frýdlantu.

Na časté porušování povolené rychlosti město upozornili občané. „Konkrétně v Hejnické ulici, kde řidiči porušují rychlost nejčastěji, je třeba začít s měřením rychlosti co nejdříve. Věřím, že umístěním radarů se situace postupně zlepší a motoristé, kteří pravidla nerespektují, se začnou chovat zodpovědně,“ dodal Zámečník.

Primátor ve vyjádření pro ČTK uvedl, že uvažují i o dalších místech ve městě, kde by umístili radar, konkrétně ve Švermově ulici. V Liberci dosud žádný stacionární radar není.

130 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Když nějakej …. překračuje rychlost nějak výrazně (o víc než 10), dobře mu tak za průs… Ale nahánět někoho kvůli 51 na prázdný ulici, ať jdou někam.

Karel

Pokud má někdo pocit, že je někde dopravní značení, např. snížení rychlosti neoprávněně nebo zbytečné, zde odkaz kde zažádat. Místo remcání jednejte.
https://www.dopravni-znaceni.cz/legislativa

Jiří Kocurek

Občs se mi stává, že jdu kolem měřidla/ukazovadla rychlosti a při stejném převodu a stejných otáčkách motoru a ono to ukazuje 55-53-51-50-49-48. Neměním otáčky motoru, neměním převodový poměr… o změně obvodu kol mám silné pochybnosti.
Má někdo stejnou zkušenost s tempomatem, že mu ta tabulka taky losuje čísla? Nedělá to každá, jen některé.

jadris

klasika. některé jedou dle gps rychlosti – asi nejvíce přibližující se realitě. další se snaží kopírovat rychloměr v autě – cca +10%. některé jsou mezi tím. setkal jsem se dokonce s jednou, která podměřovala (gps 50, auto 55, značka 48). snažím se jezdit podle gps rychlosti a nemám problém ani na úsekovkách na dálnici..

Zlámalík

To co popisujete nesouvisí s dotazem 😛

Zlámalík

Geometrie. Měníte svůj úhel vůči radaru a tak zdánlivě jedete pomaleji.

asdfr

Pozeral som mapu, tak od tabule zaciatok obce na useku dlhom 500 m su 3 stavby. 2 rodinne domy a jeden maly penzion. Ak myslia toto, ze tam nik nedodrziava 50 tak sa tym vodicom ani necudujem. Vobec by ma nenapadlo, ze som uz v obci.

M19

A ta cedule znamená co?

asdfr

Ta cedula je presne ukazka, ze mala byt o 500 dalej. Verim, ze mestka na tom mieste krasne dokazala rizovat.

Jaaaa

A že tam třeba můžou chodit chodci, to je egál, žejo. Jak tam není barák, tak jedu…

Leinad

Chodec může chodit i mimo obec. Pokud míjím chodce a nemůžu do protisměru, tak zpomalím.

Bob

co chodci, ale hlavně obyvatelé těch domů se nevyspí

asdfr

Ja som nevedel, ze nocny klud je aj cez den ? Ak je dovod hluk, tak obmedzit rychlost len v noci by bolo prilis zlozite ?

asdfr

Kedze chodci mozu chodit aj po ceste medzi obcami tak tam dame tiez 50 ?

Jaaaa

Jj, prostě ty lidi odřízneme od zbytku obce, jen abyste si mohli vozit zadky rychleji.

Vy jste tam na návštěvě, ale chcete za místní rozhodovat. A vůbec vám to nepřijde blbý. Hamty hamty hamty.

Jindra

A ten desátý jede na Babetě.

Jiří Kocurek

Zetorem!

Karel Kouba

I Zetor umí jet více než 50.

Venca

Tak takhle. Myslím, že spousta 1.trid by si zasloužilo 110km/h. Většina dálnic by zvládla i 160km/h. Chtělo by to na spoustě míst udělat obchvat. Potom si myslím, že v obci bude naprostá většina lidí těch 50km/h dodržovat, pokud to není na výjezdu z obce, či na víceproudé silnici. P. S. Vždy jsem se zajímal o limit pro bezpečné předjetí. Myslím, že by se mohlo legalizovat překročení povolené rychlosti a dojeti takto rozjetého vozu bez brzdění na povolenou rychlost.

Pražec

Sám víte, jak to chodí. Status quo je použitelný kompromis – veřejnost není pobouřená příliš vysokými a tedy nebezpečnými limity a v reálu se těch 110/160 skutečně jezdí, aniž by to někdo kontroloval.

Pražec

Podotýkám, že já osobně takové jednání schvaluji výhradně na úsecích, kde je povolená max. rychlost (tedy 90/130).
Můj předchozí příspěvek se nevztahuje na jízdu v obcích apod.!

Jaaaa

Neřekl bych, že jde o kompromis. Spíš jsme si na to zvykli.

Ony ty limity tam obvykle nejsou jen tak vod voka.

Jiří Kocurek

Ony ty limity jsou z doby, kdy běžným vozem byla Škoda 120 a z toho vyplývající jízdní vlastnostni typického vozu:
Brzy? Posilovač až od roku 1981, do nejnižší výbavy až od roku 1984. Vadnou.
Citlivost na boční vítr? Velká
Tuhost karoseria? Malá
Deformační zóna? Až po motor a ten je vzadu
Stabilita v zatáčce? Šnekové řízení, dovolená vůle na volantu definována.

A neříkejte mi, že jízdní vlastnosti současných aut se nezměnily…

jouda

A co hustota provozu, tak se od té doby také nezměnila?

watslaw

Reakční doba řidiče
Rozhledové poměry na křižovatkách a vyústění pěších cest
Pravděpodobnost vyběhnutí dítěte
Pravděpodobnost srážky se zvířetem
„Tuhost karoserie“ pěšího, cyklisty nebo motocyklisty, se kterými se srazíte

… se od doby vozu Škoda 120 změnily jak?

watslaw

U těch silnic první třídy a dálnic bych si to dokázal představit, ale jen za slabého provozu a dobrého počasí, tedy jen proměnlivým dopravním značením. Pokud tam jede šnůra kamionů 80-90, tak ten velký rozdíl rychlostí by nedělal dobrotu. A jen tam, kde jsou dost dlouhé připojovací pruhy. O tom, že by zrovna zvýšení rychlosti na dálnici vedlo k většímu dodržování 50 v obci, pochybuji. Ale spíš by mělo vliv, kdyby se všude nerojily omezení na 30 tam, kde je dělený přechod na rovné silnici, že by se podobné 30 dodržovaly tam, kde mají smysl. A kdyby se víc v… Číst vice »

Jaaa

Ty třicítky u přechodů jsou obvykle proto, aby se řidiči obtězovali aspoň trochu zpomalit.

watslaw

Pokud je to v přehledném úseku a navíc je přechod dělený ostrůvkem, je podle mě 50 dostatečná (znám takový, a lituji že jsem neposlal námitku do správního řízení). Pokud ji někdo nedodržuje, tak kontrolovat tu 50, a ne tam dávat 30.

Jedním z důvodů masového nedodržování je právě to, že se dává 30 tam, kde se má jezdit 50, 50 tam, kde se má jezdit 70, atd.

Jaaaa

Jo. To by ovšem služební výkon PČR a hlavně zákony musely být trochu jiné…

Dokud tady pořád bude platit „poslanci, soudci, státní zástupci a policajti jsou taky řidiči“, tak to tady prostě bude balkán i s příslušným koloritem.

František

to je normální -na časlavském obchvatu je to stále a policajta ta nevidíš

T2zdopravy

Tady v Praze je limit 50 km/h, běžně se tu jezdí 100 i více, hlavně v noci. Bez tlumičů výfuku je tu hluk jak u startu letadla. Policie nikde (existuje vůbec policie v ČR?). Do toho přebíhající chodci, kterým se nechce do podchodu, také hlavně v noci.

ABC

existuje vůbec policie v ČR?

ne, když přestali hlídat hranice okresů tak jí zrušili

Jindra

Policie, i ta dopravní,musí trávit dost času v kanceláři.. Zpracovávat různá hlášení,sedět u počítače, hodnotit, a pod.

Leinad

V Praze se čeká na hlídku, která přijede vyšetřit nehodu, i několik hodin.
Fungují akorát radarové pasti měšťáků, státní nemá na prevenci čas.

Jaaaa

Moc nedisciplinovaného provozu – moc nehod. A pak proč máme moc policajtů – vyplňujou papíry pro pojišťovnu.

666

Dodržování limitů + Waze, pak nic nevydělají….

Kebab

Pak bude aktuální limit snížen, aby se tok peněz obnovil.

666

Byl bych v klidu, lokální VIP mají problém dodržovat i současné limity – https://www.lidovky.cz/domov/policejni-prezident-tuhy-byl-pristizen-pri-prekroceni-rychlosti.A160721_162802_ln_domov_ele

Imho stejně ve velmí blízké době bude ve vozidle černá skříňka, čili prokazování překročení rychlosti bude velice snadné.

Kebab

V novém vozidle 😉

666

ČR stejně funguje jako odkladiště starých krámů z Německa, tak to tady bude o pár let opožděno….

Jiří Kocurek

Vím kam míříte: Ještě si na něj nezvykli a tak se stal omyl.

Ten_z_Biliny

Škoda, že se instaluje radar kvůli rychlosti, která na dosti místech je zbytečně nízká a ne dle nehodovosti

Tady na Moravě

Kdyz se ridici nauci dodrzovat rychlost a ne o ni diskutovat, pak se sníží i nehodovost.

Jiří Kocurek

Zajímavé, že v místech častých dorpavních nehod se skoro nikdy neměří rychlost.

Proč? Nic by nevybrali, každý tam jezdí 70-80 km/h. A kdo tam za mokra vletí stovkou, tak vyletí. Ale nejčastěji tam někdo nezvládne předjíždění, není tam vidět.

Karel Mio

Az na to ze vubec.

Leinad

Kolik nehod je kvůli překročení povolené rychlosti?
Hodně nehod kde je ve statistice „nepřiměřená rychlost“ bylo ofiko legální rychlostí. (90 v serpentině mimo obec,…)

Zrzek

Od Mníšku bývala značka začátek obce a 70. Nesundali ji náhodou před pokusným měřením, plno lidí jezdí automaticky v úseku, kterým projíždí pravidelně.

Zrzek

Možná se ani nebyli podívat na značení a automaticky měřili 50. To by odpovídalo tomu množství překročení.

Jiří Kocurek

I to se může stát. Takové lehké poupravení statistiky. Stejěn jako cedule vystrčená 150 m před poslední dům.
Zvláštní že ve vedlejší dědině se jezdí 50 kolem prvního domu taky, a to je cedule hned u něj.

ondrys

Ne, ta cedule už tam není delší dobu, ani opačným směrem, kde byla tuším 60, ani ten kousek níže před křižovatkou s Kateřinskou už nemá omezení na 60. Všude je teď 50 a v esíčku pod žel. mostem dokonce snad jen 30 nebo 40.

Jakub

Jel jsem na hory o víkendu po I/10, přes některé obce s měřením jsem si zapnul schválně omezovač na 50 km/h a nestíhal jsem se divit, kolik řidičů se na mě pověsilo, troubilo nebo mě předjíždělo 80 km/h uprostřed obce. Takže jsem kvůli omezování dopravy nakonec omezovač vypnul a jel v závěsu cca. 65 km/h…

Hulvát

Nejhorší je, že tyhle hovada pak jedou mimo obec stejně, tedy 80. Jezdím v obci 50 na tempomat, nejsem dojná kráva a pak mimo, si tyhle hrdiny předjedu.

libcha

Mám stejnou zkušenost. Na tachometru udržuju 55, „abych nezdržoval ale ještě mohl ukecat policajta“, ale stejně bývám v čele „vláčku“.

Petr Šimral

Tempomat nekouká dozadu a tam ať si houká či bliká kdo chce. Nastavených 53 km/h = 50 km/h skutečných a přes to u mě nejede vlak.

Cyklista

A když vám naboura auto, tak co? Stačí vám oprava od pojišťovny a že zustatkova hodnota vašeho bouraneho auta brutálně klesla, vám nevadi?

Jirka B.

Ja sve auto koupil jako bourane. Za pakatel. Opravil, jezdim. Mam to podobne a treba me fakt nejaky pokles zustatkove ceny netrapi. Ale chapu, ze ne kazdy to tak ma.

Cyklista

Fajn, že to chápete.

Leinad

Existují rozsudky, podle kterých se povinné ručení vztahuje i na pokles ceny auta.

Equinox

Jaká je při té rychlosti nehodovost? To je podstatné. není třeba problém větší, že tam chybí chodník? Neříkám jezdit tam 80, ale 60 je tam adekvátní. A diví se někdo, že se nedodržuje rychlost? V ČR je tak hrozná hromada míst, kde omezení rychlosti nedává smysl, že už na to kašlou všichni. Omezení rychlosti tu opravdu připomínají ty covid opatření

Jaaa

Jj, řidič zase chytřejší než dopravní inženýr, že.

Kebab

Ono to stačí porovnat se zahraničním. Mimo IG-L v Rakousku jsem snad nikde na západě nepotkal omezení, ke kterému by na první pohled nebyl důvod. U nás zkrátka značení odpovídá alibismu, ne skutečnosti a přesně podle toho se k němu přistupuje. Platí to jak pro lokální omezení, tak i pro obecnou úpravu. Např. nulová tolerance a stejné pokuty za alkohol pro řidiče aut na silnici i pro cyklisty na lesní cestě? Takový Kocourkov snad kromě Slovenska není nikde…

Equinox

Já vám snad budu fotit ty nesmysly

Jakub P

Nehodovost v tom místě je určitě důležitej parametr, ale taky bych ji nepřeceňoval – může být nízká třeba jen proto, že ta rychle jezdící auta odtud prostě vytlačila chodce a spol., kteří by tudy potřebovali chodit, ale netroufnou si a radši chodí dlouhou oklikou nebo taky jedou autem/nechaj se odvézt… Co je zajímavé (a nemyslím to teď na vás osobně, ale obecně v těchto diskusích), když je to o lidech na kole, které chybějící infrastruktura nutí dělat přestupky, aby vůbec bezpečně projeli, tak se objeví spousta hlasů, že jsou to *@&(%$* pumpičkáři a žádnou infra si nezaslouží, dokud nebudou všichni… Číst vice »

Lech Malý

Rozepište se prosím trochu více o přestupcích, které jsou nebozí cyklistické nuceni dělat v důsledku chybějící infrastruktury. Děkuji.

Cyklista

On kecá a cuca z prstu nereálné situace. A nebo je to ten typ cyklisty, co školí auta a myslí si, že když jede svých 20, tak auta za ním mají jet ve vláčku, protože je cyklista král. A pak je frustrovanej, když si ridici dovolí na něj nemít nervy. My normální cyklisté považujeme tento typ cyklistů samozřejmě za ko*oty a problémy nemáme.

malej-jarda

Třeba jízdí po chodníku, když na silnici je to místy o život.

Cyklista

Děláte z komara velblouda a ostudu tolerantnim cyklistům. Cyklista taky může uhnout a počkat. Zastavi nejrychleji. To co tu popisujete se v praxi téměř nepotká, pokud teda jste nezapomněl přiznat, že jezdíte výhradně po jedničkach. Jinak opravdu nechápu, kde jezdíte, že máte takový problém s prostorem, já projezdil velké části Čech (Moravu a Slezko ne) a hodně jezdím v okolí Prahy a po Praze a naprosto v klidu.

On.

Nehodovost není jediný faktor co rozhoduje o rychlosti, co třeba takový hluk?

666

Ano, není. Hlavní parametr je vejvar do obecní kasy.:-)

Jiří Šrámek

A proto v Liberci žádný stacionární (dojící) radar není. I když vhodných míst by se našlo habaděj.

On.

Jj a právě proto to měšťáci nemůžou vybírat jinak než správním řízením a to se vyplatí.

Vašek

Podle ustanovení § 78 odst. 2 zákona č. 361/2000 Sb., platí, že „dopravní značky, světelné a akustické signály, dopravní zařízení a zařízení pro provozní informace se smějí užívat jen v takovém rozsahu a takovým způsobem, jak to nezbytně vyžaduje bezpečnost a plynulost provozu na pozemních komunikacích.

JiP

Jadro problemu je spise v tom, ze velmi casto jsou rychlostni limity uplne nesmyslne. Cedule mesta je casto nekde jeste v prumyslove zone ci v polich a jet 50 se fakt neda. Pokud tam 9 z 10 ridicu nedodrzuje rychlost a presto tam neni zadna nadprumerna nehodovost, tak ta 50 je zkratka sikana ridicu a nesmlysl. Mnohem vice by se melo uzivat lokalni rizeni rychlosti dle skutecne situce a to od 50 smerem nahoru, ale znam i mista kde 50 jede centrem jenom strelec. Myslim, ze ceske silnice pali mnohem vice jine problemy, nez ze nekdo jede kolem prymyslove haly… Číst vice »

Jaaa

„jet 50 se fakt neda“

Ajajaj.

Jirka B.

Překračování rychlosti je v ČR národním sportem. Já teda osobně nechápu, co je tak složitého na tom pochopit, že v obci je limit 50 km/h. Jasně, můžeme diskutovat o nějakém snížení z 90 na 70 na rovném přehledném úseku, ale za cedulí „začátek obce“ je prostě 50, pokud není povoleno jinak, a pokud je někdo vlastníkem ŘP, tak by to měl chápat.

rychlodráha

Abych tu nebyl úplně za psychopata. Je řada silnic v obci, kde není zástavba, jsou tam dva pruhy a je tam 50. Tam samozřejmě upravit na 70-80.
V zástavbě, na úzké silnici, kde chodí maminky s dětmi je ale situace zcela jasná. Kdo tam jede 80, vůbec bych se nebavil.

michalspina

v takových místech má být 30.

rychlodráha

Má. Ale je třeba taky vymáhat dodržování.

JiP

Jenze v tom tkvi ten problem, nemam problem jet 50 v obci, nemam problem jet i 30 pres namesti ve meste ci rano pred zakladni skolou ci obytne zone. Ale sikana je, ze mnohe cedule mesta jsou nekde v prymyslovych zonach ci polich a presto tam treba ta 60 nebo 70 neni a musite se i po 4 proudovce plouzit 50. Navic tam daji radar, pritom tam lidska noha pesky ani neslapne. Velmi casto obycejna sikana ridicu a vyber desatku.

Jakub P

Ona je to ovšem taky často otázka typu bylo dřív vejce nebo slepice – dá se tam jezdit přes 50, protože se tam nikdo bez tuny plechu kolem sebe nepohybuje, nebo si tam nikdo bez tuny plechu kolem sebe netroufne, protože se tam jezdí hodně přes 50?

Jo, stavět místa, kde by se mělo jezdit padesát a míň tak, aby vypadaly, že je tam 80+ v pohodě je blbě a je to dávno překonanej styl uvažování, kterej se ukázal jako velmi nebezpečněj. Takový místa maj naopak vypadat z pohledu řidiče na první pohled užší a nepřehlednější, než ve skutečnosti jsou.

Zlámalík

Jenže dopravní psychologie je u nás sprostý slovo.

Jaaa

Nařizovat maximální povolenou rychlost je šikana? Jako vlastník komunikace si tam město může píchnout třeba desítku, ne?

Vašek

Nemůže, muže jen to, co ukládá zákon. Navíc konkrétně v tomto případě zákon říká dokonce, ze nesmí, aby to bylo o to důrazněji sděleno.

ABC

nehledě na to že mnohdy ani vlastníkem té komunikace není

Lech Malý

No a jak se tomu teda podle Vás jinak říká, dát někam desítku jenom proto, že prostě můžu? Vám takový přístup přijde legitimní?

Jaaa

Legitimní mi přijde, když si tam tu desítku píchne z objektivních důvodů.

A ty nemusí být na první pohled patrné.

BND 30

A nebylo by důležitější zjistit, proč se ta rychlost překročuje? Že třeba nemusí být správně stanovená?
Když zákaz nefunguje obvykle to neřeší zpřísnění zákazu…

Jan

Jakože ve městě, v zastavěné oblasti je 50 málo? Problém je každý si rozhoduje, že pojede kolik uzná za vhodné, taky protože mu za to nic nehrozí. Já bych radši abychom jezdili podle společně uznávaných pravidel včetně omezení rychlosti. Pokud se to někomu nelíbí tak může navrhnout jiné řešení a pak to jít konzultovat na policii, zda s tím souhlasí s ohledem na bezpečnost. Ale ne kašlat na značky a pak se ještě vymlouvat, že to nefunguje.

Jirka B.

Naprostý souhlas.

Kubrt

Tak zrovna diskutovaná Hejnická ulice (silnice) ve značné části své délky nenaplňuje představy o městské ulici, lemované zástavbou.

D.S.

Myslím, že v tomto případě nejde o chybné stanovení povolené rychlosti. Stejně tak se nejedná o zpřísnění zákazu. Jedná se pouze o zavedení prostředku, který bude vymáhat dodržování zákona, nic víc.

Beekee

Tabulka nestačí. Je potřeba asi řidič měl pocit, že ta nižší rychlost je pro to místo příhodná. Jsou místa kde jedu 45 na průtahu a je to akorát. Jinde je 70 nesnesitelná.

Equinox

Ano, tady v tom místě je spíš problém chybějící chodník

rychlodráha

Jednoduché. O 30+km/h sebrat na rok řidičák a 50000 pokuta. Řízení bez ŘP -> 3 roky nepodmíněně.

rychlodráha

+ stanovit jasnou tabulku pro úředníky. Co si budeme povídat, pokud se úředník a delikvent znají (a to je u nás ve většině případů mimo Prahu), tresty jsou směšné. Nastavit tedy systém tak, aby úředník musel, nikoliv mohl.

Jaaa

Nebylo by lepší zabavovat vozidla?

Mohl by z toho být pěknej bazar.

rychlodráha

Zabavení vozidla musí být při nesložení kauce samozřejmostí.

FACEPALM

Takový bazar může být dobrou konkurencí. Zkusil bych to, třeba áčka konečně zkrachují a bude od nich klid.

Tomáš V.

Proč vás trápí nějaké AAA Auto? Firmě SOR např. také přeju jen to nejhorší, proč by ale měl člověka trápit nějaký autobazar? 🙂

FACEPALM

Vy budete pravděpodobně jejich zaměstnanec, vaše naivita je v tomto případě až do nebe volající.
Jejich praktiky vám snad nemusím popisovat, je to špína.
Rozhodně bych to nesrovnával s firmou SOR, stačí snad SOR autobusům tachometry?

Equinox

Kontext je důležitý, tabulky jsou na houby. Vidím kolem tolik nesmyslně pohozených značek, že tabulka je opravdu blbost

rychlodráha

Ano, na 4 pruhu mimo zástavbu ve městě je 50 blbost. Ale o tom se tu nebavíme. Ostatně, kolik jste napsal podnětů k nápravě věcí veřejných?

Equinox

Nedělal bych nic jinýho

rychlodráha

Takže žádný, OK. Ale to se pak nemůžete divit.

ABC

to je asi podobný jako kolik zde diskutujících o (ne)péči řádného hospodáře (převážně u SŽ) podalo trestní oznamení, že 🙂

rychlodráha

Ono napsat na obec, že je někde přebytečná/chybějící značka je úplně totéž, jako sepsat trestní oznámení…

ABC

Trestní oznámení musí být vyřízeno zákonným způsobem. Dopisem na obec si mohou klidně podložit nohu u stolu.
Pravda, v praxi si můžete v obou případech klidně stěžovat i na lampárně Hlavního nádraží, efekt bude stejný….

rychlodráha

Zvláštní, já většinou uspěl. Resp pokaždé odpověděli a sem tam jsem s obcí dosáhl svého.
Evidentně děláte něco špatně. Jo, vlastně neděláte nic…

ABC

A kolik nesmyslných omezení rychlosti na Vás podnět zrušili?

Zrzek

Všechno tohle nic neřeší, stačí se podívat na různé fretky s 20 udělenými zákazy řízení. A zrovna Hejnická je opravdu hustě osídlená. To samé je jsou označené obce s 5 domy a jen jeden je u silnice.

Zrzek

*fetky

Radim

Některé obce jsou označené a u silnice není žádný dům. Pravda, tolik jich zase není…

rychlodráha

Jak je možné, že někdo má 20 zákazů řízení? Jak to může stát dopustit?
Ti lidi mají být dávno v kriminále.

Zrzek

Jde o to, že policie koná, soudy konají, jinak by soudy neměly podklady a nebyly rozsudky. Problém je, že máme zákony, jaké máme.

ABC

zákony samozřejmě nezakazují dávat to za „mařenku“ natvrdo.

ABC

A už jste se obrátil na Vámi voleného zástupce? Co Vám na to řekl?

rychlodráha

Že není společenská poptávka trestat to tvrději. Že policajti, státní zástupci a soudci jsou taky řidiči.

ABC

musíte příště volit lépe

Kamui

Tři roky nepodmíněně ano, ovšem v žádném fešáckém kriminálu, ale v pracovním táboře s vojenským režimem.

rychlodráha

No, to úplně nejde. Ale pokud vyleze z kriminálu a opět bude řídit bez papírů, automaticky doživotí.

Martin

Popřípadě zastřelit, recidiva je pak vyloučena !

rychlodráha

To i v případě doživotí…

FACEPALM

Zbytečné, takový recidivista stejně dřív nebo později zlikviduje sám sebe, bylo by to plítvání nábojů.

Kalanis

Aby zrovna takový případ s sebou nevzal ještě někoho dalšího.

rychlodráha

Nojo, jenže oni u toho čas od času vezmou i někoho dalšího.
A ten závodník z Krkonoš? Dostal za vraždu 3 roky.

Jaaa

Zabití. Vražda je úmyslné zabití.

rychlodráha

No, vidíte… Dle našich zákonů zabití, ještě za to chudáček nemohl.
V Německu vražda a doživotí.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/rychla-jizda-dozivoti-nehoda-berlin-zavod-nemecko-kurfurstendamm_2006181727_oro

FACEPALM

To je ale opravdu bordel, jestli to tak půjde dál, tak se dočkáme lidových soudů.

rychlodráha

Ono by stačilo dodržovat a vymáhat dodržování stávajících zákonů.
Jenže jet nakalenej 80 obcí je u nás norma a dotyčný je ještě za borce.

ABC

U vás? A kdo to je?