Devět lokomotiv na šesti trasách. Moravská pohraniční dráha oslaví 150 let velkolepě
Do Dolní Lipky se bude možné dopravit stylově parními vlaky z České Třebové, Týniště nad Orlicí, Olomouce, ale také polského Klodzka. Foto: Pardubický kraj
Organizátoři očekávají také velké množství návštěvníků z Polska. Vyšlou pro ně speciální vlak.
Ráda bych upozornila na několik chybných informací. Například na to, že budou jezdit pouze čtyři lokomotivy, zbylých pět bude možno vidět ve stanici Dolní Lipka. Více informací můžete najít na fb.Pardubického kraje, Muzea starých strojů, Výtopny Dolní Lipky, nebo na stránkách vlaky.pardubickykraj.cz
„Například na to, že budou jezdit pouze čtyři lokomotivy, zbylých pět bude možno vidět ve stanici Dolní Lipka. “
Takže jak to bude? I z toho co jste napsala vyznívá, že budou dopravu zajišťovat 4 stroje a zbylých 5 bude v Dolní Lipce jako statická ukázka. Tyto unformace takto článek obsahuje.
A jen malá připomínka. Ne každý má facebook. To jen pro informaci. Bohužel spousta spolků, sdružení a organizací dává informace primárně tam a nikoliv na stránky a pro někoho tak může být složitější se k informacím dostat. Poslední odkaz žádné informace o této akci neobsahuje.
Kromě toho je FB zcela nepoužitelná platforma, když člověk hledá zpětně nějakou konkrétní informaci nebo širší téma. Všechny organizace, které pro tento účel zájemce na FB odkazují, zřejmě předpokládají, že na něm zájemci visí na bázi 365/7/24, aby jim něco neuniklo…
Zatím (?) jediná zcela nekonkrétní informace o připravované akci – bez jízdních řádů a upřesnění nasazení parních lokomotiv na jednotlivé trasy – je zde:
https://www.pardubickykraj.cz/aktuality/121872/trat-z-lipky-do-sternberka-oslavi-150-let-jizdami-a-prehlidkou-parnich-lokomotiv
Informace o statických exponátech btw pochází z tohoto odkazu, tak si prosím v Pardubicích srovnejte noty…
Na uváděných FB stránkách není nikde nic. (Nebo aspoň nic nevidím; stránky jsou přístupné i bez přihlášení, ale samozřejmě nevím, jestli se mi zobrazuje všechno. FB účet si kvůli tomu zřizovat nehodlám.)
Nejproblematičtější na facebooku je, že když už náhodou člověk najde správnou stránku začne vyskakovat hláška aby se člověk přihlásil jestli chce něco vidět. To tak. Opruz neskutečný.
Olomouc-Šumperk pojede přes Uničov?
Kdo nám spočítá, kolik musí každá z devíti lokomotiv ujet km, aby stejnou měrou obsloužily všech šest tratí, a ve kterém bodě se potkají, pokud 4 lokomotivy pojedou rychlostí 60 km/h a 5 jich pojede rychlostí 45 km/h?
————————————————
Správné řešení: Otázka je chyták. Na české lokální síti nemohou jet vlaky přes 35 km/h!
😃
Test
Správně řešení je to, že se oněch všech 9 lokomitv nepotká jinde než v Lipce. Všech těch 6 tratí obslouží pouze 4 stroje a těch zbylých 5 nepojede vůbec žádnou rychlostí ;- )
Někdy si říkám, jak jsme mohli kdysi točit tak skvělé komedie, když tu tolik lidí nemá smysl pro humor 😉
Víte, ono tady v diskuzích nejde často příliš poznat zda jde o vtip a nebo to myslí dotyčný smrtelně vážně.
Vy jste si to nepřečetl?
Řekněme do 50km, což je takové běžná dojezdová vzdálenost ať už vlakem, autobusem či po vlastní ose od České třebové není moc takových železničních akcí, většinou jsou to jednotlivé jízdy ala kralický sněžník či mikuláš, tak jsem rád (a nejenom já) že bude něco vhodného kulatým oslavám docela významné tratě, bez které by v těchto končinách na nudu chcípnul nejeden pes. Určitě prima menší akce než jen nějaká výstava relikvií a fotek, není potřeba pak na zatopený kamna muset jezdit půl republiky do zkanzenu jménem Lužná, přestože vlastně jiné než deponované stálice se zde neobjeví 431.032 (pojede z Týniště) 432.009… Číst vice »
„…předpokládám že by Rokytnická CP600 mohla jezdit také úsporně když je to vlastně nejmodernější průmyslovka s technikou od albatrosů a štokrů.“
Má jenom jeden nedostatek, a to malé zásoby uhlí, ale to je řešitelné tím, že si vagón s uhlím bude vozit s sebou. Jinak je to ideální mašina na ježdění kolem komína, ani moc malá ani moc velká, a jestli tomu dobře rozumím, tak přesně tohle s ní chtějí po ukončení opravy dělat. No a milovníci vysokých kol se zkrátka budou muset poohlédnout jinde.
Zkuste někdy Libercký kraj. Ten je na tom s podporou nostaligických jízd řekl bych docela dost dobře. Třeba zkuste parní víkendy v Martinicích. Však tam letos jela pára i za toho pařáku co byl 15. července zatímco ve Středočeském byl zákaz, ale v Maritnicích se 354 7152 Sedma vesele proháněla. Minulý víkend to byl zase 423 094 . Pokud chce holt někdo některý stroj vidět v akci musí holt od baráku dále i když to znamená, že cesta tam i zpět je klidně 300- 400km. “ co předvedla jistá strážkyně na mladého šotouše kterého seřvala jak malého fracka že si… Číst vice »
Proslýchá se, že na tuto akci bude potřeba celá stanice Dolní Lipka a že Pardubický kraj přikáže Leo Expresu, aby v ten den místo všech vlaků přes Dolní Lipku nasadil NAD. Pokud je to pravda, tak má Pardubický kraj divné priority.
„Proslýchá se…“
Zdroj?
Zaměstnanci SŽ i Leoše. Ale jelikož nemám ověřené, tak píšu „proslýchá se“. Jinak bych to napsal jako hotovou věc.
Ale i logicky to vychází, že Leoš potřebuje o víkendech 3 koleje a všechny ty parní vlaky se asi na tu jednu zbývající nevejdou.
Tak holt budou jezdit jen po jedné. Ale do jisté míry je průjezd pravidelných vlaků přes místo kde se bude konat akce problém. Pak to bude vyžadovat dobré organizační zajištění vzhledem k bezpečnosti a neustále opakovat lidem „nesedejte na okraj nástupiště u 1. koleje. Jezdí po ní vlaky! „
Chtělo by to z Dolní Lipky udělat přůjezdní stanici. Na Lichkov by to šlo, na opačnou stranu by museli jet asi až do Štítů.
Pro polské návštěvníky poslouží souprava, která se využívá pro letní parní jízdy v Pardubickém kraji. Pojede z Kłodzka do Dolní Lipky a zpět.
Jasně, takže pro návštěvníky do Polska zajede nejspíše Němka (555 0153). Ta už cestu zná a nebude tak moci zabloudit. Bylo by vlastně zvláštní, kdyby pro ně jel jiný stroj, než ten co se tam vypravuje pravidelně.
Takže podle mínusů né? A co tedy pojede do Polska?
Hledat ve zdejších mínusech a v hlavách mínusářů nějakou logiku je zbytečná námaha…
Tak já na ně celkem koukám a když jich je příliš mnoho říkám si „sakra, co je asi tak špatně?“. Úplně zapomínám, že kliknout mínus (ale i plus, ale to je méně pravděpodobné) může kdokoliv a třeba i ten co o tématu vůbec nic neví a jen sem zabloudil.
Někteří automaticky klikají podle nicku a je jim vcelku jedno, co dotyčný píše – kdoví, jestli to vůbec čtou…
I to už mě napadlo. A že zrovna ten můj může být trnem v oku a kor v dnešní době. Ale po svém nedobrovolném odchodu, nucené odmlce a návratu jsem ho měnit nehodlal, aby bylo každému zřejmé, že to jsem zase já :- )
No jo, to je takový blbý zvyk z dob Axela, u kterého to skrz ta kvanta textu opravdu jinak nešlo. Čímž nechci říct, že je to tak správně, to rozhodně není.
Koukám, že dojet na místo autem je science fiction. Navíc leží na frekventované 1/43, parkování bez šance. To bude detektivka, se tam dostat.
Tak za prvé zájemce do místa konání svážejí vlaky což je možnost jak se tam dostat a ještě si moci dát třeba alko. Kdo musí z nějakého důvodu využít auto….místa tam je všude kolem dost. Stačí nechtít mít auto zaparkované hned pod nosem, ale odstavit ho někde v okolí a do místa konání kousek dojít. A mimochodem bych se divil kdyby si organizátoři na takovou akci jako je tato neproonajali nějaký sousedící pozemek pro parking. Třeba tenhle :
https://mapy.cz/letecka?l=0&x=16.7168295&y=50.0898989&z=19
Další možnost je u točny a nebo domluvit parking v areálu za tratí. Tam je místa dost.Ale věřím, že tohle organizítoři nepodcení. Tou poslední možností je holt zaplatit někomu za zaparkování na jeho soukromém pozemku, protože jak se říká líná huba- holé neštěstí ;- )
Pokud chceš jezdit autem, tak si jezdí sem a tam někde po D1 apod.!
Doufám že s podobnou vervou budeš vyhánět hasiče, co přivezli vodu do tendru – protože autem se ke vlaku nesmí.
To není tak jednoduché říci. Pokud se chcte dosaz někam na akci včas není možné vždy jet hromadnou dopravou protože by ta cesta mohla způsobit. že byste tam v dobu kdy tam chcete bát prostě nebyl. Také existují další důvody kdy je cestování vhodnější autem. Třeba když jede více osob a musíte s sebou vézt třeba nějakou kompenzační pomůcku a auto navíc může poskytovat jekési zázemí.
To zdejší šotohlavy nepochopí, prostě buď vlakem nebo zůstaňte doma. To by tak hrálo aby na železniční akci jezdili lidi autem.
Doprava jako doprava. Důležité je pouze nechtít brát, ale být ochotný něco za to i dát. Proto každý kdo přispěje na zajištění akce a třeba další provoz se počítá. Toť můj názor.
Co třeba tam jet vlakem? Jenže to by se pak nedalo zběsile jezdit po okolí a mít odfoceno na všech flecích, než aby člověk nějak podpořil pořadatele…
“ zběsile jezdit po okolí“
Kolikrát člověk žasne co jsou někteří lidé při honbě za fotkou nebo záběrem schopní na silnicích provádět.
Kolikrát člověk žasně nad tím, jak jsou vláčkovilové shocni své názory převrátit naruby.
Lítání autem okolo dráhy mělo jedním z hlavních ekonomických přínosů a důvodem k objednávce vlaků na (doplňte libovolnou trať), protože pro místní je to ekonomický přínos, protože si tam něco koupí.
Asi jsem nyní zcela nepochopil. Já nikdy netvrdil, že je špatné na nějakou akci jet autem. Z mých příspěvků zde je možno vyčíst, že si s danou situací (parkování) poradím, protože auto je pro mě z jistého důvodu jedinou možnou variantou (vysvětlovat podrobně nehodlám, ale použití auta je opodstatněné).Je dost lidí co se honí za vlaky podél tratí bez ohledu na rychlostní limity, bez ohledu na to, že vjíždí na cyklostezku (viděl jsem to na vlastní oči třeba v Lanšperku) https://mapy.cz/turisticka?pano=1&pid=97742480&newest=1&yaw=0.699&fov=1.257&pitch=0.105&x=16.4467673&y=49.9931842&z=19 jen aby vlak stihli někde vyfotit, skočit do auta a hnát se dál. Za sebe mohu s čistým svědomím… Číst vice »
Ale všechno má své + i -. Plus vtomto případě spočívá v tom, že jízdné bylo zakoupeno, ale kapacita ve vlaku se nesnížila. Mínus spočívá v tom, že kdyby se nějaký rejpal co počítá vytíženost vlakových spojů postavil k trati a pošítal lidi nezjistí, že místo co je ve vlaku neobsazené je vlastně obsazené i když na něm nikdo nesedí :- )
Já bych jako mínus bral, zda medošlo k vymístenkování a tomu, že tím nejel někdo, kdo chtěl. 😉
Nemyslím si, že to by byl případ zrovna Klarického expresu, ale jist si nejsem. Takže díky za postřeh.
*Kralického
Mimochodem….Podívejte se na info o vlastníkovi tohoto pozemku v katastru. Myslím, že není třeba dál ohledně parkováni co řešit.
https://mapy.cz/letecka?pano=1&source=coor&id=16.71714261174202%2C50.089701076072465&x=16.7168255&y=50.0896673&z=19
Dobrý den, jsou už někde zveřejněny časy odjezdů? Konkrétně z Olomouce do Šumperka a ze Šumperka do Dolní Lipky? Jízdenky zřejmě předem koupit asi nepůjdou …
Zatím nikoliv, na ČD nostalgie, podrobnosti brzo zveřejníme….
Bednář si musel Netolického slušně namotat, protože to co sype Pardubický kraj do těchto akcí je až neuvěřitelné.
Nemusíte hned za vším hledat viníka.
Někdy se to nepovede.
Pokud ho opravdu máte, tak sdělte zdroj.
Takhle je to jen výkřik do tmy.
budovat v Dolní Lipce obří muzeum? v Dolní Lipce která je díra světa? v Dolní Lipce kde není NIC? hmmm…….
Má pravdu. Jak dopadlo muzeum ve Vidnavě ? 1 návštěvník za den.
Právě. Nic tam není. Tím jste si odpověděl sám. Ono je naopak vhodné budovat něco co přotáhne lidi do míst kde nic není.
Ale, že tam nic není také není pravda. Pojem Králická pevnostní oblast nebo 35. hraniční oblast jste již slyšel? A jestli ne, tak doporučuji knihu Oty Holuba s názvem Třicátápátá hraniční oblast (vydaná 1983)
https://raptor-tv.cz/wp-content/uploads/2019/10/20190928_122135-1024×768.jpg
A vidět projíždět Němku v těsné blízkosti objektů opěvnění je k nezaplacení. Třeba v Mladkově
https://mapy.cz/turisticka?source=base&id=2244567&gallery=1&x=16.6308667&y=50.0961390&z=19
unebo na druhé straně v Červeném Potoce u K-S 8 „U Nádraží“
Pokud tam má pozemky a zároveň bydlí „za rohem“, tak by byl divný, kdyby to hobby muzeum budoval tři hodiny cesty daleko, např. v Žacléři.
PS: Vedle jsou Králíky, mají tam pěkně opravené náměstí, konečně to tam nevypadá jako kulisy pro post-apokalyptický film.
Ještě bych poblíž doporučil Vojesné muzeum Králíky a nebo na silnici k Červenému Potoku dělostřeleckou tvrz Hůrka. Mají tam dobrou pevnostní medovinu. A pokud se chce člověk vyblbnout tak Horní Morava kde je spousta atrakcí a i ten nejdelší most už jim tam visí.
Zavist?
hodně to o tobě vypovídá, pokud za vším vidíš závist
Troll.
Sype? Tak hlavně, že tak.
Zajímavá otázka? Kolik je rozpočet a kdo ho platí?
Šlo by prosím přiřadit jednotlivá HV konkrétním trasám? Co pojede ze Šumperka?
Nejpravděpodobněji rosnička
Proč nejede parní vlak přímo z Olomouce? Stejně se bude z Olomouce Rosnička přetahovat! Jde o úsporu nákladů na akci?
Protože ETCS.
2 Hank: ETCS bude povinné až od roku 2025, takže to teď opravdu nehraje roli…
A ono se v úseku Šternberk – Uničov ještě nepoužívá?
https://zdopravy.cz/posledni-historicky-vlak-v-unicove-pak-uz-jen-stroje-s-etcs-134545/
No ale dá se jet po koridoru přes Zábřeh a aspoň se provětrá i Bobina a bude to rychlejší.
A proč by se jezdilo přes Zábřeh, když se slaví výročí MGB, tj. tratě Šternberk – Uničov – Šumperk – Hanušovice – Dolní Lipka?
„…a bude to rychlejší.“
Při jízdách tohoto druhu je rychlost to poslední, na čem by záleželo…
V Zábřehu začinala MGB.
Omyl. V Zábřehu začínala místní dráha Zábřeh – Sobotín postavená pro potřeby železáren bratří Kleinů už v r. 1871. Součástí MGB se stala až dodatečně.
Dá, jenže slavit otevření trati Šternberk-Šumperk jízdou jinudy a Bobinou?
V kronice obecné školy v Troubelicích je k tomuto roku napsáno: „V pondělí, dne 18. srpna t. r., v den narozenin Jeho veličenstva císaře pána, jela po první lokomotiva se zábavným vlakem na novovystavěné železné dráze kolem Troubelic.“ První osobní vlak projel na trati Šternberk – Šumperk 14. října 1873.
http://moravska-pohranicni.cz/index.php/historie/historie-trati/214-vystavba-mgb
Olomouc- Uničov je, pokud vím, s ETCS(byť ve zkušebním provozu) už teď. Jinak by tam ty zastávkový osobáky vedený Panterama nemohly jezdit v některých mezistaničních úsecích až 140 km/h. Z Uničova na Šumperk ETCS zatím není, takže Vmax je 100km/h V tomhle úseku je ale daleko víc oblouků s menšími poloměry, takže rychlost se pohybuje v rozmezí 80 – 100 km/h.
Olomouc – Zábřeh na Moravě – Šumperk je bez ETCS
Vy asi neumíte číst, že?
To by asi pro rosničku příliš velká nálož. V pátek v klidu dovézt a v sobotu ráno vyjet ze Šumperka.
No jo, kde jsou ty časy, kdy měly ve dvoudenním oběhu v olomoucké turnusové skupině 02 (GVD 1972/73) denní běh 240 km… Kromě „ramzovských“ vlaků 1002/1003 X/1033 S,+ OC-Hanušovice-Krnov a zpět za ty dva dny stihly v noci jednou otočit Nezamyslice a zpět a o víkendech ještě i dvakrát zajet do Hrubé Vody.