Deutsche Bahn ukázala podobu nových vlaků ECx od španělského Talga
Deutsche Bahn představila novou kategorii vlaků ECx, která má od roku 2023 jezdit na vlacích z Berlína do Amsterdamu a
Deutsche Bahn představila novou kategorii vlaků ECx, která má od roku 2023 jezdit na vlacích z Berlína do Amsterdamu a od roku 2024 na dalších německých vnitrostátních dálkových spojích.
Jde o vlaky, jejichž nákup DB oznámily v únoru letošního roku, výrobcem bude španělská společnost Talgo. Díky nasazení těchto vlaků se má zkrátit doba jízdy mezi Berlínem a Amsterdamem o půl hodiny na 5:50 hodiny. Odpadně výměna lokomotiv na německo-nizozemské hranici.
DB tvrdí, že nové vlaky ECX nabídnou cestujícím stejný komfort, jako nyní ve vysokorychlostních jednotkách ICE. Vlak bude plně bezbariérový. Součástí vybavení bude dětský oddíl, wifi nebo palubní bistro oddíl. Každá souprava má mít osm míst na přepravu kol, samozřejmostí mají být i velké odkládací prostory na větší zavazadla.
En este vídeo que hemos preparado y presentado junto a DB se pueden ver algunas de las características de este tren, más sostenible, más accesible y más fiable. pic.twitter.com/N6zTggdcSL
— Talgo (@TalgoGroup) March 13, 2019
Objednávka prvních 23 souprav vyjde na 550 milionů eur, DB mají rámcovou smlouvu na 100 souprav včetně vícesystémových lokomotiv pro tyto soupravy. Vlaky mají dosahovat maximální rychlosti 230 kilometrů v hodině, nasadí je například i na vnitrostátní linky zejména z Westerlandu na Syltu do Kolína nad Rýnem, Karlsruhe či Berlína nebo mezi Oberstdorfem a Kolínem nad Rýnem.
Jedna souprava má měřit až 255 metrů, je složena z vícesystémové elektrické lokomotivy a 17 vozů pro 570 cestujících (485 v druhé třídě, 85 v první třídě). Soupravy bude možné táhnout i dieselovou lokomotivou. Elektrické lokomotivy mají být od Talga. Další technické údaje jsou na stránkách DB.
DB už dříve oznámila plán navýšit počet dálkových souprav z 273 na 408, kromě nákupu dalších jednotek ICE jde i o nové vlaky ECx.