Deutsche Bahn přestane prodávat jízdenky ve vlacích
Jednotka Stadler Kiss v barvách DB. Foto: Deutsche Bahn
Cestující budou mít nově možnost do 10 minut po odjezdu dokoupit jízdenku online.
Cestující budou mít nově možnost do 10 minut po odjezdu dokoupit jízdenku online.
Je zajímavé, jakou vlnu zájmu tady vzbudí organizační opatření železničního dopravce v zahraničí, které se dotkne zanedbatelného množství klientů, navíc v bonitní kategorii, která se ve zdejší diskusi nevyskytuje. 🙂
No upřímně mě DB nepřesvědčily o vhodnosti tohoto řešení:
1) Pokud se ve vlaku prodá pouhé 1%
jízdenek, tak to zaměstnance Drah zřejmě až tolik nezatěžuje
2) ne každý (ani v Reichu) bude mít platební kartu, a pokud bude spěchat na vlak a nestihne pokladnu, tak má smůlu
3) spoustu z těch co kartu nemají, bude mít exekuce (proto kartu nemají) a následné vymáhání pokuty bude během na dlouhou trať (paradox)
to jsou strašné bláboly 🙂
Pokaždé žasnu nad tím, jak z některých jedinců dokážou vypadnout takové „argumenty“ proč něco nejde (nebo nebude fungovat), až nad tím zůstává rozum stát. Díky bohu takoví jsou v menšině, jinak bychom tady naše příspěvky zanášeli pazourky 🙂
Vážně nerozumím tomu, proč to cestování tak komplikují, měli by být rádi, že tu jejich službu chci využít, a ne mi za to dávat ještě přirážku nebo mi komplikovat nákup jízdenky. Chci jet vlakem (chci jim dát peníze), ale vybije se mi telefon, což je raz dva… A co jako teď?
Pokladňa, automat, powerbanka…
Mám pocit, že vybitým telefónom sa argumentuje vždy, keď sa vývoj pohne dopredu. Že by to bol v skutočnosti nejaký masový problém, to sa veľmi neprejavuje.
Než koupíte u pokladny nebo v automatu, je vlak pryč. To je právě ten problém, že má zmizet možnost přijít na nádraží, sednout a jet. Powerbanku netřeba, ve vlacích už bývají zásuvky. Problém je platit telefonem, to ne každý může.
Platit telefonem muze naopak uplne kazdy. Prijit na nadrazi, sednout do vlaku a jet budete taky moct i nadale. Proto tam je ten limit 10 minut.
Každý, kdo má chytrý telefon za několik tisíc korun. To je zu fiel za možnost jezdit vlakem pro toho, kdo potřebuje telefon jen na telefonování.
A co budou dělat při výpadku technologie?
To bych teprve chtěl vidět…
A v čem je prosím umožnění koupit si jízdenku 10 minut po odjezdu komplikací?
Nabitý funkční smartphone a platební karta. Jakýkoli článek z tohoto řetězce to znemožní.
Nerozumiem benefitu. Ak to využíva menej ako 1% ľudí, potom to logicky sprievodcov príliš nezdržiava. Ak je problém hotovosť, nech DB na palube akceptujú len karty.
Navyše čo sa bude diať ak niekto z ľubovoľného dôvodu nastúpi bez lístka? Doteraz sa mu proste naúčtovalo cestovné + prirážka, po novom sa bude vylučovať z prepravy? Komplikácia pre DB, komplikácia pre cestujúceho. Kto získal?
Rozumiem rušeniu predaja pri regionálke kde buď sprievodca nie je, alebo nemá šancu kontrolovať všetkých. Tam je logické ľudí bez lístka rovno sankcionovať aby to nezneužívali. Ale na diaľkovej doprave je to imho hlúposť.
dnes není moderní zajistit funkčnost, dnes je moderní provést změnu, klidně k horšímu, ale hlavně něco změnit, možná proto se to zavádí…..
Změny za každou cenu…
…bez ohledu na náklady nejen finanční…
Skor sa jedna o zdravotnu ochranu personalu ( nie len covid, ale i ine „mňamky“) a bezpečnostnu ochranu personalu – predsa len pomatenych inzinierov, technikov atd z dovozu zo specialnej akcie konciacej kancelarky ( my to zvladneme) je tam viac nez dost… da sa to pochopit…a predsa len my to vnimame ako nevyhnutnost, ale v DE cestujuci nezneuziva a neodrbava system tak ako v CR alebo SR
Odpusť ale to nedáva žiaden zmysel. Toto opatrenie predsa nemá nič s čiernymi pasažiermi a ich počet nijak nezníži, iba zabráni ľuďom ktorí by ochotne zaplatili cestovné na palube aby tak urobili. Počet konfliktov jedine stúpne, nie naopak.
Napokon ako sa v článku spomína, aj odbory sú proti tejto zmene.
ide hlavne o zdravotne a bezpecnostne opatrenie a rizika nezvratnych skod vcetne financnych su zjavne vyssie ako vybrane financie, neposudzoval by som to len z pohladu dopravy ale komplexnejsie z pohladu firmy. Odbory nenesu hlavnu tarchu firmy, hlavnu zodpovednost ale zamestnavatel. Pripadne zdravotne a ine skody, alebo trvale nasledky, alebo nebodaj umrtia kvoli nejakemu cvokovi neplatia odbory…. snaz sa to neposudzovat stavom CR, alebo SR ale inou strukturou obyvatelov /zmenena hlavne po 2015/, migracnou krizou, zdravotnym a mentalnym stavom migrantov ´, kulturnymi rozdielmi atd. Zmysel mi to dava Samo M. ale to je skor na osobny rozhovor pripadne inu ele… Číst vice »
Stále si neuviedol v čom má spočívať tá zvýšená bezpečnosť. To by bola viac relevantná informácia než pokus to zhadzovať na imigrantov.
„…podle dopravce [se ve vlaku] prodává jen jedno procento jízdenek…“
Miluji tento argument. Navrhuji propustit všechny fíry, konec konců méně než 1% lidí ve vlaku jsou strojvedoucí.
Tomu se říká ekonomika. Pokud je výnos z prodeje jízdenek ve vlaku, potažmo výnosy ze záchytu černých pasažérů ve vlaku, nižší než náklady na průvodčího nebo na dalšího průvodčího, který by tyto činnosti obstarával, tak je ekonomičtější to prostě eliminovat a zaměřit se jen na náhodnou kontrolu. Potom jsou profese nutné k tomu, aby ten vlak jel třeba strojvedoucí… dokud ty vlaky nebudou samořiditelné…
A pak to za desetinásobek vyčistíme.
Pokud se procento černých pasažérů po Vašem návrhu nezvýší, tak máte pravdu. Bohužel se obávám, že pravdu nemáte.
pokud se procento černých pasažérů zvýšil, bude to jen benefit pro db. zvednou si príjmy o pokuty.
… a nikde se nepíše, kolik procent času to průvodčímu zabere, takže těžko spekulovat, jestli se to vyplatí nebo ne…
Na Ukrajině musíte při nástupu ukázat jízdenku,nebo QR kód,jinak se do vlaku nedostanete.
A děžurnaja se stará o občerstvení a potřeby na toaletu a spaní.
Alespoň v dálkových vlacích to tak je už dávno,v příměstské dopravě nevim
o občarstvení, potřeby na toaletu a spaní….a pouštění černých pasažérů za polovičku jízdného do kapsy.
Tak možná na stání v chodbičce, protože je to vždy místenkové a pokaždé,co jsem jel,tak bylo plně obsazeno
A pokaždé, co jste nejel, bylo taky plně obsazeno?
Někdy bývá vyprodáno i týden dopředu
V příměstské dopravě normálně nastoupíte a kontroluje se, či také často prodává jízdenka až za jízdy.
Kdyby měly DB Fernvekehr v každém voze děžurnou, tak už dávno skrachovaly.
Ani Jan nekrachuje a jsou v každém vagonu.
No, nechci být ostrý když to nevím přesně, ale z drbů se zdá, že mzdy děžurných u RJ se víc blíží těm ukrajinským než německým.
Oni tie mzdové náklady na Ukrajine sú niekde inde ako v Nemecku a umožňujú mať sprievodcu v každom vozni.
Umoznuje, ale nie je …tvrdo sa bavime o zvysovani efektivity prevadzky a systematike prace a obnovy vozov a siete..zaujimave miesta a trasy rad doporucim… ( len nebrat Platzkarnij vagon – to je humus nastastie v mensine
„A děžurnaja se stará o občerstvení a potřeby na toaletu a spaní.“
Nesrovnával bych ubytovací vlak na Ukrajině a ICE/IC v Německu.
Nevím proč?
Něco mám orocestovano a do ukrajinských vlaků se rád vrátím.
Jinak asi mimo je akorát “ 3 třída – plackarta“,ta je opravdu pro nenáročné, ikdyž základní servis tam je.
Jinak debata je,pokud vím o odbavování cestujich,ne o kvalitě.
A odbavování bych vyřešil jednoduše.Nemas jizdenku- pokuta velmi citelná.Vymluvy na nefungující mobil jsou mimo mísu,je spousta dalších možností…
Plackartnyj by u nás užili maximálně vojáci…
Ale „první třída“ v ruských lůžkových vozech…to je jiná káva…
Nesuhlasim… je pravda, ze tzv Platzkartnyj vagon“ je luxus humus, ale v mensine inak sa bavime zvlast u vagonov v ich rezervacnom systeme ako „transformer“ o velmi vysokom standarte, reko vagony z ich krukavskych zavodov tiez super a medzinarodne tazky luxus vcetne sprchy… cena pre nas traparna i u medzin. spojov…. ich spoje ICE plus cez stat vlaky Hyunday, Tarpan (Krukavskie zavody) alebo reko vlaky vysoky standart, primestske rekonstruuju… samozrejme najdu sa spoje kde je to slusna exotika v dialkovej doprave… zvlast juh(Berdansk a Cherson) …obdoba nasich liniek S na nove vozy bude cakat, ale zacali so systematickou obnovou a… Číst vice »
Co je prosím hlavní náplní práce personálu při jízdě vlaku_ASI PRODAT OBČERSTVENÍ.
Dobrý den, ve škole nás učili … už před 58 lety, že cestující je povinen zakoupiti si jízdenku bez chvatu a návalu.. ostatní diskuse jsou mimo mísu. U otázky co je náplní práce vlak. personálu bych chtěl sdělit, že to není otázka do telefonu. Práci degradovali soukromí dopravci, protože kromě strojvůdců nemají žádné odborné školy ani učiliště s vůbec neví jak se kola točí. A když jsem chtěl v RegioJetu koupit kafe v nejnižší třídě, tak mi personál sdělil, že v tom vagóně nemám nárok, tam že nic nedostanu. Na soukromníky nechodí žádné kontroly a nebo jen minimum. A co… Číst vice »
Takže vlastně jízda zdarma mezi dálkovými stanicemi ? – když mě náhodný průvodčí odhalí – jízdenku mi neprodá, takže si vystoupím na další stanici, dost možná právě na té kam chci jet, nebo si koupím jízdenku až z další stanice – tudíž ušetřím ? 😀
Pruvodci Vam vypise nejaky blocek, pripadne si zavola pomoc policistu, a pokud nezaplatite, tak mate na krku exekutora. Pokud nebudete jakkoliv spolupracovat, tak cekejte na krku trestni oznameni napr. za urazku podle Clanku 185 nemeckeho trestniho zakonniku s horni sazbou 1 rok vezeni.
Nebo se z toho vymluvíte 😀 Mě byla pokuta v Německu na místě 3x prominuta, z toho 2x v roli DB, bez nějakého sepisování.
V jednom z případů jsem obdržel jakousi účtenku, cituji
In diesem Fall haben wir ausnahmsweise kein erhöhtes Beförderungsentgelt sofern unsere Verwallung injnerhalb der nächsten 4 Wochen nicht anders entscheidet.
Takže když mě chytí, tak mě místo jízdenky „prodá“ pokutu – to jsem chtěl vědět. Ještě propočítat pravděpodobnost chycení a průměrnou výši pokuty a dá se s tím operovat – vím, je to vychcanost.
Nevím jestli náhodou jízda „načerno“ není v Německu trestný čin.
Zkutecne to je trestny cin: § 265a Erschleichen von Leistungen podle StGB. Az rok vezeni. Typicky to skonci trestnim prikazen s nahradnim penezitym trestem. Nic co bych chtel dobrovolne podstupovat…
Kdyz vidim „zkutecne“ tak se tady pred Vami stydim, doufam ze mi odpustite 🙂
Nejak takto to bude fungovat. Netvrdim, ze to vim presne. Pravdepodobne si Vas pruvodci jenom ztotozni a nekam nahlasi – tim to pro neho konci. Nechci Vas kazdopadne jakkoliv soudit, ikdyby to nebyla pouze filizoficka otazka.
Je tu jeden rozdíl. Německé občany nenapadne jezdit na černo.
Zatímco v ČR se to stává, že to část populace zkouší.
Část populace to v ČR navíc bere jako normální, protože má zakořeněné, že kdo nekrade, okrádá sebe a svou rodinu…
přesně tak, mě kolegyně vysvětlila, že si myslí, že když jede na černo tak se nic nestane (myšleno DPMB), měla VŠ, takže žádná trůda
Když to je těžký ryba smrdí od hlavy. Teda pan premiér nekrade, iba čerpá…
Není přece idiot…
Jeho občany to stojí jen zlomek toho co ty německé…
Nebo třeba soudruh náměstek pro dopravu Statutárního města Brna. Ten se koupí šalinkarty nemínil obtěžovat a pak se jako malý kluk vymluvil.
Před nějakým tím rokem jsem slyšel ve 471 bavit se 2 žáky ZŠ právě o tom, jak soustavně jezdí na černo bez konfrontace s průvodčím…
Celá finta spočívala v tom, že procházeli skrz vlak a smáli se tak průvodčímu za zády přímo do očí…
Máte iluze … jednak je v Německu značná část populace jiného občanství, jednak i někteří ti držitelé občanství jsou dost vykutálení.
V německém trestním zákoníku se jízda načerno vyskytuje jako trestný čin = samo o sobě indikace, že to považují za dostatečně významný problém.
V ČR jízda na černo není ani přestupek. V každém případě pokud je to trestný čin, který lze krom vězení vyřešit i finančně je to řešení, kterým bychom se měli inspirovat.
Bohužel v Něměcku žije docela dost lidí, kteří nejsou německými občany
Kdyby je to nenapadlo, nemuseli by mít ty drakonické pokuty.
Jsme Češi…
Nehledáme problémy, ale řešení…
Třeba automat na jízdenky na každé zastávce spojený i s funkcí zastávky na znamení…
pravděpodobnost chycení je tam prakticky 100%.
Klasické čecháčkovské dno…
jo a volil jsem Zemana a Babiše …
To mluví za vše. Mmch. je taky hezké jak nás tito dva vyzývají sedět doma a sami si lítají po světě. Aspoň že teď půjdou do karantény a bude chvíli klid.
Jen pro kontrolu,říkali 10 dní?
Já držel palce prof. Drahošovi…
Babiše jsem volit nemohl, protože jsem v té době ještě nebyl plnoletý…
Koho budu volit letos uvidím až podle volební kalkulačky.
A když si cestující odmítne koupit jízdenku při (namátkové) kontrole i online (nebo to bude > 10 minut), tak co? Bude muset zaplatit jízdné plus přirážku … to je ale prakticky to samé, co nákup jízdenky, akorát ta přirážka bude asi ještě vyšší než už teď drakonických 17 Eur. Takže z mého pohledu je to spíš změna parametrická, než systematická, ale nechám se usměrnit, pokud se mýlím.
No taky to může být pokuta ve výši násobku jízdného + povinnost si na příští stanici vystoupit nebo koupit jízdenku z té následující stanice online. Prostě jako když vás chytí revizor bez jízdenky v MHD.
Tak dá pokutu, jejíž součástí je ježdění zdarma po celý den.
Kde se dá „na pokutu“ jezdit celý den zdarma?
V Praze to máte za pokutu plus teoreticky ještě jízdenka, pravda, můžete si koupit i celodenní, ale rozhodně jí nedostanete „zadarmo“.
bude to černý pasažér. což v rajchu ne trestný čin
Myslím, že je to krok správným směrem. Koneckonců ve Švýcarsku nesmíte do žádného vlaku bez jízdenky a systém funguje. Průvodčí v dálkových vlacích tu chodí většinou po dvou na soupravu a zkontrolování jízdenek v jednom vagónu je otázka několika málo minut. I tak nemám pocit, že by se průvodčí nudili.
Ono to taky neplatí všude.
Třeba na zastávce Schloss Laufem am Rheinfall není automat a místo něj je tam cedule “jízdenku si prosím kupte, až vystoupíte”.
jenže to je civilizovaná země a ne čechistanačka ANOfertistán…
Takže vy se přesně tak chováte? Že je část lidí nepoctivých, neznamená to, že je celý stát takový. Nebo se řídíte heslem… Podle sebe, soudím tebe?
Tam myslím, žádné dálkové vlaky nestaví, ty jezdí z velkých stanic do velkých stanic kde je automat vždy (a obvykle ne jeden). Nicméně ano, ve Švýcarsku to platí pro všechny vlaky a samozřejmě existují výjimky pro situace, kdy na zastávce není automat či je automat rozbitý. Každopádně Švýcary absence automatu povětšinou trápit nebude, jelikož většina má hromadnou dopravu předplacenou či si koupí lístek online.
Od Švýcarska by sme se mneli učit.
bychom se měli – chudák češtin…
Jerry je asi pan předseda vlády. Přesně to odpovídá.
Motýle majú rádi sprůvodcov!
„Konec prodeje jízdenek na palubě podle DB umožní personálu více se věnovat své hlavní práci při jízdě vlaku.“
Jasně, průvodčí bude mít ještě víc času být zalezlý ve svém kumbálu. V Německu je kontrola jízdenek spíš náhodná, než systematická jako u nás.
Namátková kontrola je taky v pořádku a správně. O obtěžující průvodčí cestující zájem nemají.
Sám moc nechápu proč u nás musí být stále tak extrémně rozšířená ta systematická? Copak v MHD byste taky rád zpátky vrátil konduktér(k)y? Na dálkových vlacích prosím, ale jinak bych, na příměstě především, výrazně rozšířil vlaky bez průvodčích. Těším se na šotomínusky.
Já bych pro konduktéry v MHD byl taky (samozřejmě personálně je to nereálné), snížilo by to množství problémových spolucestujících. Ve vlacích (mimo zapadlých lokálek) to má stejný efekt.
Nevydělali by ani na sebe, tj. čistá ztráta pro dopravce, potažmo zvýšení nákladů pro objednatele a ve výsledku by je živil daňový poplatník.
Končí to tak, že pak zkoušejí místo 1 průvodčího několik „asistentů přepravy“. Možná někde někdy nemusí být účelné, aby v každém voze a na každé stanici pořád byl živý personál, někdy ale přehnaně odstraněný živý personál tak či onak chybí.
Já jsem revizora v tramvaji zažil jen jednou (při nájezdu 300 km měsíčně)…
Ale v 471 průvodčího vídám jen občas, a nemám s tím sebemenší problém…v rychlíku ano, to skoro vždy, ale při jízdě Os do Třebaně většinou nikoliv.
Stejně jako s náhlým vpádem revizora do R 1133 na podzim 2018…😈
Co je hlavní náplní práce průvodčích u DB? Já myslel, že právě kontrola jízdenek.
V Německu často můžete jet 3 vlaky po sobě a ani jednou po vás průvodčí nebude chtít jízdenku, pokud se vůbec objeví.
Tak to zrovna asi dělá hlavní nápln své práce.
To, že kontrola jízdenek je jediné, co vidíte, ještě neznamená, že je to to jediné, co průvodčí dělá. Naopak je to ve skutečnosti to poslední.
V další vlně snad bude následovat eliminace průvodčích, stejně jako se to již dávno osvědčilo v městské dopravě.
Může říci jen šmejd, co potřebuje, aby mu nikdo nekontroloval jízdní doklad, aby nikdo nedbal na pořádek a slušné chování a nebyl kdo by ho zpacifikoval, připadně vyrazil, nebo řesil s policií aby nikdo nezajišťoval přípoje, poskytovak informace, byl napomoven firovi k cemukoliv atd atd… může to napsat jen idiot, co si myslí, že vlakový doprovod bere slušné peníze za hovno. Tak si to troubo nejdřív zkus a pak to klidne delej taky. A nezavid.
A doplnim… hlidani bezpecnosti nastup/vystup, vyprava… pardon pro hnidopichy… ukony pred odjezdem vlaku (vsechny vlaky nemaj 15 metru a nemame je rovne perony)… pripadny mimoradny posun nekde taky asi udela nejaky borec z 1.tr pysny na to, ze vodu a noviny zdarma ze? Me udivuje, te vubec nekdo premysli nad zbytecnosti vlakoveho personalu. Opravdu asi jen smejd, kterymu by se hodilo vedet ze ho nikdo nezkasiruje.
Už zrušili i ty kdysi nepostradatelné borce co před vlakama a autama běhali s praporkem a strážní domky u každého přejezdu . Od té doby bezpečnost klesá . A vlakový personál není rozhodně zbytečný to jen zpátečníci zkouší autonomní provoz . To přece nejde Georgesi , že ? 🙂
No já netvrdím, že po dopravní stránce je těch úkonů hromada. Však taky za ty roky se spousta věcí zrušila, lecos přešl
… přešlo na strojvedoucí, něco se zautomatizovalo. A netvrdím, že je to špatně. Ale taky se mnohonásobně znáročnila přepravní stránka věci, tedy tarif, již nejsou 3 lidé na 5 vozech, ale jeden, potřeba informování a operativních řešení se naopak navýšila a na věcech jako například bezpečnost cestujících, ochrana zdraví a majetku a dalších, kde je školený personál užitecný, se nezměnilo nic. Chápu obyčejné cestující, kteří nikdy nic nepotřebovali a koukají na vlakvedoucího jen jako na blbce co otravuje kvuli jízdenkám a myslí si, že nic jinýho nedělají a neumí. Ale tady bych očekával lidi oboru trochu znalé, když se zde… Číst vice »
Tak ty věci s bezpečností , čistotou a ochranou majetku jsou přesně důvody , proč dětem objednávám RJ . U ČD mi to připadne spíše jako cizí slova .
To je úhel pohledu…
Já bych RJ nesvěřil ani psa, natož kocoura nebo dokonce děti…😀
To je ten úhel pohledu. S radostí pošlu tchyni LEO, ženu s dětmi RJ a mám v Railjetu opravdu, ale opravdu klid 😀.
Psa RJ nevozí, ani SA busem.
Moderátoři, myslím že Georges je trochu za čárou, napadá hrubě jiného diskutujiciho.
Ty nejsi Zdravý sluch, ty jsi samozvaný mravokárce a práskač. 🙂
A ty bys potřeboval psychiatra, jako sůl
Ne. Ale znevazuje tu mou praci nekdo, kdo o ni nic nevi. Nesralo by vas to? 🙂
S tímto chováním by jsi nemohl dělat stevarda u RJ ani Lea . Zkus se zamyslet , pracuješ ve službách .
Když mi moji rozmařilí spolužáci v Krnově nevědomky našetřili na svezení Leoexpressem v 1.třídě (1+ už byla plná), tak po mě jízdenku nikdo vůbec nechtěl…
Pokazilo se to ve chvíli, kdy někdo vymyslel automatický přikladač.
A topič přestával být nezbytný…
😀
jedno procento je v absolutních číslech dost.
Dost na co?
co třeba zachování služby?
Jaké služby?
S takovými dotazy jsem ráno jednoho vedl do družiny. Vás zapomněli doma?