Deutsche Bahn přestala odebírat nové vlaky od Bombardieru, důvodem jsou chyby v softwaru
Výrobce železniční techniky Bombardier má další problém u svého velkého zákazníka. Společnost Deutsche Bahn (DB) přestala přejímat poslední sérii 25
Výrobce železniční techniky Bombardier má další problém u svého velkého zákazníka. Společnost Deutsche Bahn (DB) přestala přejímat poslední sérii 25 dvoupodlažních souprav typu push-pull označených jako IC2. Důvodem jsou časté závady a poruchovost.
O problému informoval jako první německý list Süddeutsche Zeitung. Jde o pětivozové soupravy, které vychází z dvoupodlažní platformy Twindexx, DB si jich objednala celkem 69 ve třech různých sériích. DB je nasazuje na vlaky kategorie IC, umožňují jízdu rychlostí až 200 kilometrů za hodinu.
Už první série měla problémy při náběhu, pak došlo k odstranění závad a od roku 2016 jezdily hlavně na trase z Drážďan a Lipska do Kolína nad Rýnem a Emdenu. Problémy se začaly vyskytovat u souprav, které jezdí s novější lokomotivou Traxx AC3. Tyto vlaky jezdí hlavně na trase Norimberk–Karlsruhe nebo ze Stuttgartu do Singenu. Dodávka dalších vozidel nabrala velké zpoždění: všech 25 souprav mělo být hotovo do konce minulého roku, výrobce stihl předat pouze čtyři: dvě v srpnu, dvě v prosinci.
Podle DB ale došlo k potížím během jízdy, které mají zřejmě softwarovou příčinu: soupravy například neočekávaně zastavily, strojvedoucí si stěžovali na mnohahodinová čekání, kdy se palubní systém restartoval. K problémům dochází obvykle při změně směru jízdy.
Nejde o první problémy, které Deutsche Bahn zaznamenala s Bombardierem. Loni například kvůli špatným svarům firma dočasně zastavila přejímání nových jednotek ICE4. Bombardier čelí velkým problémům s termínem dodávek také například u rakouských nebo švýcarských drah. V poslední době se spekuluje o jeho možném spojení s Alstomem.